Poll

Wie had eigenlijk het eerste rode scherm?

Bart
Christian
Jolien

Auteur Topic: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk  (gelezen 26740 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 5] Opdracht 3
« Reactie #20 Gepost op: 5-04-2020, 23:40:39 »
Wat een opdracht.  ;D
Het enige wat ik er voor nu uithaal is dat Jolien wel af te strepen valt als mol. Ik ga de opdracht opnieuw kijken om te zien of er meer uit te halen valt.

Edit: wat ook niet onbelangrijk is om in ons achterhoofd te houden is dat kandidaten eerder geneigd zijn om te stemmen op iemand die niet hun hoofdverdachte is (aangezien de mol nooit naar huis gaat en dus niet de afvaller kan zijn..).
« Laatst bewerkt op: 5-04-2020, 23:47:43 door Saskiaax95 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [aflevering 5] Opdracht 3
« Reactie #21 Gepost op: 5-04-2020, 23:46:53 »
Ja, Jolien was duidelijk super gestresseerd. Àls ze de Mol is, dan speelt ze het eigenlijk briljant door met die zenuwen de verdenking op zich te laten. Maar dat ze in eerste instantie zo stil bleef laat denk ik eerder zien dat ze echt niet op wilde vallen.
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [aflevering 5] Opdracht 3
« Reactie #22 Gepost op: 5-04-2020, 23:49:09 »
Opvallend dat Christian ineens naar Aline switcht. Probeert hier wel wat te manipuleren denk ik. En ondanks ik niet denk dat hij de mol is, merk ik al wel vaker dat hij goed is in het sturen van de groep.
Ik denk dat hij misschien wilde kijken wie hier in mee zou gaan en wie niet. Maar inderdaad, dat was wel duidelijk een vorm van manipuleren. En verder wat een opdracht  ::oink::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 5] Opdracht 3
« Reactie #23 Gepost op: 6-04-2020, 00:01:38 »
Christian zou die switch niet doen als hij zelf rood had denk ik... dus dan is het Bart (die erg stil was) of Jolien (die erg nerveus was) die het rode scherm had.
Als mol zou ik juist wel willen switchen als ik wist dat Jolien rood had.
Als kandidaat met groen zou ik ook de switch willen voorstellen, puur om te kijken hoe iedereen reageert
Wit is ook een kleur!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [aflevering 5] Opdracht 3
« Reactie #24 Gepost op: 6-04-2020, 00:11:39 »
Oh ik vond het eigenlijk wel duidelijk dat Christian het rode scherm had in eerste instantie
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #25 Gepost op: 6-04-2020, 00:41:51 »
Maar de vraag is of de mol weet wie het rode scherm had. In dat geval is de mol iemand heel erg aan het beschermen, dan moet je juist daar op letten. Dorien en Bart worden opvallend veel buiten het spel gehouden.

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #26 Gepost op: 6-04-2020, 00:44:34 »
Ik heb sterk het vermoeden dat Bart de pot hier voor de derde keer geld heeft gekost.
Så hva gjør vi nå?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #27 Gepost op: 6-04-2020, 00:46:16 »
Ik heb sterk het vermoeden dat Bart de pot hier voor de derde keer geld heeft gekost.

Voor de derde keer dan nog. Ik kom voorlopig enkel bij zijn 2.700 euro helemaal in het begin. Wat was de 2de keer dan wel?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #28 Gepost op: 6-04-2020, 00:58:41 »
Ik ga er wel vanuit eigenlijk dat de mol wist wie de afvaller was, anders kan de mol niet mollen en er viel geld te verdienen..

