Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 69409 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #200 Gepost op: 13-04-2020, 15:17:18 »
Bij opdracht 3 is zij de eerste die met haar pak waar eten aan zit tegen de muur gaat wrijven.. dat vind ik verdacht slim van haar, zo gaat het eten er sneller vanaf en is ze sneller klaar.
Meen je dat nou? Ik zou bijna een opmerking maken over varkens en koeien, maar doe dit niet, zeker niet bij een kandidaat als Alina.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #201 Gepost op: 13-04-2020, 15:18:23 »
Ik ben benieuwd wat je bedoelt Martin. Want zoals Saskia zegt, zeer slim gezien  ::ok::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #202 Gepost op: 13-04-2020, 20:59:54 »
Wat ik wel heel verdacht vind aan Alina is dat ze eerder (afl samen met haar moeder) aangaf dat ze opgegroeid was alleen met haar moeder en verder helemaal niemand anders had.

Opeens bij de ouzo was het jagen en trekken met pa en allerlei familie in de VS waar ze naartoe is gegaan.

Haar verhaaltjes hadden ook veel onnodige details wat mensen die liegen wel vaker doen

Nog steeds niet volledig afgeschreven die Alina

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #203 Gepost op: 13-04-2020, 21:12:24 »
Wat mij opvalt is dat Alina door de productie bewust in de positie is gebracht van veeldrinker. Bij zo’n beetje elke vraag waar Bart de keuze uit had moest zij drinken. Hierdoor verdient ze automatisch minder geld. Dit kan gunstig zijn als mol, maar zou ook wel flauw zijn als ik eerlijk ben.


Dan ga je er wel vanuit dat Bart alle vragen heeft laten zien en er geen heeft weggestopt

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #204 Gepost op: 13-04-2020, 21:47:27 »
Acties die ik heb toegevoegd aan de kandidatenpagina van Alina:

Aflevering 6:

  • Besluit na het oefenen het hardlopen te doen, ondanks dat ze die ochtend haar enkel blesseerde
  • Wil nog steeds hardlopen wanneer blijkt dat daar alles vanaf hangt maar wordt eruit gelopen door Bart, waarna hij gekozen wordt voor het hardlopen en Alina voor het discuswerpen
  • Komt bij het discuswerpen zo'n drie meter tekort waardoor Bart geen extra voorsprong van vijf meter bij het loopnummer krijgt
  • Heeft met een pistool geschoten, met iemand van hetzelfde geslacht gekust, in een politiecel gezeten, een dier gedood en een gerecht teruggestuurd op restaurant en verdient daardoor met al die gekozen stellingen geen geld
  • Gaat als laatste met de meeste drank op zonder problemen de smalste "sirtaki-balk" over en verdient 750 euro
  • Is als derde klaar met haar tekening van het stilleven en gaat met 800 euro (want drie keer gekeken) door naar kamer 2
  • Prikt als derde haar ballon met de cactushelm door en gaat met 500 euro extra (want twee keer gekeken) door naar kamer 3
  • Stelt in kamer drie voor om te beginnen met het eten van hapjes á 25 euro per stuk
  • Krijgt haar pak als eerste hapjes-vrij en gaat met 250 euro extra (want 10 hapjes gegeten) door naar kamer 4
  • Geeft in de kamer met het ijsblok 250 euro uit aan het antivriesmiddel en 500 euro aan de hamer en wordt verslagen door Jolien die de hamer eerder pakte en als eerste de sleutel pakt, waardoor ook haar inzet verloren gaat
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 08:45:12 door Heinz »

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #205 Gepost op: 13-04-2020, 21:47:46 »
Alina had als mol natuurlijk ook met de voorkennis van de opdrachten over de stellingen al bij het invullen voor begin van het programma kunnen liegen waardoor ze heel veel stellingen al wel gedaan had en dus veel moest drinken.

