Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 68865 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #140 Gepost op: 8-04-2020, 17:35:08 »
Acties die ik heb toegevoegd aan de kandidatenpagina van Alina:

Aflevering 5:

  • Meldt zich niet aan als fotograaf en wordt verkenner
  • Vindt de eerste verdieping van het winkelcentrum en het dakterras met uitzicht op de wijnbar goede plekken voor de fotografen
  • Spreekt vissers op een boot aan en legt uit dat er ongezien foto's gemaakt moeten worden
  • Vormt met fotograaf Bart een duo bij de wijnbar
  • Wijst iemand aan als mogelijk de vriendin van Salim, wat niet klopt
  • Besluit met Bart naar de begane grond te gaan en in een parkje te gaan zitten nadat Christian doorgeeft dat het enorm moeilijk is om van boven een shot te nemen
  • Zegt Barts besluit om naast Willy Sommers op het terras van de wijnbar te gaan zitten een lomp plan te vinden (en praat hierbij op zo'n korte afstand hardop waardoor het goed kan dat Willy Sommers en de bodyguards haar horen praten)
  • Besluit weg te gaan van het terras waardoor ze niet alleen van Willy Sommers maar ook van de vriendin van Salim weglopen die er als serveerster rondloopt
  • Geeft aan wanneer Bart vanaf het dakterras moet afdrukken als Willy Sommers in de auto stapt en laat weten dat ze het onbegrijpelijk vindt dat Bart een boomtak op de foto weet te zetten
  • Kiest met Bart een foto uit waar de vriend van Jolien op zou moeten staan, wat niet klopt
  • Kiest met Bart een foto uit (met de tak erop) waarop Willy Sommers niet herkend wordt door de vrouw van Bart
  • Raakt gefrustreerd van de tegengestelde aanwijzingen die ze van Christian vanuit de toren en van haar moeder vanuit de auto krijgt en rijdt de poort van 500 euro omver
  • Slaagt er binnen de acht nog resterende minuten in om door de poort van 400 euro te rijden en de taxizone te bereiken
  • Rijdt op verzoek van Christian 70 km/h (maar we zien 68 km/h op de teller) omdat Salim daarbij (maar we zagen 76 km/h op zijn teller) in de X3 zou zijn gekomen en Alina belandt in de tweede X0
  • Houdt zich op de achtergrond bij de speciale eliminatie, spreekt een verdenking uit richting Salim en stemt mee op Dorien, Salim en Jolien
  • Zegt dat het verspilling is als haar (groene) pijl als laatste wordt uitgekozen maar weet dit niet te voorkomen
« Laatst bewerkt op: 8-04-2020, 20:01:17 door Heinz »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #141 Gepost op: 8-04-2020, 18:56:15 »
De blinde geleide rijder kan zowel poortjes omver rijden als ook voor in de aflevering 10 aflevering net 1 dot gas bijgeven nadat on camera de 70 opeens heel precies wordt behaald..
In het topic van deze opdracht heb ik een nieuwe analyse geplaatst, uitgaande van een snelheid van 68 km/h bij Alina (zoals we die in beeld krijgen) en niet van de 70 die zij zelf bevestigde. Het levert een consistent geheel op.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #142 Gepost op: 8-04-2020, 18:57:37 »
In het topic van deze opdracht heb ik een nieuwe analyse geplaatst, uitgaande van een snelheid van 68 km/h bij Alina (zoals we die in beeld krijgen) en niet van de 70 die zij zelf bevestigde. Het levert een consistent geheel op.

