Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 56839 keer)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #460 Gepost op: 27-04-2020, 12:31:34 »
Graag gedaan, ik heb echt heel erg vaak proberen aantonen dat Bart het niet kon zijn ja   ::rofl::

Mijn probleem heeft (helaas) niet gezeten bij "Bart kan het niet zijn" want zelfs in de eerste opdracht van de finale zag ik hem weer enorm bezig: kiest weer eens de startpositie, gaat een 5 euro pita broodje eten, gaat lekker varen, belt vaak en onnodig etc.

Ik had meer open moeten blijven staan voor Alina als mogelijkheid want Jolien heb ik, behalve bij de Minotaurus en haar schakelfout, niet echt verdacht. Toen ik mijn keuze na aflevering 5 maakte heb ik (onterecht) nooit meer omgekeken en zag overal bevestiging (tunnelen heet dat geloof ik) ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #461 Gepost op: 27-04-2020, 14:57:25 »
Graag gedaan, ik heb echt heel erg vaak proberen aantonen dat Bart het niet kon zijn ja   ::rofl::

Ja ik ook maar dat hoeven we nu niet in te wrijven lijkt me

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #462 Gepost op: 27-04-2020, 14:58:42 »
Ja ik ook maar dat hoeven we nu niet in te wrijven lijkt me

Dat doe ik niet hoor ;)

Ik denk dat de Bart verdenkers er wel vrede mee kunnen nemen

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #463 Gepost op: 27-04-2020, 15:02:13 »
Ja ik ook maar dat hoeven we nu niet in te wrijven lijkt me

Zo kwam het wel over.
Een told ya so berichtje.

En ik heb zeker vrede met Bart als verliezend finalist. Hij heeft alles mogen meemaken, wel ben ik benieuwd op hoeveel vragen verschil ie verloren heeft. Want hij had Alina dus in de smiezen na het blind rijden op het tarmac op het vliegveld.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #464 Gepost op: 27-04-2020, 15:03:43 »
Zo kwam het wel over.
Een told ya so berichtje.


Ja iets te vaak ook.

Anyway.. ik vond Bart geweldig  ::bravo::
Hij bracht wat spanning en speelde t soms hard. Zoals t hoort

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #465 Gepost op: 27-04-2020, 15:04:44 »
Absoluut een van mijn favoriete kandidaten allertijden. Wat heeft hij het hard en slim gespeeld, dat hij zich zo opstelt als verliezer toon alleen maar klasse. De mensen die hier in de tunnel zaten kan ik het ook niet al te kwalijk nemen, een aantal hints zagen er toch wel vrij sterk uit. Wat een seizoen.  ::bravo::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #466 Gepost op: 27-04-2020, 15:10:30 »
Ik had het hier voornamelijk over de fijne discussie afgelopen week met Theoreticus, Joost en FS. Dat was dus enkel naar hem bedoeld ook. Dus ik snap niet echt wat jullie verder bedoelen.

Ik heb altijd proberen uitleggen waarom Bart het niet is en anderen hebben dit steeds proberen te weerleggen, wat fijne discussies opleverden.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #467 Gepost op: 27-04-2020, 15:41:07 »
Het blijft het vooral verbazen hoe goed Bart met een katapult kan omgaan. Dat is toch een van de dingen waardoor ik hem gaan ben verdenken.  ::vergroot::

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #468 Gepost op: 27-04-2020, 15:57:40 »
Bart blijft voorlopig toch gewoon nog even de Mol voor mij hoor  ::rofl::

En dat heb ik toch niet bij heel veel seizoenen van mol-varianten dat ik er naast zit.

Ik kan niet anders dan - net zoals velen hier - zeggen dat dit één van mijn favoriete kandidaten ooit is. Eigenlijk was zijn speelstijl zo, dat de molstijl van Alina er niet aan kan tippen :P Dat het toch ook zo'n emotionele familieman is, is mooi om te zien, voegt net een beetje emo-tv toe en maakt het menselijk.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #469 Gepost op: 27-04-2020, 16:47:22 »
Haha, ik snap je wel hoor Uil. Achteraf is ook het enige waarop je hem echt kon afstrepen, die onmolse acties bij sommige opdrachten... En daar hebben Convans en anderen natuurlijk ook terecht op gewezen. Maar onze Bart begon gewoon met 10.200 euro uit de pot, dat staat dan toch in een iets ander licht. Verder stonden er ook veel molse acties en gedragingen tegenover, die de pot ook vaak genoeg geld kostten. Bemoeide hij zich voortdurend met de positieverdeling. En, het meest bedrieglijk nog wat mij betreft, bijna geen onderscheid met Alina in het aantal momenten waarop ik dacht dat er geacteerd werd. Of eigenlijk: Bart leek wel doorlopend een rol te spelen. Bart en Alina hadden ook allebei een paar momenten waarvan ik dacht: dat kan bijna nìet geacteerd zijn. Maar ja, als Alina zo'n goede acteur is gaat dat de doorslag niet geven. ::rofl::
Ik heb er hoe dan ook vrede mee, en ik vond het leuk om erover te discussiëren! Ik vind dat de betogen die hier zijn gevoerd, ook die voor Bart, genoeg hout sneden. En ik ben net zo blij met Alina als mol als ik met Bart zou zijn geweest.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #470 Gepost op: 27-04-2020, 18:48:20 »
Het blijft het vooral verbazen hoe goed Bart met een katapult kan omgaan. Dat is toch een van de dingen waardoor ik hem gaan ben verdenken.  ::vergroot::

Dat was inderdaad verdacht! En ook zijn hartslag bij de Minotaurus-opdracht; de eerste ronde hield hij deze zo mooi laag... Op een gegeven moment bedacht ik wel dat hij waarschijnlijk niet de mol zou zijn - en bleef in de Alina-tunnel - maar toch bleef ik bij hem het gevoel houden: het zou toch niet...?

