Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 68869 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #120 Gepost op: 6-04-2020, 13:55:02 »
Maar Gilles zei na afloop toch dat alle stukken die geen geld waard waren, goed lagen?

Klopt, maar dat was dus eerst niet zo, dat is te zien aan shots van het begin en het midden van de opdracht.. Wanneer Alina aan de beurt is (zij was als een na laatste aan de beurt) ligt de sphynx nog fout, dat zie je in een shot van Christian die bij het bord staat (dit kan je weten doordat aan het begin van de opdracht getoond wordt wat de juiste oplossing is). Hier moet dus nog wat aan veranderd zijn later, alleen hebben we volgens mij niet gezien door wie dan. In ieder geval niet door Alina zelf, die was aan de beurt toen we zagen dat de sphynx nog fout lag en die ging tijdens haar beurt af.. Wel goed opgemerkt, ik had over het hoofd gezien dat Gilles aan het einde zei dat alle plaatjes toen wel goed lagen. Nu duidelijk is overigens dat er wel nog gewisseld mocht worden welke puzzelstukken waar lagen tijdens de opdracht is deze actie misschien iets minder verdacht (al is het dan wel verdacht van Alina dat zij bijna tot aan het einde van de opdracht bij het bord heeft gestaan en dat die puzzelstukken pas na of tijdens haar beurt juist zijn gelegd).

Hieronder zie je wat plaatjes die mijn punt illustreren.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 15:03:40 door Saskiaax95 »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #121 Gepost op: 6-04-2020, 17:42:17 »
Ik dacht ineens dit:

Het was Bruno die zei dat er ongelooflijk was gemold bij het kiezen van de taart door Laure en Alina. Dan ligt het in de lijn der verwachtingen dat Bruno in zijn test zeker ook Alina heeft meegenomen als mogelijke mol. Maar Bruno vloog er juist uit nadat hij dit had gezegd.

Nu wil ik (na de exit van Salim) Alina opnieuw overwegen als eventueel mijn nieuwe mol, maar in dit licht vind ik het dan opmerkelijk dat Bruno er dan uit vloog. Dat maakt het voor mij toch weer wat minder waarschijnlijk dat Alina de mol is.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #122 Gepost op: 6-04-2020, 17:58:12 »
Ik dacht ineens dit:

Het was Bruno die zei dat er ongelooflijk was gemold bij het kiezen van de taart door Laure en Alina. Dan ligt het in de lijn der verwachtingen dat Bruno in zijn test zeker ook Alina heeft meegenomen als mogelijke mol. Maar Bruno vloog er juist uit nadat hij dit had gezegd.

Nu wil ik (na de exit van Salim) Alina opnieuw overwegen als eventueel mijn nieuwe mol, maar in dit licht vind ik het dan opmerkelijk dat Bruno er dan uit vloog. Dat maakt het voor mij toch weer wat minder waarschijnlijk dat Alina de mol is.

Dat maakt het alleen maar waarschijnlijker dat ze de mol is juist.

Vorig jaar werd er ook getoond dat een afvaller een duo verdacht vond waar de mol inzat bij de test waarbij deze persoon afviel. In de aflevering daarvoor had deze afvaller (als enige) de mol expliciet als verdachte genoemd. Hierdoor leek het alsof diegene de mol verdacht, wat uiteindelijk wel niet waar geweest zal zijn aangezien diegene een vroege afvaller was. In datzelfde seizoen leek het verder alsof slechts personen die afvielen de mol verdachten, terwijl de twee finalisten naast de mol allebei op de mol zaten, maar dit is de kijker nooit getoond (het leek daarentegen alsof de 2 overige finalisten elkaar verdachten).
Ook bij De Mol wordt de mol in bescherming genomen door de montage.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #123 Gepost op: 6-04-2020, 19:16:26 »
1. Keek weg van Jori
2. Draaide haar stuur te laat en zei tegen haar moeder "Christian zei ..." Pakte virtueel € 400 (maar verloor even later virtueel € 1200)
3. Speelde het weerwolven-achtige executiespel geweldig. Meegaand, onopvallend, laid back.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #124 Gepost op: 6-04-2020, 19:56:01 »
Op basis van de ‘Wie is de mol niet’-theorie kom ik toch makkelijk bij Alina uit. Jolien kan na opdracht 1 en 3 voor mij ook een potloodstreep door. Dan blijft enkel Alina over.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #125 Gepost op: 6-04-2020, 19:58:46 »
Op basis van de ‘Wie is de mol niet’-theorie kom ik toch makkelijk bij Alina uit. Jolien kan na opdracht 1 en 3 voor mij ook een potloodstreep door. Dan blijft enkel Alina over.

