Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 56733 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #180 Gepost op: 10-04-2020, 11:21:51 »
Als Jolien een groen scherm had (wat jij denkt) kan Bart onmogelijk de mol zijn. Alleen Christian kan dan een rood scherm hebben gehad en Bart wilde hem uittesten.
Daar is een ander topic voor en het lijkt me handig om die daar voort te zetten. En dat heb ik zojuist gedaan. En ik zie daar jouw reactie ook weer graag tegemoet, want misschien komen we er nog wel uit  ::ohno::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #181 Gepost op: 10-04-2020, 16:03:23 »
Een aantal typische dingen, waardoor Bart nu toch mijn hoofdverdachte is:

- Geeft verrassend veel goede antwoorden in zijn kayak in afl.1, werden toch niet gezien.
- Breekt de nadeelkruik met een perfect schot tijdens de raftopdracht.
- Heeft een leeg gat, en vergeet waar deze was tijdens de opdracht met de graafmachine.
- Doet het de eerste keer met de minotaurus zo goed, dat hij nog een beurt krijgt. Deze mislukt.
- Eet alle hoofdgerechten tijdens de caloriën-opdracht. Hier zat geen fout in.
- Gaat in op onderhandelingen na de mogelijke 'zopas'-boodschap van Gilles.
- Fotografeert Willy Sommers met een prachtige den voor de lens.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #182 Gepost op: 10-04-2020, 16:07:58 »
Ja, eigenlijk moet ie het wel zijn. Want zo niet dan heeft ie alsnog twee keer zoveel gemold als de echte Mol lijkt het. :P

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #183 Gepost op: 10-04-2020, 16:27:24 »
Opmerkelijk dat Bart nu steeds meer wordt verdacht. Hij was na afl. 1 mijn hoofdverdachte vanwege die vrijstelling maar per afl. verdacht ik hem steeds minder en nu zie ik hem niet meer als mol.
Als mol is het niet logisch dat je geen volksvertegenwoordiger wil zijn waardoor je niet kan beslissen over de posities van jezelf en de kandidaten. Waarom de laatste en moeilijke slag bij het golfen in één keer klaren waardoor het maximale bedrag verdiend is en ze ruim op tijd waren? En waarom onderhandelen als er geen geld meer is gemoeid, je zet jezelf enkel in de kijker.
Als Bart de mol is kunnen alleen Christian of Jolien het rode scherm hebben gekregen. Bart wil Christian uittesten en zei dat hij zenuwachtig is, dus moet Christian dan groen hebben. Maar als Jolien het rode scherm heeft begrijp ik niet dat Bart haar niet terzijde stond toen ze zich verdedigde. Als Christian niet onverwacht heeft geswitcht werd haar pijl afgeschoten.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2020, 16:35:32 door Luc »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #184 Gepost op: 11-04-2020, 22:14:26 »
..
Als Bart de mol is kunnen alleen Christian of Jolien het rode scherm hebben gekregen. Bart wil Christian uittesten en zei dat hij zenuwachtig is, dus moet Christian dan groen hebben. Maar als Jolien het rode scherm heeft begrijp ik niet dat Bart haar niet terzijde stond toen ze zich verdedigde. Als Christian niet onverwacht heeft geswitcht werd haar pijl afgeschoten.

Aangezien ik nu Bart het meest verdenk maak ik graag gebruik eens wat te pareren. Zo kan ik mijn eigen beredenering waarom Bart de mol is eens toetsen:

Jouw dilemma zou je als volgt kunnen bekijken met Bart als mol:

In ronde 1 opent Bart het bal door Salim aan te wijzen. Uiteindelijk moet er gestemd worden en Bart oppert Dorien, die ook een aantal keer genoemd werd. De groep bereikt eenvoudig akkoord. Zelfs Dorien (6-0).

In ronde 2 start Bart nogmaals het bieden en wederom met Salim. Hij vraagt bij de discussie of Christian eens getest moet worden maar als er weer gestemd wordt kiest hij Salim en dat wordt ook de meerderheid (4-2).