Die evenwichtsbalk is een beetje een domme oefening op het eind, aangezien het echt te makkelijk was om daar niet van af te vallen. Daar is het ook lastig mollen lijkt me.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #206 Gepost op: 13-04-2020, 21:53:39 »
Ik ben benieuwd wat je bedoelt Martin. Want zoals Saskia zegt, zeer slim gezien  ::ok::
Wat ik wil zeggen is dat dieren het verzinnen om met hun kont of wat dan ook langs iets te schuren om iets van hun huid te krijgen. Dus wat Alina deed vind ik persoonlijk niet getuigen van voorkennis.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #207 Gepost op: 13-04-2020, 22:28:07 »
Wat ik wil zeggen is dat dieren het verzinnen om met hun kont of wat dan ook langs iets te schuren om iets van hun huid te krijgen. Dus wat Alina deed vind ik persoonlijk niet getuigen van voorkennis.

Wat heeft dat er zelf mee te maken man  ::rofl::

Waarom wordt er massaal overgestapt van Alina naar Jolien? Ik zie deze aflevering echt geen redenen. Ze doet nog altijd wat een mol zou moeten doen. Alleen kiest Bart hier de enige 2 vragen die Alina niet heeft gedaan in opdracht 2, beetje pech.

Voor de rest lijkt het me dat we Alina haar gedrag toch perfect als mol kunnen verklaren in opdrachten 1,2 en 3?  ;)
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 09:29:37 door Convans »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #208 Gepost op: 14-04-2020, 10:13:22 »
Ik stond echt op het punt om naar Alina over te gaan totdat ze foutloos over de balk ging.

Ze had 5 ouzo's op, bij het diner mogelijk enkele glazen wijn en ze was 750 euro waard. Ik kan er niet bij dat je als mol dan dat binnenhaalt. Ik lees nog wel het argument dat als ze dat doet ze megaverdacht wordt. Maar ik kan er persoonlijk niet bij dat je bij de laatste 5 dit nog denkt als mol. Op dat moment zijn de mensen vaak al 100% zeker, dus een val zal daar niets aan veranderen. (Ze had wel echt genoeg op, getuige haar gedrag in de auto ook).

Enkele andere reden waarom ik mij nog niet aan Alina waag:
- Ze redt de opdracht met de bel met nog minder als een minuut te gaan.(Ze valt onderweg wel van dat bootje maar dit was aan de hoogste snelheid, iets wat meerdere voorhadden)


- Bij de trappen kiest ze om te dobbelen en dobbelt alles goed (waardoor het bedrag steeds verdubbelt werd en er 5 minuten bijkwamen. Hierdoor slaagt de opdracht bijna nog). Ik kan ook niet geloven dat de molactie zou zijn: ik dobbelde en hierdoor lukte de opdracht nipt. De andere 3 die nog overblijven liepen wel, zij konden natuurlijk hun deelopdracht niet kiezen maar als mol konden ze er wel voor zorgen dat ze verloren. (Enkel Jolien verloor, maar die had de zwaarste opdracht. Daar had ze geen invloed op).
Verder waren er behalve Jolien/Dorien tegen de reus geen echt vreemde keuzes bij de trappen. Laure/Christian slagen, Bart slaagt en Salim/Els/Laure deden het vrij goed maar hadden pech bij de laatste bal.

- Bij de minotaurus is Alina amper te zien bij de tafel van het overleg. Zij heeft amper/geen invloed op de keuzes van de hartslagen of het overleg met de kandidaten in het veld. Jolien en Bart zijn vaker bij de tafel en jagen de kandidaten ook echt op waardoor de hartslag naar omhoog gaat (Bart bij Christian, Jolien bij Laure). Alina gaat ook af als tweede en heeft geen verdere invloed terwijl vb. Bart als laatste afgaat en Jolien snel terugkomt en hartslagen verspeelt maar zowel invloed blijft behouden.

- Ze vindt Kelly Clarkson én ze gokt goed op de laatste metrohalte. Het kan idd. zijn dat ze hoopte tijd te rekken maar hierdoor wordt er wel geld verdiend op haar verdienste.

Nu hebben alle kandidaten die nog in het spel zitten wel zaken gedaan die ik niet kan rijmen als mol. Dus als het Alina wel is, ben ik benieuwd naar de uitleg hiervan.
klaar voor de strijd

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #209 Gepost op: 14-04-2020, 10:35:28 »
Hier kan ik wel al wat tegenantwoorden geven:

- Ze valt van het bootje bij de 2de hoogste snelheid, niet de hoogste.

