Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 38455 keer)

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #100 Gepost op: 7-04-2020, 09:12:03 »
Ik hoop dat het een dwaalspoor van de makers is want deze hint lijkt me te gemakkelijk. Aan de andere kant moet het ook niet te ingewikkeld worden, zoals dat op "wie is de mol" het geval is. Daar is men gewoon doorgeslagen en zijn de proeven vaak warrig en onoverzichtelijk. De Mol is m.i. veel beter te volgen en leuker om naar te kijken.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #101 Gepost op: 7-04-2020, 09:25:24 »
Als het klopt, vind ik dit niet ‘te makkelijk’. Je weet pas in de laatste aflevering of hij echt klopt en ik heb deze nog nergens voorbij zien komen. Dus hij voldoet wel aan mijn criteria, maar dat wil niet zeggen dat hij klopt. Die kans acht ik nog altijd kleiner dan dat hij wel klopt  ::rofl::

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #102 Gepost op: 7-04-2020, 10:21:58 »
Voor mij kan het wel als hint.
De "M" kan dan best pas in de laatste aflevering vallen.

Het kan ook nog LOL Alina vormen in extremis  ::rofl::

Offline Miss_Maryline

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #103 Gepost op: 8-04-2020, 19:12:21 »
Hello iedereen,

Ik ben met vertraging aan het seizoen begonnen aangezien ik in het buitenland woon en een tijdje zocht naar een goede VPN.

Misschien helemaal dom en al veel vermeld maar ik vind niets terug over de split seconde 43 van de eerste aflevering waar De Mol ONTMA in hoofdletters op het scherm komt na De Mol ? Lijkt me een bizarre montage fout, niet ?

Is hier al iets over gezegd?

Dankuwel !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #104 Gepost op: 8-04-2020, 19:44:14 »
Gewoon een effectje met deels verdwijnende letters dat wel vaker gebruikt wordt lijkt mij. Al kunnen daar natuurlijk wel hints in verstopt worden zoals ook een beetje in De Mol 3 gebeurde.

Overigens is dit topic voor iets anders bedoeld dus ik verplaats je bericht even. Edit: Verplaatst.

Offline Miss_Maryline

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #105 Gepost op: 8-04-2020, 21:52:16 »
Oh dankje ! Mijn eerste keer op dit forum, dus ik kan het wel mis hebben !

Ik vraag het omdat als je OTMA (Zonder de N) intikt in google, je uitkomt op een acronym voor de vier russische dochters van de Russische keizer Nicolas II.. En dat wijst dus heel duidelijk naar Alina die een Russische achtergrond heeft.. (Ik heb nog maar enkel aflevering 1 gezien, dus als ze er uit ligt .. :-X

Ik kon niet uitmaken of het ONTMA of OTMA was, misschien is ook een dwaalspoor.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #106 Gepost op: 8-04-2020, 22:07:00 »
Het is ONTMA.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #107 Gepost op: 9-04-2020, 07:58:01 »
ontmaagdt?
 ???  :P
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #108 Gepost op: 9-04-2020, 13:59:51 »
Hier nog even een screenshot. We gaan zien of het geen fake hint is in de volgende aflevering(en).



Dit is zo een hint die perfect doet aan de eisen 'niet te ver gezocht' en 'niet te makkelijk'. Mooi gevonden!

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #109 Gepost op: 9-04-2020, 14:28:29 »
Dit is zo een hint die perfect doet aan de eisen 'niet te ver gezocht' en 'niet te makkelijk'. Mooi gevonden!
Thanks  ::ok::

Offline pietje1360

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #110 Gepost op: 9-04-2020, 15:26:34 »
Hoi,
Als je de letters (a-n-o -l-a)door elkaar zet en je wacht de komende afleveringen af, dan kan kan je mss 'alina mol' vormen.
A-L-...-N- A       ....-O-.....

Nog drie letters te gaan. De I, M en L!
Dit kan idd een echte hint zijn.