Bij ronde 3 wil Bart weer iedereen een naam laten noemen maar nu laat Christian het stemmen bij Jolien beginnen en voordat ze bij Bart komen is het al 3-1. Dorien geeft aan dat verder stemmen dan niet meer hoeft (onterecht, het kan nog 3-3- worden) en vervolgens begint het pleidooi van Jolien tegen Christian's keuze. Die switcht uiteindelijk onverwacht naar Alina. Als Salim meegaat net als Jolien (indien ze het rode scherm had, petje af voor hoe ze dit heeft aangepakt), mag Bart op commando van Jolien de pijl omleggen. Dit doet hij direct terwijl hijzelf, Alina en Dorien nog geen duidelijke nieuwe keuze hebben uitgesproken. Daar leek trouwens ook geen tijd meer voor.

Ik denk dat indien Bart weer als eerste was gegaan, hij voor Christian had gekozen. Dat zaadje had hij immers al geplant. Hij werd echter uitgerekend door hem buitenspel gezet. Wilde Christian niet nog een keer dat zijn Mol zou beginnen? Het liep alsnog goed af voor Bart omdat Christian Jolien echt geloofde. Er is geen enkele keer discussie geweest of de pijl van Bart gekozen moest worden. Lijkt mij een teken dat hij verdacht wordt. Hij zat daar wel goed als eerste in de rij en naast de pijlen.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #185 Gepost op: 11-04-2020, 23:01:30 »
Als Bart het rode scherm kreeg (en dat denk ik steeds meer) heeft hij het heel goed gespeeld door de groep te sturen richting Salim en Dorien wetende dat de anderen hen niet als mol verdachten en als potentiële afvallers zullen aanduiden. Hij zei ook Christian te willen testen (wat anderen in de derde ronde ook zouden doen) en hield zich verder buiten de discussies, zo bleef hij buiten schot en werd hij nooit als afvaller verdacht.

Maar als Bart de mol is kunnen enkel Christian of Jolien het rode scherm gekregen hebben. Christian wilde hij testen - wat ik eerder zei - en hij maakte hem nog een keer verdacht door te beamen dat hij zenuwachtiger is. Dus moet Christian groen hebben gehad en Jolien dan rood. Maar toen Christian Jolien verdacht maakte heeft Bart haar geen moment verdedigd wat niet logisch is als hij de mol is (hij wilde nochtans Christian testen, waarom maakt hij toen hem niet opnieuw verdacht?). Als Christian niet onverwachts naar Alina was geswitcht (en ik kan mij niet voorstellen dat Bart dat had voorzien) werd Joliens vuurpijl afgeschoten.

Degene met het rode scherm zal alles doen om zich zo onopvallend mogelijk te maken zodat hij niet verdacht wordt wat Bart precies deed. De mol daarentegen wil graag dat zijn vuurpijl afgeschoten wordt zodat de kans om de afvaller te vinden en €2000 in de pot komt aanzienlijk slinkt (Dorien en Alina).
« Laatst bewerkt op: 11-04-2020, 23:40:39 door Luc »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #186 Gepost op: 12-04-2020, 00:24:14 »
@Luc

Ik probeer nog 1 keer mijn argument iets anders te verwoorden. Neem Bart als mol in gedachte en Jolien met het rode scherm.

De eerste 2 ronden is het steeds Bart die als eerste een naam opgooit en als eerste iemand noemt als er gestemd gaat worden. So far so good.

In de derde ronde als Bart weer voorstelt dat iedereen een naam noemt, wil Christian dat Jolien dit keer begint. Jolien noemt Christian, Salim noemt Jolien net als Alina en Christian. Bart kan tot nu toe niets doen. Ze gaan netjes het rijtje af en iedereen geeft zijn of haar keuze aan.

