Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 4218 keer)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Wie verdenkt wie?
« Gepost op: 9-03-2020, 13:31:11 »
Aflevering 1:
Alina: Vond Salim verdacht
Bart: -
Bruno: Vond Alina verdacht
Christian: Vond Dorien verdacht
Dorien: Vond Christian verdacht(/"vervelend")
Els: Vond Christian verdacht
Gilles: Mol waarschijnlijk low profile, wel touwtjes in handen
Jolien: Laure kàn de mol zijn
Laure: Vond Bruno verdacht
Salim: Mol waarschijnlijk man

In de eerste aflevering waren er nog niet echt heel concrete verdenkingen te horen.
Sky might be falling but remember you can fly

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #1 Gepost op: 9-03-2020, 16:44:54 »
Goed dat je dit topic bent gestart.  ::ok::

Ik wil nog wel even als kanttekening erin zetten dat ik niet weet in hoeverre we de dingen die kandidaten over elkaar zeggen voor de test als verdenkingen kunnen zien...

Vorig jaar leek het namelijk alsof de twee finalisten naast de mol helemaal niet op de mol zaten op basis van hun ‘verdenkingen’ en toen bleek bij de ontknoping opeens dat ze allebei wel op de mol zaten en dat de laatste 4 kandidaten zelfs op de mol zaten. ::rofl::
Wat me wel opviel vorig jaar is dat de afvallers vaak op de mol zaten of ooit de naam van de mol genoemd hadden voor de test. Misschien is het dus vooral interessant om te kijken naar wiens naam opvallend vaak door iemand die afvalt/iemand die een aflevering later afvalt wordt genoemd.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 16:47:05 door Saskiaax95 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #2 Gepost op: 16-03-2020, 14:28:37 »
In Nederland is dit al vaak dramatisch. In België valt hier zelfs zo goed als niets uit af te halen. Maar wel leuk dat je het weer bijhoudt! Ik ga het met plezier volgen.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #3 Gepost op: 17-03-2020, 11:51:55 »
De kans wordt wel groot dat Bruno er op Alina uitvloog.

1. Bruno noemt Alina in aflevering 1
2. Bruno geeft Alina de mogelijkheid om te beslissen of ze dobbelen in aflevering 2, en Alina doet dit
3. Bruno geeft aan dat hij Laure óf Alina al langer volgt als verdachte

Ook opvallend dat we van Bart nog helemaal niet hebben gehoord wie hij verdenkt.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #4 Gepost op: 17-03-2020, 13:16:12 »
De kans wordt wel groot dat Bruno er op Alina uitvloog.

1. Bruno noemt Alina in aflevering 1
2. Bruno geeft Alina de mogelijkheid om te beslissen of ze dobbelen in aflevering 2, en Alina doet dit
3. Bruno geeft aan dat hij Laure óf Alina al langer volgt als verdachte

Ook opvallend dat we van Bart nog helemaal niet hebben gehoord wie hij verdenkt.

Bruno gaf aan in café de mol gespreid te hebben. Mogelijk was Alina daarbij, maar het was alvast geen all-in
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #5 Gepost op: 6-04-2020, 21:06:10 »
Voelt iemand zich geroepen om dit weer wat bij proberen te houden? Zou heel fijn zijn. ::roos::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #6 Gepost op: 8-04-2020, 07:24:51 »
GILLES
Afl. 1 – (over de vrijstelling) ‘De mol kan twee dingen doen. Of 0 euro bieden omdat hij weet dat er toch 10.000 is geboden. Of je kunt 10.000 bieden omdat je weet: ik heb toch geen baat bij wat de pot uiteindelijk gaat bereiken. Ik ga er toch niks aan winnen’.
‘Doordat de mol weet dat de pot in de min staat, moet hij zich niet verdacht gaan maken. Dus ik weet: gisteren en vandaag was sowieso heel low profile. Maar op een positie denk ik, waar je toch een beetje de touwtjes in handen kunt nemen om toch niet op te vallen’.

