Auteur Topic: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race  (gelezen 6438 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
[aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Gepost op: 22-03-2020, 19:57:55 »
Bespreek hier de eerste opdracht uit de derde aflevering.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2020, 23:45:15 door D*N »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] Opdracht 1
« Reactie #1 Gepost op: 22-03-2020, 20:14:36 »
Leuke opdracht. Ik kan niet inschatten of dat schieten op die kruiken nu moeilijk was. Bart leek er goed in te zijn, maar de afstand leek wel groot om gericht te mikken.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1
« Reactie #2 Gepost op: 22-03-2020, 20:17:49 »
Wie is hier nu verdacht? Alina en Jolien? Laure en Dorien niet echt met hun 1.400 euro

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] Opdracht 1
« Reactie #3 Gepost op: 22-03-2020, 20:20:34 »

Laure en Dorien niet echt met hun 1.400 euro

Dat kon inderdaad een pak slechter lopen.

Wat betreft die gesprekjes met Gilles gaat iedereen er zijn eigen interpretatie in zien, maar ik vond dat Els verdacht veel in haar ooghoeken keek. Is toch ook iets waarvan men zegt dat een leugenaar dat vaak doet.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1
« Reactie #4 Gepost op: 22-03-2020, 20:22:25 »
Dat kon inderdaad een pak slechter lopen.

Wat betreft die gesprekjes met Gilles gaat iedereen er zijn eigen interpretatie in zien, maar ik vond dat Els verdacht veel in haar ooghoeken keek. Is toch ook iets waarvan men zegt dat een leugenaar dat vaak doet.

Els is voor mij de vreesmol nadat Annelies dat ook eens was. De ik kan alles niet zo goed tactiek

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] Opdracht 1
« Reactie #5 Gepost op: 22-03-2020, 20:23:22 »
Els is voor mij de vreesmol nadat Annelies dat ook eens was. De ik kan alles niet zo goed tactiek

Ja, en ik vrees dat men hem nu met vertraging toch heeft toegepast. Ik hoop op een snelle exit van haar zodat ik toch weet dat ik verkeerd zat. ;)

 ::fluit:: ::fluit:: ::fluit::
« Laatst bewerkt op: 22-03-2020, 21:14:49 door Hulpmol »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1
« Reactie #6 Gepost op: 22-03-2020, 21:14:40 »
Ja, en ik vrees dat men hem nu met vertraging toch heeft toegepast. Ik hoop op een snelle exit van haar zodat ik toch weet dat ik verkeerd zat. ;)

Hebben we even geluk zeg

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1
« Reactie #7 Gepost op: 22-03-2020, 21:49:19 »
Alina spreekt "amai" uit als "am i". (Zo klinkt het in mijn oren.)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] Opdracht 1
« Reactie #8 Gepost op: 22-03-2020, 23:16:35 »
Die jas van Gilles bij het raften.... daar staat op blauw AMS...... zou daar een hint in zitten?
Wit is ook een kleur!

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #9 Gepost op: 23-03-2020, 08:46:34 »
Ik vond in de gesprekken met Gilles vooral Bart zijn reactie overdreven. Het jammere is dat hij zo vaak zo 'gespeeld' reageert (doet me ook denken aan Buddy tijdens widm ;)), waardoor het misschien wel daadwerkelijk zijn manier van doen is. Verder vond ik Salim zijn reactie vrij koel op de een of andere manier. Ik hou het voorlopig bij die twee.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #10 Gepost op: 23-03-2020, 10:05:28 »
Leuke raftopdracht. mooi om te zien hoe de dynamiek van 'geld verdienen' snel naar 'de ander benadelen' ging, en waarom Raft 1 er zou snel vandoor moest gaan snapte ik niet. Het leek me dat je vooral zware keitjes moest pakken voor betere worp, ze pakten vooral kleintjes. Eerst 100€ en dan meteen de blinddoeken is Mols.
En tsja, ik dacht, de Mol zat in de voorste, zodat er 1 kandidaat minder de reacties te zien krijgt, plus dat je als Mol in de discussie die erop volgt kunt sturen en beinvloeden, en Vlamingen zijn waarschijnlijk zo goed in de omgang met elkaar dat je iemand die er bij zit niet meteen direct gaat aanspreken op een verdachte reactie? Zo blijf je ook uit de wind... Van de reacties vond ik Els overduidelijk niet gespeeld, van Dorien, Christian en Bart vond ik de reacties onnatuurlijk/vlak maar misschien zit dat wel in hun natuur. Overall vond ik Bart het meest sturend maar misschien is hij verdenkingen aan het sprokkelen... In dat geval hoeft de Mol eventjes niet zoveel te doen.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #11 Gepost op: 23-03-2020, 10:27:51 »
De reactie van Salim vond ik het meest gespeeld overkomen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #12 Gepost op: 23-03-2020, 12:56:19 »
Wie is hier nu verdacht? Alina en Jolien? Laure en Dorien niet echt met hun 1.400 euro