Als Dorien aan de beurt is zegt ze dat dit al geen zin meer heeft (terwijl het nog gelijk kan eindigen) en dan gaat Jolien met Christian in discussie. Als Jolien rood heeft valt het wel erg op als Bart direct gaat helpen om haar te verdedigen. Zeker bij Jolien, die een ultieme poging doet niet af te vallen. Hij kan beter (nog) even zijn mond houden en wordt geholpen als Christian plotseling switcht naar Alina, gevolgd door Salim en (natuurlijk) Jolien. Ook prima want Alina heeft een groene pijl. Hij wacht niet meer op de keuze van Alina, Dorien en zichzelf en duwt op verzoek van Jolien (wie anders) de pijl om. Zo pakt het, ondanks dat Christian zijn mol Bart buitenspel probeerde te zetten, toch nog mooi uit.

Vanuit Christian beredeneerd:

Bart is zijn mol en hij heeft zelf groen. Bart heeft 2 keer als eerste iemand mogen noemen en al 2 keer gestuurd naar 2 groene pijlen. Hij viel hem ook al eens aan. Hij wil 2000 euro verdienen en laat Jolien dit keer beginnen anders komt hij wellicht meteen onder vuur door Bart. Hij denkt eerst aan Jolien als afvaller maar dankzij haar sterke optreden gelooft hij haar (en Salim ook). Uit op 2000 euro blijft dan alleen Alina over dus vandaar zijn "vreemde" switch.

Je kunt prima beredeneren waarom het ging zoals het ging met Bart als initiële afvaller maar volgens mij schets ik best een plausibel scenario met Bart als mol, Jolien met rood en Christian uit op geld. Ach, als ik het zelf maar geloof ;)
« Laatst bewerkt op: 12-04-2020, 00:26:18 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #187 Gepost op: 12-04-2020, 09:20:24 »
@Theoreticus

Je vertrekt van het punt dat Bart de mol is (ja, hij was ook eerst mijn verdachte maar heb die tunnel steeds meer verlaten) terwijl ik alle mogelijke scenario's heb overlopen. Zoals ik eerder zei, als Bart de mol is, is het onlogisch dat hij eerst Christian viseert maar wanneer Christian Jolien noemt en anderen hem nog volgen hij haar niet verdedigt en de groep terug naar Christian stuurt. Hij heeft ook geen enkel moment zich proberen verdacht te maken terwijl de mol zijn vuurpijl graag wil laten afschieten. Als hij het rode scherm had is zijn houding perfect logisch en kunnen zowel Alina als Dorien als Jolien de mol zijn, geen van hen heeft Bart ook maar 1x vernoemd.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2020, 09:30:24 door Luc »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #188 Gepost op: 12-04-2020, 10:54:33 »
..Als hij het rode scherm had is zijn houding perfect logisch en kunnen zowel Alina als Dorien als Jolien de mol zijn, geen van hen heeft Bart ook maar 1x vernoemd.

Het feit dat niemand Bart bestookt als potentiële afvaller kan evengoed een teken zijn dat iedereen hem verdenkt als mol.

Bon, we kunnen elkaar blijkbaar niet overtuigen maar dat is helemaal niet erg. Bij gebrek aan een betere optie blijf ik nog maar even bij Bart als mol.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #189 Gepost op: 12-04-2020, 11:42:10 »
Als je uitgaat van een kandidaatsperspectief bij zowel een groen als rood scherm is er voor ieders gedrag.wel een logische verklaring te vinden.

Iedereen gaat gemakkelijk mee met de keuzes voor Dorien en Salim. Aangezien zij ook al de volksvertegenwoordigers waren kunnen we aannemen dat zij als kandidaat gezien worden en de meeste kans op een rode pijl zouden hebben. De mol gaat hier in mee, ik ga er vanuit dat de mol weet wie rood had. Bij ronde 3 wordt het interessant omdat de druk hier het hoogst ligt.