BRUNO
Afl. 1 – (over de vrijstelling) ‘De invloed van de mol was echt aanwezig. Voor mezelf ook. Ik heb toen ook een eerste som uitgesproken. En de mol heeft daar haar of zijn rol goed gespeeld door te zeggen: kom aan Bruno, niet zo naïef zijn’.
‘Van Alina vond ik het wel heel raar, vlak voor het eiland, op snelheid 2 is ze eraf gevallen. Ze waren er bijna. Ik heb 3 meegemaakt, dat was gewoon zot. Dat vind ik ook wel louche’.
Afl. 2 – ‘Het trouwfeest van vandaag, hier is gigantisch gemold geweest. Ongelooflijk. De verdachte die ik momenteel volg, stond voor mij op de opdracht met de taart. De foto’s waren te vaag. De taart, het was van alles’.

ELS
Afl. 1 – (over de vrijstelling) ‘Het is niet slim dat de mol zoveel gaat bieden omdat hij dan eigenlijk in de kijker gezet wordt. Als de mol meer dan 10.000 euro biedt. Maar omdat het niet slim is, kun je automatisch misschien denken van: ja, het zal hem wel niet zijn. Dan bereik je ook je effect, hè’.
‘Die ene vraag van dat bier, dat Christian dat niet wist, wat geen trappist was. Hij drinkt graag bier, heb ik al gehoord. Het is iets wat je verwacht dat hij wel zou weten’.
Afl. 2 – ‘Er heeft niemand in de doos gekeken, maar Salim zaaide twijfel omdat hij opwierp dat hij dat eigenlijk wel wilde doen. Als mol kun je proberen soms iets in een bepaalde richting te duwen, maar als je dan natuurlijk ziet dat de groep daar niet in meegaat, zou het een beetje dom zijn om daarmee voort te doen’.
Afl. 3

LAURE
Afl. 1 – ‘Wie verdenk ik niet? Dat is de goede vraag. Ik verdenk bijna iedereen. Ik vond het verdacht dat Bruno niet direct dat kaartspel onder zijn naam plaatste. Ik veronderstel dat er tussen 10 mensen geen twee of drie of vier goochelen met kaarten’.
Afl. 2 – ‘Christian staat nog steeds ook bovenaan mijn lijst. Hij was zo aan het aandringen om toch een tip te nemen. Ik zei: nee nee, we weten dat het Afrodite is. We zijn er allebei van overtuigd. Ja maar toch, om zeker te zijn...’
Afl. 3 – ‘Jolien is lerares geschiedenis. Ik heb mij daar ook wel wat vragen bij gesteld’. (beelden van de graafopdracht)
Afl. 4 – ‘Ik ben heel teleurgesteld, want ik zou ook graag met pasvragen naar de eliminatie gaan. Op zich is er bij mij niemand niet verdacht. Iedereen speelt goed zijn rol, de mol ook, dus het is echt heel moeilijk’.

