Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 69459 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #480 Gepost op: 30-04-2020, 15:46:43 »
Dikke kans dat Alina eind deze week op nummer één staat op mijn lijstje van Mollen. Alleen al het feit dat ze het halve forum om de tuin heeft weten te leiden met haar acteerprestaties is knap zat. En dat terwijl ze objectief gezien gewoon week in, week uit de slechtste verdiener van de groep was.

Misschien de enige steek die ze heeft laten vallen is de 750 euro van de ouzo - maar stiekem hoop ik nog dat we wat 'voorbereidingen' gaan zien waarbij Alina met een geweer schiet of in een politiecel zit om minder geld op te kunnen brengen ;D (En anders heeft elke Mol wel een opdracht waarin 'ie niet molt ;))
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #481 Gepost op: 30-04-2020, 15:54:12 »
Oke maar Wouter dat is wel de enige veronderstelling. De rest zijn toch gewoon zaken die echt gebeurd zijn?  ::tandpastasmiley::

Grote kans van wel, maar ik hoor altijd de gedachtegang erachter graag
vb. hoeveel heeft ze van tevoren uitgedacht en hoeveel heeft ze moeten improviseren ter plaatse.

Wat ik ook graag hoor is hoeveel haar verdacht hebben (Salim en Laure sowieso niet in het spel stond in de krant).


Misschien de enige steek die ze heeft laten vallen is de 750 euro van de ouzo - maar stiekem hoop ik nog dat we wat 'voorbereidingen' gaan zien waarbij Alina met een geweer schiet of in een politiecel zit om minder geld op te kunnen brengen ;D (En anders heeft elke Mol wel een opdracht waarin 'ie niet molt ;))

Ik denk niet dat we dat zullen zien. Er is tijdens de aflevering gezegd dat deze vragenlijst op voorhand ingevuld is, dus ik neem aan dat Alina hier 100% eerlijk geweest is.

(Anders zou Alina haar familie toch iets hebben van: Familie in de VS? Dat hebben wij toch niet. Politiecel? Daar hebben we nooit gezeten.)
klaar voor de strijd

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #482 Gepost op: 30-04-2020, 16:04:57 »
Make sense! Ik heb wel hoge verwachtingen  ::joehoe::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #483 Gepost op: 30-04-2020, 17:00:55 »

(zo denk ik persoonlijk niet dat ze Christian verklikt heeft, want wanneer had dat moeten gebeuren? Ze waren steeds per 2x aan het afrekenen en het personeel wist van niets, voor hetzelfde geld hadden ze gezegd dat Alina hem verklikt had. Eerder geloof ik dat ze erop stond om steeds per 2 te gaan omdat Christian zou opvallen door zijn gestalte)

Eens hoor, maar het is natuurlijk ook niet 100% uit te sluiten.  >:D

In ieder geval wel goed zichtbaar (ik combineer ook de dingen die Convans heeft gezegd):
haar gedrag bij de muziekopdracht (tegen Laure opspringen, de balalaika, vertragen bij metro/karaoke)
de parachute-opdracht
Weinig actief bij calorieën-opdracht
Jolien die de bankroet pakt bij het diner
De onlogische beslissingen bij de trappen
De verkeerde taart meenemen
Blind rijden en de X0
De minotaurus: hartslagen verspillen (en waarschijnlijk ook bordjes omgewisseld)
De kofferopdracht
Vallen van de aquaspeed
Net te weinig boodschappen jatten voor de X3 (en kleine dingetjes meenemen die minder opleveren, op de stokbrood na  ;D)
In het zicht blijven zitten als er 40 pijlen worden afgeschoten
vuurwerk-opdracht
schiet-opdracht in afl. 8
discuswerpen verknoeien nadat je van het hardloop-nummer bent afgehaald
Ervoor zorgen dat er geen fatsoenlijke foto gemaakt wordt van de BV'er en de gast (door op de verkeerde plek te zitten.

Er blijft nog genoeg over, denk ik.  ::rofl::

Enige 'schoonheidsfoutjes' die ik zie:
- met het geld binnenkomen na de ouzo-opdracht (maar dat heeft er misschien mee te maken dat ze mega-verdacht zou worden voor de anderen, iedereen keek toe)
- het nadeel bij de raft-opdracht niet pakken (misschien omdat de andere groep toch te snel was)
- meegaan met de juiste antwoorden bij de feta-opdracht (misschien niet echt gemold hier, of jezelf niet verdacht willen maken)
- toch iets teveel boodschappen gejat :-), X1 was ook mooi geweest. (maar het levert natuurlijk wel prachtige televisie op als je zo'n stokbrood weet mee te smokkelen  ::rofl:: )
« Laatst bewerkt op: 30-04-2020, 17:06:09 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #484 Gepost op: 30-04-2020, 21:14:59 »
maar stiekem hoop ik nog dat we wat 'voorbereidingen' gaan zien waarbij Alina met een geweer schiet
Ze is van Kazachse komaf he, Zit in het bloed. :)
Så hva gjør vi nå?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #485 Gepost op: 30-04-2020, 21:24:27 »
Wat ik mij afvraag is hoe jullie denken over mislukte molacties omdat kandidaten het te goed doen. Kunnen jullie deze ook waarderen? Of kan je pas van een goede molactie spreken als hij echt geslaagd is? Ik denk dat Alina er wel een paar geprobeerd heeft die dan net niet gelukt zijn, dus vond ik dit wel relevant.