Is het dan toch eindelijk de droom die werkelijkheid wordt, de jonge blonde dame is de mol? Ze doet me een beetje aan Sarah denken, beetje dezelfde subtiele stijl. Of Sarah nu echt de mol was, zullen we helaas nooit weten, maar van Alina hopelijk wel  ::bravo::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #126 Gepost op: 6-04-2020, 21:59:47 »
Is het dan toch eindelijk de droom die werkelijkheid wordt, de jonge blonde dame is de mol?

Die hadden we vorig jaar toch ook al? Zo oud was ze niet toch

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #127 Gepost op: 6-04-2020, 22:07:30 »
Die hadden we vorig jaar toch ook al? Zo oud was ze niet toch

Was eerder een insider met Belgian Mol toen we in de Sarah tunnel zaten

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #128 Gepost op: 7-04-2020, 00:06:47 »
Voor mij is het (nu pas)echt duidelijk dat Alina de mol is ::vergroot::. Het uitvallen tegen Bart omdat hij niet goed fotografeerde, verwarring scheppen in de auto met haar moeder en onder de 70 km blijven. Bij de test de nadruk leggen op de actie van Jolien. Alsof ze dacht vandaag haal ik al mijn moltrucjes uit de kast. Bij de executie hield ze zich rustig , vroeg zich alleen (terecht) af waarom Christian ineens naar haar switchte.

Ja, deze aflevering heb ik ook genoeg molacties gezien bij Alina. Zoals Bart zegt: de verkenner geeft de fotograaf de schuld: check
De blinde geleide rijder kan zowel poortjes omver rijden als ook voor in de aflevering 10 aflevering net 1 dot gas bijgeven nadat on camera de 70 opeens heel precies wordt behaald..

Ik ga Alina door een andere bril bekijken met als begin het herbekijken van aflevering 1: nou wat een straf  :P

Is het dan toch eindelijk de droom die werkelijkheid wordt, de jonge blonde dame is de mol? Ze doet me een beetje aan Sarah denken, beetje dezelfde subtiele stijl. Of Sarah nu echt de mol was, zullen we helaas nooit weten, maar van Alina hopelijk wel  ::bravo::

Ze doet mij ook denken aan Anniek van seizoen 2009/9 WIDM. Dat blijft nu tien jaar later nog steeds mijn mol  ;D
« Laatst bewerkt op: 7-04-2020, 00:08:42 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #129 Gepost op: 7-04-2020, 11:46:14 »
De blinde geleide rijder kan zowel poortjes omver rijden als ook voor in de aflevering 10 aflevering net 1 dot gas bijgeven nadat on camera de 70 opeens heel precies wordt behaald..
Dat van die dot gas is pure speculatie en wordt ook niet gestaafd door de feiten. Ik verwijs hier graag naar mijn post in het topic van deze opdracht.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #130 Gepost op: 7-04-2020, 13:12:18 »
Was eerder een insider met Belgian Mol toen we in de Sarah tunnel zaten

Ja, dat weet ik nog wel. Ik bleef toen heel stug in een andere tunnel zitten, wat ook niet bleek te kloppen.  ::rofl::
Maar dat kwam vooral, omdat ik de echte mol niet als mol wilde zien. Tja...

Ontopic  ;):Dit vind ik toch wel een andere situatie: ik zit volop in deze tunnel, maar kan me ook wel voorstellen als het toch Bart of Jolien is. We hebben van alle kandidaten verdachte, maar ook onmolse acties gezien.