SALIM
Afl. 1 – ‘Ik denk dat de mol een man is. Ik heb momenteel nog geen vrouw bij wie ik het gevoel heb: die kan de mol zijn. Omdat ze iets terughoudender zijn momenteel. Buiten misschien Alina en Jolien. Maar die zijn volgens mij weer net iets te uitbundig om de mol te zijn’.
Afl. 2 – ‘De cruciale fout bij het beklimmen van de trappen ligt helaas bij Dorien voor mij, omdat ze de groep enorm heeft opgehouden. Als je nadien hoort dat je twee minuten te laat bent, ja, dan komt het echt aan op kleine details’.
Afl. 3 – ‘Ik heb nu eigenlijk mijn vizier meer gericht op Laure. Vandaag bijvoorbeeld dat ze het kaartje zogezegd niet gezien heeft, terwijl ik zoiets had van: ik liep met tegen 200 hartslagen per uur de bocht in, en ik heb het wel gezien’.
‘Ik zou het heel erg vinden als ik vandaag naar huis zou moeten gaan. Daarom pas ik ook een beetje op met uitspraken als: ja ik weet wie de mol is, ik zit er boenk op. Want ja, als ik een halfuur later naar huis moet, keert de boemerang in mijn gezicht, dus dat wil ik niet doen’.
Afl. 4 – ‘Ik vond Laure misschien nog wel het meest door de mand vallen vandaag. Ze probeerde wel goed te liegen, maar het lukte niet altijd even goed. Omdat ze wel vaak moeite had om op woorden te komen, terwijl ik van Jolien en Alina wel verschoot omdat ze echt wel met een straight pokerface alles konden beantwoorden’.
Afl. 5 – ‘Hoe meer het spel vordert, hoe meer ik de indruk krijg van ja, het is echt wel een goede mol gewoon. Omdat ik zelf ook heel veel moeite heb om hem te vinden. Ik dacht dat ik hem al vier keer had, en die vier personen zijn al vier keer afgevallen. Dus, allee...’.
‘Ik heb de foto gezien van Bart en van Dorien, en ja, dat zijn twee foto’s… De ene is van een paraplu, en de andere is van een arm, denk ik. Het is onmogelijk om te herkennen. En als dat je beste foto is, dan zegt dat ook wel voldoende lijkt mij, eerlijk gezegd’.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2020, 09:39:28 door Newbie2 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #7 Gepost op: 8-04-2020, 07:26:37 »
DORIEN
Afl. 1 – (over de vrijstelling) ‘Degenen die zo heel hard op Bart ingingen, vond ik verdacht, omdat ja die willen echt zo de spotlights op Bart zetten. Wat ik ook heel raar vond, was eigenlijk dat Bruno zo hard, terwijl hij eigenlijk maar een beetje lager bod had geplaatst. Dan denk ik ja, als Bart iets lager zat, was jij degene met het hoogste bod en dan hadden we nu ook in de min gestaan’.
‘Toen we de vragen kregen, werd er niet overlegd. Het was: A, en dat werd doorgegeven. Ik denk ook ja: bespreek dat even. Dat vond ik wel vervelend’. (beelden van Christian)
Afl. 2 – ‘Ik heb één hoofdverdachte, dat is Bruno en dat blijft Bruno. Tegen die Reus, ik denk dat heel de groep dat niet goed begreep. Het is voor mij nogmaals bevestigd: het is mijn buikgevoel en ik volg dat. Als het mis is, is het mis. Ik zeg dat het Bruno is’.
Afl. 3
Afl. 4 – ‘Ik vind Salim nog wel wat verdacht, ik heb nu de afgelopen dagen, omdat we samen de volksvertegenwoordigers waren, heel veel met hem gebabbeld. Ik had hem even uitgesloten, ik dacht: nee, hij is het toch niet. Maar hij ging direct voor de pasvragen. Dan heb je 0 euro hè, sowieso. Dat vond ik raar’.
Afl. 5 – ‘Vandaag is er heel veel verdachts gebeurd. Ik wilde manoeuvreren en toen zei Christian al: je gaat het niet redden. Terwijl ik nog wel drie minuten had. Dat vond ik ook heel raar’.
Afl. 6 – ‘Ik vond het heel plezant dat Salim iets voor zichzelf heeft kunnen winnen. Het is natuurlijk maar een troostprijs, maar ik zit er vandaag echt niks mee dat wij 0 hebben en dat Salim dan toch met 1.500 euro naar huis gaat. Het was meer dat ik het verdacht vond dat de disciplines ineens heel anders verdeeld werden op een minuut tijd eigenlijk’.
‘Ik denk dat Alina heel zotte dingen al heeft gedaan in haar leven. En Christian wilde eerst precies ook niet echt weggaan. En achteraf gezien heeft ze bijna bij alles moeten drinken. Dus dan hadden we ook geen geld. Dat vond ik wel verdacht’.

