Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 69490 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #100 Gepost op: 3-04-2020, 14:57:09 »
Ze heeft acteerervaring en heeft het grootste deel van haar leven als illegaal geleefd. Acteren kan ze dus wel.
Het feit dat een kandidaat kan acteren betekent niet dat alles wat ze doet geacteerd is, laat staan dat ze daarom de mol is.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #101 Gepost op: 3-04-2020, 17:37:58 »
Het feit dat een kandidaat kan acteren betekent niet dat alles wat ze doet geacteerd is, laat staan dat ze daarom de mol is.
Maar het is nog niet bekend of het niet geacteerd is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #102 Gepost op: 4-04-2020, 12:54:53 »
Het feit dat een kandidaat kan acteren betekent niet dat alles wat ze doet geacteerd is, laat staan dat ze daarom de mol is.

Je moet de hele context beschouwen. Dit was gewoon een reactie op D*N die zei dat als ze de mol was, ze een goede actrice zou zijn...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #103 Gepost op: 5-04-2020, 23:38:41 »
Toch twee mollen dit seizoen ... Alina en haar moeder.  ::rofl::

Vond het vooral een bevestiging toen haar moeder zei dat ze niet de mol kon zijn en dat Alina daarna zei: ‘voila’.

Maar ook deze aflevering heeft zij geen enkele euro binnengebracht.

Ik vrees dat ik niet meer uit deze tunnel kom.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #104 Gepost op: 5-04-2020, 23:48:51 »
Even Alina analyseren deze aflevering:

Opdracht 1:
Ze wilde niet bij de fotografen zitten. Slim, want zoals Bart zegt: als fotograaf word je afgerekend op fouten, als verkenner speel je meer in de schaduw. Doet ze veel goed deze opdracht? Niet echt, ze kiezen tweemaal plaatsen in de hoogte terwijl het moeilijk is vanuit de hoogte een duidelijke foto te maken met die paraplu's. Ze herkent de vriendin van Salim. Daarnaast verdient ze samen met Bart ook geen 1.500 euro.

Opdracht2:
Wil niet in de control room zitten. Lijkt me ook niet de beste molpositie daar. Je kan enkel sturen, maar de uitvoering heb je niet in handen. Ze zorgt zelf voor chaos en steekt dan de schuld op Christian en haar moeder, slim! Ze rijdt eerst tegen het paaltje van de 500 euro. Waarom volgt ze hier Christian en niet haar moeder of vraagt ze niet aan haar moeder om even te zwijgen? Met nog 8 minuten te gaan moet ze wel de 400 euro nemen, maar ze heeft toch mooi de 500 onschadelijk gemaakt voor eventueel Dorien.

Bij het tweede deel lijkt ze in beeld perfect 70 per uur te halen, maar we zien natuurlijk niet hoeveel ze echt haalt. Ze komt wel erg mooi in het 0 vakje uit. Had ze hier vooraf op geoefend? En wist ze perfect welke snelheid ze hiervoor  moest halen?

Opdracht 3:
Alina gaat als eerste op een stoel zitten. Ze kiest de middelste stoel. Strategisch een goede positie, want bij een stemming kan jij de stemming een bepaalde richting in duwen. Ze probeert Salim verdacht te maken en gaat ook makkelijk mee met Dorien. Daarna gaat ze voor Jolien, die wss wel een groen scherm had. Wanneer Christian plots voor haar oppert, is er weinig tot geen weerwerk. Ze mompelt alleen maar wat. Ze gaat niet in het verweer, logisch? Misschien wil ze wel haar pijl de lucht in laten gaan, zo wordt er geen 2.000 euro verdiend!


