Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 68845 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #500 Gepost op: 3-05-2020, 20:00:47 »
Alina werd dus enkel verdacht door Bart (afl 5) en Jolien (afl 3), topmol!
« Laatst bewerkt op: 3-05-2020, 20:02:27 door Convans »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #501 Gepost op: 3-05-2020, 21:29:25 »
Ik denk dat ze op voorhand had bedacht haarzelf te blesseren (toneelstukje want er gebeurde amper wat) zodat ze de sprint kon verliezen uiteindelijk

Bart strooide roet in t eten maar leuk geprobeerd

Ze is geopereerd na de uitzendingen. Dat was echt een ongeluk
klaar voor de strijd

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #502 Gepost op: 3-05-2020, 22:02:37 »
Ik heb het idee dat Alina inderdaad nog een carriere-switch tegemoet gaat.

Dat de kijkers haar op de een of andere manier nog wel ergens gaan terugzien, bedoel ik.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #503 Gepost op: 3-05-2020, 22:07:18 »
Ik heb het idee dat Alina inderdaad nog een carriere-switch tegemoet gaat.

Dat de kijkers haar op de een of andere manier nog wel ergens gaan terugzien, bedoel ik.

Sowieso gaat ze een stamgast worden in Café De Mol net als Elisabet, Eline en Gilles (die uiteraard presentator is). Pieter is eigenlijk de enige die toch wat meer op de achtergrond geraakt is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #504 Gepost op: 3-05-2020, 22:26:50 »
Dat lijkt me raar. Zonder blessure had ze makkelijker op die positie gekomen waarna ze het had kunnen verpesten.

Zelfs n operatie gehad 😳

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #505 Gepost op: 3-05-2020, 22:38:19 »
Alina werd dus enkel verdacht door Bart (afl 5) en Jolien (afl 3), topmol!

Héél knap! ::jaja::

Ik zou wel nog graag meer sabotages te weten komen want die zijn er ongetwijfeld geweest. Misschien dat ze er nog in de media over gaat vertellen?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #506 Gepost op: 3-05-2020, 22:39:52 »
Héél knap! ::jaja::

Ik zou wel nog graag meer sabotages te weten komen want die zijn er ongetwijfeld geweest. Misschien dat ze er nog in de media over gaat vertellen?

Ja, dat was het enige minpuntje van de hele aflevering. Ze konden Alina nog meer in de bloemetjes zetten door al haar sabotages te tonen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #507 Gepost op: 3-05-2020, 22:43:10 »
Ik kreeg er door de rare omstandigheden waarin we nu allemaal zitten, toch een beetje de koude rillingen van.

Dan bedoel ik: ik had iedereen zijn of haar moment of fame gegund in een andere setting. Dat is nu even niet anders.

Desondanks heeft de regie er naar mijn mening toch een mooie terugblik van gemaakt.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #508 Gepost op: 3-05-2020, 22:45:40 »
Is Alina de allerbeste Mol ooit? Je zou het toch haast wel zeggen ::love:: Zo naturel, zo subtiel, zo geniepig als zij bijna élke opdracht heeft weten te saboteren is onvoorstelbaar. We zagen nog meer van dat soort subtiele sturingen in de aflevering van vanavond dan we al hadden. En de lol die ze er in heeft ;D

En dat met slechts 2 kandidaten die haar überhaupt met de nodige omwegen pas als mogelijke Mol zagen. Bart had een rood scherm nodig om tot inzicht te komen ::oink:: Dat de winnares nog door een vrijstelling in de finale is gekomen is volgens mij een unicum. Anders was Jolien misschien wel op Christian eruit gegaan. En dan nog twijfelt ze tot 5 minuten voor de finaletest of haar hoofdverdachte de Mol wel kan zijn. Dan heb je het gewoon briljant gespeeld ::bravo::
...óf niet!

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #509 Gepost op: 3-05-2020, 22:48:41 »
Ik zeg het nog maar een keer, wat een vrouw wat een mol.  ::bravo::

Eigenlijk dus maar door één iemand echt ontdekt. Bizar. Hopelijk kijkt ze trots terug op wat ze heeft neergezet, want trots mag ze zeker zijn!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #510 Gepost op: 3-05-2020, 22:50:40 »
Is Alina de allerbeste Mol ooit? Je zou het toch haast wel zeggen ::love::

Om dat te kunnen zeggen hebben we te weinig opdrachten en molacties gezien vind ik. Toch een heel belangrijk deel om de Mol op te beoordelen. Maar qua acteerwerk en niet verdacht worden hoort ze zeker bij de allerbesten. En van wat we gezien hebben molde ze uitstekend. Ik denk aan de trein en het diner als uitschieters. Topprestatie van Alina! ::bravo::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #511 Gepost op: 3-05-2020, 22:58:52 »
Ja, al die tranen waren ongetwijfeld roerend. Maar... hadden we niet iets meer molacties kunnen zien? België blinkt daar juist altijd in uit, en nu... de bekentenis dat ze de eerste aflevering niets heeft mispeuterd ('om vertrouwen te winnen'), een handvol gemiddelde tot uiterst vermakelijke sabotages en wel erg veel aandacht voor mislukte acties. Om Alina als mol te kunnen beoordelen zijn toch echt wel meer gegevens nodig.

Heeft ze bij de winkeldiefstal Christian erbij gelapt? Wat was haar aandeel in de opdrachten in de metro? Had zij de doos van Pandora geopend willen zien, en heeft ze geprobeerd daar iemand toe aan te zetten? Waren de vragen bij de Ouzo-opdracht op haar ranke lijf geschreven en waarom heeft ze dan toch geld binnen gehaald? Heeft ze bij de archeologenopdracht gesaboteerd?  ???