CHRISTIAN
Afl. 1 – (over de vrijstelling) ‘Ik ga heel mijn leven lang al om met nieuwe mensen die ik nog nooit heb gezien. En ik weet ook wel hoe dat mensen daarmee omgaan als ze mij voor de eerste keer zien. En dus vandaag was het opvallend vond ik dan, een bepaalde persoon zag mij precies voor de tweede keer. En dat ga ik niet vergeten’.
‘Vandaag was Dorien degene die de verrekijker had van ons tweeën. Na twee seconden erdoor kijken was het: nee, dat is niks. Achteraf hoor je dat Bart in een kano zat. Ik heb maar één kano op dat hele meer gezien. Dat moest hij wel zijn’. 
Afl. 2 – ‘Ofwel speelt Els het heel goed dat ze onhandig is. Ik heb ook getracht haar van de toren weg te houden. Ik heb haar ook gezegd: geef mij de glazen aan, ik zal ze zetten. En toch is de toren omgevallen’.
Afl. 3 – ‘Bij de rafting is me opgevallen dat Bart eigenlijk zeer goed met de katapult kan schieten. Hij schoot meteen het nadeel als tweede pot. Door dat te doen, kon Bart ervoor zorgen dat 1.900 euro ongewonnen bleef. Een beetje verdacht wel, denk ik’.
Afl. 4 – ‘Ik dacht: ik ga voor de verdubbeling. En ineens blijkt dat ik eigenlijk hen geholpen heb om pasvragen te krijgen. En echt, de hel breekt uit. De drie dames naast mij staan op ontploffen. Ik zelf ben gewoon volledig verward omdat ik het totaal niet zag aankomen’.
‘Wat er vandaag allemaal is gebeurd, zal sowieso grote gevolgen hebben denk ik in de toekomst. Nu mag ik het eens doen, hè. Ik heb nog geen pasvragen gehad. Ik heb nog geen vrijstelling gehad. Ik mag dat een keer doen. Dat gevoel gaat nu echt primeren’.
Afl. 5 – ‘Het was ook raar om te zien dat Alina vooral mijn instructies niet volgde. Achteraf heb ik gehoord dat de mama haar instructies zat te geven. En dat ik dus zogezegd de foute persoon was van boven waar ze niet naar moest luisteren’.
Afl. 6 – ‘Aan het begin van de dag verstuikt Alina haar enkel. Maar koste wat het kost wil ze wel nog de hardloopproef doen. Dat vond ik wel zeer verdacht, in plaats van gewoon te zeggen: kijk ja, mijn voet is verstuikt, ik denk dat jij het best de proef doet, Bart. Zeker als blijkt dat dat de meest belangrijke proef van de dag is’.
‘Jolien had 2.150 euro verzameld. Maar ze heeft dat allemaal opgebruikt voor een voorstel van de mol. Ja, we zullen het niet weten, want ze gaat het ons niet prijsgeven wat ze heeft gekregen. Het kan ook dat Jolien de mol is en zich verder heeft kunnen voorbereiden op alle opdrachten om te eindigen in de eindfase’.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 06:51:36 door Newbie2 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #8 Gepost op: 8-04-2020, 07:27:50 »
CHRISTIAN (vervolg)
Afl. 7 – ‘Ik heb me echt rot geamuseerd vandaag. Iets minder bezig geweest met het spel. Tijdens de winkelproef viel me op dat Alina echt wel pushte om zoveel mogelijk objecten te nemen in elke keer. Dus ja, dat toont… Dat maakt haar in mijn eigen weer eh… wat verdacht’.
‘In de laatste fase is wel echt een verschil te merken hoe het spel gespeeld wordt. Iedereen voor zichzelf’.
‘Het is duidelijk. Het is ook gewoon… Anders zou ik er echt al lang uit liggen. Maar al lang’.

