Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 69279 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #80 Gepost op: 31-03-2020, 20:57:07 »
Ze was mijns inziens niet bepaald actief in de fitness studio. Althans niet als het gaat om calorieën verbranden. Krijg het gevoel dat ze actiever is als zij met een hond gaat wandelen. Tunnelvisie?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #81 Gepost op: 31-03-2020, 21:27:27 »
Na het lezen van de opvallende acties en herzien van aflevering 4 schakel ik over naar Alina als hoofdverdachte. Aanvankelijk verdacht ik haar niet vanwege haar leeftijd en omdat ze niet de trappen opliep maar zij kan best een subtiele mol zijn.

Zij bood €5400 voor de vrijstelling, vrij veel maar niet genoeg om verdacht te zijn en hield zich wijselijk op de achtergrond bij de discussie daarover. Ook bij de doos van Pandora bleef ze op de achtergrond. Op het eiland probeerde ze de klok te luiden toen Bart en Els er nog niet waren wat €800 minder zou leveren in de pot.

Bij de Vadreto trappen wilde ze 3 kandidaten inzetten bij de Griekse Goden (slechts €250 voor een relatief gemakkelijke opdracht) maar zette slechts 2 in voor het armworstelen met de reus en 3 bij de ballen wat beide opdrachten bemoeilijkte (ze mislukten ook). Bij de bruiloft koos ze de verkeerde taart en deed alles om ze op tijd te bezorgen, wellicht wetende dat het niets oplevert.

Bij het raften bouwde ze de stenen met het nadeel voor het andere team. Dat zou tot gevolg hebben dat ze zonder stuurman moesten roeien en het moeilijk werd om binnen de 10 seconden na de andere te arriveren (met de katapult ben je minder zeker en is het nadeel minder erg). Zij zaaide wellicht ook verwarring bij de tijdlijn en de fetabeelden. Bij de Minotaurus nam ze de meeste hartslagen maar bracht geen bordje binnen.

Alina heeft zich opgegeven als muziekkenner waardoor ze door Salim en Dorien logischerwijze in de metro werd geplaatst waar beter te mollen viel dan bij de golfers. Zij koos eerst het verkeerde instrument (tijdverlies), raadde de artiesten niet en sprong tegen Laure aan bij het touwtje springen. De juiste gok van de laatste halte lijkt onmols maar hierdoor moeten ze een opdracht uitvoeren die leuke beelden levert voor de kijkers en waar ze veel tijd kunnen verliezen (omdat Christian besliste de opdracht af te breken kwamen ze net bij op tijd aan). En bij het fitnessen (logisch dat Alina deze opdracht moet uitvoeren), heeft zij zich daar alles gegeven?

« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 22:04:38 door Luc »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #82 Gepost op: 31-03-2020, 21:59:40 »
Ze was mijns inziens niet bepaald actief in de fitness studio. Althans niet als het gaat om calorieën verbranden. Krijg het gevoel dat ze actiever is als zij met een hond gaat wandelen. Tunnelvisie?

Zeker weten! Maar ik heb precies hetzelfde.  ::rofl::

Volgens mij had Belgian Mol die actie (of meer het gebrek aan actie?  ;) ) ook opgemerkt in het topic over aflevering 4. Daar ben ik het mee eens.

Met veel plezier gedaan! Je aanvullingen vind ik iets te vaag om toe te voegen.

Haha, snap ik. Dank je wel voor de andere toevoeging. :)

Bedankt Luc voor de aanvullingen, je schrijft het allemaal wat duidelijker dan ik.  ;) Ik ben het ermee eens.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #83 Gepost op: 31-03-2020, 22:38:26 »
Dat de mol een twintiger is, lijkt al bijna een zekerheid. Maar durven ze het ook eens aan om de jongste kandidaat de mol te maken?

In België is dit nog nooit gebeurd en bij mijn weten in Nederland ook niet. Statistisch gezien is de kans erg klein, maar ik begin er wel in te geloven.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #84 Gepost op: 31-03-2020, 22:51:12 »
Vanwege haar leeftijd heb ik Alina aanvankelijk ook niet verdacht maar het zou een gedurfde keuze zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #85 Gepost op: 31-03-2020, 23:18:19 »
Ik heb haar van de minst verdachte naar nummer 3 nu laten gaan. Maar ik zou het erg vreemd Vinden als een mol niet de trappen oploopt, maar het risico loopt om steeds meer geld te winnen door te dobbelen.
We moeten Alleen niet denken dat zij al die indelingen maakte voor de proeven, Bruno Stuurt daar nog wel degelijk in mee.