Wat mij bij het terugkijken opviel is dat Alina weinig eigen inbreng heeft maar dat ze vooral meegaat in (vermoedelijk) foute suggesties. Ook opvallend is dat zij een keer de aandacht van zowel Christian als Bart afwentelt (aangezien ik niet denk dat Jolien de afvaller was (je zag groen licht in haar brilglazen reflecteren toen ze haar scherm zag, zie het Jolien topic), zal de afvaller wel Christian of Bart geweest zijn. Ik denk persoonlijk dat het Bart was, aangezien hij wel erg stil was inderdaad). Bart zegt aan het begin: 'Die (zijn pijl) van mij ook (daarmee wil hij zeggen dat die ook afgestoken mag worden). Dat maakt me niet uit.' De aandacht van de groep is even op hem gevestigd. Hierna reageert Alina spontaan met dat ze Salims reactie op zijn scherm ook wel vreemd vond (en gaat hierin mee met wat Bart eerder over Salim zei). Hierdoor is de aandacht van Bart afgehaald en zodoende zijn er nu 2 mensen die aan hebben gegeven Salim verdacht te vinden. Wanneer nadat Salims pijl afgeschoten is er opnieuw gestemd moet worden, stemt zij op Jolien nadat Jolien op Christian stemde en Salim op Jolien. Hierdoor zorgt ze dat de stemming in de richting van Jolien kantelt en niet in die van Christian (Christian stemt vervolgens ook op Jolien namelijk, zodoende stemt opeens de meerderheid op Jolien). Mocht niet Bart maar Christian de afvaller zijn geweest, dan heeft zij hier dus mogelijk succesvol de aandacht van hem afgehaald.
Ook vind ik dat ze wel heel koeltjes reageert wanneer men opeens van Jolien naar haar wisselt. In tegenstelling tot bij Jolien zie ik geen duidelijke poging van haar om zich te verdedigen. Dat vind ik ook mols.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #29 Gepost op: 6-04-2020, 01:10:23 »
Wow inderdaad echt vuurwerk deze eliminatie!  ::oink::
Heel erg jammer dat Salim ook nog eerst eens groen te zien krijgt... Past wel in het rijtje dramatisch afscheid.

De Mol wil groene pijlen, weg €2000. Ik denk dat alle kandidaten het woord 'groen' of 'rood' te zien kregen en de Mol de naam van de afvaller, dan wist de Mol wie geen meerderheid moest krijgen, en rode of groene kleuren die kunnen reflecteren, daar waagt de productie zich niet aan denk ik zo...

Dorien bood totaal geen weerstand voor haar groene pijl. Geen opmerking 'zonde' oid. Kom maar op. Weg kans.

Ik meen ook dat Christian in eerste instantie rood had, daardoor is Jolien een kandidaat en zijn Dorien, Bart en Alina meest verdacht omdat ze opeens van Christian afstappen. Dorien vond Christian 'helemaal niet zenuwachtiger', dus waarom op hem stemmen? Bart juist wèl, maar stemt toch voor Salim en daaruit volgde een groene pijl.

Christian merkte dat hij met aansturen op Jolien vast kwam te zitten en switchte daarom naar Alina, in een poging iemand anders opeens verdacht te krijgen. Enorm zuur dat Salim daarin opeens meeging, als hij had volgehouden op Christian had Bart of Dorien voor een meerderheid kunnen zorgen.

Dat Alina vrij passief is en meegaat met een groene pijl is ook verdacht inderdaad...

Vreemd dat bij drie stemmen op 1 persoon al werd gedaan alsof de meerderheid was bereikt, terwijl het tot 3-3, dus stakende stemmen had kunnen leiden. Dorien zegt dat het na drie stemmen op Jolien 'al niet meer uitmaakt' terwijl als zij en Bart op Christian hadden gestemd, was het 3-3. Kennelijk vond ze het prima als Jolien haar pijl werd afgeschoten -groen. Jolien wil een rode pijl zien (Christian) en verdedigt haar eigen groene pijl (als mol had ze allang met haar groene pijl ingestemd). En als Jolien rood had, had ze wat mij betreft nooit gezegd 'toe maar laat maar zien dan'...

Omdat niemand discussie met Bart aangaat zou dat erop kunnen duiden dat veel kandidaten Bart verdenken.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 01:17:36 door Mollem »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #30 Gepost op: 6-04-2020, 01:27:16 »
Ik vind Bart juist niet verdacht hier. Stel, hij is de mol en Christian was de afvaller. Jolien vraagt aan Christian wat er gaat gebeuren als zijn pijl wordt omgeduwd en Christian antwoordt dat je dan groen gaat zien.. waarop Bart antwoordt: 'Zullen we dat eens testen?' Hierna is de aandacht van de groep gericht op Christian want Jolien zegt vervolgens: 'Ik vind je (Christian) nerveuzer dan anders.' Ik denk niet dat je als mol op zo'n manier de aandacht op de afvaller zou willen vestigen, Barts opmerking had kunnen leiden tot het afsteken van de pijl van Christian. Ook heeft Bart geen bezwaar tegen het afsteken van Joliens pijl, hij stemt weliswaar niet op haar maar inderdaad, als Dorien en Bart voor Christian waren gegaan had Christian 3 stemmen gehad en Jolien ook. Ook stemt hij volgens mij niet op Alina. Als Jolien de afvaller was geweest, had hij haar op meerdere manieren kunnen redden als mol maar dat deed hij niet.

Ik zie in Bart tijdens deze opdracht eigenlijk vooral iemand die wanhopig de aandacht van hemzelf probeert af te houden (hij hakt ook de knoop door om voor Dorien te gaan en stelt voor om voor Salim te gaan) waardoor hij enorme afvaller vibes uitstraalt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #31 Gepost op: 6-04-2020, 01:31:53 »
Goed punt. Dan blijven wat mij persoonlijk betreft Dorien en Alina over...