En wat is je besluit nu omtrent Alina? Dat ze perfect gemold heeft omdat ze maar weinig marge had?  ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #143 Gepost op: 8-04-2020, 19:23:27 »
En wat is je besluit nu omtrent Alina? Dat ze perfect gemold heeft omdat ze maar weinig marge had?  ;D
Dan heb je het verkeerd begrepen. Nee, de discussie in dit topic staat hier helemaal los van. In dit Alina topic ging het erom dat Alina had zitten mollen omdat haar snelheid niet conform de richtlijnen van de verkeerstoren was. Daar lijkt dus helemaal geen sprake van te zijn. Nee, de voornaamste conclusie van het onderzoek - en dat is hier off-topic - is dat Bart heeft zitten mollen door een optie te nemen op de x3. Voor de x3 gaan is pure waanzin (daar hebben de ontwerpers van deze opdracht wel voor gezorgd en ze zijn hier vaak het verlengstuk van de mol). Maar laten we die discussie ergens anders voeren.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2020, 19:25:23 door MartinJ »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #144 Gepost op: 8-04-2020, 19:27:36 »
Dan heb je het verkeerd begrepen. Nee, de discussie in dit topic staat hier helemaal los van. In dit Alina topic ging het erom dat Alina had zitten mollen omdat haar snelheid niet conform de richtlijnen van de verkeerstoren was. Daar lijkt dus helemaal geen sprake van te zijn. Nee, de voornaamste conclusie van het onderzoek - en dat is hier off-topic - is dat Bart heeft zitten mollen door een optie te nemen op de x3. Voor de x3 gaan is pure waanzin (daar hebben de ontwerpers van deze opdracht wel voor gezorgd en ze zijn hier vaak het verlengstuk van de mol). Maar laten we die discussie ergens anders voeren.

Gowgow mijn uitspraken niet anders opvatten he. Alina heeft zitten mollen omdat ze wist wat haar snelheid moest zijn en dat we niet weten hoeveel ze exact reed. De rest heb ik nooit beweerd.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #145 Gepost op: 8-04-2020, 19:34:22 »
In het topic van deze opdracht heb ik een nieuwe analyse geplaatst, uitgaande van een snelheid van 68 km/h bij Alina (zoals we die in beeld krijgen) en niet van de 70 die zij zelf bevestigde. Het levert een consistent geheel op.

Ik waardeer je berekeningen en beweer ook niet dat die uit je duim gezogen zijn oid. Maar we zoeken op een andere manier naar de mol denk ik. Ik kijk sneller naar bepaalde momenten en hang daar een oordeel aan op, jij pluist liever uit of de snelheden zoals getoond overeenkomen ieder zijn manier van zoeken.

Terug naar Alina..

Molwaardig vond ik:
verkenner worden
Besluit weg te gaan van het terras waardoor ze niet alleen van Willy Sommers maar ook van de vriendin van Salim weglopen die er als serveerster rondloopt
Kiest de verkeerde foto uit
Alina belandt in de tweede X0
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #146 Gepost op: 8-04-2020, 19:39:58 »
Wat dat weglopen van het terras betreft: toch had ze groot gelijk dat het een onzalig plan van Bart was waarmee ze nooit 1000 euro konden verdienen.

En ik heb ook gelezen dat het een molactie van Alina kon zijn om voor het dakterras te kiezen als positie. Maar dan is het raar dat ze zich daar heel makkelijk vanaf laat praten door Christian aan de telefoon.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2020, 19:41:41 door Heinz »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #147 Gepost op: 8-04-2020, 19:45:37 »
Wat dat weglopen van het terras betreft: toch had ze groot gelijk dat het een onzalig plan van Bart was waarmee ze nooit 1000 euro konden verdienen.

En ik heb ook gelezen dat het een molactie van Alina kon zijn om voor het dakterras te kiezen als positie. Maar dan is het raar dat ze zich daar heel makkelijk vanaf laat praten door Christian aan de telefoon.

Maar de kans was wel groter als hij gewoon een foto nam en dan begon te rennen voor zijn leven + konden ze de bezoeker herkennen.

