Auteur Topic: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race  (gelezen 6460 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #20 Gepost op: 23-03-2020, 15:39:34 »
Ja, inderdaad.

Rood (ligt waarschijnlijk meer dan 10 seconden voor op blauw):

Bart: "Wat gaan we doen?"
Christian: "We wachten gewoon tot we voelen nu zijn het 10 seconden en dan roeien we de finish over."
We zien Bart naar blauw roepen: "Doen we de 10 seconden?"

Jolien (blauw): "Ja, tuurlijk!"
Bart (rood): "Dus jullie passeren ons niet hè?"
Jolien (blauw): "Nee."

Salim (blauw): "Wat zei hij?"
Jolien: "Dat we ze niet mogen passeren. We zullen nog zien. Buiten the game zijn we vriendjes, maar nu even niet."
Salim: "Dat is waar."
Alina: "Dat vind ik ook."
Jolien: "We gaan volle petrol."
Salim: "Volle petrol?"
Jolien: "Beja" (of iets anders Vlaams dat ik zou vertalen als "jazeker")
Salim: "Hun proberen een hak te zetten."
Jolien: "Beja, ze hebben ons ook al een hak gezet."

Blauw jut elkaar op en Christian (rood) merkt op dat ze veel te dicht achter hen komen. Rood schiet ook in actie. Gilles zegt als voice-over dat op 100 meter van de finish blauw alle achterstand heeft ingehaald. Rechts inhalen gaat niet. Door dezelfde doorgang te moeten nemen kunnen ze rood uiteindelijk net niet inhalen.

Tsja, hier is mijn Mol Jolien toch wel het minst mols van al vind ik.

Dat is inderdaad onmols ja. Verder vind ik eigenlijk niemand echt verdacht bij deze opdracht alleen.. Bart nog wel het meeste verder misschien maar die valt om andere redenen voor mij af. Ik houd Salim ook nog maar even goed in de gaten. ::vergroot::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #21 Gepost op: 24-03-2020, 08:33:32 »
Verdenk je echt Jolien? ::oink::
Die acteerde dan wel heel erg goed met haar tranen bij het gesprek met Gilles, toch?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #22 Gepost op: 24-03-2020, 08:43:20 »
Tranen? Die heb ik niet gezien. Haar reactie zou best geacteerd kunnen zijn vind ik. (Zie ook gifjes-topic.) En ja, ik verdenk nog Jolien maar dingen zoals hierboven genoemd in de raft doen me serieus twijfelen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #23 Gepost op: 24-03-2020, 10:33:09 »
Verdenk je echt Jolien? ::oink::
Die acteerde dan wel heel erg goed met haar tranen bij het gesprek met Gilles, toch?

Het leek my bad acting, maar misschien was dat haar natuurlijke reactie. Zoiets is niet makkelijk te peilen als je mensen nauwelijks kent. Ik streep haar nog niet af, maar ik neig daar wel naar. Tunnelvisie in dit stadium is te gevaarlijk.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #24 Gepost op: 24-03-2020, 12:24:37 »
Het leek my bad acting, maar misschien was dat haar natuurlijke reactie. Zoiets is niet makkelijk te peilen als je mensen nauwelijks kent. Ik streep haar nog niet af, maar ik neig daar wel naar. Tunnelvisie in dit stadium is te gevaarlijk.
Bij mij kwam het heel echt over. Ik denk echt niet dat zij de Mol is, zeker ook met haar bod van €400 voor de vrijstelling. Ik vond Bart wel heel erg geacteerd overkomen. Je moet trouwens ook eens op hem letten als ze de film te zien krijgen. Hij lijkt meer geïnteresseerd in de reacties van zijn mede kandidaten bij het zien van de filmpjes. Dat is voor de Mol ook het enige wat belangrijk is. Hoe echt kom ik over vergeleken met de anderen. Het is ook niet voor niets dat hij hierna de discussie opent met de vraag: bevestigt dat voor jullie iets? Ik heb hierover ook al een bericht geplaatst in het Molgifjes topic.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #25 Gepost op: 24-03-2020, 15:30:50 »
minimumbedrag bij het steentjes bouwen is dus 500 euro:

niks - 200 - niks - 300 - niks - nadeel - niks

voor het maximumbedrag moet je een toren van 9 steentjes bouwen (met eventueel nog twee stenen extra om het nadeel te verwerken):