ALINA
Afl. 1 – (over de vrijstelling) ‘Ik denk niet dat de mol het hoogste, maar ook niet het laagste zal bieden. Dat is te opvallend of zo. Als mol denk ik dat je dan probeert er wat… Ook niet keilaag, maar ook niet keihoog, zo wat in het midden’.
‘Bij mij is Salim verdacht, want op het eiland daarstraks… Iedereen stond onder mij en was supergoed aan het opvangen en zo. Ça va? Zet je voet hier en kijk naar achteren. En ik zie Salim staan en hij staat er zo naar te kijken. Nu was het precies van: oei, het ging precies wat te vlot. Ja ik weet niet, dat is me zo bij gebleven’.
Afl. 2 – ‘Het enige wat bij mij wringt is dat Jolien en Laure de wacht hebben gehouden. Ik snap niet waarom je dan moet verzwijgen… Mannen, we hebben de wacht gehouden. Het is in orde. Het geld is binnen. Ik ben ervan verschoten omdat ik dacht dat het twee vrouwen waren die ik kon vertrouwen. Maar met de neus op de feiten hè, niemand vertrouwen’. 
Afl. 3 – ‘Plus het feit dat ze achteraf zo een draai kan geven aan haar verhaal, waardoor iedereen mee is, terwijl het totaal niet logisch is. Om een of andere reden komt ze ermee weg bij iedereen. Ah ja, gemist. Terwijl ik niet denk dat het bij een ander zou pakken’. (biecht volgt op die van Salim die Laure verdenkt, met beelden van Laure)
Afl. 4 – ‘Jolien schoot superhard uit naar Bart. Ik vond dat ook een beetje rare reactie. Als je zo fel uit de hoek komt, verwacht je daarna ook wel een soort verklaring waarom je zo kwaad bent… Ja, geen mening hebben is sowieso verdacht’.
Afl. 5 – ‘Jolien was eerst de heldin omdat ze het hoogste bedrag had. Het was gelukt. En dan helemaal in het begin stopt ze. Het is niet dat je gestudeerd moet hebben om een auto in neutraal te zetten. Het is een klik, allee ja. Echt jammer. En om dan te horen dat iedereen nul had, dat is echt een domper’.
Afl. 6 – ‘Salim was achteraf ook gevallen, maar dat was op een heel andere manier dan Bart. Die struikelde gewoon over zijn voeten. Maar ja bon, ik denk uiteindelijk niet dat Bart het had kunnen halen van Salim, maar toch. Toch iets om in mijn boekje te schrijven’.
‘Dat die als eerste klaar was met haar tekening. En dan ook als eerste haar ballon had doorprikt. En dan met dat ijs ook direct voor de hamer, en ja, alsof dat ze wist hoe dat allemaal ging lopen. Ja, en dan gewonnen, dus we weten voor de rest niet wat dat er nog is gebeurd’. (biecht volgt op die van Christian die Jolien verdenkt)
‘Tijdens de ouzo-opdracht was Bart meteen op dat bob-gedoe gevlogen, dus hij zei direct: ja, ik zal wel bob zijn en dan achteraf: ah, ik vind het wel jammer. Hij had natuurlijk de touwtjes in handen hè, hij beïnvloedde gewoon het volledige spel’.
Afl. 7 – ‘Bart en Jolien hebben echt een topprestatie neergezet. Maar anderzijds… Die hebben besloten om die boodschap toch te openen. Hadden we de helft minder pijlen gehad, dan hadden we misschien wel kans om allebei ongedeerd te blijven’.
‘Vandaag is er geen geld verdiend omdat de mol waarschijnlijk weer... het heel slim heeft gespeeld. Ik denk dat eender welke positie om naar buiten te gaan gunstig was, als je toch weet wat er in welke koffer zit, hè’. 
‘Ik twijfel niet meer over mijn mol, dat niet’.

