Auteur Topic: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race  (gelezen 6342 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #40 Gepost op: 29-03-2020, 11:28:27 »
Een Mol hoeft daar toch niet bang voor te zijn, het voordeel is dat er een kandidaat minder iets ziet over de Mol, plus het feit dat je je in de discussie kunt mengen en kunt sturen als Mol. Lijkt me redenen om als eerste over de finish te willen komen (kandidaats gedrag).

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #41 Gepost op: 29-03-2020, 11:29:36 »
Maar als mol zijnde als eerste finishen betekent wel dat hij zelf met de drie kandidaten de beelden moet zien en zich een houding moet geven om niet door mand te vallen. Zou de mol daarom dan niet liever in de 2e boot finishen, om zo dus zelf het aanschouwen van de beelden te ontlopen?

Dat denk ik zeker niet. Als Mol wil je toch weten hoe jouw gedrag wordt bekeken? Bovendien heeft dan meteen een persoon minder voordeel, iets dat voor de eerlijkheid van het spel wel belangrijk is (anders heb je een situatie dat 4 mensen kennis hebben en 3 onwetend blijven, de mol tel ik even niet mee).

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #42 Gepost op: 29-03-2020, 12:20:19 »
Ik denk niet dat de mol een 'toneelstukje' heeft moeten spelen toen hij te horen kreeg dat hij mee mocht doen. Waarschijnlijk is de mol, net als de kandidaten, eerst op de hoogte gebracht dat hij mee mocht. Dat is gefilmd. Zijn reactie zal dus oprecht zijn.
Vervolgens werd de mol op de hoogte gebracht dat hij tevens de mol is (buiten beeld uiteraard) en werd hij voorbereid op de veiling. De volgende dag (of week) kwamen de andere kandidaten en werden zij op de hoogte gebracht.
Hierdoor hoeft de mol dus geen toneelstukje te spelen en hoeft hij ook niet bang te zijn voor de reacties van anderen wanneer ze zijn beelden zien.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #43 Gepost op: 29-03-2020, 15:16:05 »
Door de boten binnen 10 seconden van elkaar te houden ontstaat er concurrentie en dat verhoogd de kans dat de kandidaten worden getriggerd om het andere team op te zadelen met het nadeel.

Goed bezig Christian.
We sprinten alles uit ons lijf om binnen die tien seconden aan te komen.
Als we continu voorliggen, kunnen we op het einde vertragen en sjuust op tijd over de finish gaan.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #44 Gepost op: 29-03-2020, 16:27:14 »
Ik denk niet dat de mol een 'toneelstukje' heeft moeten spelen toen hij te horen kreeg dat hij mee mocht doen. Waarschijnlijk is de mol, net als de kandidaten, eerst op de hoogte gebracht dat hij mee mocht. Dat is gefilmd. Zijn reactie zal dus oprecht zijn.
Vervolgens werd de mol op de hoogte gebracht dat hij tevens de mol is (buiten beeld uiteraard) en werd hij voorbereid op de veiling. De volgende dag (of week) kwamen de andere kandidaten en werden zij op de hoogte gebracht.
Hierdoor hoeft de mol dus geen toneelstukje te spelen en hoeft hij ook niet bang te zijn voor de reacties van anderen wanneer ze zijn beelden zien.

Als dat zo is, wat is dan precies het voordeel wat de kandidaten konden winnen? Dat is dan iets wat niet bestaat, dat zou ik dan niet eerlijk vinden. Nee ik denk wel dat de mol heeft moeten acteren.  ::jaja::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #45 Gepost op: 1-04-2020, 11:59:57 »
Bij het katapult schieten valt niet alleen op dat Bart heel goed kan schieten, maar ook het volgende.
Nadat hij de eerste (en later zal blijken de enige) vaas met geld heeft geraakt zegt hij dit:
"Ik mikte wel op de rechtse. Ik zeg het maar".
Op onderstaande foto kun je zien dat dit er eentje is van €200, dus je denkt, goed bezig Bart.

Vervolgens zegt hij: "Weet je, ik ga op die zwarte mikken, dan heb ik hem zeker niet".
Hiermee bedoelt hij die vaas met het zwarte masker (het nadeel). Dat ontlokt de volgende opmerking van Christian: "Goed, goed. Slimme tactiek".

Dat is ook slim want links van "de zwarte" staat een (de) vaas van €500. Als hij nu weer een afwijking naar links heeft dan raakt hij dus die vaas.
Maar die vaas van €500 staat veel dichter bij "de zwarte" dan die vaas van €100 bij die van €200 (zie foto). Bovendien is de "zwarte" een stuk groter. Om de vaas van €500 te raken had hij dus een flink stuk rechts van de "zwarte" moeten mikken, uitgaande van dezelfde afwijking.

Barts schot zou nu dus een stukje links van de vaas van €500 uit moeten komen, maar raakt de "zwarte" precies in het midden. Conclusie: bij zijn eerste schot mikte Bart heel waarschijnlijk precies op die vaas van €100 die hij ook raakte. En was het ook de bedoeling om de "zwarte" juist wel te raken.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2020, 12:19:22 door MartinJ »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #46 Gepost op: 1-04-2020, 12:57:31 »
Ja, Christian zegt dat toch enkel om de andere groep in de war te brengen. Was toch allang duidelijk dat ze voor dat nadeel gingen...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #47 Gepost op: 1-04-2020, 14:19:54 »
Ja, Christian zegt dat toch enkel om de andere groep in de war te brengen. Was toch allang duidelijk dat ze voor dat nadeel gingen...
Natuurlijk gaan ze uiteindelijk wel voor dat nadeel. Maar het kan geen kwaad om eerst wat vazen met geld kapot te schieten en daar gaat het hier juist om. Bart probeert zo snel mogelijk de vaas met het nadeel kapot te schieten. En als hij meteen op de vaas met het nadeel had gemikt dan was de kans redelijk groot dat hij de vaas van €500 die hier tegenaan stond eerst had geraakt! Toevallig dat hij precies de vaas van €100 weet te raken...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #48 Gepost op: 15-04-2020, 20:47:43 »


- Bij Laure, Jolien Salim en Dorien zegt Gilles specifiek dat ze erbij zijn of  dat ze mee op reis gaan.
- Bij Christian, Alina, Els en Bart zegt hij dat niet althans niet in de beelden die we zien.

Dat kan een hint zijn naar de finalisten en is Els er als dwaalspoor tussen gezet omdat ze toch afvalt deze aflevering ::vergroot::


Deze kan nog steeds maar dan moet Jolien nog afvallen.........


Betreft de getoonde beelden na de raftrace.