Maar, in tegenstelling tot Alina, vind ik hun onmolse actie minder goed verdedigbaar.   En Alina's reactie op haar 'groene pijl' vond ik ook veelzeggend: beetje tegenstribbelen, maar niet teveel. En haar blik: 'told you so...' (zo kwam dat op mij over) Ze zei ook iets van: 'Goed gedaan...' Dat kan worden uitgelegd als een kandidaat die geïrriteerd is, maar ik zag er vooral een sarcastische mol in.  ;D Maar goed: ik lijd echt wel aan tunnelvisie.  ::rofl::

Wat het gedrag van de afvallers betreft, ik heb zelf ook weleens een mol afgeschreven, omdat volgens de montage de afvaller de mol verdacht. Dan is het: of een zichtbare mol (omdat veel kandidaten de mol verdenken), of een montage-ding. Dat de afvaller stiekem (ook) iemand anders verdenkt, maar dat dat niet duidelijk is. Ik heb mij nu voorgenomen om daar niet meer op te letten. Overigens zou het ook best kunnen dat Bruno Laure verdacht (bij de taart-opdracht) en er op haar is uitgegaan ipv Alina.

** aanvulling ** Wat het wel/niet gas geven betreft, lijkt het mij vrij logisch dat de mol precies weet welke snelheid voldoet. Salim gaf iets teveel gas (boven de 70, denk ik?), wat een minder betrouwbare indruk geeft en kwam in het X3-vak. Dat vond ik verdacht van hem, maar hij is dus niet de mol.

Bij iets minder gas geven, kom je dus uit op X0. En dat is volgens mij ook wat Alina heeft gedaan, 70 rijden (en misschien iets minder). Dat was voldoende om in het X0-vak te komen. Denk ik.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2020, 13:16:22 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #131 Gepost op: 7-04-2020, 13:28:07 »
Dat van die dot gas is pure speculatie en wordt ook niet gestaafd door de feiten. Ik verwijs hier graag naar mijn post in het topic van deze opdracht.

Alles is speculatie totdat we aflevering tien hebben gehad. Zelfs de vraag wie nu de mol is.

Ik benader het meer van: in aflevering tien gaan we bepaalde mollenstreken zien. Zoals je bij WIDM 20 er vanuit kon gaan dat we de waaier zouden gaan zien en ook de mol bij het lasergamen.

De geblindeerde auto in de vrij laten uitrollen kan zeker beinvloedt worden door de bestuurder die voor de streep harder (Salim) of zachter (Alina) ging dan 70. Jolien had het andere uiterste door niet hem in de vrij te krijgen maar Alina benutte de molactie hier maximaal. Het is een constatering / observatie waardoor ik Alina na deze aflevering juist meer in de gaten ga houden als optie.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2020, 13:30:41 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #132 Gepost op: 7-04-2020, 15:40:30 »
Is het dan toch eindelijk de droom die werkelijkheid wordt, de jonge blonde dame is de mol? Ze doet me een beetje aan Sarah denken, beetje dezelfde subtiele stijl. Of Sarah nu echt de mol was, zullen we helaas nooit weten, maar van Alina hopelijk wel  ::bravo::

Sarah was vermoedelijk wel de mol. Rick wilde gewoon niet dat wij het juist hadden;-).

Die hadden we vorig jaar toch ook al? Zo oud was ze niet toch

Vorig jaar zat ik vreemd genoeg voor de eerste keer in België sinds lang niet op de blonde vrouw. Veel dat even tegen.

Ja, dat weet ik nog wel. Ik bleef toen heel stug in een andere tunnel zitten, wat ook niet bleek te kloppen.  ::rofl::
Maar dat kwam vooral, omdat ik de echte mol niet als mol wilde zien. Tja...

Goede tijden. Hard tegen elkaar opboksen in foute tunnels.

Citaat

** aanvulling ** Wat het wel/niet gas geven betreft, lijkt het mij vrij logisch dat de mol precies weet welke snelheid voldoet. Salim gaf iets teveel gas (boven de 70, denk ik?), wat een minder betrouwbare indruk geeft en kwam in het X3-vak. Dat vond ik verdacht van hem, maar hij is dus niet de mol.