Al bij al doet mol Alina toch weer goed haar best om zich in Molse posities te manoeuvreren. Ik heb de tunnel helemaal betreden en kom hier niet meer uit  ::jaja::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #105 Gepost op: 5-04-2020, 23:51:42 »
Alina was deze aflevering inderdaad erg mols. Wat me nog steeds wel dwars zit bij haar on haar als mol te kiezen, is de opdracht op de trappen in aflevering 2 en dat ze daar de dobbelstenen gooide.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #106 Gepost op: 6-04-2020, 00:00:54 »
Ik ga mee in de Alina-tunnel!  ::hug::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #107 Gepost op: 6-04-2020, 00:59:51 »
Ik rijd na deze aflevering met ruim 70 kilometer per uur Alina's tunnel binnen.
Woosie down?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #108 Gepost op: 6-04-2020, 07:45:28 »

Opdracht2:
Bij het tweede deel lijkt ze in beeld perfect 70 per uur te halen, maar we zien natuurlijk niet hoeveel ze echt haalt. Ze komt wel erg mooi in het 0 vakje uit. Had ze hier vooraf op geoefend? En wist ze perfect welke snelheid ze hiervoor  moest halen?

Wellicht wist ze de snelheid en mogelijks ook de afstand.
Het viel me op dat ze zowel de snelheid als de kilometerstand in de gaten lijkt te houden, ter controle. Voor een kandidaat houdt dat geen steek.

Alina was deze aflevering inderdaad erg mols. Wat me nog steeds wel dwars zit bij haar on haar als mol te kiezen, is de opdracht op de trappen in aflevering 2 en dat ze daar de dobbelstenen gooide.

Daar heeft ze het goed gespeeld, op een manier dat zelfs Bruno ook misleid werd.
De Reus (twee dames) en Sisyfus (3 personen) zijn mislukt door verkeerde strategische keuzes waarbij de voorkennis van De Mol een grote rol speelt.
Bij de dobbelstenen had ze wat pech dat het telkens lukte.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 08:17:21 door Molekule »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #109 Gepost op: 6-04-2020, 09:07:54 »
Ik vond ze best verdacht (al reed ze toch precies echt 70km/h en was dit niet een molactie van haar?) maar dat er plots 3 kandidaten op haar stemmen voor de laatste pijl is dan weer erg onmols.
Tenzij de kandidaten het spoor van de mol compleet bijster zijn natuurlijk.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #110 Gepost op: 6-04-2020, 09:13:55 »
Waarom reeds ze precies 70? Weet jij meer dan de andere kijkers?  ;D

Er stemden 3 kandidaten op Jolien: onmols
Er stemden 3 kandidaten op Dorien: onmols
Er stemden 3 kandidaten op Salim: onmols
Er stemden 3 kandidaten op Alina: onmols

Bart of Christian moet dan wel de mol zijn, volgens deze denkwijze. Meh, wss toch niet hoor

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #111 Gepost op: 6-04-2020, 09:17:14 »
Ik denk eigenlijk ook dat de makers bij die proef geen exact idee hadden van de nodige snelheid om in zone X uit te komen, dat hangt ook van wind af en zo. De testing en zone definitie zal daar eerder rudimentair gebeurd zijn..
Denk niet dat de mol hier gebrieft was in de zin van "bij 70 kom je daar bij 68 daar en bij 72 daar". Ik zou het daar niet gaan zoeken tbh.

De montage toonde aan dat Salim sneller dan 70 reed en Alina exact 70, natuurlijk weten we als kijker niet de echte situatie maar dat verschil in snelheid werd door Christian en broer ook meteen vastgesteld. Dus nee, Convans, jij zit even te diep in de tunnel.

Waarom reeds ze precies 70? Weet jij meer dan de andere kijkers?  ;D

Er stemden 3 kandidaten op Jolien: onmols
Er stemden 3 kandidaten op Dorien: onmols
Er stemden 3 kandidaten op Salim: onmols
Er stemden 3 kandidaten op Alina: onmols

Bart of Christian moet dan wel de mol zijn, volgens deze denkwijze. Meh, wss toch niet hoor
In geval van Salim klopt het. In geval van Dorien ook, zij was ook de eerste. Lijkt me dat iedereen haar uitsluit als mol?
Op Jolien werd uiteindelijk toch niet gestemd?
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 09:20:37 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #112 Gepost op: 6-04-2020, 09:22:19 »
Ik zeg gwn dat we totaal niet weten hoe snel ze reden. Dat is toch een feit? Dus op basis daarvan besluiten dat Alina hier gewoon de instructies perfect volgt, is erg gevaarlijk.


Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #113 Gepost op: 6-04-2020, 09:36:12 »
99% zeker van mol Alina, zie de verborgen hints  ::vergroot:: Haar moeder zit vast ook in het complot.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #114 Gepost op: 6-04-2020, 09:50:15 »
Voor mij is het (nu pas)echt duidelijk dat Alina de mol is ::vergroot::. Het uitvallen tegen Bart omdat hij niet goed fotografeerde, verwarring scheppen in de auto met haar moeder en onder de 70 km blijven. Bij de test de nadruk leggen op de actie van Jolien. Alsof ze dacht vandaag haal ik al mijn moltrucjes uit de kast. Bij de executie hield ze zich rustig , vroeg zich alleen (terecht) af waarom Christian ineens naar haar switchte.

Had ik misschien toch gelijk dat het Alina was en niet Jolien die de naam van Gilles te vroeg uitsprak op de rots?

Alina was deze aflevering inderdaad erg mols. Wat me nog steeds wel dwars zit bij haar on haar als mol te kiezen, is de opdracht op de trappen in aflevering 2 en dat ze daar de dobbelstenen gooide.

In mijn post van 28 maart zeg ik hier wat over.. En een mol zit altijd wel een keer in een mindere positie.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 10:22:18 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #115 Gepost op: 6-04-2020, 10:24:48 »

In geval van Salim klopt het. In geval van Dorien ook, zij was ook de eerste. Lijkt me dat iedereen haar uitsluit als mol?
Op Jolien werd uiteindelijk toch niet gestemd?

Maar ze had 3 stemmen? En ervoor had Dorien al eens op Jolien gestemd toch? Dus ik zie werkelijk geen verschil. Dus 4 personen noemen de naam van Jolien wel eens, alleen Bart doet dit niet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #116 Gepost op: 6-04-2020, 10:40:59 »
Voor mij is het (nu pas)echt duidelijk dat Alina de mol is ::vergroot::. Het uitvallen tegen Bart omdat hij niet goed fotografeerde, verwarring scheppen in de auto met haar moeder en onder de 70 km blijven. Bij de test de nadruk leggen op de actie van Jolien. Alsof ze dacht vandaag haal ik al mijn moltrucjes uit de kast.

Ik zie het nog niet zo, behalve dan dat ik haar gedrag bij de executie wel opvallend vond. Maar het uitvallen tegen Bart die het presteert om een tak op de foto te zetten vind ik heel normaal. Ook haar reactie in de auto en het niet kunnen kiezen tussen luisteren naar Christian (een medespeler) of je moeder (toch een buitenstaander in het spel maar wel je moeder) vind ik heel begrijpelijk. (Al kan het zeker zo zijn dat ze gebruik maakte van de situatie als Mol.) En dat ze onder ze 70 blijft weten we niet zeker. We zien de teller naar 65 naar 66 naar 68 schieten en horen dan haar moeder nog even "prima, prima" zeggen voor ze "neutraal" roept. Het kan heel goed dat Alina exact 70 reed zoals Christian haar opdroeg.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #117 Gepost op: 6-04-2020, 12:45:49 »
Ik moet de aflevering nog een keer zien, maar volgens mij ging ze erg langzaam naar de 70. Had haar niet eerder zo uit zien vallen als tegen Bart. Het was redelijk uitgebreid. Rustige Alina was in de auto met mama drukker dan ze normaal is, vond ik. Het is natuurlijk een optelsom van meer dingen. Voor mijn gevoel is het nu een kwestie van afstrepen. Dan blijft mijn mol Jolien over en Alina. Dorien en Christian vallen voor mij echt af. Toen Jolien met die auto klooide dacht ik wel zie je wel, je bent de mol. Maar het was zo opvallend en ze deed het erg goed bij de  foto’s , gaf Salim goede tip om door de spleten door te fotograferen. Wel verdacht dat ze Salim steeds aanspoorde om meer foto’s te maken. En ik vind haar- vergeleken met Alina- iets te emotioneel. Tot nu dacht ik ze speelt toneel, maar daar twijfel ik inmiddels aan. Telkens vond ik Jolien toch verdachter, maar nu ga ik toch overstappen.

