Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 69381 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #520 Gepost op: 3-05-2020, 23:25:28 »
En dat ze zich heel aflevering 1 gedeisd zou hebben gehouden, vind ik ook moeilijk te geloven. Ze laat zich uiteraard van de band vallen (en neemt hier een lekker aanloopje toe) maar dat paste niet mooi in de montage vandaag.

De montage suggereerde met Alina's "voel de golven, voel de golven" (dat ook niet in aflevering 1 zat) dat ze juist ook daar haar best deed om niet van de band te vallen. En ze had het makkelijk even kunnen vermelden als het eraf vallen wel een molactie was.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #521 Gepost op: 3-05-2020, 23:27:57 »
Nu ja ze suggereren dat ze alles goed deed, maar ze vindt het raadsel niet, ze zit bij de groep die als eerste los is en ze zegt niet dat Gilles misschien ook eens naar de andere groepen moet. Niet echt spannend om te vermelden op tv natuurlijk, maar voor mij zijn dit toch molse zaken die ze deed. Haar subtiliteit is eigenlijk weinig belicht. Dat vind ik jammer!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #522 Gepost op: 3-05-2020, 23:30:30 »
Volgens mij is het heel duidelijk in wat Alina zegt en wat de montage suggereert dat haar tactiek als Mol was om gewoon zoveel mogelijk goed te doen die eerste aflevering. Een strategische keuze dus. :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #523 Gepost op: 3-05-2020, 23:32:12 »
Volgens mij is het heel duidelijk in wat Alina zegt en wat de montage suggereert dat haar tactiek als Mol was om gewoon zoveel mogelijk goed te doen die eerste aflevering. Een strategische keuze dus. :)

Ik interpreteer dit wel anders. Als ze tot de mogelijkheid komt om dan toch de opdracht te redden, dan ben jij maar beter de held in het verhaal. Dus ik zie nog altijd wel molse acties, alleen moesten de opdrachten niet per se mislukken nee.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #524 Gepost op: 3-05-2020, 23:33:07 »
Volgens mij is het heel duidelijk in wat Alina zegt en wat de montage suggereert dat haar tactiek als Mol was om gewoon zoveel mogelijk goed te doen die eerste aflevering. Een strategische keuze dus. :)
Dat denk ik juist niet, eerder een montagekeuze. Door dat van de band vallen te verzwijgen, ontstond nu een mooi narratief dat de Mol op zijn lauweren kon rusten na de geslaagde veiling. Maar van mij hadden ze het niet hoeven oppoetsen, ik denk dat Alina wel degelijk gemold heeft. Alina was de enige van de jonge honden die eraf viel (maar dat kan uiteraard ook pech zijn zo je wil ;)) Spijtig inderdaad dat we hier (nog) geen antwoord op krijgen.

Ik interpreteer dit wel anders. Als ze tot de mogelijkheid komt om dan toch de opdracht te redden, dan ben jij maar beter de held in het verhaal. Dus ik zie nog altijd wel molse acties, alleen moesten de opdrachten niet per se mislukken nee.
Eens. Dat het uiteindelijk Alina is die de bel luidt, komt puur doordat ze de lichtste van de groep was. Daar nog mollen was veel te hard opgevallen. Ze heeft wel gemold, maar niet ten koste van alles.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2020, 23:36:42 door Pac »
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #525 Gepost op: 3-05-2020, 23:37:00 »
Je moet als mol soms ook dingen juist goed doen, al is het maar om de verdenking van je af te  krijgen. Die bel, zag ik als zo'n goedmakertje.