Bij iets minder gas geven, kom je dus uit op X0. En dat is volgens mij ook wat Alina heeft gedaan, 70 rijden (en misschien iets minder). Dat was voldoende om in het X0-vak te komen. Denk ik.

Dat vermoed ik dus ook. Wat Jolien doet is te opzichtig. De mol gaan ze volgens mij net laten proberen tussen de x2 en de x3 te laten uitkomen. Dat is een subtielere, maar toch ook een meer gewaagde molactie.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #133 Gepost op: 7-04-2020, 20:15:19 »
Alles is speculatie totdat we aflevering tien hebben gehad. Zelfs de vraag wie nu de mol is.

Ik benader het meer van: in aflevering tien gaan we bepaalde mollenstreken zien. Zoals je bij WIDM 20 er vanuit kon gaan dat we de waaier zouden gaan zien en ook de mol bij het lasergamen.

De geblindeerde auto in de vrij laten uitrollen kan zeker beinvloedt worden door de bestuurder die voor de streep harder (Salim) of zachter (Alina) ging dan 70. Jolien had het andere uiterste door niet hem in de vrij te krijgen maar Alina benutte de molactie hier maximaal. Het is een constatering / observatie waardoor ik Alina na deze aflevering juist meer in de gaten ga houden als optie.
Ik hoop niet dat we hier een mol gaan aanwijzen op basis van de dingen die hij had kunnen doen en we in aflevering 10 te zien krijgen. Er is geen enkele aanwijzing dat Alina hier NIET met de 70 km/h door de take-off ging wat haar werd opgedragen. En ik hecht meer aan berekeningen dan aan vermoedens. Nogmaals, kijk maar even in het bewuste topic.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #134 Gepost op: 7-04-2020, 20:28:54 »
Wat jij doet is toch ook pure speculatie Martin? Heeft weinig met berekening te maken. We hebben gewoon veel te weinig info.

Wat Joost wil zeggen is dat Alina dit vooraf geoefend heeft en zo weet op welke snelheid ze moet rijden om in de 0 te komen. Of dit zo is, is idd speculatie. Maar deze opdracht is dit zeker al.

Het enige wat we zeker weten is dat Jolien aan het klungelen is  ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #135 Gepost op: 7-04-2020, 20:46:39 »

Goede tijden. Hard tegen elkaar opboksen in foute tunnels.


 ::rofl::

De vraag waarom Niels destijds die stok heeft laten verdwijnen (hij blijft om die reden toch de mol voor mij  ;D, al was dat natuurlijk slecht gemold) is altijd onbeantwoord gebleven.

Ik vind het trouwens leuk dat we nu wél in dezelfde tunnel zitten.

Het zou trouwens best kunnen om die snelheid van tevoren te oefenen. Wat Jolien deed zou inderdaad ook prima mols kunnen zijn, maar inderdaad wat klungelig, wat Convans zegt.

Het is veel spectaculairder om echt bewust in het verkeerde vak te kunnen rijden. En dat is precies wat ik verwacht van een mol. Dan blijft Alina over als enige optie voor mij, om echt de mol te zijn. Hopelijk klopt dat ook en is dat niet alleen mijn tunnelvisie.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #136 Gepost op: 7-04-2020, 20:48:46 »
Het enige wat we zeker weten is dat Jolien aan het klungelen is  ::rofl::
Ze is niet de enige.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #137 Gepost op: 7-04-2020, 21:39:24 »
Wat jij doet is toch ook pure speculatie Martin? Heeft weinig met berekening te maken. We hebben gewoon veel te weinig info.
Ho ho! Ik speculeer helemaal niets. Ik ga alleen uit van informatie die uit de beelden is te halen en dat levert geen enkele tegenstrijdigheid op. En ik trek niet gewoon maar wat lijntjes met getallen erbij. Dit is allemaal zo nauwkeurig mogelijk berekend. Ik kan je de details geven, mocht je het niet geloven. Het enige wat jullie er tegenin brengen is dat Alina de mol is en dat ze dit allemaal van tevoren gepland heeft. Over speculaties gesproken. Ik heb genoeg info voor mijn berekeningen, ja het kan natuurlijk altijd beter en nauwkeuriger, maar we zullen het hiermee moeten doen. De Belgische mol geeft wat dat betreft altijd veel meer info dan de Nederlandse.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #138 Gepost op: 7-04-2020, 22:46:08 »
Ho ho! Ik speculeer helemaal niets. Ik ga alleen uit van informatie die uit de beelden is te halen en dat levert geen enkele tegenstrijdigheid op. En ik trek niet gewoon maar wat lijntjes met getallen erbij. Dit is allemaal zo nauwkeurig mogelijk berekend. Ik kan je de details geven, mocht je het niet geloven. Het enige wat jullie er tegenin brengen is dat Alina de mol is en dat ze dit allemaal van tevoren gepland heeft. Over speculaties gesproken. Ik heb genoeg info voor mijn berekeningen, ja het kan natuurlijk altijd beter en nauwkeuriger, maar we zullen het hiermee moeten doen. De Belgische mol geeft wat dat betreft altijd veel meer info dan de Nederlandse.

