Allereerst: ik heb genoten van dit seizoen. De interacties tussen de kandidaten, hoe hard het werd gespeeld. De mol was super, ik vind het geweldig dat jullie een mol hebben gekozen voor het 20ste seizoen die zelf ook echt kijker van het programma is. Heel tof en jubileumwaardig.
Ook fijn is het dat de laatste aflevering drie opdrachten bevatte. Ik vind dit zelf fijn, maar bovenal: het laat zien dat jullie de feedback die wij geven serieus nemen. Er werd al langere tijd gevraagd om meer opdrachten en minder terugblik in de laatste aflevering.
Ik zou het fijn vinden wanneer de opdrachten iets beter zichtbaar uitgelegd worden en de afleveringen langer zouden duren. De extra uitleg mag wat mij betreft ook in extra beeldmateriaal. Voor een mol is het leuker om haalbare opdrachten te hebben. Dat merkte ik ook aan Rob, die aangaf met de foto’s dat hij extra zijn best deed om de opdrachtr zich toe te trekken.
De aflevering zonder publiek was fijn. Niet omdat hij zonder publiek was, ik kan er wel van genieten dat er mensen vol met spandoeken voor hun mol staan, en vooral wanneer diezelfde mensen later opnieuw geïnterviewd worden als ze ernaast blijken te zitten.
Ik vond het fijn dat er zoveel aandacht voor de molacties was. Ik had zelfs nog wel veel meer willen zien! Volgend jaar dus 2 uur, met publiek en heel, HEEL veel acties, mag ook best en tweede uur als moltalkachtige setting met alleen de mol en de presentatoren van moltalk.
Ik vond het aftellen van seizoen 1 naar nu echt episch. Alsof we in een film zaten.
Ik vind het sturen van de productie geen enkel probleem. Ik wil niet in aflevering 1 al doorhebben wie de mol is door bijvoorbeeld de verdenkingen op een rijtje te zetten en het dan al zeker te weten.
Het forum is een fijne plek. Soms gaat het even hard, maar de mods sturen goed bij. Heel soms ergerde ik me aan negativiteit van mede-molloten over het seizoen. Maar ik snap dat negativiteit en ergernis uit teleurstelling voortkomen, dus heb geprobeerd er overheen te lezen. Ik heb het overigens over negatieve uitspraken als ‘ik vind die en die ruk als hij de mol zou zijn’, en absoluut niet over goed gefundeerde feedback!! Die is waardevol en noodzakelijk om een programma 20 jaar op de buis te houden.
Ik geniet nog elk jaar van het samen speuren. Van alle gekke theorieën die voorbij komen. Van elke schouderophaling en opgetrokken wenkbrauw die breed uitgelicht wordt.
Tot slot: WIDM is al jaren het enige televisieprogramma dat ik volg. Ik zeg er afspraken voor af, leef er naar uit en kijk elke aflevering minstens 2x. Ik vind het een top-programma en ik hoop dat er nog minstens 20 seizoenen zullen volgen. Dat ik als bejaarde mijn kleinkinderen een soepstengel op de bank geef terwijl we samen kijken en hen kan zeggen dat oma het programma al sinds haar 20ste volgt.
WIDM crew, kandidaten, moderators hier, mede-molloten en heel NL die kijkt en zorgt voor hoge kijkcijfers waardoor dit geweldige programma gemaakt kan blijven worden: bedankt!
Edit: aanvulling