Verder snap ik ook niet wat een mol zolang bij het bord doet bij De minotaurus. Ze heeft echt nul inbreng in de runs van Anderen omdat ze er gewoon niet is.

Ze is zeker soms mols.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #86 Gepost op: 1-04-2020, 08:45:24 »
Verder snap ik ook niet wat een mol zolang bij het bord doet bij De minotaurus. Ze heeft echt nul inbreng in de runs van Anderen omdat ze er gewoon niet is.
Als er een beautiful chaos ontstaat moet je als mol soms gewoon helemaal niets doen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #87 Gepost op: 1-04-2020, 10:31:20 »
Kiest de juiste personen, verdobbelt de inzet goed maar pakt de verkeerde bruidstaart
Bouwt nadeel in maar wordt afgetroefd door de andere groep (pusht niet haar twijfel door en herkent wel goede feta koppen)
Balalaika is Grieks... maar herkent Kelly Clarkson, springt goed mee, dirigeert Laure naar de juiste positie, kiest voor de juiste halte en vindt de telefoon zodat de opdracht zal slagen want de Bourgondiërs stoppen accuut met eten en drinken.

Ik zie wel molacties bij Alina, maar ook net zo veel dingen die tegen haar spreken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #88 Gepost op: 1-04-2020, 11:49:32 »
Dat de mol een twintiger is, lijkt al bijna een zekerheid. Maar durven ze het ook eens aan om de jongste kandidaat de mol te maken?

In België is dit nog nooit gebeurd en bij mijn weten in Nederland ook niet. Statistisch gezien is de kans erg klein, maar ik begin er wel in te geloven.

Dat denk ik ook. En ook Jolien blijft ook iemand om in de gaten te houden, denk ik.  ::vergroot::
Beide dames zouden het prima kunnen; en hebben ook bewezen dat ze kunnen liegen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #89 Gepost op: 1-04-2020, 14:03:42 »
Kiest de juiste personen, verdobbelt de inzet goed maar pakt de verkeerde bruidstaart
Bouwt nadeel in maar wordt afgetroefd door de andere groep (pusht niet haar twijfel door en herkent wel goede feta koppen)
Balalaika is Grieks... maar herkent Kelly Clarkson, springt goed mee, dirigeert Laure naar de juiste positie, kiest voor de juiste halte en vindt de telefoon zodat de opdracht zal slagen want de Bourgondiërs stoppen accuut met eten en drinken.

Ik zie wel molacties bij Alina, maar ook net zo veel dingen die tegen haar spreken.
Alina zegt eerst Kelly Clark, dat wordt door Christian verbeterd tot Kelly Clarkson. Bij het springen komt ze tegen Laure, het is ook hier Christian die haar naar de juiste positie dirigeert. De halte met de Vlaamse liedjes moest gevonden worden opdat dit leuke beelden levert voor de kijkers en hier kan je veel tijd verspillen. Het vinden van de telefoon is inderdaad onmols.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #90 Gepost op: 1-04-2020, 14:08:38 »
F*ck it, heb liever mol Alina dan mol Jolien. Ik ga mijn gevoel volgen: Alina is de mol!  ::bravo::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #91 Gepost op: 1-04-2020, 15:52:29 »
F*ck it, heb liever mol Alina dan mol Jolien. Ik ga mijn gevoel volgen: Alina is de mol!  ::bravo::

Welkom.


Volgens mij had Belgian Mol die actie (of meer het gebrek aan actie?  ;) ) ook opgemerkt in het topic over aflevering 4. Daar ben ik het mee eens.


Inderdaad! In het topic van de opdracht.

vindt de telefoon

Dat moet je toch eens terugkijken. Ze springt heel gretig in op Christian die de telefoon vindt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #92 Gepost op: 1-04-2020, 17:59:55 »
F*ck it, heb liever mol Alina dan mol Jolien. Ik ga mijn gevoel volgen: Alina is de mol!  ::bravo::

Ja, leuk!  :D

Ik merk dat ik behoorlijk diep in deze tunnel zit.
Als Alina toch een rood scherm krijgt, dan is het de mol die naar huis gaat.  ::rofl::
Al zijn sommige andere kandidaten ook nog steeds verdacht...

Hoewel er echt ook wel tegen-argumenten zijn (dat geldt voor iedere kandidaat), denk ik dat we hier met een subtiele mol te maken hebben.