200- niks - 300 - niks - 400 - niks - 500 - niks - 600

Belangrijke vraag verder is natuurlijk nog: Hoe had de mol kunnen voorkomen dat de rafts niet binnen 10 seconden van elkaar binnenvaren?
Nee, de enige regel was toch dat de stenen met geld alleen in hoogte op mogen lopen? Verder waren er dacbt ik geen regels verbonden aan of er per se geld verwerkt moest worden in de stapel, of dat je met ene specifiek bedrag moest beginnen. In theorie had je volgens mij ook 6 'normale' steen mogen pakken en als zevende steen die van 600 kunnen toevoegen... Maar ik heb de aflevering niet herbekeken, dus corrigeer me vooral als ik het fout heb.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #26 Gepost op: 24-03-2020, 16:06:05 »
Hier maakte het voor de Mol denk ik niet veel uit of het geld zou binnenkomen of niet. Als het veel geld was, dan zou diegene er natuurlijk voor zorgen dat het verschil meer dan 10 seconden was, maar in dit geval was het 'maar' 1.500 euro van de 4.000. Natuurlijk zou het voor de Mol tof zijn als dat geld er niet bij zou komen, maar die gaat zich niet onnodig verdacht maken. De Mol heeft er misschien zelf voor gezorgd dat er minder geld is verdiend en dan is het niet slim om je nog eens extra verdacht te maken, zeker niet voor 1.500 euro.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #27 Gepost op: 24-03-2020, 23:22:48 »
In de filmpjes die ze te zien krijgen viel mij op dat Gilles bij Alina net doet alsof hij binnenkomt door de deur. Dat is het stereotype begin van een toneelstukje.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #28 Gepost op: 25-03-2020, 10:14:00 »
Hier maakte het voor de Mol denk ik niet veel uit of het geld zou binnenkomen of niet. Als het veel geld was, dan zou diegene er natuurlijk voor zorgen dat het verschil meer dan 10 seconden was, maar in dit geval was het 'maar' 1.500 euro van de 4.000. Natuurlijk zou het voor de Mol tof zijn als dat geld er niet bij zou komen, maar die gaat zich niet onnodig verdacht maken. De Mol heeft er misschien zelf voor gezorgd dat er minder geld is verdiend en dan is het niet slim om je nog eens extra verdacht te maken, zeker niet voor 1.500 euro.

Klopt. Ik denk dat de mol wel als eerste binnen wil komen zodat zo min mogelijk kandidaten het ruwe beeldmateriaal zouden zien.
Christiaan drong er 2x op aan om bij de finish te wachten.  De mol zou teveel opvallen om daar geen gehoor aan te geven.

Offline Hoelbeek1

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #29 Gepost op: 25-03-2020, 14:40:45 »
Als ze de reacties mogen zien, kijk naar Bart. Ik denk dat Gil toen tegen hem gezegd heeft dat hij de mol mocht zijn. Vandaar dat ongeloof - echt, geen leugen, zeker.
Dat is geen normale reactie om mee te mogen aan. :o

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #30 Gepost op: 25-03-2020, 21:17:51 »
Als ze de reacties mogen zien, kijk naar Bart. Ik denk dat Gil toen tegen hem gezegd heeft dat hij de mol mocht zijn. Vandaar dat ongeloof - echt, geen leugen, zeker.
Dat is geen normale reactie om mee te mogen aan. :o
Dat is niet wat Gilles zei. De mol zou hier acteren dat hij is uitgekozen om mee te doen met DeMol. En dat is volgens mij ook precies wat we bij Bart zien. Opvallend is ook dat hij op de tafel leunt. Misschien makkelijker om zichzelf een houding te geven?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #31 Gepost op: 26-03-2020, 09:50:44 »
Dat zou ik eigenlijk wel leuk vinden, bijvoobeeld na de ontknoping, om te zien dat de Mol in deze beelden op het verkregen Molschap reageert...

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #32 Gepost op: 26-03-2020, 11:17:46 »
Lijkt me een zeer reëel scenario.  ::jaja::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #33 Gepost op: 26-03-2020, 11:32:19 »
Als ze de reacties mogen zien, kijk naar Bart. Ik denk dat Gil toen tegen hem gezegd heeft dat hij de mol mocht zijn. Vandaar dat ongeloof - echt, geen leugen, zeker.
Dat is geen normale reactie om mee te mogen aan. :o
Dat zou ik eigenlijk wel leuk vinden, bijvoobeeld na de ontknoping, om te zien dat de Mol in deze beelden op het verkregen Molschap reageert...

In dat geval:

- Bij Laure, Jolien Salim en Dorien zegt Gilles specifiek dat ze erbij zijn of  dat ze mee op reis gaan.
- Bij Christian, Alina, Els en Bart zegt hij dat niet althans niet in de beelden die we zien.

Dat kan een hint zijn naar de finalisten en is Els er als dwaalspoor tussen gezet omdat ze toch afvalt deze aflevering ::vergroot::

Het kan wensdenken zijn maar ik vind de reactie van Bart ook meer passen bij het moment dat hij hoort dat hij de mol is. Volgens mij kleurt hij tot in zijn hals.

Ook het moment dat de groep voor Gilles staat en te horen krijgt dat ze de beelden gaan zien reageert Bart wat nerveus evenals ( zoals ik al eerder noemde) het moment dat zijn beelden werden getoond.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #34 Gepost op: 27-03-2020, 11:20:07 »
Ik heb in dit topic toch wel een aantal interessante dingen voorbij zien komen ::vergroot:: bedankt daarvoor! ::bravo::

Ik doel vooral op het beginnen met een steen zonder bedrag, waardoor je waarschijnlijk nog maar 3 bedragen gaat stapelen.