Je zult dus het gedrag vanuit een molperspectief moeten beoordelen.
Alina heeft weinig inbreng, dat is prima voor een mol zolang de keuzes op een groene pijl vallen. Ze kan zich op de achtergrond houden Jolien en Christian gedragen zich onlogisch voor een mol. Jolien speelt hoog spel en de switch van Christian had verkeerd kunnen uitpakken.

Bart neemt net zoals in de eerste 2 rondes het  initiatief en hoeft niet in te grijpen zolang de discussie duurt. Geeft tijdens de discussie wel aan dat er dan opnieuw een rondje namen genoemd moet worden. Pas hierna switcht Christian plotseling. Door de interventie van Bart kwam er wel een andere wending. Hij hoefde niet meer in te grijpen maar had dat best kunnen doen door voor te stellen opnieuw te stemmen omdat de eerste  stemming bleef steken door de opmerking van Dorien.

Edit: Als Bart rood had dan zou het erg dom van hem zijn geweest om de opmerking over een nieuw rondje namen te maken.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2020, 11:50:52 door Moedermol »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #190 Gepost op: 12-04-2020, 11:57:27 »
Het feit dat niemand Bart bestookt als potentiële afvaller kan evengoed een teken zijn dat iedereen hem verdenkt als mol.

Bon, we kunnen elkaar blijkbaar niet overtuigen maar dat is helemaal niet erg. Bij gebrek aan een betere optie blijf ik nog maar even bij Bart als mol.

Vind het een mooi betoog Theoreticus, ik begin toch weer te twijfelen over Bart. Ik kan me ook niet goed voorstellen dat hij een rood scherm had als we hem als kandidaat zien. Hij lijkt prima bezig en is natuurlijk ook best intelligent. Maar de theorieën als hij wel een rood scherm had, lijken ook best plausibel ::vergroot::.

En iedere aflevering is hij verdacht. Zelfs nu in de verkeerstoren en als fotograaf. Voor een kandidaat blijf ik me verbazen hoeveel hij laat mislukken. Wel de auto’s prima door de poortjes sturen maar bij het bepalen van de snelheden en in welk vak ( x3 stuurt ie op aan) ze moeten komen, neemt hij in mijn ogen niet altijd de juiste beslissingen.

Is hij een kandidaat die af en toe expres iets fout doet en soms per ongeluk, iedereen maakt fouten natuurlijk? Of is hij hij toch de sluwe advocaat die al zijn zetten prima doordacht heeft? Met een wel heel opvallende, gewaagde eerste zet (de 10.200)? ???

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #191 Gepost op: 12-04-2020, 12:22:43 »
Excuses dat ik niet zo'n mooi overzicht heb gemaakt als Heinz dat zo mooi kan maar hier mijn opsomming van Bart als mogelijke Mol:

1.1 Keten

Doet erg vreemd richting Christian. Zegt dat hij denkt dat hij groot is maar kijkt hem gewoon richting gezicht aan, net als Els en Christiaan zelf. Na het afdoen van de blinddoek gaat hij direct verder met zijn vreemde toneelstukje. zie foto

Noemt verkeerde plaatsnamen en probeert tijd zo te rekken.

1.2. Vrijstelling

Biedt ruim meer dan wie dan ook en haalt meteen 10.200 uit de pot. Heeft na de uitreiking al heel duidelijk zijn verhaaltje klaar en pareert iedere aanval. Het profiel is gemaakt, Bart geeft niets om geld, alleen om de winst en dat is juist heel normaal.

1.3 KIok luiden.

Omdat hij volgens de groep iets goed te maken heeft belandt hij in de kano. We zien hem schreeuwen en toeteren maar sommige plaatjes lijken te tonen dat dit vooral een toneelstukje is? Hij wordt in ieder geval totaal genegeerd door de parasailers. Wel brengt hij de afvallers allemaal naar het eiland en wordt zo weer in genade aangenomen. Jammer dat ze ondertussen niet al even de klok geluid hadden.