Juist nu door de coronamaatregelen veel onnodig geginnegap tussen de kandidaten kon worden vermeden, valt me dit een beetje tegen, eerlijk gezegd. En ik zeg dat in dit geval met voelbare pijn in het hart, want ik heb de afgelopen weken van zondag tot zondag geleefd.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2020, 23:00:41 door Michmol »
Woosie down?

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #512 Gepost op: 3-05-2020, 23:00:45 »
Om Alina als mol te kunnen beoordelen zijn toch echt wel meer gegevens nodig.

Heeft ze bij de winkeldiefstal Christian erbij gelapt? Wat was haar aandeel in de opdrachten in de metro? Had zij de doos van Pandora geopend willen zien, en heeft ze geprobeerd daar iemand toe aan te zetten? Waren de vragen bij de Ouzo-opdracht op haar ranke lijf geschreven en waarom heeft ze dan toch geld binnen gehaald? Heeft ze bij de archeologenopdracht gesaboteerd?  ???

Ja bij de metro heeft ze wel degelijk gemold lijkt me. Balalaika fout hebben, beetje lopen kloten met touwtjespringen. Maar ik heb goede hoop dat er nog wel extra beeldmateriaal zal komen op de website van Vier.

Offline Bels

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #513 Gepost op: 3-05-2020, 23:03:46 »
Maar qua acteerwerk en niet verdacht worden hoort ze zeker bij de allerbesten.
Helemaal mee eens. Dat acteerwerk na afloop van de proeven was uiteindelijk ook de reden om nog te twijfelen bij de enige kandidaat die haar langer in het vizier had. En wat extra hulp van Bart en Salim die blijkbaar wel heel verdacht waren binnen de groep.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #514 Gepost op: 3-05-2020, 23:05:13 »
Ja bij de metro heeft ze wel degelijk gemold lijkt me. Balalaika fout hebben, beetje lopen kloten met touwtjespringen. Maar ik heb goede hoop dat er nog wel extra beeldmateriaal zal komen op de website van Vier.


Ja, nu we weten dat Alina de mol is kunnen we inderdaad veel veronderstellen. Jij geeft daar een treffend voorbeeld van. Maar ik wil dat soort dingen graag in de eigenlijke terugblikaflevering zelf zien, en niet achteraf bij elkaar moeten sprokkelen via extra beeldmateriaal en guitige youtubefilmpjes of interviews op fandagen. Maar misschien ben ik daar een rare in.
Woosie down?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #515 Gepost op: 3-05-2020, 23:05:57 »
Misschien waren dit echt wel de opvallendste -en leukste / in het oog springende- molacties, voor mij in ieder geval genoeg en overtuigend. Goe gedaan...

Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #516 Gepost op: 3-05-2020, 23:11:36 »
Die merci van haar bij de boot van de finale werkt wel om mij aan het janken te krijgen en ik zie wel dat daar niks van gelogen is, heel mooi gespeeld  ::ok::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #517 Gepost op: 3-05-2020, 23:13:49 »
Ik zou wel nog graag meer sabotages te weten komen want die zijn er ongetwijfeld geweest. Misschien dat ze er nog in de media over gaat vertellen?

Ik ben dus kennelijk niet de enige die het een beetje weinig vond.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #518 Gepost op: 3-05-2020, 23:18:27 »
Om dat te kunnen zeggen hebben we te weinig opdrachten en molacties gezien vind ik. Toch een heel belangrijk deel om de Mol op te beoordelen.
Eens, maar hopelijk krijgen we daar nog wat meer over te weten. Puur naar de feiten kijkend (acties en resultaten) was ze wel duidelijk de saboteur. En toch heeft ze de meerderheid van het forum heeft ze tot het einde toe weten te misleiden. Ik ben door mijn schema's haar op het spoor gekomen, niet door mijn mensenkennis.

Genoeg topmolacties kwamen wél voorbij ::love:: Die caloriënproef was fantastisch - nooit bedacht dat ze een moeilijkere stand had gefaket. Bij de geblindeerde auto's wisten we eigenlijk dat als Salim de waarheid sprak over zijn snelheid, Alina wel moest liegen. En bij het dobbelen weet ze er perfect mee weg te komen dat ze twee totaal onlogische keuzes maakt en daar krijgt ze zelfs Bruno in mee. (Enige minpuntje is dat dit niet zo duidelijk in de aflevering naar voren kwam dat dit van haar kwam. Dan hadden misschien meer forummers haar in de smiezen gekregen.)

Maar inderdaad: ik zou meer willen weten over haar tactieken bij de supermarkt, wat haar insteek was in het graven en of ze toch nog iets gemold heeft bij de ouzo. En dat ze zich heel aflevering 1 gedeisd zou hebben gehouden, vind ik ook moeilijk te geloven. Ze laat zich uiteraard van de band vallen (en neemt hier een lekker aanloopje toe) maar dat paste niet mooi in de montage vandaag. Bij het klokkenraadsel lijkt ze ook niet constructief mee te denken, maar wie weet was hier wel echt haar opdracht om niet bewust te saboteren. Bij de vrijstellingsopdracht heeft ze gelukkig wel al een echte invloed gehad. (Al leek Bart sowieso niet meer te houden ::rofl::)
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #519 Gepost op: 3-05-2020, 23:19:42 »
Ik zet ze zeker met stip op 1! Gilles en Elisabet komen zelfs niet tot haar kapotte enkel  ;D