Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden  (gelezen 6032 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #40 Gepost op: 11-03-2020, 16:27:11 »
Als Bart mol is, zou hij de vragen van te voren wel bestudeerd kunnen hebben. Dus hij kan voor de camera (bijvoorbeeld als hij nog maar net vertrokken is) alvast de juiste antwoorden roepen en toeteren terwijl de vragen nog niet bij Christian en Dorien zijn aangekomen. Of gewoon in een hele andere volgorde. Dan lijkt het voor de camera alsof hij het goed doet. En mochten Christian en Dorien hem toch opmerken, dan zien ze de bordjes van andere vragen.

Prima opmerking. We zien inderdaad maar een shot waarin we de kajak en de parasail kunnen zien ( enkel omdat de kajak werd aangegeven, anders zagen velen hem nog niet ) . Dus het is zekerwel  mogelijk dat de beelden ons een zeer behulpzame Bart tonen, die acharme niet gespot wordt. Maar dat beelden soms gemonteerd worden weet elke molloot, dus wie weet..

Voorlopig vind ik Bart te veel de focus krijgen en dat niet alleen door dat mega bod.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #41 Gepost op: 11-03-2020, 17:22:14 »
Bart heeft sowieso door dat die andere twee hem boven niet gespot hebben. Dat weet hij ook omdat hij ze kan horen. Hij kan dus alle vragen goed beantwoorden in dat bootje zonder enig risico.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #42 Gepost op: 11-03-2020, 21:41:49 »
Daarnaast manouvreerde hij zichzelf ook in deze positie: Hij zei meteen dat hij wel wilde. Al nuanceerde hij dit wel door te zeggen: 'We horen iedereen he?' Waarmee hij bedoelde dat de rest ook mocht kiezen. Maar toch kreeg ik een beetje de indruk dat hij zichzelf in deze positie heeft gewurmd.

Wat je hier zegt over Christian is helemaal waar, maar hetzelfde geldt ook voor zowel Bart als Dorien. Bart wil zichzelf wel opofferen vanwege het verloren geld. Op het moment dat Salim vraagt wie het meest allround is, steekt Dorien direct haar hand omhoog. Dus alle drie kozen ze deze posities.

Wat Heinz zegt klopt ook: het is misschien niet heel verwonderlijk dat juist Dorien en Christian zouden gaan parasailen. Wat dat betreft ook logisch dat de groep er makkelijk in mee lijkt te gaan.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #43 Gepost op: 12-03-2020, 19:45:50 »
Salim had een stom voorstel om een pyramide te bouwen en dwerg werpen.
Gilles die zijn arm om Salim heen slaat; hij heeft Salim vast niet serieus genomen.
Alina spreekt meteen al een verdenking uit op Salim. Te passief bij de toren volgens haar.
Beetje vertrouwen opbouwen door ze de ladder naar het eiland op te helpen. Ja hij heeft al vrienden gemaakt.

Salim doet lekker mee. Hij was betrokken bij de verdeling voor de kwis deelnemers aan de parasail. Mensen met algemene kennis zei hij terwijl Dorien en Christian zich daarvoor al naar voren hadden geschoven. Christian zei nog we horen iedereen. Maar toen kwam Salim daar tussendoor en was het snel beklonken.
Bruno, Els of Laure zouden daar minstens zo geschikt voor zijn geweest.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2020, 16:54:21 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #44 Gepost op: 1-04-2020, 00:01:46 »
Wat mij dwars zit en daarom kom ik er na aflevering 4 nog op terug, is de rare montage van Bart zijn antwoorden en getoeter naar de paragliders.

Even gecheckt, het is mogelijk om met een lichte kleine zeekano 2km af te leggen binnen een half uur (gem. 4km/u voor een getraind persoon; zoals Bart kanoot ziet er getraind uit, -later zien we dat ook terug bij het raften-). De timer staat op 41min. als Gilles en Salim op het eiland zijn bij de klok. (Wat ik vreemd vind is dat het aquaspeed-extreme dus bijna 20min heeft geduurd -raar gezien de afstand -3km- en snelheid ervan, en dat je het volgens mij nooit langer dan 5 minuten volhoudt- maar soit - in iets minder dan 20min staan ze op het eiland).

