Auteur Topic: [kandidaat] Bart  (gelezen 56273 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #20 Gepost op: 9-03-2020, 10:34:07 »
Hij had ook zomaar presentator van een of ander programma kunnen zijn. Tenminste zo komt hij over, heeft wel iets bekends ofzo...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #21 Gepost op: 9-03-2020, 12:25:00 »
Bart de minst sympathieke maar speelt het spel hard. Goed om erbij te hebben.
Zou de mol kunnen zijn maar valt wel heel erg op dan.
Hij heeft veel goed gemaakt bij het kanoën.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #22 Gepost op: 9-03-2020, 18:53:51 »
Pfoe, heftige persoonlijkheid. Tijdens zijn betoog met de Artispunten zou ik als kandidaat me echt heel erg irriteren. Hij deed alsof hij de enige slimme keuze had gemaakt en zelfs een beetje roastig dat de anderen aan geld dachten. Ik zou denken, ga mij niet vertellen hoe ik het spel moet spelen. Maargoed, ieder z'n tactiek, ben wel benieuwd naar hem. Hij scheldt overigens wel veel viel me op.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #23 Gepost op: 9-03-2020, 19:18:45 »
Hij trok niet bepaald het boetekleed aan nee. Het kan een kwestie zijn van aanval is de beste verdediging, maar het kan ook een gedurfde moltactiek zijn om direct het belang van geld te relativeren. Wel mooi hoe de sfeer ondanks deze gebeurtenis toch goed bleef, aan de oppervlakte ten minste. Ik vraag me af of de Mol olie op het vuur heeft gegooid of eerder zalvende woorden heeft gesproken.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #24 Gepost op: 9-03-2020, 23:52:14 »
Het slaat hierop: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Artis-Historia

"Artispunten"  > 'anti prutsen'

Maar waarschijnlijk alleen maar omdat ik de betekenis uit Vlaanderen niet ken  ;)

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #25 Gepost op: 10-03-2020, 11:18:44 »
Pfoe, heftige persoonlijkheid. Tijdens zijn betoog met de Artispunten zou ik als kandidaat me echt heel erg irriteren. Hij deed alsof hij de enige slimme keuze had gemaakt en zelfs een beetje roastig dat de anderen aan geld dachten. Ik zou denken, ga mij niet vertellen hoe ik het spel moet spelen. Maargoed, ieder z'n tactiek, ben wel benieuwd naar hem. Hij scheldt overigens wel veel viel me op.
In zeker zin heeft hij ook de enige slimme keuze gemaakt: de rest heeft bescheiden geboden en heeft nu niks. Je had er niks aan om 'net niks' te bieden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #26 Gepost op: 10-03-2020, 12:27:10 »
Er zullen ook heus mensen zijn die het geld wel kunnen gebruiken, ik hoop dat ie er snel uitvliegt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #27 Gepost op: 10-03-2020, 12:43:01 »
Dit is dus precies zo n persoon Waarvan je haters en fans hebt. Duidelijke mening over hoe hij het spel wil spelen en Ik kan begrijpen dat dat niet iedereen s ding gaat zijn.

Voor mij is dit een beetje als het krokantje in een mousse, ja het eet niet super, maar maakt het wel minder standaard.


anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #28 Gepost op: 10-03-2020, 13:02:28 »
Ik vind het leuk dat hij erbij zit. ;D

Iemand als Gilles vind ik sympathieker, maar als er 10 keer of grotendeels zo iemand in de groep zou zitten, zou dat het kijkplezier voor mij verminderen.

De aanwezigheid van iemand zoals Bart beïnvloedt de balans tussen goedzakken en harde spelers positief. Diverse mensen in de groep hebben, onder wie ook spelers die niet terugdeinzen om duizenden euro’s uit de pot te halen voor eigen gewin, maakt het kijken slechts vermakelijker.

Verder kan ik nog geen mol in hem zien. Ook omdat ik niet denk dat de mol zat te wachten op belanden in die kano... iets wat je wel kan verwachten als mol als je het hoogste bedrag biedt. Naast dat dit niet de beste molpositie is is deze positie uitputtend en als je ook maar iets fout doet zijn meteen alle ogen op jou gericht. Verder denk ik ook niet dat de mol het hoogste bedrag zou bieden en vind ik zijn lichaamstaal bij vlagen erg kandidaats. Ook droeg hij niks bij aan het kraken van de cijfersloten bij opdracht 2 (behalve dat hij paardrijdt), wat wel iets is wat ik van de mol verwacht aangezien ik verwacht dat deze opdracht (bijna) moest slagen. Hij gaf zelfs een fout antwoord daar (Antwerpen).


Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #29 Gepost op: 10-03-2020, 13:39:38 »
Er zullen ook heus mensen zijn die het geld wel kunnen gebruiken, ik hoop dat ie er snel uitvliegt.
Dan zou ik voor die centen niet inzetten op het winnen van De Mol... De mol heeft het beste zijn werk gedaan als er 0 euro in de pot zit, dus tja...

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #30 Gepost op: 11-03-2020, 17:28:55 »
Hoewel de 10.200 euro uit de pot hem niet per se heel verdacht maakt, vond ik hem toch wel verdacht overkomen...een beetje slecht geacteerd, nep. Zoals hij beargumenteert waarom hij het geld gepakt heeft, omdat hij nu eenmaal niet voor het geld gaat maar om de mol te vangen. En zijn frustratie in het bootje...ik geloof hem gewoon niet zo. En dan die opmerking dat hij zegt dat Christian "nen grote" is. Gewoon té toevallig. Waarom zou hij dat dan denken? Christians stem komt niet bepaald van heel hoog ofzo. Voorlopig vind ik het toch best verdacht allemaal.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #31 Gepost op: 11-03-2020, 17:50:58 »
Was het verteld dat de hoogste bieder de vrijstelling zou krijgen? Volgens mij niet, ze wisten helemaal niet wat het voor gevolgen zou hebben.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #32 Gepost op: 11-03-2020, 18:02:44 »
Niet zo direct, maar na de vraag 'hoeveel heb jij over voor een vrijstelling voor aflevering 1?' en een geldklok die begint te lopen, lijkt me dat toch duidelijk genoeg.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #33 Gepost op: 11-03-2020, 18:08:02 »
Niet zo direct, maar na de vraag 'hoeveel heb jij over voor een vrijstelling voor aflevering 1?' en een geldklok die begint te lopen, lijkt me dat toch duidelijk genoeg.
Maar er was nog helemaal geen geld, dus zo logisch is dat niet.
Ik denk dat als iemand 100.000 geboden had, ze een ander vervolg hadden verzonnen.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 18:10:08 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #34 Gepost op: 11-03-2020, 19:18:20 »
Maar er was nog helemaal geen geld, dus zo logisch is dat niet.
Ik denk dat als iemand 100.000 geboden had, ze een ander vervolg hadden verzonnen.

Dan hadden ze gezegd: Dat is dan 100.000 Artispunten. Breng je ze morgenmiddag even bij ons langs?   8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #35 Gepost op: 11-03-2020, 19:48:12 »
Niet zo direct, maar na de vraag 'hoeveel heb jij over voor een vrijstelling voor aflevering 1?' en een geldklok die begint te lopen, lijkt me dat toch duidelijk genoeg.

Inderdaad er is ook nog zoiets als logisch nadenken, toch  ::jaja::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #36 Gepost op: 11-03-2020, 20:28:46 »
En dan die opmerking dat hij zegt dat Christian "nen grote" is. Gewoon té toevallig. Waarom zou hij dat dan denken? Christians stem komt niet bepaald van heel hoog ofzo. Voorlopig vind ik het toch best verdacht allemaal.
Dat zijn stem van laag kwam zal juist het punt zijn geweest. Hij bedoelde het in mijn ogen heel duidelijk ironisch.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #37 Gepost op: 11-03-2020, 20:42:48 »
Ironisch?  Dat denk ik dus totaal niet gezien de non verbale communicatie nadat de blinddoeken afgaan. En ook het verbale geeft me nu niet direct de indruk dat Bart dit ironisch bedoeld heeft.  Enige wat daar enigszins op kan doelen is dat hij beetje naar beneden gaat qua houding als hij het zegt en het feit dat je toch gewoon moet horen dat die stem niet van 2 meter hoog afkomt ( zeker als uw andere zintuigen tijdelijk niet werken)

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #38 Gepost op: 11-03-2020, 20:56:22 »
Leuke kandidaat om erbij te hebben, iemand die meteen duidelijk maakt waarvoor hij er is. Ik snap zijn punt opzich wel, als je zoveel geluk hebt gehad dat je mee mag doen ga je er ook alles aan doen om ervoor te zorgen dat je er zo lang mogelijk bij blijft. 10 000 is natuurlijk een erg hoog bedrag, maar je weet nooit wat iemand anders zou bieden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bart
« Reactie #39 Gepost op: 11-03-2020, 20:59:18 »
Wat ik wel interessant vind aan het voorstelfilmpje van Bart (zie de link in de openingspost) is dat hij daarin zegt dat hij als Mol wel zou kunnen inschatten wanneer hij zich wat verdachter kan gedragen en wanneer het wat subtieler moet. (Ik parafraseer.) Interessant omdat hij zich natuurlijk direct heel verdacht maakt. Het zou best een stunt zijn als dit direct een vette molactie was, waarna hij weer een tijdje subtieler zou mollen.