BART
Afl. 1 – ‘Ik denk dat er nog maar weinig gelegenheden zijn geweest om echt te ontdekken wie er kanshebber is om de mol te zijn. Dus ja, is het invullen van die testen een heel moeilijk gegeven. En dat moet ik vandaag niet doen. Dus da’s… I’m relaxed’.
Afl. 2 – ‘Het invullen van de test als eerste keer doet toch wel iets met een mens vind ik. Want het is niet evident. De vragen zijn niet evident. Tijd speelt een rol. Ja..’
Afl. 3 – ‘Salim, sportieve gast, zo’n lijf. Maar zijn hartslag, direct 130, en hij kreeg die niet naar beneden. Bizar’.
‘Als ik alle puzzelstukjes bij elkaar leg, ja dat klopt voor mij gewoon. Echt waar, mijn broek af als ik straks een rood scherm krijg. Dat zou ik echt enorm… dan heb ik nul mensenkennis. Nul’.
Afl. 4 – ‘Soms denk ik dat mensen denken dat we in Vlaanderen Vakantieland zitten. Nee, het  is De Mol. En dat is allemaal leuk, die groep, maar op het einde moet je wel zien dat je pasvragen of vrijstellingen hebt of je vragen kunt beantwoorden. En sommigen vergeten dat soms. Ik was enigszins verbaasd door de reactie van Jolien bijvoorbeeld’.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 07:01:30 door Newbie2 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #9 Gepost op: 8-04-2020, 08:18:58 »
 ::bravo::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #10 Gepost op: 8-04-2020, 20:21:31 »
citaat Newbie: Jolien Afl. 5 – ‘Sacha, die ook wel heel opmerkzaam is en ook wel… Voor ik zei wie mijn verdachten waren heeft hij direct gezegd twee van de drie mensen op wie ik zit. Dus ik heb een beetje zijn raad gevolgd en gewoon de test op hen ingevuld. Dus als ik eruit lig is het zijn schuld, daar komt het op neer’.

Jolien versprak zich hier. Ze wilde 2 van de 4 op wie ik zit zeggen, maar dat werd snel veranderd in 2 van de 3. In België wordt dit gezien als niet verdacht, maar op het Nederlandse forum denk ik precies het tegenovergestelde.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2020, 20:24:40 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #11 Gepost op: 10-04-2020, 09:50:55 »
BART (vervolg)
Afl. 5 – ‘Ik denk dat de ideale positie van de mol bij de paparazziproef wel bij de verkenners was. Of er al dan niet een juiste foto wordt genomen, ga je vooral verwijten aan de cameraman, degene die de foto’s neemt, en niet aan de verkenner. Dus als je het wilt laten saboteren, dan is dat ideaal. Je kiest je locatie, en als het misloopt heb je het niet gedaan’.
Afl. 6 – ‘Ik voelde die onmiddellijk komen. Dat was zo snel. En ik zeg: fuck jong, ik zeg ja allee dat kan toch niet. Hoe oud is die tiep? En dan begin je alles te geven, maar het gaat er een beetje bergop en dan die stenen liggen daar los, en.. Ja, ik weet niet hoe het gebeurd is, maar ik ga daar op mijn gezicht’.
‘Wat is de kans dat je op de ochtend van de pentatlon je voet omzwikt. Toen dat gebeurde bij Alina, dat zat het wel in mijn hoofd, is dat nu echt of niet? Ik heb daar niks van gezegd. Voor mij is dat zeker een mogelijkheid dat dat allemaal gefaket was’.
Afl. 7 – ‘Ik was er niet bij, dus ik kan het niet inschatten, maar de enige die gepakt geweest is aan de kassa was hij. De enige die een pijl binnen heeft gekregen, of eigenlijk op zijn been heeft gekregen, was hij. Hij heeft toch nog een of ander been gemanoeuvreerd in een positie waarin dat hem kon beschoten worden’. (biecht volgt op die van Jolien, die Christian verdenkt)
‘Ik ben vandaag in de auto gestapt met een gevoel van ah, dju, een gemiste kans’.
‘Het komt nu op de vragen aan, want ik weet wie de mol is. Maar ik denk dat anderen het ook weten’.