- Ze luidt de bel, maar was al 4 minuten aan het proberen. Hoelang kan je dat nog rekken?

- Ze staat bij de dobbelaars, maar is dat zo nadelig? Je kan wel gigantisch gaan vertragen bij  de trappenloop, maar ik heb Bart, Jolien en Christian dat niet zien doen. Alina had invloed om de deelopdrachten te laten mislukken. Dat dobbelen is puur geluk. Valt wat tegen voor Alina

- Minotaurus: ze gaat met het meeste aantal hartslagen af. Ze verspilt belachelijk veel hartslagen waar ze nog niet eens aan de helft was op dat moment + ze hangt 2 bordjes verkeerd aan dat bord met mythische dieren.

- Ze noemt Kelly Clarkson niet! Ze zegt Kelly Clark. Christian zei eerst Kelly dan zei Alina: Kelly Clark. Helaas maakt Christian er nog Clarkson van.

- Had jij dan van die balk gevallen als iedereen het al goed had gedaan en de hele groep met argusogen naar je zat te kijken? De molactie van Alina was hier om de kandidaten die weinig moesten drinken snel weg te sturen. Helaas komen er daarna nog 2 vragen waar ze zelf niet moet drinken. Maar Jolien wss ook niet, dus hier speelt ze liever even de held.

Hopelijk ben je hier iets mee Wouter ;)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #210 Gepost op: 14-04-2020, 11:25:00 »
- Over die snelheid heb je gelijk. Ik dacht dat Alina aan 3 erafging,en Jolien aan 2 maar het is 2 en 1. De rest van mijn redenering blijft

- Ze heeft lang aan de bel geprobeerd, maar uiteindelijk luidt ze die wel en levert dat 4000 euro op. Langer rekken was mogelijk verdacht geweest, maar toch is er door die actie 4000 euro in de kas

- Het dobbelen is idd geluk (of pech als Alina de mol is) maar dan nog heeft die actie geld opgeleverd. Bart (denk ik) stelde voor om een tweede tent mee te nemen wat onnodig was maar blijft wel staan voor die pijl. was en Jolien verloor haar opdracht (die onmogelijk was). Christian doet daar niks vreemds. We weten enkel niet wat Jolien zou gedaan hebben bij andere opdrachten.

- die bordjes verkeerd hangen is niks. Die telden toch niet. Dat kon nog altijd gecontroleerd worden in de bib. Daarbij blijft mijn idee dat aan de tafel met de porto veel meer mogelijkheid lag om te beïnvloeden.

- Kelly Clark en Clarkson, die link is snel gelegd. Geen reden om dit luidop te zeggen als je de mol bent.

- Ik persoonlijk zou niet eens 2 stappen op de balk kunnen zetten, nuchter op een normale manier maar dit terzijde ;). Als mol brengt ze hier 750 euro binnen wat onnodig was. Daarbij was haar balk de smalste van allemaal en zou het dus geloofwaardig zijn.


Nu, zoals ik al zei: voor elke kandidaat is er een heel lijstje te verzinnen van onmolse acties.

Ik denk persoonlijk dat wij nog 2 weken in onze tunnels gaan blijven en dat we op 26/04 meer zullen weten.
klaar voor de strijd

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #211 Gepost op: 14-04-2020, 11:35:07 »
Haha, ik snap je argumenten hoor. Ik wilde gewoon aantonen dat deze zeker nog te weerleggen zijn en dat een mol niet alles fout kan doen of het perfect volgens het boekje spelen, anders ben je na 1 aflevering klaar.

Als je deze afweging maakt bij de 4 kandidaten. Tegen wie heb je het minst bezwaren dan?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #212 Gepost op: 14-04-2020, 12:41:44 »
Haha, ik snap je argumenten hoor. Ik wilde gewoon aantonen dat deze zeker nog te weerleggen zijn en dat een mol niet alles fout kan doen of het perfect volgens het boekje spelen, anders ben je na 1 aflevering klaar.

