Auteur Topic: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)  (gelezen 11445 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #20 Gepost op: 19-03-2020, 21:47:54 »
Laure, lijkt de enige die er mee kan lachen. 

Vooral de manier waarop Christian naar gilles toeleunt voordat de tijd wordt genoemd spreekt boekdelen. Molpuntje voor laure dn potloodstreep bij Christian.

Echt Heinz top dit soort beeldjes.


Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #21 Gepost op: 19-03-2020, 22:32:14 »
Laure vind ik qua gezichtsuitdrukkingen sowieso de hele tijd al verdacht. Maar eigenlijk iets tè. Zou ik niet snel als mol kiezen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #22 Gepost op: 20-03-2020, 00:28:27 »
Salim en Els vertonen nauwelijks mimiek, Laure weinig.
Graven, graven, graven...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #23 Gepost op: 20-03-2020, 11:11:00 »
Heb ik ook gebruikt in mijn vooranalyse de verschillen in mimiek bij de deelnemers.  Met name bij Christian en jolien denk ik dat hun expressie in zowel gezicht als hun non verbale communicatie ( veel Met handen, lichaamshouding etc) hun mogelijk zou kunnen verraden als mol. Dus voor mij waren dat punten waarop ik hen al iets minder verdacht dan mogelijk de wat introvertere els, Salic en laure.

Nu zijn daar ook al acties bij gekomen en uitspraken en ziet het lijstje er wat Anders uit.
 Maar juist deze beelden in dit topic laten een boel zien, Waar de deelnemers misschien niet aldoor aan denken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #24 Gepost op: 23-03-2020, 09:00:39 »
De getoonde reacties op de schermen in aflevering 3:

Alina



Bart



Els


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #25 Gepost op: 23-03-2020, 11:11:25 »
Tof deze gifjes  ::ok:: En bedankt Heinz voor de uitleg hoe je een gifje maakt. Ikzelf zou alle reacties op het in het spel zitten willen terugzien in een loop  ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #26 Gepost op: 23-03-2020, 12:19:01 »
Matige reacties deze keer, Bart oogt weer overdreven net als bij zijn deelname

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #27 Gepost op: 23-03-2020, 13:03:07 »
De reacties op Gilles' mededeling dat ze mee mogen:

Laure



Jolien



Christian



Alina



Salim



Dorien



Bart


Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #28 Gepost op: 23-03-2020, 13:19:40 »
Wat me nu pas opvalt aan deze gifjes is dat we van twee mensen niet hun volledige reactie zien, zowel Bart als Dorien worden door de montage afgeschermd. En tegelijkertijd: ze kunnen de mol dit 100 keer opnieuw laten doen als ze zijn/haar reactie niet geloofwaardig vonden, dus een naturelle reactie zegt niet alles.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #29 Gepost op: 23-03-2020, 14:48:15 »
Bart is de enige die niet "lacht met zijn ogen", hij kijkt bij iedere beurt van een ander ( die mogen kijken) de ander aan en bij zijn eigen beurt oogt hij nerveus. ::)

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #30 Gepost op: 23-03-2020, 17:51:36 »
Ik vind Dorien ook wat “mat”. Ik verdenk haar overigens niet. Christian ook wat mat. Mols?

Bart en Jolien erg uitbundig, zou geacteerd kunnen zijn. Mols?
Graven, graven, graven...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #31 Gepost op: 24-03-2020, 00:01:36 »
Bart is de enige die niet "lacht met zijn ogen", hij kijkt bij iedere beurt van een ander ( die mogen kijken) de ander aan en bij zijn eigen beurt oogt hij nerveus. ::)