Maar nu omschrijf je toch perfect wat speculeren betekent? Je gaat op basis van beelden die we zien, zonder dat ze op de take-off zijn genomen (Dus op basis van veronderstellingen) een hele analyse doen. Ik waardeer al je rekenwerk en ik geloof best dat het accuraat is ook. Alleen is de basis waarvan je vertrekt geen vaststaand feit, dus ben je aan het speculeren.

Wat wij doen, is net hetzelfde wij speculeren ook over mogelijke zaken die gebeurd zijn. Ik speculeer dat Alina wist hoeveel ze moest rijden om in de 0 te komen en dan heeft ze dit perfect uitgevoerd. Ben ik dit zeker? Absoluut niet, het kan ook gewoon toeval zijn en ze heeft mss perfect de consignes opgevolgd, maar dat weten we helaas niet. Dus hoeveel berekeningen je nog kan doen over deze opdracht, zekerheid zit er helaas niet in. Wat ik dus wel met zekerheid kan zeggen is dat Jolien hier foute zaken heeft gedaan.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #139 Gepost op: 7-04-2020, 23:10:47 »
Maar nu omschrijf je toch perfect wat speculeren betekent? Je gaat op basis van beelden die we zien, zonder dat ze op de take-off zijn genomen (Dus op basis van veronderstellingen) een hele analyse doen. Ik waardeer al je rekenwerk en ik geloof best dat het accuraat is ook. Alleen is de basis waarvan je vertrekt geen vaststaand feit, dus ben je aan het speculeren.

Wat wij doen, is net hetzelfde wij speculeren ook over mogelijke zaken die gebeurd zijn. Ik speculeer dat Alina wist hoeveel ze moest rijden om in de 0 te komen en dan heeft ze dit perfect uitgevoerd. Ben ik dit zeker? Absoluut niet, het kan ook gewoon toeval zijn en ze heeft mss perfect de consignes opgevolgd, maar dat weten we helaas niet. Dus hoeveel berekeningen je nog kan doen over deze opdracht, zekerheid zit er helaas niet in. Wat ik dus wel met zekerheid kan zeggen is dat Jolien hier foute zaken heeft gedaan.
Zekerheid heb je nooit dat heb ook niet beweerd. Weten we de take-off snelheid zeker? Natuurlijk niet. Maar en dat is het verschil tussen jou en mij, de snelheden die wij te zien krijgen maken sense. Ze kloppen met elkaar. Is het dan zo gek om deze voor waar aan te nemen? Je mag dit speculatie noemen maar dat slaat wat mij betreft nergens op.
Ik ga ervan uit dat de beelden die we te zien krijgen op waarheid berusten TENZIJ het tegendeel is bewezen en dat mag je van mij naïef vinden. Ik ken geen betere aanpak wat dit betreft.

En dan nog iets. Wetenschap kan alleen bestaan als je eerst aannames doet. Er is geen absolute wetenschap. Er is maar één ding wat we zeker weten en dat is dat we niet alles weten.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2020, 23:22:41 door MartinJ »