Ik vind een mislukte molactie even mooi als een gelukte en soms wel nog beter. 2 voorbeelden hiervan:

- Calorie-opdracht. Als je anderhalf uur kan 'sporten' zonder je in te spannen en toch proberen te zweten zonder dat anderen dat door hebben, vind ik dat een sterke prestatie. Als mol deed ze hier dus ook gewoon haar werk.

- Muziekopdracht. Hier molt ze volgens mij tot drie of vier maal toe. Eerst heeft ze balalaika als fout antwoord, daarna springt ze een aantal keer naar achter zodat Laure een fout maakt bij het touwtje springen (heel erg subtiel dit, ik geniet van zo'n dingen!). Dan heeft ze foute antwoorden bij de muziekquiz en dan voor mij misschien wel een van de mooiste molacties van het seizoen: echt doelbewust gaan voor de laatste opdracht en dan ook het juiste antwoord geven op de vraag. Zo hoopt ze veel tijd te verliezen en te laat aan te komen. Zo'n dingen kan ik erg appreciëren, want dit is eigenlijk mollen next level, door je best te doen, probeer je te saboteren en achteraf kan je gewoon pronken met het idee dat jij hier wel de laatste vraag wist. Helaas komen ze 2 minuten voor tijd toch nog aan.

Daarnaast vind ik het ook helemaal niet erg als je overruled wordt door een sterke groep zoals gebeurde bij de calorie-opdracht. Soms is de groep ook gewoon te sterk in een opdracht, dat is helemaal geen schande en dan moet je al helemaal niet nog meer obvious gaan mollen, want dat is het domste wat je kan doen. Daar ga ik helemaal geen mol op afrekenen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #486 Gepost op: 30-04-2020, 21:49:18 »
Ik kan een mislukte molactie wel appreciëren onder bepaalde voorwaarden:
- de groep is op dat moment sterker als de mol
- de mol heeft een paar serieuze pogingen ondernomen om te mollen

Niet alle acties lukken, maar  onder deze voorwaarden waardeer ik pogingen wel
klaar voor de strijd

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #487 Gepost op: 30-04-2020, 22:16:05 »
Het is nog nooit voorgekomen dat alle molacties lukken en de calorieën-opdracht had de mol niet in de hand.
Alina stond wel vaak op sleutelposities (meer dan Bart): Vradeto-trappen, de Trouw, paparazzi, Spartacus Race en geld tellen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #488 Gepost op: 30-04-2020, 22:17:55 »
Het is nog nooit voorgekomen dat alle molacties lukken en de calorieën-opdracht had de mol niet in de hand.
Alina stond wel vaak op sleutelposities (meer dan Bart): Vradeto-trappen, de Trouw, paparazzi, Spartacus Race en geld tellen.

Ja, maar ik bedoel dus of je een molactie waarbij de opdracht toch slaagt ook kan waarderen als een erg goede molactie?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #489 Gepost op: 30-04-2020, 22:34:49 »
Bij de muziekopdrachten (terwijl de andere groep moest golfen), vind ik dat Alina eigenlijk heel goed heeft gemold. Ze deed hier alles wat een mol moest en kon doen, naar mijn idee. Dat deze opdracht uiteindelijk gelukt is, komt vooral door de sterke groep. Dat vind ik niet erg: zowel Alina als de kandidaten hebben het hier fantastisch gedaan.  ::bravo::

Bij de calorieën-opdracht heeft Alina volgens mij ook fantastisch gemold, maar heb ik de indruk dat we dat niet allemaal hebben gezien. Voor mij is dat ook een voorbeeld van: molactie gelukt, maar opdracht toch geslaagd.