Op zich vind ik het bijvoorbeeld niet zo heel logisch dat de mol gaat lopen dobbelen (aflevering 2), maar wel weer als je bedenkt dat je ook in die positie geld kan verliezen door verkeerde keuzes te maken, bijvoorbeeld bij het armpje drukken - echt de verkeerde personen op de verkeerde plek gezet  ::rofl::

Jolien zou ook nog wel kunnen als mol, maar zij heeft ook bepaalde dingen (onnodig, vind ik) goed gedaan en lijkt inderdaad wat zenuwachtig.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #93 Gepost op: 1-04-2020, 21:54:07 »
Ik ben trouwens absoluut niet overtuigd van Alina, maar ik merk gewoon dat ik bij het herbekijken steeds onmolse acties van haar probeer te verklaren en dat heb ik niet bij Salim en Jolien. Ik kan ook gewoon niet verklaren waarom Jolien dat golfen eigenlijk heel goed doet en waarom Salim kiest om creatief te zijn. Waarom Alina de bel luidt of waarom Alina toch het goede antwoord geeft op de laatste muziekvraag kan ik wel nog plausibel verklaren

Wat een leuk seizoen trouwens. Ik merk echt dat ik meer geïnteresseerd ben doordat alle kandidaten zo dicht bij elkaar staan en waarbij de volgende aflevering heel mijn verdachtenlijstje kan omkeren.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #94 Gepost op: 1-04-2020, 22:33:02 »
Ik ben trouwens absoluut niet overtuigd van Alina, maar ik merk gewoon dat ik bij het herbekijken steeds onmolse acties van haar probeer te verklaren en dat heb ik niet bij Salim en Jolien.

Dat herken ik. En hoewel ik best diep in deze tunnel zit, zou het echt wel kunnen dat iemand anders de mol is. Dat zou ook niet de eerste keer zijn  ::schaam::

Ik vind het ook een hele leuke groep, ik ben pas vorig jaar begonnen met kijken met De Mol. Ondanks dat ik afgelopen seizoen van Wie Is De Mol oké vond, merk ik dat ik toch enthousiaster ben over De Mol. Dat heeft met de opbouw van de afleveringen/opdrachten te maken, maar ook met de groep.

Je ziet hier echt een groep mensen die echt bezig lijken te zijn met het spel en daarbij hun medespelers - en kijkers zoals ik  ::rofl:: - helemaal op het verkeerde been zetten. Het kan nog alle kanten op, ook met de mol. Maar op een of andere manier kan ik de acties van Alina beter verklaren.

Misschien is dat mijn tunnelvisie  ;D en is het toch Jolien/Salim, misschien klopt het toch.
Het is in ieder geval niet saai.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #95 Gepost op: 1-04-2020, 23:40:15 »
Dat de mol een twintiger is, lijkt al bijna een zekerheid. Maar durven ze het ook eens aan om de jongste kandidaat de mol te maken?

In België is dit nog nooit gebeurd en bij mijn weten in Nederland ook niet. Statistisch gezien is de kans erg klein, maar ik begin er wel in te geloven.

Elise was ten tijde van haar molschap in elk geval nog piepjong - ze studeerde nog. Of ze de allerjongste was weet ik niet.

Maar wat maakt leeftijd eigenlijk uit?

Als het dan toch om 'unieke' statistieken van De Mol gaat, heeft België er een handje van om 'onwaarschijnlijke' mollen te kiezen - een politieagente, een priester (en eerder ooit de oudste deelnemer). In dat rijtje zou - naast Christian - ook de in de illegaliteit opgegroeide Alina passen.
Woosie down?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #96 Gepost op: 2-04-2020, 12:09:42 »
Haar reacties zijn heel oprecht, als ze het is, dan is ze echt een goede actrice ::jaja::. Ik schrijf haar voorlopig af in ieder geval.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #97 Gepost op: 3-04-2020, 11:17:41 »
Haar reacties zijn heel oprecht, als ze het is, dan is ze echt een goede actrice ::jaja::. Ik schrijf haar voorlopig af in ieder geval.

Ze heeft acteerervaring en heeft het grootste deel van haar leven als illegaal geleefd. Acteren kan ze dus wel.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #98 Gepost op: 3-04-2020, 14:31:55 »
Plus je hoeft uit 10.000 aanmeldingen natuurlijk maar één meesteracteur te kiezen hè ;D
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #99 Gepost op: 3-04-2020, 14:34:22 »
Plus je hoeft uit 10.000 aanmeldingen natuurlijk maar één meesteracteur te kiezen hè ;D

Vreemd dat ze mij over het hoofd hebben gezien, had Alina wss meteen door gehad, dat risico konden ze niet nemen  ::tandpastasmiley::