Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 5472 keer)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #20 Gepost op: 29-03-2020, 23:08:47 »
 :o ::oink::
Briljant.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #21 Gepost op: 29-03-2020, 23:08:53 »
Denk bij het begin met het golven: een met een vergezicht, een met een golfclub op de helm en twee aan elkaar vast geketend.. hoe kom je erop.

"Handicap" moet hier de inspiratie geweest zijn. ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #22 Gepost op: 29-03-2020, 23:10:04 »
"Handicap" moet hier de inspiratie geweest zijn. ::rofl::

Ik zie de overlegmomenten al voor me:

Met golf heb je toch een handicap? Wat nu als we dat eens letterlijk nemen?  :P

 ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #23 Gepost op: 29-03-2020, 23:10:16 »
"Handicap" moet hier de inspiratie geweest zijn. ::rofl::

Ja, ik kan me de brainstorm al voorstellen. Iedere golfer heeft een handicap, moeten we ook iets mee doen hé! Ja, wat denk je van fysieke handicaps? Ja, top idee! En zo komen ze er wel  ::rofl::

Edit: Joost2 je was me net voor  :-X

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 4
« Reactie #24 Gepost op: 29-03-2020, 23:29:17 »
Deze aflevering was weer zo ontzettend goed  ::bravo::

Ook een mooie manier om de Griekse democratie in het spel te verwerken. Ik neem aan dat de Mol graag deze sleutelpositie wilde (en dus dat Bart niet de mol is.) En dat de Mol ook enigszins heeft moeten improviseren omdat hij niet altijd de ideale molpositie heeft gehad. Hmm. Stof tot nadenken.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #25 Gepost op: 29-03-2020, 23:31:59 »
Ik heb weer genoten van deze prachtige aflevering. Heerlijk die mindfuck opdracht aan het eind ::bravo::. Maar ik ben nog steeds niet zeker van mijn mol......

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 4
« Reactie #26 Gepost op: 29-03-2020, 23:34:08 »
Adembenemend  ::respect::
...óf niet!

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Aflevering 4
« Reactie #27 Gepost op: 30-03-2020, 00:07:27 »
Prachtige aflevering.  ::bravo::
Herkende een paar plekken Van Athene toen ik er lang geleden was.
Lekker sfeertje na dat verhoor.  ::rofl::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Aflevering 4
« Reactie #28 Gepost op: 30-03-2020, 00:16:38 »
Wow!
En geen idee nav deze aflevering.
Dat wordt zoeken heel lang zoeken......

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #29 Gepost op: 30-03-2020, 01:09:40 »
Jee, geweldige aflevering weer !! Die mindfuck aan het eind maakte het helemaal af...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 4
« Reactie #30 Gepost op: 30-03-2020, 01:13:15 »
Drie geweldige opdrachten, superhard gelachen en in spanning gezeten. Wat een creativiteit toch bij de makers elke aflevering weer.  ::bravo:: Fenomenale tv.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #31 Gepost op: 30-03-2020, 06:07:45 »
Prachtige aflevering! Ik zat op het puntje van mijn stoel richting het einde. Mooie dilemma's, heel erg spannend, echt formidabel! ::bravo::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 4
« Reactie #32 Gepost op: 30-03-2020, 10:23:22 »
Wat een geweldige aflevering weer ::bravo::

Sweet memories: Onze rondreis door klassiek Griekenland.
Laatste avond terug in Athene gedineerd op het dakterras van het hotel met uitzicht op de verlichte Akropolis. Prachtig zoals dat nu in beeld kwam.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #33 Gepost op: 30-03-2020, 10:39:32 »
Heb met open mond van verbazing over het duizelingwekkende niveau van de opdrachten en van de spanning naar deze aflevering zitten kijken. Eindeloos veel complimenten aan de redactie.

Ik heb wel Christian en Alina al afgestreept, door hun goede ingevingen bij de metro-opdracht.

Dorien zit in deze aflevering wel telkens in de juiste molpositie. Ook lijken haar persoonlijke kwaliteiten (fysiek niet sterk, bourgondiër) erg geschikt om de volksvertegenwoordiger te worden en opdrachten te laten mislukken. Ook Bart toch weer heel verdacht met zijn "we moeten zoveel mogelijk eten om zoveel mogelijk geld te verdienen", maar tegelijkertijd is dat ook wel een logische gedachte.


Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 4
« Reactie #34 Gepost op: 30-03-2020, 15:04:13 »
Ik vond zelf de aflevering ietsje minder trouwens. Nog steeds hoog niveau, maar deze staat niet bij mijn favorieten.

Het golven was hilarisch in de stad, maar ook een beetje simpel. Het etentje was dan wel geniaal en het parachutespringen was eigenlijk gewoon een simpele onderhandelingsproef. Maarja, je kan ook lastig een opdracht uitvoeren tijdens de sprong.

Wel tevreden, hoor.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #35 Gepost op: 30-03-2020, 15:13:20 »
Geen enkele aflevering zal ooit tippen aan die waar Annelies vliegen doodmept met een pannenkoek.
En dan daarover een potje moet gaan (proberen) liegen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #36 Gepost op: 30-03-2020, 15:14:51 »
Ik vond zelf de aflevering ietsje minder trouwens. Nog steeds hoog niveau, maar deze staat niet bij mijn favorieten.

Het golven was hilarisch in de stad, maar ook een beetje simpel. Het etentje was dan wel geniaal en het parachutespringen was eigenlijk gewoon een simpele onderhandelingsproef. Maarja, je kan ook lastig een opdracht uitvoeren tijdens de sprong.

Wel tevreden, hoor.

Nu ja als je het zo bekijkt.. maar de opzet van de opdrachten is eigenlijk hier niet het geniale.

Bij opdracht 1 zit het hem in de kleine zaken. Vb de handicaps, de democratie verweven met Athene, de opdrachten bij de Metro. Less is more  ::joehoe::

En wat opdracht 3 dan weer zo goed maakt, is de setting, de opbouw naar de climax, de onderlinge argwaan, .. de opdracht op zich is idd niet speciaal, maar wel een heerlijke mindfuck. Ik vond het vooral prachtig hoe wij als kijker stapje per stapje alles ontdekken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #37 Gepost op: 30-03-2020, 15:20:08 »
De mol zal gebaald hebben dat hij niet verkozen is, anders neemt hij in de 3 opdrachten een sleutelpositie en waren ze wellicht mislukt (door verkeerde personen in te zetten).
Hoe kan de mol gebaald hebben als hij zich niet verkiesbaar heeft gesteld! Ik heb nog nooit een kandidaat gezien die nee heeft gezicht als hem een voordeel in het vooruitzicht wordt gesteld. Voor Bart als mol zijn hiervoor 2 mogelijke redenen:
- Hij wil per se bij de ondervragers horen.
- Hij wil een afgang bij de verkiezing voorkomen (als niemand hem kiest wijst dit erop dat hij verdacht is).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #38 Gepost op: 30-03-2020, 15:21:21 »
En wat opdracht 3 dan weer zo goed maakt, is de setting, de opbouw naar de climax, de onderlinge argwaan, .. de opdracht op zich is idd niet speciaal, maar wel een heerlijke mindfuck. Ik vond het vooral prachtig hoe wij als kijker stapje per stapje alles ontdekken.

Helemaal mee eens. 8)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 4
« Reactie #39 Gepost op: 30-03-2020, 15:52:01 »
Ik vind opdracht  3 niet  zo sterk omdat ze weer een mogelijkheid creeren dat het doel voor de mol en het gros vd kandidaten precies hetzelfde is.

Of als mol Ben je ondervrager en speelt kandidaat die Eigen gewin kiest. En maakt de rest eigenlijk al niet meer uit.
Of als mol wordt je ondervraagd en van zodra je weet dat ze voor pasvragen gegaan zijn, is de buit binnen.

De enige manier om aan deze opdracht geld te verdienen is als iemand iets los laat en er gekozen is voor verdubbelaar. Dus als mol houd je gewoon je mond en kun je op moment dat duidelijk is dat er voor pasvragen gespeeld wordt alle kanten in.

De uitvoering en de filmtechnische kant was wel erg Fraai van opdracht 3

Ik vind de handicaps in opdracht 1 leuk bedacht.  Muziekquiz aardig maar niks bijzonders. Opdracht 2 vind ik echt superleuk bedacht, en ook de boosheid aks er weer eten bijkwam.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 15:59:44 door Tarbozan »