Dat zeg ik elke week..😉

Bart blijft mijn wensmol...
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 13:50:18 door Lonneke*L »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #118 Gepost op: 6-04-2020, 13:12:04 »
Uit m'n hoofd kan ik zo een paar acties van haar opnoemen die een sterke indicatie kunnen zijn dat ze de mol is:

- Bij de Minotaurus opdracht stelt zij de sphynx (die geen geld waard was) samen. We zien een shot waarbij eerst alleen het bovenste gedeelte fout is, later zien we een shot waarin zowel het bovenste als onderste gedeelte fout zijn. Het is onduidelijk of Alina ook verantwoordelijk is voor het foute onderste gedeelte, maar ik vind het wel mols om de sphynx samen te stellen. Dit was namelijk het mythische wezen dat het gemakkelijkste fout te leggen was, aangezien het bovenste stuk van de sphynx erg leek op dat van de harpij (waar 1000 euro mee verdiend kon worden). Het bovenste stuk van de sphynx was nu dus verwisseld met dat van de harpij. Ook leek het onderstuk van de sphynx erg op dat van de chimera (waar ook 1000 euro mee verdiend kon worden). Die twee onderstukken waren dus nu ook verwisseld. Door die stukken fout te leggen, kon 2000 euro niet meer verdiend worden, zelfs als de juiste puzzelstukken werden teruggebracht. Dit kan een goede subtiele molactie van haar zijn.
- Bij het parachutespringen leek het haar idee te zijn om iedereen te laten liegen en iedereen hetzelfde te laten zeggen tegen de volksvertegenwoordigers, wat natuurlijk een goede molstrategie is indien de volksvertegenwoordigers toch voor de verdubbelaar kiezen.
- Deze aflevering vond ik haar gedrag bij de fotografie opdracht vreemd. Het idee om van bovenaf ergens de foto te nemen lijkt in ieder geval bij de wijnbar vooral van haar kant te komen, aangezien zij vraagt of er een dakterras is (wat m.i. niet de beste strategie is, van veraf maak je minder duidelijke foto's en de mol weet dat paraplu's de BV'er nog minder zichtbaar zullen maken... bovendien was het te verwachten dat de BV'er in de wijnbar zou gaan zitten aangezien dat de naam van de locatie was, waarom zaten ze dan niet iets dichter bij de grond?). Ook in het winkelcentrum spreekt ze haar enthousiasme uit over dat vanaf de eerste verdieping de foto wordt gemaakt (wat volgens Christian uiteindelijk niet te doen bleek te zijn). Daarnaast viel me ook op dat zij Vlaams begint te praten toen  Bart en zij op het terras naast Willy Sommers en zijn bodyguards zaten... waardoor zij prijsgeeft aan hen dat Bart en zij mogelijk de Vlamingen zijn die een foto moeten maken van de BV'er (volgens mij wisten de bodyguards en Willy ook niet wie een foto moesten maken van hen). Hierdoor wordt de kans nog kleiner dat de opdracht slaagt, aangezien zij nu in het vizier van de bodyguards zijn en die hun camera af mogen pakken als zij die zien.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #119 Gepost op: 6-04-2020, 13:27:00 »
Bart gaat pontificaal in de wijnbar zitten. Alina wil weg. Verdacht, want de dienster is de vriendin van Salim. Als ze weer boven liggen, belt Jolien of ze al een bezoeker gespot hebben. Jolien belt tamelijk ongelegen (verdacht), want de tijd is bijna op. Alina begint zelf over de blondine, is die het misschien (kandidaats)? Jolien bevestigt dat die een dotje kan hebben, en blond is (kandidaats). Alina wil de aandacht weer terug naar Willy Sommers (verdacht). Maar dat laatste is in een volgend shot genomen.
Omdat deze twee mijn hoofdverdachten zijn, zit ik me nu dus af te vragen wie hier verdachter is, Jolien of Alina. :)
- Bij de Minotaurus opdracht stelt zij de sphynx (die geen geld waard was) samen.
...
Door die stukken fout te leggen, kon 2000 euro niet meer verdiend worden, zelfs als de juiste puzzelstukken werden teruggebracht. Dit kan een goede subtiele molactie van haar zijn.
Maar Gilles zei na afloop toch dat alle stukken die geen geld waard waren, goed lagen?
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 13:33:12 door Newbie2 »