Dit dus!   ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #32 Gepost op: 24-03-2020, 11:25:22 »
Dit dus!   ::jaja::
En vooral ook de reacties na het zien van het filmpje.
Christian: "Amai" (kijkt naar Bart)
Laure en Dorien knikken instemmend met hun hoofd, Christian ook. Bart als enige niet. Bart neemt het woord: "Bevestigt dat voor jullie iets?" (wil hij peilen of hij door de mand is gevallen?).
Dorien en Laure: "Toch een beetje".
Dorien: "Een paar kan ik uitsluiten maar die had ik al uitgesloten. Maar dat heeft het wel bevestigd."
Bart: "Ik heb niks gezien die mijn (aanhalingstekens) analyse, of die mijn eh de mensen waarop ik momenteel aan het spreiden ben, dat ik die van de lijst zou halen".
Bart lijkt hier duidelijk naar woorden te zoeken en ter plekke te verzinnen wat hij hierover moet gaan zeggen.
Laure (kijkt richting Christian en daarmee ook richting Bart): "Ik vind niet per se dat het dezelfde personen zijn".
Christian: "Ik vind het wel. Ik vond het echt enorm".
Laure: "Nee, er waren toch wel wat verrassingen bij, vond ik". (camera zoomt uit)
Dorien: "Ja".
Christian (kijkt Bart aan en die kijkt hem terug aan): "Oké".
Bij mij komt het duidelijk naar voren dat Laure en Dorien het fragment van Christian en Bart verdacht vonden. De tegenstelling tussen Laure en Dorien enerzijds en Bart en Christian anderzijds is wel erg opvallend.

Offline Samba-boy

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #33 Gepost op: 26-03-2020, 03:56:46 »
Als je met één knipoog een man kan vloeren ben je wel van het sterke geslacht ja. ;)


Dank u, Heinz!  ::tandpastasmiley::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #34 Gepost op: 26-03-2020, 10:58:31 »
wij worden op ons wenken bediend  ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #35 Gepost op: 28-03-2020, 00:37:25 »
Mijn enige en voor mij juiste conclusie is dat ik uit de gif-jes geen informatie haal. Leuk om te maken en te zien, maar het brengt mij niks.

En ik vond dit  wel een een leuk stukje aflevering 1 Een van de twee is volgens mij de mol. Het begint met "Want we zijn hier niet alleen" uit begin aflevering 1.

In aflevering 2 maakt Gilles bekend dat er 2000 euro verdiend is, omdat de doos van Pandora dichtgebleven is. Je ziet Alina met haar hoofd bewegen, maar die zucht van opluchting die krijg je niet in een gif-je. En dat verzuchtende moment is ook zo kort, dat je het alleen in motion kan horen en zien. Was ze opgelucht dat het mol kaartje niet gevonden was?
« Laatst bewerkt op: 28-03-2020, 21:37:19 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #36 Gepost op: 30-03-2020, 09:49:21 »
De getoonde reacties op de schermen in aflevering 4:

Dorien



Christian



Jolien



Laure



De uitslag van de calorieënopdracht in twee delen:

1. De opdracht lijkt niet geslaagd.



2. De opdracht slaag toch en de Mol veinst vreugde:



Met mijn tunnelvisie op Jolien zie ik in deel 1 dat ze te laat haar handen ineens voor haar mond lijkt te doen en in deel 2 een wat "ingehouden uitbundige" (en dus geacteerde) reactie. ;) (Terwijl bijvoorbeeld Alina heel oprecht blij lijkt als ze in deel 1 hoort dat er nog meer calorieën afgetrokken gaan worden.)
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 10:04:26 door Heinz »

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #37 Gepost op: 31-03-2020, 09:10:59 »
Ja, Alina reageert weer heel oprecht, die schrijf ik dan ook af. Christian lijkt ook oprecht te balen in het eerste gifje. Bart lijkt wel enigszins te glimlachen?..

Bij het tweede gifje vind ik vooral Salim en Dorien (te) rustig reageren. Dorien verdenk ik niet, Salim wel.  ::vergroot::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #38 Gepost op: 31-03-2020, 13:29:38 »
Dank Heinz voor de gifjes van de uitslag van de fitness-proef! ::bravo:: Dat is nou echt zo'n terugkijkmoment.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #39 Gepost op: 31-03-2020, 13:58:47 »
Mooie gifjes weer!  ::bravo::

Maar ik merk dat de kans groot is dat je deze vanuit de eigen tunnel bekijkt. Ik vind zelf Alina heel verdacht. Ik vind dat ze wel oprecht overkomt in haar reacties, maar toch langzamer lijkt te reageren. En daarom juist weer verdacht  ::rofl::, terwijl anderen haar weer onverdacht vinden.
Ik denk een stukje teleurstelling te zien als Gilles zegt dat de drankjes nog meegeteld moeten worden.

Op mij komt Jolien dan wel weer oprecht over, maar je weet het natuurlijk maar nooit.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)