2.1 Wandeltocht

Kiest duidelijk voor de lopers en oppert spullen mee te nemen die ballast opleveren. Zet de (stuk kleinere dan het voorbeeld) meloen op zijn hoofd maar wie zou dat in hemelsnaam doen voor 500 in de pot? Ik niet in ieder geval. De lopers komen te laat boven.

2.2 Bruiloft

Roept totaal niet creatief te zijn (wil niet dansen) en belandt zonder verder wat te zeggen bij de delicatesse. Leuke beelden met de hond en de deel-opdracht slaagt. Verre van een streper want we weten dat dit prima kan bij DeMol.

3.1 Raften

Zit bij de winnaars, gunstig want zo zien maar 3 de beelden en je bent er zelf ook bij. Zet zichzelf in bij de katapult en na 100 geschoten te hebben beëindigt hij kansen op meer door het nadeel te schieten.

3.2 Archeologie

Zegt wederom niet creatief te zijn en heeft twee linkerhanden. Dat wordt dus graven. Vindt een bril van E50, wil een vraagteken graven maar dat hoeft nog niet van de rest. Gaat dan maar weer een andere E50 graven zegt niks te vinden (was dat gewoon dezelfde?) en graaft vervolgens voor E200 een thermometer op. Gaat dan toch echt voor een vraagteken en wordt zo bestuurder van de graafmachine. De lamp van 1000 wordt niet gevonden. Klopt af op een foute oplossing en geeft Laure alvast de schuld.

3.3 Kaasbeelden

Haalt 2 krenten uit de pap met Dorien en Christian en vindt het verder wel best.

3.4 Minotaurus

Neemt het heft in handen en krijgt de meeste hartslagen van allemaal om op te maken (40%). Jut de anderen de hele tijd op en hij slaagt als enige met een puzzelstuk terug te komen. De opdracht levert weinig op en hij heeft het volgens Jolien, beregoed gedaan.

« Laatst bewerkt op: 12-04-2020, 13:32:30 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #192 Gepost op: 12-04-2020, 12:23:01 »
4.1 Golf en Metro

Geeft vreemd genoeg als enige aan geen behoefte te hebben om volksvertegenwoordiger te zijn. Hij mag gaan handicap-golfen door Athene. De opdracht slaagt.

4.2 Eten en sporten

In zijn profiel staat al dat hij van lekker eten en drinken houdt dus dat zal hij ook ongetwijfeld hebben laten doorschemeren tot dan toe. Het is voor Dorien en Salim dan ook direct een logische keuze hem te kiezen als Bourgondiër. Bart doet erg zijn best door enorm veel te bestellen, wat extra wijntjes te drinken, toch weer 150, en de telefoon te negeren. Dorien en Bart vinden 1 fout gerecht. Ondanks de inspanningen aan tafel weten de sporters de calorieën te overtreffen. Aan Bart heeft het niet gelegen.

4.3 Parachutesprong

Bart offert zich op om als enige niet te springen. Bart offert zich op voor minder jokers en krijgt er zo twee. Plus dat hij weer de schuld krijgt van de roekeloze kandidaat. Al weet hij goed uit te leggen dat de keuze voor geld niet bij hem lag, de sfeer is mooi verpest.

5.1 Fotografeer de BV en de gasten.

Vraagt wie de boekskes leest, die zullen de BV het makkelijst herkennen is de gedachte, en hij blijkt dat zelf in ieder geval te zijn. Zijn foto toont wel een mooie tak maar geen herkenbare BV.

5.2 Vliegveld

Kiest om samen met Christian de zeer strategische positie in de verkeerstoren te nemen. Zo heeft hij controle over eerst 2 en daarna alle auto's. Zij het samen met Christian en de gasten. Het lukt niet een prijsauto in een scorepositie te krijgen. Al dan niet door toedoen van de bestuurder zelf, wiskundig was X3 het moeilijkste vak en was de kans voor X1 en X2 veel groter.

5.3 Vuurwerk

..Neem Bart als mol in gedachte en Jolien met het rode scherm.