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #111 Gepost op: 9-04-2020, 15:41:45 »
Opmerking van Sanne op https://www.youtube.com/watch?v=qzGXydNVNFc&t=207s Alina knippert met haar ogen, opvallend!  ::vergroot::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #112 Gepost op: 10-04-2020, 01:08:00 »
Ik weet niet of deze hint al is genoemd:
Als je van aflevering 1 de eerste letter van de spreuk aan het begin neemt, en bij afl. 2 de 2e letter etc.:

1) Alpha / het begin

2) "en Pandora opende de doos en alle onheil verspreidde zich over de aarde."

3) "en om te ontsnappen uit het helse labyrint, liet hij zich leiden door de draad van Ariadne."

4) "De slechtste regeringsvorm. Op alle andere na."

5) "Een lach, een groet, een blij gezicht"

ANOLA

? O L  A ? ? N A  ::oink::

Goed gevonden! Dit zou best een hint kunnen zijn.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #113 Gepost op: 10-04-2020, 10:15:58 »
Te leuk om te laten liggen. Op wieisdemol.be hadden ze de muziekhint: "To the Jawa's". Kleine poppetjes uit Star Wars met een monnikskap op. En ook de karikatuur van Christian van zichzelf als klein poppetje bij de Feta opdracht. Toen Salim vroeg om daar ogen op te maken bleef hij bij zijn karikatuur zonder ogen en terecht.  Als we deze nou eens combineren? Wie is dan de blinde Jawa? Door zichzelf in feta te boetseren als blinde Jawa geeft Christian ons een hint dat hij de mol is.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2020, 11:01:34 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #114 Gepost op: 10-04-2020, 11:04:06 »
Bij het bieden op de vrijstelling (afl 1) verschijnt op het schermpje van de mol de tekst: 'Durf jij wel eens aan jezelf te denken jullie'. Gilles in voice-over: ‘Alles wat de mol zegt wordt opgenomen, en letterlijk herhaald door een computer'. Bij 'letterlijk herhaald' verandert het woord 'jullie' in 'Jolien'.

De computer zal allicht het woord Jolien niet hebben herkend, maar dan is het wel gek dat Gilles zegt dat de computer alles letterlijk herhaalt. Dat klopt dan in dit geval niet. Misschien toch een hintje dat de mol hier niet tegen Jolien spreekt (omdat de mol zelf aan tafel zit)? 'Durf jij wel eens aan jezelf te denken, jullie?' is de algemene boodschap die de mol heeft voor alle kandidaten.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #115 Gepost op: 10-04-2020, 14:50:02 »
Even afl1: ONTMA SKERT 50/50
Op de helft van afl1 Jolien: ¨niet voor het geld, ´tuurlijk niet..¨, na de vraag van Bart of ze voor het geld zijn of voor de zoektocht naar de mol.
Op de helft van aflevering 1 zijn 3 personen in beeld. Jolien, Laure en Christian. En Christian die deed het voor €0.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #116 Gepost op: 12-04-2020, 16:21:17 »
Als de 6de letter een I, L of M is, blijft de hint overeind. Ik verwacht eigenlijk dat het iets wordt met De Olympische Spelen

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #117 Gepost op: 12-04-2020, 20:25:51 »
Als de 6de letter een I, L of M is, blijft de hint overeind. Ik verwacht eigenlijk dat het iets wordt met De Olympische Spelen
Het was 'deelnemen is belangrijker als winnen.'

De hint is dus weg
klaar voor de strijd

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #118 Gepost op: 12-04-2020, 21:11:21 »
Jup, ze toonden hem ook in Café De Mol

Offline molwd

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #119 Gepost op: 12-04-2020, 22:36:21 »
In de biecht van Jolien vlak voor de eliminatieronde van deze afl. (6), zien we een terugblik naar haar gesprek met de mol in de laatste opdracht. Op het moment dat ze aan de mol vraagt of hij/zij nooit liegt, hoor je "nooit", maar volgens mij is hier de stemvervormer niet gebruikt en hoor ik duidelijk de stem van een vrouw?

Het gebeurt rond 59.00 in de aflevering. Wat denken jullie hiervan?
« Laatst bewerkt op: 12-04-2020, 22:38:28 door molwd »