Voor de rest: ze is ook een doorbijtertje: ik moest even in een woordenboek opzoeken wat ze bedoelde met ligamenten. Blijkt ze dus een week met een peesblessure te hebben rondgehuppeld......dus dat was geen mollen-actie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #526 Gepost op: 3-05-2020, 23:37:48 »
Dat denk ik juist niet, eerder een montagekeuze. Door dat van de band vallen te verzwijgen, ontstond nu een mooi narratief dat de Mol op zijn lauweren kon rusten na de geslaagde veiling. Maar van mij hadden ze het niet hoeven oppoetsen, ik denk dat Alina wel degelijk gemold heeft. Alina was de enige van de jonge honden die eraf viel (maar dat kan uiteraard ook pech zijn zo je wil ;)) Spijtig inderdaad dat we hier (nog) geen antwoord op krijgen.

Ik vertrouw erop dat de montage zo'n laatste aflevering waarin antwoorden gegeven worden zoveel mogelijk gebruikt wordt om dit dan ook eerlijk te doen en dat het dus ondersteunend is in wat Alina verklaart. Ik vind het ook helemaal geen schande hoor als ze ervoor gekozen heeft om gebruik te maken van die negatieve groepspot. Die was namelijk ook voor een deel aan haar goede molwerk in Vilvoorde te danken. ::ok::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #527 Gepost op: 3-05-2020, 23:39:12 »

Eens. Dat het uiteindelijk Alina is die de bel luidt, komt puur doordat ze de lichtste van de groep was. Daar nog mollen was veel te hard opgevallen. Ze heeft wel gemold, maar niet ten koste van alles.


Ze zei zelf letterlijk dat het luiden van die bel 'misschien wel wat te veel van het goede was' [voor een mol]. Dat een mol voorzichtig begint is trouwens alleszins te begrijpen.
Woosie down?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #528 Gepost op: 3-05-2020, 23:40:13 »
Ik vind het ook helemaal geen schande hoor als ze ervoor gekozen heeft om gebruik te maken van die negatieve groepspot. Die was namelijk ook voor een deel aan haar goede molwerk in Vilvoorde te danken. ::ok::
Ik zou het wel een schande vinden :-[ Niet eerlijk tegenover Gilles naar mijn mening.
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #529 Gepost op: 3-05-2020, 23:41:16 »
Ik zou het wel een schande vinden :-[ Niet eerlijk tegenover Gilles naar mijn mening.

Ah Gilles gaat er uiteindelijk wel volledig terecht uit. All in gaan op de meest opvallende kandidaat van aflevering  ::ohno::
Gewoon niet slim van hem.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #530 Gepost op: 3-05-2020, 23:42:01 »
Die was namelijk ook voor een deel aan haar goede molwerk in Vilvoorde te danken. ::ok::


Dat moet je even uitleggen. De vrijstelling werd bij monde van Alina aangeboden, zeker, maar dat Bart voor ruim 10.000 zou gaan is toch op geen enkele manier haar verdienste? Sterker nog: de kans dat er niemand op die vrijstelling zou gaan bieden was precies 0.  ;)
Woosie down?

Offline Retuow

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #531 Gepost op: 3-05-2020, 23:44:16 »
Naast het vallen van die boot, komt bij mij bijv. ook die stenen stapelen naar boven, waar ze - samen met Jolien - voor weinig geld/nadeel ging.

Wel grappig dat de 'zopas' tijdens de parachutespringen is opgevallen. Leuk om daar een paar weken mee bezig te zijn, en af te vragen of dit wel/niet een hint is. (en ze had.. net als Jolien, bij die proef dezelfde manier van reageren..)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #532 Gepost op: 3-05-2020, 23:44:24 »
Ik zou zo graag wel een 2 uur durende "behind the scenes" hebben ieder jaar. Niet alleen de Mol en kandidaten die als verteller door de opdrachten gaan, maar ook gewoon eens van de crew horen wat er moeilijk was om organisatorisch klaar te krijgen. Ik vind bij films en series zo'n behind the scenes altijd wel leuk. Zien hoe iets gemaakt werd.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #533 Gepost op: 3-05-2020, 23:45:00 »
Ah Gilles gaat er uiteindelijk wel volledig terecht uit. All in gaan op de meest opvallende kandidaat van aflevering  ::ohno::
Gewoon niet slim van hem.
Wie ook de eerste afvaller was geweest: je moet de Mol aan het werk kunnen hebben gezien. Als de Mol alleen molt vanachter een masker, kun je hem niet op een eerlijke manier ontdekken. (Alleen op basis van gedrag buiten het spel om dan, maar ook binnen het spel moet de Mol gewoon te vinden zijn.)
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #534 Gepost op: 3-05-2020, 23:45:34 »
Dat moet je even uitleggen. De vrijstelling werd bij monde van Alina aangeboden, zeker, maar dat Bart voor ruim 10.000 zou gaan is toch op geen enkele manier haar verdienste? Sterker nog: de kans dat er niemand op die vrijstelling zou gaan bieden was precies 0.  ;)

