Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 69374 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #160 Gepost op: 9-04-2020, 21:35:57 »
Bedankt voor de reacties! Ik begin al aardig overtuigd te raken. ;D

Ik ga maar eens werk maken van een (kernachtig, geen lappen tekst) molduel Alina vs. Jolien met leuke screenshots van de dames. ;)
« Laatst bewerkt op: 9-04-2020, 22:02:09 door Heinz »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #161 Gepost op: 9-04-2020, 22:34:46 »
Ja, goed idee! Want Jolien en Alina zijn beide verdacht.
En dan zul je zien dat het toch Bart is...  ::rofl::

(ik blijf natuurlijk hier, maar die verdenkingen begrijp ik wel)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #162 Gepost op: 10-04-2020, 10:54:12 »

Ik ga maar eens werk maken van een (kernachtig, geen lappen tekst) molduel Alina vs. Jolien met leuke screenshots van de dames. ;)

Ik kijk er naar uit :). En je moet jezelf niet inhouden ;).

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #163 Gepost op: 12-04-2020, 22:59:58 »
Ik vind dat de mol in opdracht 3 van aflevering 6 klonk als Alina.

Verloor Alina bewust de opdracht met de ijsblokken zodat ze genoeg tijd had om zich te verkleden?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #164 Gepost op: 12-04-2020, 23:01:48 »
Verloor Alina bewust de opdracht met de ijsblokken zodat ze genoeg tijd had om zich te verkleden?

Als ze als Mol dat laatste kamer haalt, moet ze zich niet verkleden. Dus ik zie hier geen argument richting molschap in.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #165 Gepost op: 12-04-2020, 23:09:21 »
Wat mij betreft was aflevering 6 een aflevering waar niet echt specifiek iets uit te halen viel, dus ik blijf bij Alina als mol ::jaja::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #166 Gepost op: 12-04-2020, 23:24:49 »
Wat mij betreft was aflevering 6 een aflevering waar niet echt specifiek iets uit te halen viel, dus ik blijf bij Alina als mol ::jaja::

Dan heb je echt een andere aflevering gezien als ik heb gezien. ::oink::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #167 Gepost op: 12-04-2020, 23:26:39 »
Ik zie een Alina die zich weer in alle sleutelposities probeert te wringen ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #168 Gepost op: 12-04-2020, 23:30:48 »
Ik zie een Alina die zich weer in alle sleutelposities probeert te wringen ;)

Zoals haar initieel gekozen looppositie ruilen voor het discuswerpen? Of het blijven zitten om nog €700 te verdienen? ;)

Ik vind haar vandaag toch eerder weer de kandidaat.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #169 Gepost op: 12-04-2020, 23:33:03 »
Zoals haar initieel gekozen looppositie ruilen voor het discuswerpen? Of het blijven zitten om nog €700 te verdienen? ;)

Ik vind haar vandaag toch eerder weer de kandidaat.

Ja!

Bij opdracht 1 deed ze er toch veel aan om toch te kunnen hardlopen.

Bij opdracht 2 leek me dat ook de beste keuze. Mss was bob zijn nog beter, maarja. Van die balk vallen was not done denk ik.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #170 Gepost op: 12-04-2020, 23:41:51 »
Hoe ze met haar verstuikte enkel toch nog wilde lopen was wel verdacht  ::vergroot:: Maar ze gaf het uiteindelijk al snel uit handen door voor te stellen om het maar eens te gaan testen. Het was waarschijnlijk een succesvollere tactiek geweest als ze gewoon erop had gehamerd om niet meer te switchen.
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #171 Gepost op: 12-04-2020, 23:42:56 »
Ja!

Bij opdracht 1 deed ze er toch veel aan om toch te kunnen hardlopen.

Bij opdracht 2 leek me dat ook de beste keuze. Mss was bob zijn nog beter, maarja. Van die balk vallen was not done denk ik.

Bij opdracht 1 moet ik terug kijken wie wat doet, maar het leek me toch dat ze het ook toestond dat haar positie als loopster uitgedaagd kon worden. Ik had niet de indruk dat ze er aan vast bleef klampen.