Zelfs toen Jolien de winnares bleek en ik overtuigd was van Alina, was ik toch heel even bang dat Bart toch nog onthuld zou worden als mol.  ::rofl:: Dus die verdenkingen naar Bart snap ik. Ook hij zou een goede mol zijn geweest, denk ik.

Ik verwachtte trouwens dat hij zou winnen; dat had er wel ingezeten bij hem. Nu heeft hij aan Jolien een goede tegenstander, maar ze twijfelde wel. Als hij zijn molboekje beter had bijgehouden, was het misschien anders afgelopen.  :) Al vind ik het ook super voor Jolien dat ze gewonnen heeft!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #471 Gepost op: 27-04-2020, 20:26:43 »
Ja iets te vaak ook.

Anyway.. ik vond Bart geweldig  ::bravo::
Hij bracht wat spanning en speelde t soms hard. Zoals t hoort

Ik ook maar ik ben toch blij dat hij niet de mol was.
De productie zou het de mol veel te makkelijk hebben gemaakt als de mol in opdracht 1 het hoogste bod mocht doen
Wit is ook een kleur!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #472 Gepost op: 27-04-2020, 20:37:37 »
Ik ook maar ik ben toch blij dat hij niet de mol was.
De productie zou het de mol veel te makkelijk hebben gemaakt als de mol in opdracht 1 het hoogste bod mocht doen

Ja daarom wist ik ook dat hij t niet was. Die 7500 was echt hoog genoeg. Productie/mol gaat daar niet overheen

Misschien moeten ze dergelijke opdrachten achterwege laten zodat we niemand kunnen uitsluiten

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #473 Gepost op: 27-04-2020, 21:11:09 »
Ja daarom wist ik ook dat hij t niet was. Die 7500 was echt hoog genoeg. Productie/mol gaat daar niet overheen

Misschien moeten ze dergelijke opdrachten achterwege laten zodat we niemand kunnen uitsluiten

Ik vond dat echt wel mols, past gewoon bij Bart ook als mol.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #474 Gepost op: 27-04-2020, 21:24:37 »
Ik vond dat echt wel mols, past gewoon bij Bart ook als mol.

Ik vind van niet 🤷‍♀️

Niet productiewaardig maar het is een non issue want het is niet gebeurd en alles klopt 😁

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #475 Gepost op: 27-04-2020, 21:28:48 »
Misschien horen we het volgende week wel.

Voor hetzelfde geld was het de bedoeling dat Alina het hoogste zou bieden met een bedrag rond de 10.000, maar kon dat niet doorgaan vanwege Barts bod.

Volgens Gilles zouden ze er in ieder geval op terugkomen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #476 Gepost op: 27-04-2020, 23:04:57 »
Ik ook maar ik ben toch blij dat hij niet de mol was.
De productie zou het de mol veel te makkelijk hebben gemaakt als de mol in opdracht 1 het hoogste bod mocht doen
Nogmaals, ik snap niet dat je hier een probleem mee kan hebben. Ik vond dit bod als mol uitermate sympathiek. Voor een klein bedrag meer zorg je ervoor dat niemand een nadeel krijgt door de vrijstelling.

En verder mag het natuurlijk niet zo zijn dat de kandidaten (en wij als kijkers) een kandidaat kunnen afstrepen "omdat een mol dit niet doet". Het zal duidelijk zijn dat ik een gruwelijke hekel heb aan dit soort argumenten. Alleen al daarom zou de mol dit een keer WEL moeten doen.

Begrijp me goed. Ik ben geen voorstander van dit soort biedingen, maar dat is een andere discussie.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 23:08:19 door MartinJ »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #477 Gepost op: 27-04-2020, 23:11:29 »
Fantastische kandidaat! En Alina zal wel blij zijn geweest met zo'n kanjer van een hulpmol.  :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #478 Gepost op: 27-04-2020, 23:49:46 »
Fantastische kandidaat! En Alina zal wel blij zijn geweest met zo'n kanjer van een hulpmol.  :D
Jolien zegt over Alina: "Haar beste molactie was gewoon rond alle opdrachten door, dat die geen steek heeft laten vallen. Nooit. Ik bleef zoeken naar een andere mol want ik geloofde U (verwijzing naar Alina). Als ik objectief keek was gij (verwijzing naar Bart) de mol (...)".
En objectief naar Bart kijken is wat ik ook heb gedaan...
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 23:52:02 door MartinJ »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #479 Gepost op: 27-04-2020, 23:51:15 »
Jolien zegt over Alina: "Haar beste molactie was gewoon rond alle opdrachten door, dat die geen steek heeft laten vallen. Nooit. Ik bleef zoeken naar een andere mol want ik geloofde U (verwijzing naar Alina). Als ik objectief keek was gij (verwijzing naar Bart) de mol (...)".
Dan hebben wij (de Bart verdenkers) het toch niet zo gek gedaan denk ik dan. Zeker als je bedenkt dat de kandidaten 24 uur per dag met elkaar optrekken en de andere kandidaten beter kunnen peilen.

Martin... please ga nu geen woorden gaan verdraaien. Ze zegt letterlijk: als ik objectief keek, kwam ik steeds bij Alina uit, maar ik zocht toch of Bart echt niet de mol kon zijn.

« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 23:56:08 door Convans »