Als je deze afweging maakt bij de 4 kandidaten. Tegen wie heb je het minst bezwaren dan?

Ik ben helemaal akkoord hoor, alles is inderdaad uitlegbaar voor/tegen jouw mol.

Ik zit op dit moment op Jolien maar Alina is de enige die ik eventueel nog zou kunnen zien als mol
klaar voor de strijd

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #213 Gepost op: 14-04-2020, 13:44:16 »
Het is opvallend dat ze zoveel drinkt en tot slot bij de laatste 2 vragen wel moet drinken, maar dat kan komen omdat de kandidaten haar buitenspel hebben gezet door de ''stem je op de sossen'' vraag. Ze leek eerlijk gezegd zelfs een beetje te balen toen dit gevraagd werd. Waarom ze dan niet van de balk valt? Misschien omdat de anderen het ook gehaald hadden en omdat ze tijdens de laatste 2 ronden niet hoefde te drinken, zou te opvallend zijn geweest.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #214 Gepost op: 14-04-2020, 15:05:00 »
- Had jij dan van die balk gevallen als iedereen het al goed had gedaan en de hele groep met argusogen naar je zat te kijken? De molactie van Alina was hier om de kandidaten die weinig moesten drinken snel weg te sturen. Helaas komen er daarna nog 2 vragen waar ze zelf niet moet drinken. Maar Jolien wss ook niet, dus hier speelt ze liever even de held.
Hoe kunnen we ooit de mol vinden als elke kandidaat actie wordt uitgelegd als actie van een mol die de held speelt.
Edit Ook leuk voor de laatste aflevering: kijk hier was ik als mol even de held!
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 15:10:06 door MartinJ »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #215 Gepost op: 14-04-2020, 15:05:46 »
Ik stond echt op het punt om naar Alina over te gaan totdat ze foutloos over de balk ging.

Ze had 5 ouzo's op, bij het diner mogelijk enkele glazen wijn en ze was 750 euro waard. Ik kan er niet bij dat je als mol dan dat binnenhaalt. Ik lees nog wel het argument dat als ze dat doet ze megaverdacht wordt. Maar ik kan er persoonlijk niet bij dat je bij de laatste 5 dit nog denkt als mol. Op dat moment zijn de mensen vaak al 100% zeker, dus een val zal daar niets aan veranderen. (Ze had wel echt genoeg op, getuige haar gedrag in de auto ook).


Ze heeft eerder in de opdracht al veel geld verspild. Wel akkoord dat ze miss daar wat minder had kunnen drinken en een van die twee op het einde had kunnen laten varen. Er zijn al mollen geweest die onnodige 5000 euro hebben verdiend in de laatste aflevering, dus hier zou ik niet te hard aan trekken. Het blijft ook de mol België waar de mol af en toe wel eens wart mag verdienen.

Citaat

Enkele andere reden waarom ik mij nog niet aan Alina waag:
- Ze redt de opdracht met de bel met nog minder als een minuut te gaan.(Ze valt onderweg wel van dat bootje maar dit was aan de hoogste snelheid, iets wat meerdere voorhadden)



Nogmaals, ze wilde de bel al luiden toen Bart en Els nog niet op het eiland waren. Uiteindelijk de bel niet luiden was te hard opgevallen.

Citaat


- Bij de trappen kiest ze om te dobbelen en dobbelt alles goed (waardoor het bedrag steeds verdubbelt werd en er 5 minuten bijkwamen. Hierdoor slaagt de opdracht bijna nog). Ik kan ook niet geloven dat de molactie zou zijn: ik dobbelde en hierdoor lukte de opdracht nipt. De andere 3 die nog overblijven liepen wel, zij konden natuurlijk hun deelopdracht niet kiezen maar als mol konden ze er wel voor zorgen dat ze verloren. (Enkel Jolien verloor, maar die had de zwaarste opdracht. Daar had ze geen invloed op).
Verder waren er behalve Jolien/Dorien tegen de reus geen echt vreemde keuzes bij de trappen. Laure/Christian slagen, Bart slaagt en Salim/Els/Laure deden het vrij goed maar hadden pech bij de laatste bal.