De eerste 2 ronden is het steeds Bart die als eerste een naam opgooit en als eerste iemand noemt als er gestemd gaat worden. So far so good.

In de derde ronde als Bart weer voorstelt dat iedereen een naam noemt, wil Christian dat Jolien dit keer begint. Jolien noemt Christian, Salim noemt Jolien net als Alina en Christian. Bart kan tot nu toe niets doen. Ze gaan netjes het rijtje af en iedereen geeft zijn of haar keuze aan.

Als Dorien aan de beurt is zegt ze dat dit al geen zin meer heeft (terwijl het nog gelijk kan eindigen) en dan gaat Jolien met Christian in discussie. Als Jolien rood heeft valt het wel erg op als Bart direct gaat helpen om haar te verdedigen. Zeker bij Jolien, die een ultieme poging doet niet af te vallen. Hij kan beter (nog) even zijn mond houden en wordt geholpen als Christian plotseling switcht naar Alina, gevolgd door Salim en (natuurlijk) Jolien. Ook prima want Alina heeft een groene pijl. Hij wacht niet meer op de keuze van Alina, Dorien en zichzelf en duwt op verzoek van Jolien (wie anders) de pijl om. Zo pakt het, ondanks dat Christian zijn mol Bart buitenspel probeerde te zetten, toch nog mooi uit.

Vanuit Christian beredeneerd:

Bart is zijn mol en hij heeft zelf groen. Bart heeft 2 keer als eerste iemand mogen noemen en al 2 keer gestuurd naar 2 groene pijlen. Hij viel hem ook al eens aan. Hij wil 2000 euro verdienen en laat Jolien dit keer beginnen anders komt hij wellicht meteen onder vuur door Bart. Hij denkt eerst aan Jolien als afvaller maar dankzij haar sterke optreden gelooft hij haar (en Salim ook). Uit op 2000 euro blijft dan alleen Alina over dus vandaar zijn "vreemde" switch.
..
« Laatst bewerkt op: 12-04-2020, 12:35:09 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #193 Gepost op: 12-04-2020, 12:45:33 »
Bart hield zich in de derde ronde volledig afzijdig. Het waren Jolien en Christian die steeds het woord voerden en elkaar verdachten. Als Bart het rode scherm heeft is dat voor Bart ideaal (hij hoeft niets te doen) en ook als één van beiden of Alina of Dorien de mol is want Bart wordt dan volledig uit de wind gehouden. Voor Bart als mol is het dat echter niet want dan heeft Jolien of Christian het rode scherm en moest hij de groep sturen naar degene met het groene scherm (wat hij niet deed) of zichzelf verdacht maken opdat zijn vuurpijl afgeschoten werd (deed hij ook niet).
Afgaande op de (afwijkende) houding van Bart is het meest waarschijnlijk dat hij het rode scherm heeft gehad.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #194 Gepost op: 12-04-2020, 12:54:47 »
Het feit dat niemand Bart bestookt als potentiële afvaller kan evengoed een teken zijn dat iedereen hem verdenkt als mol.
Ook dat is een reden waarom ik Bart nu niet meer verdenk. Ik kan mij niet voorstellen dat de productie wil dat iedereen snel op de juiste mol zit. Of anders moet Bart een slechte mol zijn als iedereen hem nu al verdenkt en tegelijk heeft hij (de vrijstelling niet meegerekend) het meeste in de pot gebracht. Moest Bart de mol zijn (en ik geloof wel dat hij dat goed zou kunnen) had hij het anders aangepakt.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #195 Gepost op: 12-04-2020, 12:57:36 »
..
Afgaande op de (afwijkende) houding van Bart is het meest waarschijnlijk dat hij het rode scherm heeft gehad.

Je haalt steeds hetzelfde argument aan en dat is prima maar zo vallen we in herhaling. Jij ziet het niet anders als dat Bart het rode scherm wel MOET hebben gehad omdat dit bij jouw mol past. Dat is je goed recht en ik snap je denkpiste. Ik denk zelf dat Bart, indien de mol, werd gedwarsboomd door slimme Christian.