En als je niet wil opvallen, volg je best de instructies van Christian op he, anders gaan Christian en Dorien je verdenken. Ook heerlijk hoe ze achteraf dan even Bart de les spelt

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #148 Gepost op: 8-04-2020, 20:03:05 »
"Wie trekt er nu een stuk van een den" blijf ik in die situatie een hele logische vraag vinden. ;D

En ik zie Alina ook totaal niet acteren, maar misschien tuin ik er gewoon (weer) met open ogen in.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #149 Gepost op: 8-04-2020, 20:32:57 »
"Wie trekt er nu een stuk van een den" blijf ik in die situatie een hele logische vraag vinden. ;D

En ik zie Alina ook totaal niet acteren, maar misschien tuin ik er gewoon (weer) met open ogen in.
Ik vond het wel goed van Bart. Van een den kun je makkelijker een foto trekken dan van de kop van een BV. Want je weet nooit waar die BV zijn kop opsteekt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #150 Gepost op: 8-04-2020, 23:31:47 »
"Wie trekt er nu een stuk van een den" blijf ik in die situatie een hele logische vraag vinden. ;D

En ik zie Alina ook totaal niet acteren, maar misschien tuin ik er gewoon (weer) met open ogen in.

Ik heb geen idee, maar het zou me ook niet verbazen dat iemand dat stukje den even voor de camera van Bart trekt.  ;D
Maar misschien is dat wat vergezocht, of toch mijn tunnelvisie.  ::)

In ieder geval zijn Bart en Alina beide verdacht in deze opdracht.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #151 Gepost op: 9-04-2020, 17:29:06 »
Ik doe echt mijn best om de Mol in Alina te zien maar nu vraag ik mij af: wat vinden Alina-verdenkers haar beste of twee beste molacties? ::vergroot::

Zelf zou ik deze wel mooi vinden: hoe ze Laure in de verdrukking brengt bij het touwtjespringen. Nadat ze nog een extra stapje achteruitzet weet ze de boel succesvol te saboteren. En hoe meer pogingen ze moeten ondernemen hoe lastiger het natuurlijk wordt en hoe meer tijd er verspild wordt.


Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #152 Gepost op: 9-04-2020, 17:33:27 »
tsja, ze zei bij diezelfde opdracht wel goed de achternaam van Kelly Clarkson. ook vond ze die Balailaika heel Russisch klinken zei ze. die twee goede suggesties hoeft de mol toch niet te doen. mede dankzij Kelly Clarkson werd er geld verdiend.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #153 Gepost op: 9-04-2020, 17:38:36 »
Mee eens, maar ik had het nu specifiek over het touwtjespringen als voorbeeld van iets wat ik een leuke molactie zou vinden. En ik ben heel benieuwd welke mogelijke molacties Alina-verdenkers uitkiezen.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #154 Gepost op: 9-04-2020, 18:06:23 »
tsja, ze zei bij diezelfde opdracht wel goed de achternaam van Kelly Clarkson.
Alina zei "Kelly Clark" (werd wellicht fout gerekend) nadat Christian "Kelly" zei. Het was Christian die verbeterde tot "Clarkson".
Een leuke molactie van Alina kan ook in het blind rijden de poort van €500 omver rijden waardoor die niet meer gebruikt kan worden.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2020, 18:13:47 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #155 Gepost op: 9-04-2020, 18:18:42 »
Ja, die zou ook leuk zijn. Al weet ik niet of haar mama er ook om kan lachen. ;D

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #156 Gepost op: 9-04-2020, 18:34:23 »
Ik doe echt mijn best om de Mol in Alina te zien maar nu vraag ik mij af: wat vinden Alina-verdenkers haar beste of twee beste molacties? ::vergroot::

Zelf zou ik deze wel mooi vinden: hoe ze Laure in de verdrukking brengt bij het touwtjespringen. Nadat ze nog een extra stapje achteruitzet weet ze de boel succesvol te saboteren. En hoe meer pogingen ze moeten ondernemen hoe lastiger het natuurlijk wordt en hoe meer tijd er verspild wordt.