JOLIEN
Afl. 1 – (over de vrijstelling) ‘Wie laat er nu in godsnaam die teller tot 10.000 euro komen? Ik snap dat echt niet, hè. Voor hetzelfde geld geraken we niet meer op 0. Ik leg niet bij uit mijn eigen zak, nee. Dat doe ik niet’.
‘Laure is gewoon een ongelooflijk intelligente vrouw. Die kan dat. Die is zo intelligent, maar zo lief. Dus ik wil het niet geloven, maar die kan de mol zijn.’
Afl. 2 – ‘Bruno heeft tegen me gezegd dat Alina telkens wou gokken en niet wou afgeven. Oké, ze heeft keiveel gewonnen, proficiat, maar ze kon ook alles verloren hebben voor ons’.
Afl. 3 – ‘Alina zit niet meer onder de radar voor mij. Ik vind haar meer en meer verdacht de laatste dagen. Om een of andere reden gaat ze er toch voor om de helft te pakken van de hartslagen die we nog over hebben. Terwijl we totaal niet weten of ze zich rustig kan houden of niet. Wat heeft zij daar… ter plekke staan trappelen zodra ze uit zicht was? Dat kan ook, hè?’
Afl. 4 – ‘De mol gaat sowieso voor de pasvragen. Die gaat toch niet voor het geld. Die gaat toch niet effectief dat geld in die envelop steken. Dat geloof ik in geen 100 jaar’.
Afl. 5 – ‘Sacha, die ook wel heel opmerkzaam is en ook wel… Voor ik zei wie mijn verdachten waren heeft hij direct gezegd twee van de drie mensen op wie ik zit. Dus ik heb een beetje zijn raad gevolgd en gewoon de test op hen ingevuld. Dus als ik eruit lig is het zijn schuld, daar komt het op neer’.
Afl. 6 – ‘Bij de ballonkamer is het zo, Christian was er als tweede uit, echt direct na mij. Hij heeft drie keer moeten kijken. Wat heeft hij dan bekeken? Allee. Sorry maar, ik vond dat heel raar’.
‘Ik had gewoon na die pasvragen en na die hoofdverdachte van Salim moeten stoppen en daarmee content moeten zijn, maar op dat moment denk je: hetgeen er nu al gebeurd is, klopt ook effectief. Dus misschien zegt hij inderdaad echt gewoon de waarheid, om je te misleiden. Dan denk je: ik ga er gewoon voor. Maar bon, ik had dat niet moeten doen hè. Dat is niet slim hè’.
Afl. 7 – ‘Christian is gepakt geweest bij het stelen in de winkel, en juist natuurlijk met de twee artikelen die daar gingen zorgen dat het bedrag verdriedubbeld zou worden. Dus dat is ook weer vrij gek, hoe komt het dat hij juist op het einde dan gepakt wordt met een blok feta en yoghurt in zijn zakken, terwijl hij met een fucking grote pizza naar buiten gewandeld is?’.
‘Ja, ik weet het niet natuurlijk hè. Heeft hij zijn voetje laten hangen? Dat kan, hè’. (biecht volgt op die van Bart, die Christian verdenkt)
‘Ik ging sowieso mijn vrijstelling genomen hebben. Ongeacht of dat er nu al een vrijstelling weg was of niet, ik ging die koffer pakken. En dat is vrij goed uitgedraaid’.
‘Het klinkt een beetje triestig, maar in de voorlaatste aflevering ben ik eigenlijk altijd nog op twee mensen en niet op één iemand. Maar als ik op mijn gevoel afga, dan is het Christian. En dan ging ik vanavond gewoon op Christian ingezet hebben’.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 07:18:23 door Newbie2 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #12 Gepost op: 10-04-2020, 11:11:24 »
Mooi overzicht van iedereen!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #13 Gepost op: 14-04-2020, 05:12:47 »
Verdenkingen zijn aangevuld t/m afl. 6.