Ja, Dorien en Laure zijn totaal niet verdacht hier.
Zij beginnen tijdens het stapelen van hun toren ook met een geldbedrag. Blijkbaar moest er om en om een gewone kei op een kei met een geldbedrag gestapeld worden. Ik denk dat de mol met een normale kei was begonnen. Wanneer er 7 keien op elkaar waren gestapeld mocht er namelijk stop geroepen worden. Als je dan met een normale kei begint, kunnen er minder geldbedragen opeengestapeld worden (3 maximaal in plaats van 4 maximaal). Dit is precies wat Jolien en Alina deden en dit verklaart ook het enorme verschil in geldbedrag tussen Dolien en Laure en Jolien en Alina. Beide torens waren namelijk al af op het moment dat Dorien en Laure stop riepen. Bovendien verwerkten Alina en Jolien ook het nadeel in hun toren in tegenstelling tot Dorien en Laure. Hierdoor kon er tevens een geldbedrag minder in verwerkt worden. Ik denk dat de mol ook dit zou willen doen want door dit nadeel was de raft van het andere team bijna onmogelijk te besturen geworden volgens Gilles zijn voice-over. Jolien lijkt erg het voortouw te nemen in hoe de toren gevormd moet worden.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #13 Gepost op: 23-03-2020, 14:25:45 »
minimumbedrag bij het steentjes bouwen is dus 500 euro:

niks - 200 - niks - 300 - niks - nadeel - niks

voor het maximumbedrag moet je een toren van 9 steentjes bouwen (met eventueel nog twee stenen extra om het nadeel te verwerken):

200- niks - 300 - niks - 400 - niks - 500 - niks - 600

Belangrijke vraag verder is natuurlijk nog: Hoe had de mol kunnen voorkomen dat de rafts niet binnen 10 seconden van elkaar binnenvaren?
Wit is ook een kleur!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #14 Gepost op: 23-03-2020, 14:44:57 »
minimumbedrag bij het steentjes bouwen is dus 500 euro:

niks - 200 - niks - 300 - niks - nadeel - niks

voor het maximumbedrag moet je een toren van 9 steentjes bouwen (met eventueel nog twee stenen extra om het nadeel te verwerken):

200- niks - 300 - niks - 400 - niks - 500 - niks - 600

Belangrijke vraag verder is natuurlijk nog: Hoe had de mol kunnen voorkomen dat de rafts niet binnen 10 seconden van elkaar binnenvaren?
De mol moet proberen om zijn of haar team zo veel mogelijk op te jutten en te gaan voor de winst, zodat dat team graag het snelst wil zijn en daardoor een groter tijdverschil ontstaat. Als de mol in het achterste team zat, vond ik het raar dat zij dan nog bijna gelijk over de streep komen. Er waren al twee geblinddoekten bij, dus of je probeert als mol sneller in te halen en daardoor veel eerder over de streep te komen, of je laat het gaat omdat je team toch al verzwakt was en er al een grote afstand was.


Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #15 Gepost op: 23-03-2020, 14:57:11 »
De twee geblinddoekte roeiers hadden alleen hun blinddoek om tot aan de opdracht met de stenen. Maar ik ben het met je eens dat het op het eerste gezicht onmols van boot blauw was om die inhaalslag nog proberen te maken.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #16 Gepost op: 23-03-2020, 14:59:43 »
maar het was ook onmols van rood om vlak voor de finish te wachten op het blauwe team.

De mol in blauw wil zo veel mogelijk extra vertragen (zeker als hij merkt dat winnen toch niet lukt)
De mol in rood wil juist niet op blauw wachten
Wit is ook een kleur!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #17 Gepost op: 23-03-2020, 15:04:00 »
maar het was ook onmols van rood om vlak voor de finish te wachten op het blauwe team.

De mol in blauw wil zo veel mogelijk extra vertragen (zeker als hij merkt dat winnen toch niet lukt)
De mol in rood wil juist niet op blauw wachten
Er was natuurlijk al veel geld uit de pot bij de eerste schiet deelopdracht, dus waarschijnlijk zat daar de mol-actie en maakt het dan minder uit als er nog wel wat geld verdiend wordt door tegelijk over de finish te gaan.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #18 Gepost op: 23-03-2020, 15:08:26 »
Bij de schietopdracht zijn natuurlijk Bart (die raak schiet) en de mensen die hem opjutten verdacht. Volgens mij was de hele rode boot daarbij betrokken maar ook de twee andere schutters
Wit is ook een kleur!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #19 Gepost op: 23-03-2020, 15:13:03 »
maar het was ook onmols van rood om vlak voor de finish te wachten op het blauwe team.

De mol in blauw wil zo veel mogelijk extra vertragen (zeker als hij merkt dat winnen toch niet lukt)
De mol in rood wil juist niet op blauw wachten

Ja, inderdaad.

Rood (ligt waarschijnlijk meer dan 10 seconden voor op blauw):

Bart: "Wat gaan we doen?"
Christian: "We wachten gewoon tot we voelen nu zijn het 10 seconden en dan roeien we de finish over."
We zien Bart naar blauw roepen: "Doen we de 10 seconden?"

Jolien (blauw): "Ja, tuurlijk!"
Bart (rood): "Dus jullie passeren ons niet hè?"
Jolien (blauw): "Nee."

Salim (blauw): "Wat zei hij?"
Jolien: "Dat we ze niet mogen passeren. We zullen nog zien. Buiten the game zijn we vriendjes, maar nu even niet."
Salim: "Dat is waar."
Alina: "Dat vind ik ook."
Jolien: "We gaan volle petrol."
Salim: "Volle petrol?"
Jolien: "Beja" (of iets anders Vlaams dat ik zou vertalen als "jazeker")
Salim: "Hun proberen een hak te zetten."
Jolien: "Beja, ze hebben ons ook al een hak gezet."

Blauw jut elkaar op en Christian (rood) merkt op dat ze veel te dicht achter hen komen. Rood schiet ook in actie. Gilles zegt als voice-over dat op 100 meter van de finish blauw alle achterstand heeft ingehaald. Rechts inhalen gaat niet. Door dezelfde doorgang te moeten nemen kunnen ze rood uiteindelijk net niet inhalen.

Tsja, hier is mijn Mol Jolien toch wel het minst mols van al vind ik.