Dit zijn wel twee voorbeelden van mooie molacties die ik erg kan waarderen, ondanks dat de opdracht is geslaagd.
O, dat is eigenlijk ook al gezegd, zie ik nu.  ::rofl::

« Laatst bewerkt op: 30-04-2020, 22:37:02 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #490 Gepost op: 1-05-2020, 08:15:47 »
Een hele mooie vond ik ook bij de graaf opdracht.
Daar maakt ze zich onverdacht door de twee gemaakte fouten aan te wijzen, maar de tweede pas nadat de groep de eerste had weerlegd. Reken maar dat ze dit daarna gebruikt zal hebben.
Benieuwd of ze buiten beeld er hier ook voor gezorgd heeft dat iets wat juist lag verdween. De proef zat in elk geval in de vooruitblik.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #491 Gepost op: 1-05-2020, 16:28:44 »
Een hele mooie vond ik ook bij de graaf opdracht.

Ook daar ben ik het mee eens. Het stomme is dat mij dat eerst helemaal niet was opgevallen.  ??? Maar je hebt gelijk: dit is bij nader inzien heel erg verdacht.  ::ok::

Alles wat Alina voor aflevering 4 heeft uitgespookt, staat mij minder bij. Ze heeft ook in het begin flink gemold (zeker bij de trappen, bij het graven en achteraf ook zeker de minotaurus-opdracht) en ze stond zeker ergens in mijn verdachtenlijst toen, maar op een of andere manier heb ik toen veel te weinig op haar gelet.  ::rofl:: Misschien dat het er ook mee te maken heeft dat Bruno een verdenking naar haar uitsprak en er toch uitlag.

Hoe dan ook: pas bij aflevering 4 ging bij mij echt het mol-alarm af; zeker toen ik haar bezig zag bij de muziekopdrachten. Knap dat ze best lang onder de radar is gebleven, want je kunt niet zeggen dat ze zo onschuldig was.  ;) En toch... Ik was redelijk zeker dat ze de mol moest zijn, door haar acties (Jolien en Bart hadden naar mijn idee echt wel meer geld binnengebracht), maar toch hield ik ook wel rekening met Bart of Jolien. Vooral, omdat Alina zo naturel overkwam. Ik had echt beter op haar moeten letten, de eerste drie afleveringen.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #492 Gepost op: 2-05-2020, 07:05:13 »

Alles wat Alina voor aflevering 4 heeft uitgespookt, staat mij minder bij. Ze heeft ook in het begin flink gemold (zeker bij de trappen, bij het graven en achteraf ook zeker de minotaurus-opdracht)

Hoe dan ook: pas bij aflevering 4 ging bij mij echt het mol-alarm af; zeker toen ik haar bezig zag bij de muziekopdrachten. Knap dat ze best lang onder de radar is gebleven, want je kunt niet zeggen dat ze zo onschuldig was.

Bij de Minotaurus deed ze er dubbel zo lang over als Bart voor hetzelfde parcours voor ze gepakt werd en was de vraag dus wat ze al die tijd gedaan had. Gedanst met de minotaurus blijkbaar, om haar hartslag hoog te houden.

In de muziekopdracht molt ze inderdaad de pannen van het dak. Die 20 Grieken krijg je niet in een vak door ze 1 voor 1 te vragen als er plots een grote massa uit de trein komt. Dan spreek je beter even de groep aan.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #493 Gepost op: 2-05-2020, 07:20:10 »
Enige 'schoonheidsfoutjes' die ik zie:
- met het geld binnenkomen na de ouzo-opdracht (maar dat heeft er misschien mee te maken dat ze mega-verdacht zou worden voor de anderen, iedereen keek toe)
- het nadeel bij de raft-opdracht niet pakken (misschien omdat de andere groep toch te snel was)
- meegaan met de juiste antwoorden bij de feta-opdracht (misschien niet echt gemold hier, of jezelf niet verdacht willen maken)
- toch iets teveel boodschappen gejat :-), X1 was ook mooi geweest. (maar het levert natuurlijk wel prachtige televisie op als je zo'n stokbrood weet mee te smokkelen  ::rofl:: )
Ouzo: zeker met Jolien erbij die heeft bevestigd dat ze openlijk haar verdenkingen uitte naar de groep en ”Dat is slim” riep ...
Nadeel: tja ze moest dit doen met opnieuw Jolien erbij die haar verdacht. Dat zal zeker een rem geweest zijn. Meegaan met Jolien was hier ideaal voor een mol maar die zal te veel op Alina gelet hebben en niet gebeten hebben.
Feta: jezelf niet herkennen zou wellicht te riskant zijn, bovendien was de andere proef al mislukt.
Boodschappen: de X2 doet me vermoeden dat ze toch Christian verklikt heeft maar al is dit inderdaad een risico. Benieuwd hoe dan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #494 Gepost op: 2-05-2020, 10:33:43 »
Bij de Minotaurus deed ze er dubbel zo lang over als Bart voor hetzelfde parcours voor ze gepakt werd en was de vraag dus wat ze al die tijd gedaan had. Gedanst met de minotaurus blijkbaar, om haar hartslag hoog te houden.