Deze opdracht heeft ze er echt alles aan gedaan. Foute antwoorden geven in het begin, niets van muziekvragen weten, dit touwtje springen ook subtiel proberen zijn, maar dan haar mooiste actie: op de laatste vraag toch een goed antwoord geven om dan zo nog een opdracht te spelen die er lang kan duren en waar ze dan ook vol enthousiasme in mee gaat om zo de tijd uit het oog te verliezen.. Helaas is daar Christian, een mol kan niet altijd de opdracht laten mislukken.

Verder vind ik ook leuk hoe ze subtiel niets te doen bij het kajakken terwijl de rest er vol voor gaat, maar hier werd ze ook weer gestuit door Christian en Bart die even inhouden.

De verkeerde taart kiezen, maar dit zo subtiel aanpakken zodat het lijkt dat Els en Laure hier de fout ingaan, prachtig.

De minotaurus vond ik ook een leuke. Ze krijgt het voor elkaar om met het meeste hartslagen te vertrekken. Ze verdwijnt snel uit zicht en dan is ze plots al haar hartslagen kwijt terwijl ze nog maar net over de helft is.

Daarnaast nog een aantal mooie zaken: niet veel sporten bij de fitnessproef, op de juiste posities terechtkomen, vreemde keuzes maken bij de trappenopdracht en ook nog de gok wagen en dan vergeet ik waarschijnlijk wel nog enkele zaken.

Alina moet het niet hebben van de brutale molacties, maar meer van de subtiliteit en dat kan ik erg waarderen! En nee het lukt niet altijd ook al doet ze erg haar best, hopelijk tonen ze dit ook dat ze echt wel haar acties gedaan heeft, maar dat ze teniet zijn gedaan door een sterke Bart en Christian.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #157 Gepost op: 9-04-2020, 19:35:26 »
Alina heeft de makkelijkste positie bij het touwtjespringen: 1. in het midden komt het touw het laagst, 2. ze kijkt dezelfde kant op als Christian (en kan makkelijk over zijn hoofd kijken).

Ik neem aan dat het niet steeds na eenzelfde aantal draaien fout ging anders zou het een morsecode kunnen zijn. Iedere draai = lang, de stop = kort. 

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #158 Gepost op: 9-04-2020, 19:35:39 »
Deze opdracht heeft ze er echt alles aan gedaan. Foute antwoorden geven in het begin, niets van muziekvragen weten, dit touwtje springen ook subtiel proberen zijn, maar dan haar mooiste actie: op de laatste vraag toch een goed antwoord geven om dan zo nog een opdracht te spelen die er lang kan duren en waar ze dan ook vol enthousiasme in mee gaat om zo de tijd uit het oog te verliezen.. Helaas is daar Christian, een mol kan niet altijd de opdracht laten mislukken.

Ze heeft toen alles gedaan inderdaad!  ::jaja::
En ook nog (volgens mij): bij de karaoke-opdracht (op verschillende momenten) tegen het publiek zeggen dat ze maar 10 seconden hoefden te luisteren. Op die manier verzamel je nooit 20 mensen tegelijkertijd.  >:D
En net te laat bij de metro aankomen, waardoor ze een volgend rijtuig moesten nemen. Het scheelde niet veel of ze waren te laat geweest.

Mooiste mol-actie zou ik vinden dat haar moeder niet door heeft dat ze toch de mol is en dat ze onder het oog van haar moeder de opdracht verprutst.  ::rofl:: (maar het zou natuurlijk ook kunnen dat haar moeder het wel weet en zegt dat ze het niet weet)

Wat we in ieder geval weten is dat ze enorm veel hartslagen heeft ingezet bij de Minotaurus-opdracht. En haar gok-gedrag bij de trappen is op zijn minst raar te noemen, dus verdacht.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #159 Gepost op: 9-04-2020, 20:37:26 »
Ik geloof je = jok of lieg (Maar er blijft een e over.)