Zullen we het hierbij laten voor wat het vuurwerk betreft? ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #196 Gepost op: 12-04-2020, 17:07:35 »
Ook dat is een reden waarom ik Bart nu niet meer verdenk. Ik kan mij niet voorstellen dat de productie wil dat iedereen snel op de juiste mol zit. Of anders moet Bart een slechte mol zijn als iedereen hem nu al verdenkt en tegelijk heeft hij (de vrijstelling niet meegerekend) het meeste in de pot gebracht. Moest Bart de mol zijn (en ik geloof wel dat hij dat goed zou kunnen) had hij het anders aangepakt.
Ik snap niet wat de productie te maken heeft met wie de kandidaten verdenken. Zeggen ze tegen de kandidaten op welke mol ze moeten stemmen? Natuurlijk wordt de mol geholpen door de productie zodat deze (beter) kan mollen. Maar het ligt aan de kandidaten of ze de acties van de mol doorhebben, niet aan de productie.

En het hoeft ook helemaal niet zo te zijn dat iedereen Bart verdenkt. Kandidaten spreiden in deze fase en zullen vooral proberen andere kandidaten weg te strepen als mol. Bij de vuurwerk opdracht zullen ze stemmen op de kandidaten die ze hebben weggestreept als mol, want voor hun is het dan logischer dat dit één van de afvallers is. En ik kan me heel goed voorstellen dat bijna niemand van de kandidaten Bart heeft weggestreept als mol. Persoonlijk zou ik ook bijna niets kunnen noemen waarom ik Bart als mol zou moeten afstrepen, en ik denk de kandidaten ook niet.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2020, 17:10:11 door MartinJ »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #197 Gepost op: 12-04-2020, 18:14:13 »
Bart hield zich in de derde ronde volledig afzijdig. Het waren Jolien en Christian die steeds het woord voerden en elkaar verdachten. Als Bart het rode scherm heeft is dat voor Bart ideaal (hij hoeft niets te doen) en ook als één van beiden of Alina of Dorien de mol is want Bart wordt dan volledig uit de wind gehouden. Voor Bart als mol is het dat echter niet want dan heeft Jolien of Christian het rode scherm en moest hij de groep sturen naar degene met het groene scherm (wat hij niet deed) of zichzelf verdacht maken opdat zijn vuurpijl afgeschoten werd (deed hij ook niet).
Afgaande op de (afwijkende) houding van Bart is het meest waarschijnlijk dat hij het rode scherm heeft gehad.

Maar  Bart kon in de derde ronde niets doen, ook niet als mol.
Bart opende met: Who's next? en: Iedereen terug een naam zeggen? 
Christian wil deze keer bij Jolien beginnen met stemmen, zij noemt Christian.  Vervolgens komen er 3 stemmen op Jolien. Dorien zegt dat het dan niet meer uitmaakt. Dorien zou hoogstwaarschijnlijk de 4e stem zijn, zij stemde in de 2e ronde al op Jolien. ( evenals Salim) Als  Bart op iemand anders had gestemd om Jolien uit de wind te houden had geen enkel effect gegeven. De meeste stemmen waren al voor Jolien. Pas als Christian ineens oppert dat Bart en Alina buiten schot blijven komt er een opening en kan Bart aangeven: Dan kun je nog eens een rondje doen hè., waarna de draai naar Alina kwam.


Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #198 Gepost op: 12-04-2020, 23:57:33 »
Bart zat bij de ouzo-opdracht in een sleutelpositie. Net als in Olympia. En bij de laatste opdracht viel hij vroeg genoeg af om zich in een ruimvallende pij te kunnen hullen.
Woosie down?

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #199 Gepost op: 13-04-2020, 00:58:37 »
Als Bart de mol was, had hij echt wel Alina laten rennen. Dat (en hoe) hij op zijn plaat ging, was echt geen mol-actie.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden