Ik vond het een vreemde aflevering. Ik wil niet per se zeggen slecht, maar toch wel ernstig middelmatig. Wat Mollenmania zegt: het voelde afgeraffeld. Dat gekke moment van, huh, finale, hoezo finale?
Voor mij was dit een hele grote Rob-is-de-molshow. Rob wist als enige niet het bedrag bij de kungfuënde kinderen, Rob wint als enige geen geld bij de wandeling langs de kamers, en 3 kandidaten verdenken hem ineens.
Want wat was er ineens aan de hand met de verdenkingen? Het voelt heel raar wat er gebeurt: iedereen verdenkt Leonie, Leonie valt af, en iedereen moet een nieuwe mol, en ineens zit zomaar iedereen op Rob. Huh? 't Was alsof er een soort magic dust over de kandidaten is uitgestrooid waardoor ze het ineens allemaal wisten.
Mijn theorie - vanuit de Robtunnel - is dat het een kapitale fout van Buddy was om Rob het initiatief te geven bij de kungfuënde kinderen, waardoor Rob echt compleet door de mand viel als mol en dat dat moment iedereen op het spoor heeft gezet. Veel slimmer was geweest van Buddy om dan zelf het bedrag te noemen, zelf onverdacht te blijven, en de verdenking hopelijk nog bij Mil en Nathan te leggen.
Tel daarbij op dat Rob heel erg uit de wind wordt gehouden op moltalk en er totaal wordt voorbijgegaan aan wie het geld binnenbrengt bij de laatste opdracht (ik bedoel, dat is toch het spel Wie is de mol? Dat gaat toch over geld wel of niet binnenbrengen??) , dat ik steeds minder begrijp waarom je nog iemand anders zou verdenken dan Rob.
Maar dat zal mijn tunnel wel zijn.