Bij opdracht 2 moet ik nog een beetje uitvinden wie daar nu echt iets mols deed. De Mol kent alle vragen denk ik en dan zou Alina als Mol best niet blijven zitten en dan zou Jolien haar niet laten zitten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #172 Gepost op: 12-04-2020, 23:43:11 »
Ik twijfel wel, door niet van de evenwichtsbalk te vallen, heeft ze veel geld naar binnen gebracht.  ??? Andere kant: alle andere kandidaten hadden dat dan wel gezien en dan zou je meteen voor iedereen verdacht zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #173 Gepost op: 12-04-2020, 23:44:34 »
alle andere kandidaten hadden dat dan wel gezien en dan zou je meteen voor iedereen verdacht zijn.

Klopt, maar na 8 ouzo's kan je al wel eens claimen dat je je misstapt op de dunste balk van allemaal. ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #174 Gepost op: 12-04-2020, 23:46:09 »
Klopt, maar na 8 ouzo's kan je al wel eens claimen dat je je misstapt op de dunste balk van allemaal. ;)

Ook waar, Dorien dacht al dat Alina ging vallen.  :D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #175 Gepost op: 12-04-2020, 23:53:55 »
Klopt, maar na 8 ouzo's kan je al wel eens claimen dat je je misstapt op de dunste balk van allemaal. ;)

Precies. Als Alina de mol is heeft ze een joekel van een molkans laten liggen.
Woosie down?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #176 Gepost op: 12-04-2020, 23:57:06 »
Ze had 5 Ouzo’s op, maarja hier kan je gewoon moeilijk mollen..

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #177 Gepost op: 12-04-2020, 23:57:57 »
Het waren wel matig gevulde glaasjes, daar word je echt niet dronken van. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #178 Gepost op: 13-04-2020, 00:01:07 »
Ze had 5 Ouzo’s op

Klopt.  :-[ Wiskunde zou nochtans een groot deel van mijn job moeten zijn. ::rofl:: Ach ja, weekend he. ;)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #179 Gepost op: 13-04-2020, 00:02:23 »
Ik snap de bezwaren wel tegen Alina als mol op basis van deze aflevering, maar ik zie verder bij opdracht 1 ook geen molactie van Jolien (die veel mensen hier in plaats van Alina lijken te verdenken). Sterker nog, Jolien levert de beste bijdrage aan de eerste opdracht van iedereen en voor zover ik me herinner stelt zij niet voor om zelf te gaan hardlopen. Dan vind ik Alina molser bij die opdracht, die probeert tenminste in de sleutelpositie te geraken en haar opdracht mislukt.

Bij opdracht 2 vond ik Alina wel mols. 750 euro binnenhalen is niet mols uiteindelijk natuurlijk, maar ze probeert wel Jolien weg te sturen na Dorien terwijl die tot dan toe het minste moest drinken van iedereen en zijzelf het meeste moest drinken tot dan toe. Dat kan erop duiden dat haar tactiek was om uiteindelijk het totaalbedrag dat verdiend kon worden zo laag mogelijk te houden door degenen die minder drinken moeten snel weg te sturen. Ook is het Alina's voorstel dat zij als laatste overblijft, ondanks dat Alina zelf tot dan toe duidelijk het meeste heeft moeten drinken (Jolien heeft in totaal 2 keer gedronken, Alina 5 keer..).

Bij opdracht 3 is zij de eerste die met haar pak waar eten aan zit tegen de muur gaat wrijven.. dat vind ik verdacht slim van haar, zo gaat het eten er sneller vanaf en is ze sneller klaar. Deze actie zou erop kunnen duiden dat zij voorkennis heeft.

Ook vond ik het opvallend dat afvaller Dorien in haar testbiecht aangaf Alina verdacht te vinden. Zoals ik hier al eerder gepost heb, viel mij vorig jaar op dat de mol opvallend vaak door afvallers als verdachte werd genoemd (3 keer welteverstaan, relatief gezien duidelijk vaker dan de overige kandidaten). Op wieisdemol.be las ik dat dit een patroon is dat in meerdere seizoenen te zien is (ik heb helaas alleen het seizoen van vorig jaar en dit seizoen tot nu toe gezien, dus zelf kan ik dit niet bevestigen). Alina is als enige kandidaat voor de tweede keer dit seizoen als de verdachte van een afvaller aangeduid (eerder ook door Bruno die zei dat zijn verdachte in team dessert zat toen hij afviel en die Alina als enige aanduidde als verdachte in aflevering 1). Hierdoor voel ik me gesterkt in mijn keuze om bij Alina als hoofdverdachte te blijven.