In de muziekopdracht molt ze inderdaad de pannen van het dak. Die 20 Grieken krijg je niet in een vak door ze 1 voor 1 te vragen als er plots een grote massa uit de trein komt. Dan spreek je beter even de groep aan.

Ja, de minotaurus was misschien wel de grootste molactie.  ::ok:: Dat was ook iets wat sommige kandidaten opviel, dacht ik. Mij ook, maar ik geloof dat ik toen een moment had waarop ik Bart begon te verdenken.  ::tandpastasmiley:: En toen kwam aflevering 4, waarin ik Bart eigenlijk helemaal niet meer zo verdacht vond, maar Alina des te meer. Achteraf gezien was zij bij de minotaurus-opdracht veel verdachter bezig dan Bart.

Wat me ook opviel Bij de karaoke, was dat ze de Grieken vroeg om heel even te blijven kijken. Dus tegen de tijd dat je toch twintig Grieken bij elkaar hebt (wat op de manier van Alina toch al niet kon  ;D), dan zijn de eerste vijftien alweer verdwenen.

En ook eens met de ouzo. Het lijkt erop dat de momenten waarop ze minder actief lijkt te hebben gemold (en dat zijn er maar een paar  ::ok::), dat ze dan mega-verdacht zou zijn voor iedereen. Ook sluit ik niet uit dat ze buiten beeld verdachte dingen heeft gedaan.  ;D

Supermol!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #495 Gepost op: 2-05-2020, 11:29:05 »


Ik kan een mislukte molactie wel appreciëren onder bepaalde voorwaarden:
- de groep is op dat moment sterker als de mol
- de mol heeft een paar serieuze pogingen ondernomen om te mollen

Niet alle acties lukken, maar  onder deze voorwaarden waardeer ik pogingen wel

en dit maakt Alina dan ook weer een goede mol. Als je immers krampachtig probeert om iets toch te laten mislukken, dan speel je jezelf meer in de kijker dan dat je het maar zo laat. In de beginjaren van WIDM en De Mol was er een uitdrukking (in feite de voorloper van ''Trust nobody''): de mol moet ook proberen niet ''gezien'' te worden, niet te worden betrapt, ook buiten het zicht van de camera's dus.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #496 Gepost op: 2-05-2020, 17:30:05 »

en dit maakt Alina dan ook weer een goede mol. Als je immers krampachtig probeert om iets toch te laten mislukken, dan speel je jezelf meer in de kijker dan dat je het maar zo laat. In de beginjaren van WIDM en De Mol was er een uitdrukking (in feite de voorloper van ''Trust nobody''): de mol moet ook proberen niet ''gezien'' te worden, niet te worden betrapt, ook buiten het zicht van de camera's dus.

Zeker weten! De mol moet continue, wekenlang (plus een tijd erna) op zijn/haar hoede blijven. De tijd dat je als mol gewoon alles fout kon doen zonder dat het iemand opvalt (zoals in de beginjaren van WIDM) is echt wel voorbij. Iedereen weet nu hoe het spel werkt en kandidaten zullen echt wel meer doen om de mol uit de tent te lokken. Lijkt mij topsport om de mol te zijn; je moet dat maar kunnen/durven.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #497 Gepost op: 3-05-2020, 16:37:48 »
Ik denk niet dat zij het discuswerpen bewust heeft verknoeid. Het is een technisch moeilijk onderdeel, eigenlijk zoals de meeste atletiekonderdelen, en je zal er flink op getraind moeten hebben om kans te maken tegen iemand met veel ervaring. Plus als vrouw met weinig gewicht ben je sowieso al in het nadeel bij zo'n werponderdeel.

Ik denk dat Alina in deze opdracht dus eigenlijk niet hoefde te mollen, elk onderdeel zou ze sowieso wel verloren hebben. Misschien moest ze dan voorkomen dat zij voor de joker (5m voorsprong bij de sprint) had moeten gaan. Eerst zou ze tegen Salim sprinten - voordat Bart er een stokje voor stak - en dat zou ze ook verliezen. Grote voordeel is dat ze hoe dan ook zorgt voor een nadeel van de groep zonder hier haar best te moeten doen om te mollen, dus niemand ziet dat je het bewust verknoeit. Belangrijkste was dat ze oprecht verrast zou zijn als Salim ineens ten tonele verschijnt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #498 Gepost op: 3-05-2020, 18:51:34 »
Ik denk dat ze op voorhand had bedacht haarzelf te blesseren (toneelstukje want er gebeurde amper wat) zodat ze de sprint kon verliezen uiteindelijk

Bart strooide roet in t eten maar leuk geprobeerd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #499 Gepost op: 3-05-2020, 19:30:31 »
Dat lijkt me raar. Zonder blessure had ze makkelijker op die positie gekomen waarna ze het had kunnen verpesten.