Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 68850 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #40 Gepost op: 28-03-2020, 17:45:12 »
Scherp opgemerkt dat het Alina was die Gilles' naam noemde. Je hebt inderdaad gelijk. (Niet dat ik het per se mols vind, maar opmerkelijk is het moment wel.)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #41 Gepost op: 28-03-2020, 18:26:35 »
Scherp opgemerkt dat het Alina was die Gilles' naam noemde. Je hebt inderdaad gelijk. (Niet dat ik het per se mols vind, maar opmerkelijk is het moment wel.)

Het is wel mols (geen molactie natuurlijk, meer een slip of the tongue) als je iemand zijn naam nog niet weet op dat moment en ervan op de hoogte bent (als mol) dat degene die los zit Gilles is. Misschien ligt het aan de montage en lijkt het maar zo dat Alina al Gilles zei nog voordat hij zijn naam genoemd had. Links om of rechtsom , het blijft opmerkelijk.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2020, 18:40:17 door Lonneke*L »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #42 Gepost op: 28-03-2020, 20:34:01 »
Scherp opgemerkt dat het Alina was die Gilles' naam noemde. Je hebt inderdaad gelijk. (Niet dat ik het per se mols vind, maar opmerkelijk is het moment wel.)
Nee hoor dat was Jolien. Niet dat het wat uitmaakt.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #43 Gepost op: 28-03-2020, 21:30:58 »
Volgens mij was het Alina. Je kunt alleen horen wie het was niet zien. En de reactie van Alina wijst er ook op dat zij het is en niet Jolien.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #44 Gepost op: 28-03-2020, 23:54:48 »
Toch altijd mooi dat iedereen dingen Anders hoort en uitlegt.

Ik zou zeggen dat het jolien was die de naam van gilles zegt voordat hij zich voorstelt 3n Alina’s reactie ( hoe was je naam) versterkt me daarin.

Aa plukt een anagram van katapult? Katapult heeft 8 letters , aa plukt 7. Dus dat is onzin. Er ontbreekt een t.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #45 Gepost op: 29-03-2020, 09:34:01 »
Toch altijd mooi dat iedereen dingen Anders hoort en uitlegt.

Ik zou zeggen dat het jolien was die de naam van gilles zegt voordat hij zich voorstelt 3n Alina’s reactie ( hoe was je naam) versterkt me daarin.

Aa plukt een anagram van katapult? Katapult heeft 8 letters , aa plukt 7. Dus dat is onzin. Er ontbreekt een t.

Ik dacht de stem van Alina te herkennen, maar dat is natuurlijk moeilijk met alleen één woordje Gilles. Ik ben op dit moment een beetje lost in mollenland en dacht ik kan Alina toch niet zomaar uitsluiten, misschien hoor ik spoken ( of Jolien). In combinatie met het dobbelen en de taart.....Aan de andere kant deed ze het goed bij de graafopdracht alleen luisterde niemand naar haar.  En is er ooit zo’n jonge mol gekozen? 

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #46 Gepost op: 29-03-2020, 14:09:23 »
Ik twijfel tussen Jolien en Alina. Zij passen bij nog het best in het 'molprofiel'. Wat eigenlijk voor Alina als mol spreekt is aflevering 2. We weten dat Bruno niet de mol is, maar waarom gaat Alina zo makkelijk mee met Bruno toen hij voorstelde om te armworstelen met de 2 dames? Dit vind ik zo een typisch gevalletje: de mol gaat mee met slechte keuzes van andere kandidaten. Je bent zelf totaal niet verdacht, maar je gaat gretig mee met Bruno zijn onkunde.

Wat heeft Alina nu eigenlijk allemaal goed gedaan?
Het enige wat ik kan bedenken is het feit dat ze de bel luidt in aflevering 1, maar ze is in het water gevallen... Ik weet het niet goed, ze lijkt me subtiel en zeer gevaarlijk. Ik vind haar niet het meest verdacht op dit moment (toch nog altijd Jolien), maar ik hou haar vanavond extra in de gaten.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2020, 14:13:43 door Convans »

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #47 Gepost op: 29-03-2020, 15:09:57 »
Juist het luiden van de bel, was dat als mol echt nodig . Er stond veel wind en niemand die van beneden kan inschatten of je eraan kan of niet.

Verder bovenaan de trappen?  Wat voor invloed heb je daar?  Je mag inzetten  wie welke proef doet en eventueel dobbelen.
Onderaan kun je veel meezeulen naar boven , jouw opdracht verprutsen , langzaam klimmen, bij andere opdrachten wat twijfel zaaien. Nee ik zie echt niet in dat een mol hier gaat dobbelen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #48 Gepost op: 29-03-2020, 15:38:05 »
Juist het luiden van de bel, was dat als mol echt nodig . Er stond veel wind en niemand die van beneden kan inschatten of je eraan kan of niet.

Verder bovenaan de trappen?  Wat voor invloed heb je daar?  Je mag inzetten  wie welke proef doet en eventueel dobbelen.
Onderaan kun je veel meezeulen naar boven , jouw opdracht verprutsen , langzaam klimmen, bij andere opdrachten wat twijfel zaaien. Nee ik zie echt niet in dat een mol hier gaat dobbelen.

We zien niet wie voorstelde om de bel te luiden he. Alina voert mss gwn de consignes uit, als ik als mol in die situatie terechtkom, zal ik wss ook wel die bel proberen te luiden.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #49 Gepost op: 29-03-2020, 16:00:12 »
Ja, mee eens. In aflevering 1 moet je als Mol dan wel onwaarschijnlijk veel lef hebben om mis te graaien.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #50 Gepost op: 29-03-2020, 17:44:42 »
Ik bekijk even aflevering 1 terug met focus op Alina!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #51 Gepost op: 29-03-2020, 18:02:07 »
Alina mocht gokken met de inzet, dit had ook anders kunnen aflopen. De taart halen en triomfantelijk terug brengen is makkelijk te doen als je weet dat het de verkeerde foto is.

Alleszins is Alina nog steeds een prima molverdachte.


Dat is voor mij nu ook de reden om haar op nr. 1 te zetten.  ::vergroot::

Ze moest 8 of hoger gooien, geloof ik? Als je daar kansberekening op loslaat, dan is de kans het grootst dat je 7 gooit.
Dat ze hoger gooide, zou best wel eens een gevalletje ‘pech voor de mol’ kunnen zijn...  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #52 Gepost op: 29-03-2020, 18:07:31 »
Ik twijfel tussen Jolien en Alina.

Kom maar de Alinatunnel in. De Sarahtunnel was ook leuk samen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #53 Gepost op: 29-03-2020, 19:08:39 »
Mocht iemand net iets te vroeg Gilles' naam genoemd hebben, dan was het voor de regie een koud kunstje geweest om dat er bij de montage uit te laten. Hoe weten we eigenlijk dat de kandidaten elkaars namen nog niet hadden gehoord vooraf? Ze zijn geblinddoekt die berg op gebracht door begeleiders. Misschien heeft een van die begeleiders wel gezegd "Gilles, nu komt er een steil stukje, maar ik hou u vast hoor. Geen zorgen."
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #54 Gepost op: 29-03-2020, 19:29:27 »
Aflevering 1 – Het begin

Opdracht 1 – Groepsfoto
Alina start deze opdracht bij Gilles – Jolien – Dorien. Dit is de meest gunstige groep aangezien zij als eerste kunnen beginnen aan de opdracht. Zij moeten de klokkenopdracht doen, ze moeten het gewicht van de klokken weten. In het begin ziet niemand echt de oplossing. Uiteindelijk vindt Jolien de juiste oplossing.

Alina is erg enthousiast over Kazachstan! Hierover liegen is natuurlijk erg dom, dan maar beter enthousiast zijn!

Enkel Christian – Bart – Els zitten nog vast. Hier neemt Alina het voortouw. Zij heeft het blaadje met postcodes en is ook degene die de codes probeert in te voeren. Dan wordt de weg vervolgd, ze moeten nog naar beneden. Alina motiveert anderen. Alina gaat als 8ste naar beneden (is ze de 8ste mol?). De proef lukt uiteindelijk, maar dat leek me ook wel de bedoeling nadat de pot al op -10.200 euro stond.

Verdacht puntje: roept Alina hier al ‘Gilles’ vooraleer ze kennismaken?

Opdracht 2 – Vrijstelling

Alina lijkt verrast door de tijd die begint te lopen. Toch laat ze de timer redelijk ver lopen, naar 5.400 euro en dan beseft ze plots ‘Goh, das veel!’ Ze reageerde niet geheel verbaast dat de pot in de min begon en bood dus het 3de hoogst. In de discussie achteraf houdt ze zich op de achtergrond.

Alina krijgt het groene molboekje (is dit een hint dat de mol altijd een groen scherm krijgt?)

Alina denkt dat de mol niet het hoogst, maar ook niet het laagst zou bieden. Wat doet Alina hier zelf? Ze biedt natuurlijk niet het hoogste, maar zeker ook niet het laagste!

Opdracht 3 – Klok luiden

Ze houdt zich wat buiten de discussie voor wie op de parasail mag. Alina gaat als eerste samen met Gilles en Salim. Alina valt van haar bootje aan de 2de hoogste snelheid. Salim zit ook aan de buitenkant, maar blijft er wel op.
Ze windt zich ook erg op in Dorien en Christian als ze enkele vragen fout hebben. ‘Ik vermoord jullie’.

Ze vindt dat Bruno wel erg aan het klungelen is om in de band bij Bart te geraken. In de discussie hoe ze de bel gaan luiden, houdt ze zich ook wat op de achtergrond. Ze vindt het idee van een menselijke piramide wel goed! Alina moet op de schouders van Gilles. Ze probeert al zonder Bart en Els de klok te luiden, dit zou 800 euro minder zijn, maar dit lijkt net niet te lukken. Na meer dan 3 minuten proberen lukt het wel om de bel te luiden! (Is de mol hier de geld?). We zien niet wie tot dit idee kwam en hoe Alina in deze positie terechtkwam.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2020, 19:32:37 door Convans »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #55 Gepost op: 29-03-2020, 22:06:57 »
Case closed. Ik ga extreem tunnelen dit jaar.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #56 Gepost op: 29-03-2020, 22:09:23 »
Case closed. Ik ga extreem tunnelen dit jaar.

Hoe verklaar je dan het antwoord op Slongs? Je geeft hier toch zelf geen antwoord op als mol?  :-\\

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #57 Gepost op: 30-03-2020, 08:39:39 »
Hoe verklaar je dan het antwoord op Slongs? Je geeft hier toch zelf geen antwoord op als mol?  :-\\
Speculeren om te laat te komen?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #58 Gepost op: 30-03-2020, 15:55:25 »
Hoe verklaar je dan het antwoord op Slongs? Je geeft hier toch zelf geen antwoord op als mol?  :-\\

Als ze het foute antwoord gaven hadden ze misschien de karaoke opdracht geskipped en waren ze meteen naar het einde gegaan. Niet handig voor de mol en ook niet voor mooie televisie.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #59 Gepost op: 30-03-2020, 22:07:19 »
Nee Die slongs was echt raar om als mol te zeggen. Je wilt als mol zo lang mogelijk onderweg zijn en dan kom je met dit antwoord?  Nee dat is echt een kandidatenactie.

Voor mij maakt het niet uit wie bepaalde dat alina de top van de piramide werd, maar vanaf het moment dat ze het werd zou een mol die bel niet hebben geluid . Er is niemand die kan checken of je je best er voor doet. Het enige wat ik bij heel aflevering 1 heb staan is, pot min 10.000 dus Moet een mol nog mollen?  Die opmerking left nog steeds een bommetje onder de bevindingen van afl 1.

Maar voor Alina heb ik nu buiten afl 1 al heel wat potloodstrepen gezet. Dus ik denk dat ze niet de mol is, maar zou het wel een toffe mol Vinden. Aanwezig, niet constant verwijtend, sociaal.