Mijn hoofdverdachte Laure verdiende met Dorien dus €1400, wat erg veel is. Dat doet me toch weer twijfelen, hoewel ik Laure als mol zo leuk zou vinden :D
Jolien en Alina daarentegen, zij stapelden dus eerst een lege steen en hadden maar €500. Vele malen verdachter dan Laure en Dorien.

Bart was bij het schieten natuurlijk verdacht. Eerst €100 raken en dan het nadeel, en €1900 is verdwenen. Maar goed, ik verdenk Bart totaal niet dus ik zie het even door de vingers.
Als Christian als mol wist dat hij dit niet zo goed kan, was hij beter niet uitgestapt en had hij de toren kunnen bouwen. Net als Salim. Hij wist als mol dat ze met een slechte katapult moesten gaan schieten, waardoor hij dus minder snel iets (het nadeel) kon raken en het voor hem beter was om bij de stenen toren te gaan mollen. Dat hebben ze beiden niet gedaan wat ze dus onverdachter maakt.

Verdacht: Jolien, Alina en Bart
Onverdacht: Dorien, Laure, Salim en Christian

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #35 Gepost op: 28-03-2020, 14:53:42 »
Bij de start zijn het met name Christian en Alina die er op aandringen zo snel mogelijk te beginnen. Die maken er in ieder geval meteen een wedstrijdje van.

Katapult. Christian kiest weer eens bewust positie, Bart wil ook wel. Christian geeft tegenover Bart aan eerst voor een bedrag te gaan, maar wil direct voor het nadeel gaan op het moment dat het blauwe team landt. Bij het blauwe team is het Salim die direct voor het nadeel wil gaan. Iets minder verdacht: tegenover elkaar houden beide teams vol voor het geld te gaan. Loop je dan niet het risico dat het andere team dat inderdaad gaat doen?

Toren bouwen. Ik kan de actie van Laure (en Dorien) hier nog wel als een mislukte molactie zien. Laure dekt zich vooraf in, door te zeggen dat ze niet goed is in balans ('val met yoga als eerste om'). Was het blauwe team eerder klaar geweest, dan had het rode team het nadeel gehad en was binnen 10 seconden van elkaar binnen komen erg lastig geworden. Ze lijkt het ook nog wel even te proberen: op het moment dat Dorien vraagt of ze voor geld gaan, oppert Laure: "Ja en en een nadeel?". Je hoort beide dames ook vlak achter elkaar 'stop!' roepen. Deed mij denken aan de Vradeto-trappen, waar Laure snel meeging in de goede antwoorden van Christian. Dat gezegd hebbende: in combinatie met de opdracht met Minotaurus, waar de invloed van Laure erg beperkt was, vind ik het lastig om haar verdacht te blijven vinden.
Overigens vraagt ook Jolien zich af of ze voor het nadeel moeten gaan en wel zo hard dat ook het andere team dit hoort. ;D
« Laatst bewerkt op: 28-03-2020, 19:01:32 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #36 Gepost op: 28-03-2020, 15:37:17 »
Overigens vraagt ook Jolien zich af of ze voor het nadeel moeten gaan en wel zo hard dat ook het andere team dit hoort. ;D

Jolien legt de steen met het nadeel er ook daadwerkelijk op, als zevende steen. Maar Alina is nog aan het tellen als de anderen al stop roepen. Als Jolien (of Alina) de Mol is was ze hier net niet scherp genoeg want ze had dan meteen na de zevende steen (met het nadeel) stop moeten roepen. Dan was er slechts voor 500 euro extra gespeeld en was de kans dat er meer dan tien seconden tussen de rafts in zou zitten levensgroot geweest vanwege dat lastige nadeel.

Mogelijke molactie van Jolien en Alina dus die toren, maar wel niet scherp genoeg geweest.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #37 Gepost op: 28-03-2020, 18:17:34 »
Boogschieten.
Je bedoelt katapult neem ik aan.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #38 Gepost op: 28-03-2020, 19:02:14 »
Check. Aangepast. ::ok::

Mogelijke molactie van Jolien en Alina dus die toren, maar wel niet scherp genoeg geweest.

Mee eens. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 29-03-2020, 13:23:40 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [aflevering 3] Opdracht 1 - Raft race
« Reactie #39 Gepost op: 29-03-2020, 11:09:44 »

Klopt. Ik denk dat de mol wel als eerste binnen wil komen zodat zo min moógelijk kandidaten het ruwe beeldmateriaal zouden zien.
Christiaan drong er 2x op aan om bij de finish te wachten.  De mol zou teveel opvallen om daar geen gehoor aan te geven.

Maar als mol zijnde als eerste finishen betekent wel dat hij zelf met de drie kandidaten de beelden moet zien en zich een houding moet geven om niet door mand te vallen. Zou de mol daarom dan niet liever in de 2e boot finishen, om zo dus zelf het aanschouwen van de beelden te ontlopen?
Winnaar Klassiekers Pool 2023