- Ik post 2 keer achter elkaar omdat anders mijn post het maximale aantal tekens overschrijdt -
Natuurlijk kan Bart ook prima gewoon een fanatieke kandidaat zijn, dat besef ik ook. Maar wat mij eigenlijk dwars zit, is dat de persoon op wie ik nu gestemd heb in de poll - Jolien - veel meer onmolse acties op haar naam heeft staan naar mijn mening.. ondanks dat zij minder geld verdient dan Bart. Soms naar mijn mening heel zware onmolse acties die ik niet kan rijmen met dat zij de mol is. Ook ontbreken vaak duidelijke molacties bij haar. De andere kandidaten vind ik ook of te passief om de mol te zijn, of te veel onmolse dingen doen, of te weinig mollen. Bart verdient weliswaar veel geld, maar hij is de kandidaat die ik tot nu toe het meest consequent zie mollen. Hij doet veel dingen die je van een mol zou kunnen verwachten. Ook is hij soms verdacht goed in dingen die gedaan moeten worden tijdens opdrachten, alsof hij hiervoor getraind heeft (en we weten dat mollen uit het verleden dit deden). Zijn reactie op het nieuws dat hij geselecteerd was als kandidaat kwam op mij tevens geacteerd over (ondanks dat ik hem toen ik die reactie zag totaal niet verdacht, dus dit kwam niet door een tunnelvisie). Ook zie ik veel mensen hier zeggen dat ze van Bart niet zouden verwachten dat hij zou balen van dat mensen hem een slechte mol zouden noemen... maar daar ben ik het niet mee eens. Bart komt op mij over als iemand die van nature erg fanatiek is - mocht hij dus de mol zijn, dan zie ik hem best erg balen van dat zijn sabotages niet slagen omdat hij een goede saboteur wil zijn. Bart lijkt mij juist iemand die een enorme geldingsdrang heeft. Mogelijk heeft hij vanwege deze eigenschap soms ook moeite met het laten mislukken van opdrachten als mol, zoals hij zelf ook al aangaf in zijn introductiefilmpje. Hij wil saboteren, maar tegelijkertijd wil hij een opdracht ook goed uitvoeren.
Al met al ben ik van Bart totaal niet verdenken naar Bart mogelijk als hoofdverdachte zien gegaan nu. Bij gebrek aan betere kandidaten voor het zijn van mijn hoofdverdachte ook, dat wel. Ik vind dat we hem nog niet kunnen uitvlakken...