Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 56618 keer)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #120 Gepost op: 30-03-2020, 10:12:34 »
Wel goed voor de groep en de show dat Bart er bij is.

Iemand die de groep met de neus op de feiten durft duwen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #121 Gepost op: 30-03-2020, 10:25:20 »
Ja geweldige casting, maar stap eens uit deze tunnel mensen  ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #122 Gepost op: 30-03-2020, 10:34:49 »
Zolang Bart niet meer dan 10200€ verdient met opdrachten, en de rest zoveel mogelijk niet verdient, kan hij prima de Mol zijn en opdrachten doen slagen. Een brute, offensieve, Mol met zevenmijlslaarsen, totaal in control, ook wel eens leuk om te zien. Meer Mols dan Jolien wat mij betreft.

Dit, en hij is erg goed in manipuleren.

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #123 Gepost op: 30-03-2020, 10:52:37 »
Ja geweldige casting, maar stap eens uit deze tunnel mensen  ::rofl::

Ik zit niet in de tunnel, heb nog nooit op Bart gestemd. Het is wel leuk om over hem te schrijven😀. Hij is niet saai.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 11:15:03 door Lonneke*L »

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #124 Gepost op: 30-03-2020, 10:55:03 »
Hij molt toch wel weer flink deze aflevering:
* zeggen dat er niks mis is met het drankje met kappertjes erin
* zoveel mogelijk dingen van de kaart bestellen met veel calorieën erin
* telefoon negeren

Bij de pasvragen is hij mogelijkerwijs alleen verdacht als hij wist dat het duo voor de pasvragen was gegaan, want anders liep hij met zijn actie risico op de verdubbelaar. Het kan zijn dat hij door Gilles is ingeseind. Als hij het wist, is het natuurlijk wel een mooie manier om een klein bommetje onder de groep te leggen.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #125 Gepost op: 30-03-2020, 12:27:40 »
Meest favoriete kandidaat ooit  ::ok:: Schud de groepsdynamiek maar eens goed door elkaar.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #126 Gepost op: 30-03-2020, 12:47:34 »
Bart wordt bij momenten flink verdacht neergezet (nu ook bij het eten) maar na deze aflevering verdenk ik hem juist veel minder.
Bart wilde geen volksvertegenwoordiger zijn en iemand met voorkennis wist dat hij de kandidaten in de opdrachten kan plaatsen en zichzelf op een gunstige positie. Met name in de parachute ondervraging waar enkel Dorien en Salim kunnen kiezen voor de pasvragen of het geld. Ik kan mij niet voorstellen dat de mol geen invloed wil hebben op de rolverdeling en zich niet in een sleutelpositie wil plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 14:43:55 door Luc »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #127 Gepost op: 30-03-2020, 14:10:34 »
Op en top genieten van spelmaker Bart  ::bravo::
Heb er geen mol in willen zien tot nu toe omdat hij zoooo in your face is.
Maar hoe hij deze aflevering bezig was bij de eetopdracht (zorgde persoonijk ervoor dat letterlijk alles van de kaart op tafel kwam haha, wees de verkeerde gerechten af als 'too obvious', negeerde straal de telefoon onder de tafel), en daarna de parachuteopdracht. Echt een Judas. En de frustratie moet heel erg groot zijn geweest als mol na die eetopdracht dat het ondanks al dat schranzen en actief saboteren tóch nog op de valreep was misgegaan, en de frustratie die uit het dagboek van de mol spreekt zie ik het beste terugkomen bij een Bart (of Dorien). Ik hoop het nu, hij zou echt een mol met cojones zijn

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #128 Gepost op: 30-03-2020, 22:16:57 »
Ook wel opmerkelijk; Bart heeft zich alle woede van zijn subgroepje op de hals gehaald voor 2 pasvragen. Dat is precies hetzelfde aantal dat hij had gekregen als hij Salim en Dorien het foute antwoord had gegeven. Zij tweeën boden hem 3 pasvragen aan maar dat hoefde van Bart niet...

Mol of kandidaat die zich mega mol gedraagt?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #129 Gepost op: 30-03-2020, 22:31:01 »
Als kandidaat kan hij ook hebben gedacht 'ik heb de keuze uit 2 pasvragen óf niks en 2 pasvragen óf geld in de pot.

Indien er voor het geld gekozen was, ging het sowieso niet om pasvragen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #130 Gepost op: 30-03-2020, 22:44:09 »
Ook wel opmerkelijk; Bart heeft zich alle woede van zijn subgroepje op de hals gehaald voor 2 pasvragen. Dat is precies hetzelfde aantal dat hij had gekregen als hij Salim en Dorien het foute antwoord had gegeven. Zij tweeën boden hem 3 pasvragen aan maar dat hoefde van Bart niet...

Mol of kandidaat die zich mega mol gedraagt?

Dat was om Christian de pas af te snijden en kandidaats over te komen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #131 Gepost op: 30-03-2020, 23:52:30 »
Gezien de laatste biecht van de mol, denk ik echt niet dat hij nog de mol kan zijn.

Maar oei, wat speelt hij het hard. Hij weet wel de groep te manipuleren. Hij moet wel mega-verdacht zijn voor iedereen.

Finale-kandidaat, denk ik nu.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #132 Gepost op: 31-03-2020, 00:16:28 »
Gezien de laatste biecht van de mol, denk ik echt niet dat hij nog de mol kan zijn.

Maar oei, wat speelt hij het hard. Hij weet wel de groep te manipuleren. Hij moet wel mega-verdacht zijn voor iedereen.

Finale-kandidaat, denk ik nu.


Ja mee eens. Het is wel gebleken bij dit programma dat er echt maar heel weinigen zijn die ondanks de stress en verantwoordelijkheid van het molschap, toch zich als een onstuimige, spontane mollende kandidaat kunnen voordoen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
recentelijk was zo'n natuurtalent. Als Bart de mol is dan chapeau, petje af, dan heeft hij zenuwen van staal om zo te werk te gaan, zo vol in de kijker. Maar de kans is groter dat hij een fanatieke kandidaat is die het spel slim en hard speelt. Blijf hem toch verdenken, samen met Salim
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 00:22:14 door Nat007 »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #133 Gepost op: 31-03-2020, 00:30:59 »
Ja geweldige casting, maar stap eens uit deze tunnel mensen  ::rofl::

Allez kom aan. Dat wil je toch ook niet in het kandidatentopic over jouw molverdachte lezen of wat?  ::)

Ik begrijp zeker dat er tegenargumenten zijn voor Bart als mol, maar evenveel argumenten voor. Bart doet een Thibaudje of een Axeltje of meer een Pietertje. Ik ga voor als nog voor de laatste optie.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #134 Gepost op: 31-03-2020, 00:38:13 »
Allez kom aan. Dat wil je toch ook niet in het kandidatentopic over jouw molverdachte lezen of wat?  ::)

Ik begrijp zeker dat er tegenargumenten zijn voor Bart als mol, maar evenveel argumenten voor. Bart doet een Thibaudje of een Axeltje of meer een Pietertje. Ik ga voor als nog voor de laatste optie.

Waarom niet? We zoeken naar de mol? Ik beargumenteer elke kandidaat op basis van zijn acties. Dus hier mogen enkel pro Bart-is-de-mol berichten verschijnen?

We zoeken op dit forum toch naar de mol en een van de manieren om de mol te vinden is om kandidaten uit te sluiten. Ik vind het absurd dat Bart nog overwogen wordt als mol meer niet, ik probeer gewoon tunnelaars ook nog naar andere zaken te doen kijken. Maar neem ook niet alles serieus en ga vol voor Bart als mol, ik zou het werkelijk fenomenaal vinden  ::bravo::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #135 Gepost op: 31-03-2020, 00:47:58 »
Waarom niet?