Ze wist het bod van Bruno omhoog te krijgen. Op dat deel doelde ik.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #535 Gepost op: 3-05-2020, 23:51:37 »
Ze wist het bod van Bruno omhoog te krijgen. Op dat deel doelde ik.

Hmja. Met een beetje goede wil is dat als een molactie te bestempelen, hoewel Bart niet wist wat Bruno geboden had. Maar om nou te zeggen dat het psychologische oorlogsvoering op hoog niveau was (bovendien veilig vermomd achter glas)… In dat opzicht vond ik het vergelijkbare stolpendiner veel indrukwekkender. Dáár had Alina echt invloed op Joliens gedrag - en dus op het al dan niet slagen van de opdracht.
Woosie down?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #536 Gepost op: 3-05-2020, 23:54:16 »
Ik zet ze zeker met stip op 1! Gilles en Elisabet komen zelfs niet tot haar kapotte enkel  ;D

Ik niet. Voor mij blijft Elisabeth de absolute top! Die moest alles immers onvoorbereid doen, terwijl ze dacht dat ze zelf op jacht naar de Mol ging. Het dan zó goed doen, dat is pas van absolute wereldklasse en andere koek dan de allerlaagste pot scoren met behulp van Bart die doodleuk de pot op - 10.200 zette.

Dat gezegd hebbende, vind ik wel dat Alina zeer goed acteerde. Ze heeft talent. Bovendien lijkt het mij een sympathieke dame. Heb wel van haar genoten. Van allemaal trouwens. En voor het samenstellen van de groep dus een dikke proficiat aan de makers van het allerbeste Nederlandstalige tv-programma!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #537 Gepost op: 4-05-2020, 00:00:00 »
Elisabet* ;)

Nu ja. Ieder zijn mening natuurlijk, maar Elisabet al extra pluspunten geven omdat ze onvoorbereid was en Alina 'minpunten' geven omdat de pot op -10.200 start? Hoe hoog of hoe laag de pot staat is voor mij echt geen criteria. Elk seizoen is anders en heeft opdrachten die plots wel slagen voor erg veel geld. Dus ik ga niet de eindpot gaan vergelijken tussen bepaalde seizoenen.

Elisabet deed het zeker niet slecht, maar ik kreeg nooit een wauw-gevoel bij haar. Werd ze ook niet verdacht door Axel, Bas, Joeri en Kaat? Terwijl ik nu wel met open mond stond te kijken naar de manier waarop Alina onder de radar bleef en toch zo goed kon mollen!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #538 Gepost op: 4-05-2020, 00:06:48 »
Wat ik vooral top vond was dat ze gewoon echt molacties gedaan heeft, die bij het fitnessen en bij de minotaurus. Gewoon met zulke gedurfde acties even op de grenzen lopen om te mollen, dat miste ik wel een beetje van de vorige mollen. Voelt voor mij vergelijkbaar met
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
En zo onverdacht blijven.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #539 Gepost op: 4-05-2020, 00:15:28 »
Ze heeft het echt ongelooflijk goed gespeeld ::bravo:: Zeker één van de topmollen! ::bravo:: Vooral haar acteertalent was echt pfooee
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human