Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 38446 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #60 Gepost op: 28-03-2020, 18:28:44 »
In het topic over aflevering 3 meld ik dat katapult, dit voorwerp komt in deze aflevering in twee opdrachten voor, een anagram is van AA plukt. Alina uit Almaty?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #61 Gepost op: 28-03-2020, 18:41:18 »
In het topic over aflevering 3 meld ik dat katapult, dit voorwerp komt in deze aflevering in twee opdrachten voor, een anagram is van AA plukt. Alina uit Almaty?

Sorry, maar hier snap ik niks van.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #62 Gepost op: 28-03-2020, 19:01:45 »
Sorry, maar hier snap ik niks van.
Alina is geboren in Almaty.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #63 Gepost op: 28-03-2020, 19:50:04 »
In het topic over aflevering 3 meld ik dat katapult, dit voorwerp komt in deze aflevering in twee opdrachten voor, een anagram is van AA plukt. Alina uit Almaty?

Mol E13 ik begrijp het dikgedrukte  stuk niet, die zin klopt niet. of ik begrijp dat AA plukt niet ???.  Ik snap niet wat die AA en die katapult er precies mee te maken hebben. Misschien kun je dr zin even verbeteren, want ik ben wel geïnteresseerd in hints naar Alina ;D.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #64 Gepost op: 28-03-2020, 23:59:05 »
AA plukt 't.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #65 Gepost op: 29-03-2020, 00:00:39 »
Iets dat ik online heb zien passeren maar hier nog niet:

Bij de finish van de rafts hangen rode vlaggen, bijzonder omdat je een rood en een blauw team had.µ
Teken dat de mol in het rode team zat?
klaar voor de strijd

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #66 Gepost op: 29-03-2020, 08:50:26 »
Mol E13 ik begrijp het dikgedrukte  stuk niet, die zin klopt niet. of ik begrijp dat AA plukt niet ???.  Ik snap niet wat die AA en die katapult er precies mee te maken hebben. Misschien kun je dr zin even verbeteren, want ik ben wel geïnteresseerd in hints naar Alina ;D.
Het woord katapult bestaat uit de volgende letters: k a t a p u l t. Ik haalde daar 'A A plukt' uit. Maar ...
AA plukt 't.
Ik vergat een t. Hartelijk dank, Niuno!

AA plukt 't. Wat plukt AA? De pot leeg.
Aa plukt een anagram van katapult? Katapult heeft 8 letters , aa plukt 7. Dus dat is onzin. Er ontbreekt een t.
Geen onzin maar een foutje. Moet toch kunnen? Met de correctie van Niuno blijft het mogelijk een hint.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2020, 08:55:08 door molE13 »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #67 Gepost op: 29-03-2020, 09:14:51 »
Ok, thanks Mol E13 of eigenlijk Tarbozan!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 29-03-2020, 09:35:42 door Lonneke*L »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #68 Gepost op: 29-03-2020, 10:59:52 »
De hierboven genoemde mogelijke hints naar Alina heb ik vanuit haar topic naar dit topic overgezet.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #69 Gepost op: 29-03-2020, 23:31:22 »
Het valt me op dat Christian zijn handen bij de tests vaak in beeld worden gebracht. Misschien maakt hij als hint letters op het toetsenbord die elke aflevering iets vormen?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #70 Gepost op: 29-03-2020, 23:49:34 »
Ok, thanks Mol E13 of eigenlijk Tarbozan!  ::ok::
Alsjeblieft! Ik ging er vanuit dat iedereen weet wat een anagram is.
De hierboven genoemde mogelijke hints naar Alina heb ik vanuit haar topic naar dit topic overgezet.
Volgens mij stond het hier maar werd het naar het topic "totaal nutteloze hints" gegooid. Oh nee, het stond in het topic "aflevering 3" omdat in aflevering 3 twee opdrachten waren met een katapult. Fijn dat het nu niet meer als nutteloos wordt gezien.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2020, 23:52:01 door molE13 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #71 Gepost op: 29-03-2020, 23:56:12 »
Sorry, ik had je losse opmerking "AA plukt" inderdaad eerst naar het nutteloze hints topic verplaatst. Maar met meer uitleg zag ik dat het serieus bedoeld was en heb ik het allemaal in dit topic gezet.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #72 Gepost op: 30-03-2020, 02:46:35 »
Ik was nog eens naar de beelden aan het kijken van de kandidaten die verteld wordt dat ze meegaan. Vooropgesteld dat de beelden die wij te zien krijgen niet exact gelijk zijn aan de beelden die de 4 kandidaten met voordeel te zien krijgen, kan het zijn dat hier een hint in is verstopt voor de kijker. Allereerst viel mij de muziek op : het pianotrio van Schubert. Trio. Hint naar de 3 finalisten?

Ik zocht naar overeenkomsten en verschillen en kwam uiteindelijk erop dat Gilles bij 3 kandidaten "Proficiat" zegt. Best mogelijk dus dat hij bij alle kandidaten "proficiat" heeft gezegd, maar dat voor een hint dit eruit is geknipt, behalve bij de 3 finalisten.
Gilles zegt "Proficiat" bij Christian, Alina en Dorien.

Enige nadeel : mijn mol Jolien is daar niet bij  ;)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #73 Gepost op: 30-03-2020, 10:30:42 »
Bij het begin van de aflevering staat er in beeld:
"De slechtste staatsvorm.
Op één na."

De eerste letters hiervan (onder elkaar) spellen "Do"

Kan een klein hintje zijn

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #74 Gepost op: 30-03-2020, 15:35:03 »
Dorien had deze aflevering natuurlijk wel even het zicht van een mol tijdens het golfen.  :P

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #75 Gepost op: 30-03-2020, 21:54:50 »
Dorien had deze aflevering natuurlijk wel even het zicht van een mol tijdens het golfen.  :P
Ja en die tunnelvisie werd ook een keer opvallend lang in beeld gebracht. Bij de 2e hole was dat. Vreemd shot, hoe die drie (?) mannen op dat terras zo in beeld bleven...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #76 Gepost op: 1-04-2020, 23:55:10 »
Christian zegt in de eet/sport opdracht: Een pintje goed Bart.

Bepaalde dranken zijn caloriebommetjes. Jolien: geen bier Bart. Christian: Een pintje, goed Bart.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #77 Gepost op: 2-04-2020, 00:05:13 »
Ja en die tunnelvisie werd ook een keer opvallend lang in beeld gebracht. Bij de 2e hole was dat. Vreemd shot, hoe die drie (?) mannen op dat terras zo in beeld bleven...

ik heb een kwartier naar dat shot gekeken (polo met '58' erop) maar het lijken me echte terrasbezoekers....


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #79 Gepost op: 2-04-2020, 08:53:48 »
Kan je ook even samenvatten naar welke hint je verwijst of een plaatje erbij plaatsen? Dit om te voorkomen dat het topic een verzameling links wordt waar lastiger op te reageren valt dan op korte omschrijvingen.