De kans was op het einde zelfs minder dan 50%. Dat ze telkens goed gooit is pech.

Citaat

- Ze vindt Kelly Clarkson én ze gokt goed op de laatste metrohalte. Het kan idd. zijn dat ze hoopte tijd te rekken maar hierdoor wordt er wel geld verdiend op haar verdienste.


Na de aanzet van Christian. Als ze fout gokte hadden ze meteen beslist naar het einde te gaan. Dat is en op tijd binnen en goede tv weg.

Citaat
Nu hebben alle kandidaten die nog in het spel zitten wel zaken gedaan die ik niet kan rijmen als mol. Dus als het Alina wel is, ben ik benieuwd naar de uitleg hiervan.

En Alina ver weg de minste. Maar dat blijft mijn persoonlijke mening.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #216 Gepost op: 14-04-2020, 15:45:39 »
Hoe kunnen we ooit de mol vinden als elke kandidaat actie wordt uitgelegd als actie van een mol die de held speelt.
Edit Ook leuk voor de laatste aflevering: kijk hier was ik als mol even de held!

Ja Bart doet niet anders dit hele seizoen ::rofl::

Wat ik bedoel is: de molactie van Alina zit hem totaal niet in op die balk lopen en ervan vallen. Dat doet geen enkele mol die naam waardig. Nee de molactie zit hem erin om ervoor te zorgen dat de personen die weinig drinken weggestuurd worden. Zij weet van zichzelf dat zij op de meeste vragen moet drinken. Helaas kiezen ze net 2 vragen waar dat niet het geval is op het einde.

Dan kan je maar beter met 750 euro de balk overbruggen. Had zij het niet gedaan dan was iemand anders daar zeker in geslaagd en had die persoon het meeste geld verdiend.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #217 Gepost op: 14-04-2020, 18:39:33 »
Alina was bij de ouzo inderdaad onmols maar ik zou mij niet teveel baseren op deze opdracht. De mol weet immers dat er de volgende opdracht een heel pak meer verloren gaat worden (€4000 of zelfs €8000 met de verdubbllaar), daar wegen die enkele honderden euro's hier niet tegenop (en geen enkele mol molt elke opdracht).
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 21:31:57 door Luc »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #218 Gepost op: 14-04-2020, 20:44:15 »
Alina was bij de ouzo inderdaad onmols maar ik zou mij niet teveel baseren op deze opdracht. De mol weet immers dat er de volgende opdracht een heel pak meer verloren gaat worden (€5000 of zelfs €10000 met de verdubbelaar), daar wegen die enkele honderden euro's hier niet tegenop (en geen enkele mol molt elke opdracht).

Inderdaad, in dit geval loopt ze onder invloed over de balk voor de ogen van de hele groep en kan dit achteraf claimen voor enkele honderen euro’s. Dus kan best een bewuste strategie geweest zijn zelfs om lang mee te gaan, veel te drinken en op de balk te blijven als niemand anders dat ook deed.

Ik ben helemaal akkoord hoor, alles is inderdaad uitlegbaar voor/tegen jouw mol.

Ik zit op dit moment op Jolien maar Alina is de enige die ik eventueel nog zou kunnen zien als mol

Je moet gewoon eens een aantal afleveringen vanuit het standpunt dat Alina de mol is bekijken. Alle acties, reacties, het nodige acteerwerk, ...
Ik durf wedden dat je overstag gaat Wouter.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 21:50:29 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #219 Gepost op: 14-04-2020, 21:51:43 »
Je moet gewoon eens een aantal afleveringen vanuit het standpunt dat Alina de mol is bekijken. Alle acties, reacties, het nodige acteerwerk, ...
Ik durf wedden dat je overstag gaat Wouter.

Ik heb dat zeker gedaan en bij mij scheelde het niet veel, maar juist omdat ik amper acteerwerk dacht te zien kon ik nooit de overstap maken. Als Alina de Mol is speelt ze het ongelofelijk subtiel en naturel. Waar vind jij haar minder subtiel acteren? Ben ik heel benieuwd naar.