Vanaf vraag 2 komt Bart erin gekanoot, en t/m vraag 5 klopt zijn positie met wat we te zien krijgen. Je kunt langs de kust steeds een witte stip (twee stippen: kano en cameraboot) waarnemen, die stippen worden bij vraag 6 (Ciney) geaccentueerd in beeld gebracht.
Maarrr: Dat klopt dus niet. Op het moment dat ze in de paraglide vraag 6 krijgen zien we in een kort shot de twee stippen al vlak bij het eiland! Vanuit die positie is het voor Bart onmogelijk om met het C bordje te seinen, dat geaccentueerde fragment is van een eerder moment, namelijk als hij vraag  4 / 5 beantwoord. Je hoort hem ook niet het antwoord zeggen, alleen vloeken en 'Zie het toch!" oid zeggen. Maar een toneelstukje is het, of in ieder geval een verkeerde montage.
Inderdaad vlak erna horen we dat Bart is aangekomen bij het eiland. (Het toeterfragment, Gilles en Salim horen de toeter, is wéér van het moment van vraag 4 / 5, kijk naar het witte huisje op de achtergrond en de driehoekige rotspartij achter).
Het kan dat ze van dat toeteren geen ander beeld hadden, maar dat Bart op vraag 6 met het bordje 'C' omhoog de paragliders helpt is dus onjuist. En ik krijg daardoor toch ook sterk het vermoeden dat het toeteren en de (slechts twee) andere antwoorden geven ook in scene is gezet. Waarom? Enige reden is om Bart kandidaats over te laten komen lijkt mij, (of er is iets tijdens de opname behoorlijk fout gegaan wat over moest oid, maar Bart had nooit op eigen kracht de afstand rotspartij-eiland in een minuut kunnen overbruggen).

Zie de screenshots met hopelijk wat verduidelijking...
« Laatst bewerkt op: 1-04-2020, 00:04:09 door Mollem »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #45 Gepost op: 1-04-2020, 13:18:07 »
Wat mij dwars zit en daarom kom ik er na aflevering 4 nog op terug, is de rare montage van Bart zijn antwoorden en getoeter naar de paragliders.

Dat gevoel had ik vanaf het zien van aflevering 1. (Ik verdacht Bart toen nog niet vanwege de -10200 ) maar wat hij met die bordjes in het bootje deed vond ik raar. Ik had geen zin om het uit te zoeken, fijn dat je er tijd ingestoken hebt. Verder rekt hij tijd bij het ophalen van de kandidaten, helpt ze niet en komt net in de laatste seconden met Els op het eiland. De opdracht zou mislukt zijn ware het niet dat Alina de klok nog luidde in de laatste seconden.

Dit schreef ik eerder over deze opdracht:
https://be.wieisdemol.com/forum/2020/?topic=68824.msg2275398#msg2275398
« Laatst bewerkt op: 1-04-2020, 13:26:34 door Moedermol »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #46 Gepost op: 1-04-2020, 23:30:04 »
Ja ik zag de post eerder. Maar ik wilde de beelden erbij nog eens goed hebben. Het gaat om meer dan het feit dat hij niet gezien is door Dorien en Christian. Er is 'helpende kandidaat Bart' ingemonteerd dat mijns inziens niet is gebeurd. Mol.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #47 Gepost op: 1-04-2020, 23:55:42 »
Mooi overzicht Mollem!

Ik had zelf ook vaag het gevoel dat daar iets niet klopte, maar kon de vinger niet op de zere plek leggen. Dat is dan nu een stuk duidelijker, thanks!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #48 Gepost op: 2-04-2020, 20:03:29 »
Wat mij dwars zit en daarom kom ik er na aflevering 4 nog op terug, is de rare montage van Bart zijn antwoorden en getoeter naar de paragliders.

Ik heb het nog eens teruggekeken en wat me opvalt (en eigenlijk in afl.1 ook al opviel) is dat alle scènes waar Bart de bordjes omhoog steekt dezelfde rotspartij als achtergrond hebben. ( met een wit gebouwtje) Hij is daar ook niet ver uit de kust. De kano ligt evenwijdig aan de achtergrond. Deze scènes worden afgewisseld met een druk kanoënde Bart. Hierbij is hij echter verder uit de kust en is de stand van de kano schuin t.o.v. de kust, meer richting eiland.
Juist die afwisseling is raar. Het lijkt er sterk op dat e.e.a. in scene is gezet. Ik heb nog even rondgekeken op google earth maar kan de locatie niet vinden, er zijn wel meer witte kapelletjes met rood dak

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #49 Gepost op: 3-04-2020, 20:33:07 »
die driehoekige rotspartij is licht begroeid op google earth maar nog wel herkenbaar. Inderdaad zijn de scenes van die bordjes steeds op dezelfde plek geschoten. Maar bij vraag 3, 4 en 5 zie je de kano ook op de achtergrond varen ter hoogte van die driehoekrots, wat klopt, maar of Bart daar ter plekke op dat moment bordjes omhoog heeft gestoken is niet duidelijk.

edit: afbeelding van google streetview toegevoegd
« Laatst bewerkt op: 3-04-2020, 20:56:43 door Mollem »