Eerder was me opgevallen (ik verplaats het nu even hierheen om hierboven ruimte te maken):

- Jolien spreekt in afl. 5 geen concrete verdenking uit, en geen richting waarin we het moeten zoeken. Dat lijkt op een typische afvallersbiecht. Maar kan ook met opzet zo geconstrueerd zijn om de kijker dat te laten denken, i.v.m. de speciale executie.
- Bruno zou tegen Jolien hebben gezegd (afl. 2) dat Alina telkens wou gokken en niet wou afgeven. Dus waarschijnlijk was Alina niet zijn hoofdverdachte.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #14 Gepost op: 14-04-2020, 23:13:50 »
Aangezien ik net de pagina heb geüpdate even een overzicht:

Bart is tot 1x genoemd in de test (door Alina deze aflevering)

Jolien, Christian en Aline alledrie 6x.

Genoemd is niet zoals bij WIDM in de test als verdachte, ik tel genoemd als een actie die benoemd wordt in apart commentaar.

Sowieso kan hier niet veel uitgehaald worden. Ik weet dat het vorig jaar leek alsof Axel bas verdacht en omgekeerd. Uiteindelijk bleken ze al enkele testen op Elisabeth te zitten.
klaar voor de strijd

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #15 Gepost op: 15-04-2020, 23:49:11 »
Als ik de verdenkingen nu zo doorlees, heb ik het gevoel dat 3 kandidaten op Alina zitten. (Jolien al lang, lijkt nu te zijn overgestapt, maar dat zijn meer 'xx is ook wel verdacht want die deed xx'-quotes) Zij is dan niet geswitchd na het vuurwerk en had dus geen rood scherm?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #16 Gepost op: 16-04-2020, 06:24:46 »
Ik denk dat Mol Jolien zogenaamd (ook) Alina is gaan verdenken sinds Alina na de Pandora-actie in aflevering 2 anders naar Jolien is gaan kijken. (Haar is gaan verdenken.)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #17 Gepost op: 16-04-2020, 21:08:12 »
Als ik de verdenkingen nu zo doorlees, heb ik het gevoel dat 3 kandidaten op Alina zitten. (Jolien al lang, lijkt nu te zijn overgestapt, maar dat zijn meer 'xx is ook wel verdacht want die deed xx'-quotes) Zij is dan niet geswitchd na het vuurwerk en had dus geen rood scherm?

Ik denk ze idd met hun drie Alina als hoofdverdachte hebben. Moest er iemand nog gespreid hebben zal het wel de laatste keer zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #18 Gepost op: 17-04-2020, 11:50:58 »
Ik denk ze idd met hun drie Alina als hoofdverdachte hebben. Moest er iemand nog gespreid hebben zal het wel de laatste keer zijn.
Dat waag ik zeer te betwijfelen. Wat ze over de kandidaten roepen zegt over het algemeen weinig volgens mij. Waar je wel aan kan zien wie ze echt verdenken is de Vuurwerk opdracht. Hier zal iedereen proberen te voorkomen dat de pijl van hun hoofdverdachte wordt omgegooid. En wie werd hier nooit genoemd? Ik vind het ook niet gek dat ze inmiddels wel door hebben dat Bart de Mol is. Het is nog nooit zo makkelijk geweest.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #19 Gepost op: 17-04-2020, 12:20:06 »
Als ik de verdenkingen nu zo doorlees, heb ik het gevoel dat 3 kandidaten op Alina zitten. (Jolien al lang, lijkt nu te zijn overgestapt, maar dat zijn meer 'xx is ook wel verdacht want die deed xx'-quotes) Zij is dan niet geswitchd na het vuurwerk en had dus geen rood scherm?
1 van de 4 overgebleven kandidaten nu is tijdens de vuurwerk-opdracht sowieso geswitcht.
Dus of Bart is naar Christian, Jolien of Alina gegaan,
of Christian is op Jolien, Bart of Alina gegaan,
of Jolien is op Bart, Christian of Alina gegaan.
Door die opdracht heeft een van hun denk ik veel meer zekerheid gekregen.
De switch van Christian om voor Alina te kiezen snap ik nog steeds niet helemaal, daar zit wel iets achter.