Omdat daar de aflevering / opdrachten / wie is de mol / wie is de mol niet topics meer geschikt voor zijn. Ik beschouw de kandidatentopics als meer een grote brainstormsessie waarom kandidaat X wel de mol is.

Afgelopen jaren heb ik menig kandidaten topic niet gevolgd omdat ik het persoonlijk doodsvermoeiend vind van die forummers die andere kandidaat X is mol aanhang te gaan moeten zien overhalen van het tegendeel in het kandidaat eigen topic.

Maar genoeg off topic.

Mijn lijstje met mogelijke mollenstreken:
Aflevering 1: aan de haal gaan met de vrijstelling.
Aflevering 2: trappen van Vradeto de groep beïnvloeden qua antwoorden plus onnodig zware spullen meesjouwen.
Aflevering 3: direct voor nadeel schieten ipv geld, hulpmiddelen links laten liggen, gloeilamp niet opgraven, foute objecten aan de foutieve perioden linken en als zen meester toch flink de boel opjutten.
Aflevering 4: alles bestellen van de kaart hoe meer de fitnessgroep aan de slag moet, oost indisch doof de mobiel negeren, een bommetje onder de groep gooien door overstag te gaan voor 2 pasvragen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #136 Gepost op: 31-03-2020, 01:09:58 »
Ook verdacht hoe goed Bart wel niet katapult kan schieten, en dan ook zo snel geen geld schiet maar wel het nadeel en zo veel geld uit de pot houdt. Zou hij als mol vooraf geoefend hebben?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #137 Gepost op: 31-03-2020, 09:18:01 »
Ook verdacht hoe goed Bart wel niet katapult kan schieten, en dan ook zo snel geen geld schiet maar wel het nadeel en zo veel geld uit de pot houdt. Zou hij als mol vooraf geoefend hebben?
Zijn eerste pogingen waren nogal stuntelig met verkeerde techniek. (express?) Hij liet Christian voordoen hoe het moest. Christian had met zijn korte armen minder bereik en werd er op uitgestuurd om keien te zoeken. Plotseling had Bart een uitstekende techniek en schoot 2x raak.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #138 Gepost op: 31-03-2020, 11:34:05 »
Ja geweldige casting, maar stap eens uit deze tunnel mensen  ::rofl::
Prima dat je niet ziet of wil zien dat Bart de mol is, maar kom dan met tegenargumenten waarom hij het niet is. Dan kunnen we die afwegen tegen de talloze argumenten die hier al steeds meer worden gegeven waarom Bart het wel is.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 11:39:41 door MartinJ »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #139 Gepost op: 31-03-2020, 12:01:41 »
Prima dat je niet ziet of wil zien dat Bart de mol is, maar kom dan met tegenargumenten waarom hij het niet is. Dan kunnen we die afwegen tegen de talloze argumenten die hier al steeds meer worden gegeven waarom Bart het wel is.

Oké, zal ze nogmaals bundelen dan  ::ok::

Aflevering 1
De mol in de spotlights? Mwa, ik geloof er niet in, maar ja 10.200 euro uit de pot, eigenlijk 2.700 euro uit de pot, want anders had Bruno ervoor gezorgd dat er heel wat geld uit de pot gaat. Kan nog als mol. Ik vind het zeer gevaarlijk. Alle aandacht op jou en je kan weinig meer mollen de volgende dagen. Bart zijn tactiek als kandidaat is ook gewoon in het spel blijven, het doel heiligt de middelen. Dit past hier perfect in.

Maar wat Bart dan doet, is eigenlijk alles goed doen. Hij daalt in 24 seconden naar beneden, de snelste van iedereen.
De volgende opdracht doet hij het weer perfect. Hij krijgt een belangrijke positie, maar voert deze zeer goed uit. Hij bereikt snel het eiland en haalt Alina, Bruno en Els op tijd op. Hiermee zijn er dus 4 mensen extra op het eiland. Wat 4*400 = 1.600 euro is. Ik ga niet alles aan Bart toerekenen, maar hij is hier toch de drijvende motor.

Aflevering 2
Bart geeft meteen aan niet in de doos te willen kijken en doet dit ook niet. Bart zou nochtans wel wat olie op het vuur kunnen gooien, daar zou niemand vreemd van opkijken toch? Toch doet hij niets.

Bart verdient het meeste geld, namelijk 500 euro met de watermeloen op zijn hoofd te zetten. Hij wil wel 2 tenten meenemen, maar weinig invloed op het resultaat volgens mij. Dat de opdracht niet slaagt heeft meer te maken met dat er 2x terug naar beneden moet gegaan worden.

Bij de trouw doet Bart het weer voortreffelijk. Hij kiest de juiste hond en geeft niet op. De hond lijkt geen zin te hebben, maar hij blijft proberen. Tot ze uiteindelijk de truffel vinden. 1.000 euro! Bart is grootverdiener! En heeft zijn 2.700 euro ook allang terugverdiend zo.

Aflevering 3
Bart heeft ervaring met raften. Ze gaan er als een speer van door. Hij wil graag zelf bij de katapult zitten. Hier leek me wel duidelijk dat er voor dat nadeel ging geschoten worden. De 2de opdracht was een betere molpositie. Hij schiet ook nog eerst 100 euro. Goed dit kan ik als mol wel nog verklaren. -1.900 euro in zijn opzicht als mol dan. Ja dat kan wel, al denk ik niet dat hier 2.000 euro verdiend zou zijn. Max 500 euro ofzo.

Bart neemt de leiding en ze lijken doelbewust te wachten op de andere raft, dus binnen de 10 seconden en het geld is verdiend!

Bij het graven heeft vooral Laure aandeel in de foute keuzes. Bart pusht de bril wel door. In deze opdracht ga ik ook zeker niet ontkennen dat hij niet de mol kan zijn.

Bij de feta-opdracht herkent hij snel Dorien en Christian en ook zichzelf. Hij lijkt opnieuw de leiding te nemen en doet dit erg goed.

Bij de minotaurus zijn we dan kandidaat Bart on fire. Hij snapt als enige de opdracht en heeft een waterdichte tactiek volgens mij. Alleen snapt de rest die tactiek niet echt, jammer genoeg. Terechte frustraties. Hij is de enige die hier 1.000 euro verdiend heeft. Dit was totaal onnodig aangezien niemand geld zou verdienen met al die hoge hartslagen.

Aflevering 4
Bart wil geen vertegenwoordiger zijn? Hmm, als mol toch een ideale positie. Als kandidaat te begrijpen, want je kan meer letten op de keuzes van anderen.

Bij de golfopdracht is hij opnieuw de held. Loodst alles in goede banen en doet een fantastisch shot op het einde waarmee ze nog eens 1.000 euro extra verdienen.

Bij opdracht 2 gaat hij voor zoveel mogelijk eten, goede tactiek als kandidaat achteraf, want er is heel erg veel geld verdiend zo. Ook luistert hij meteen naar Christian door niet alles op te eten en ook de drank laten ze staan, zo lukt de proef nog net. Als Bart hier de mol was, had hij veel mogelijkheden om het te doen mislukken, maar helaas doet hij gewoon erg zijn best.

Bij opdracht 3 neemt hij het risico dat ze toch de verdubbelaar gekozen hebben (tenzij hij gebriefd is) en dan was er ook 4.000 euro verdiend. Indien hij gebriefd is, leek het me als mol ook niet slim om van het plan af te wijken. Zo vestig je nogmaals alle aandacht op jezelf. Dat heeft je in de toekomst bijna geen ruimte om te mollen.

Zo dit was kort toegelicht waarom ik Bart echt niet als mol kan zien. Een mol als grootverdiener? Ik wil daar niet in geloven. Voor de rest zou hij wel een fenomenale mol zijn, maar hij is gewoon een erg goede kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 12:04:53 door Convans »