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #32 Gepost op: 6-04-2020, 01:51:32 »
Je kan ook eigenlijk vanwege de reacties van de rest wel concluderen dat Jolien waarschijnlijk niet de afvaller was.

De mol (ervan uitgaande dat Jolien zelf niet de mol is.. het zou wel vreemd zijn voor een mol om zichzelf in die situatie zo te verdedigen) had wel iets meer gedaan om stemmen van haar af te houden als Jolien de afvaller was geweest. Salim stemde als eerste op haar en was niet de mol. Alina, indien zij de mol is, had op een ander kunnen stemmen om de stemming niet in Joliens richting te laten kantelen. Christian, indien hij de mol is, had ook in de eerste instantie voor een ander kunnen gaan (het leek er nu op dat hij mogelijk voor Jolien ging om zichzelf veilig te stellen, wat voor een mol natuurlijk niet nodig is). Dorien en Bart hadden de mogelijkheid om de stemming nog een andere kant op te sturen maar leken hier niet in geïnteresseerd te zijn. Dorien gaf zelfs aan dat de stemming beslist was terwijl Jolien nog maar 3 stemmen had gekregen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #33 Gepost op: 6-04-2020, 01:55:24 »
Het feit dat we van Bart en Dorien geen close-ups hebben van het schermmoment vind ik ook een beetje verdacht...

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #34 Gepost op: 6-04-2020, 02:22:25 »
Wat ook een belangrijk punt is dat de kandidaten hier natuurlijk nooit voor hun molverdachte kiezen, omdat je weet dat hun verdachte (de mol in dat geval) al zeker een groen scherm heeft. Als er op dit punt al kandidaten zeker zijn van hun mol (door al langere tijd op een persoon in te zetten bij de test) kiezen deze natuurlijk niet voor hun mol.
Je zou dus kunnen stellen dat Christian bijvoorbeeld Alina niet verdenkt als mol, omdat hij switcht en uiteindelijk voor Alina kiest. Dorien, Salim en Alina worden dus klaarblijkelijk door sommige kandidaten niet (of minder) verdacht als mol.
Bart wordt eigenlijk als enige bijna door niemand genoemd om gekozen te worden. Zou dat dan betekenen dat sommige kandidaten hem verdenken en hij de mol is?
EDIT: En bizar dat een persoon eerst een rood scherm had, (dus Bart, Christian of Jolien) en dat met 5 vragen toch heeft weten om te draaien. Die persoon moet haast wel zeker zijn van de identiteit van de mol. Of het lag natuurlijk heel dicht bij elkaar.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 02:32:36 door Reflektor »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #35 Gepost op: 6-04-2020, 02:35:38 »
Wat ook een belangrijk punt is dat de kandidaten hier natuurlijk nooit voor hun molverdachte kiezen, omdat je weet dat hun verdachte (de mol in dat geval) al zeker een groen scherm heeft. Als er op dit punt al kandidaten zeker zijn van hun mol (door al langere tijd op een persoon in te zetten bij de test) kiezen deze natuurlijk niet voor hun mol.
Je zou dus kunnen stellen dat Christian bijvoorbeeld Alina niet verdenkt als mol, omdat hij switcht en uiteindelijk voor Alina kiest. Dorien, Salim en Alina worden dus klaarblijkelijk door sommige kandidaten niet (of minder) verdacht als mol.
Bart wordt eigenlijk als enige bijna door niemand genoemd om gekozen te worden. Zou dat dan betekenen dat sommige kandidaten hem verdenken en hij de mol is?
EDIT: En bizar dat een persoon eerst een rood scherm had, (dus Bart, Christian of Jolien) en dat met 5 vragen toch heeft weten om te draaien. Die persoon moet haast wel zeker zijn van de identiteit van de mol. Of het lag natuurlijk heel dicht bij elkaar.

Ik heb door het stemgedrag ook het idee dat Bart erg verdacht wordt binnen de groep, ja, maar of hem dat nou de mol maakt.. En verder lijkt ook Jolien juist weer erg onverdacht binnen de groep te zijn aangezien Alina, Salim en Christian tijdens stemronde 3 op haar stemden, Dorien en Salim op haar stemden tijdens stemronde 2 en Dorien vond dat de stemronde beslist was nadat Jolien tijdens stemronde 3 3 stemmen had gekregen.

Salim leek Alina verder ook niet te verdenken aangezien hij na Christian van Jolien naar Alina wisselde.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 02:38:59 door Saskiaax95 »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #36 Gepost op: 6-04-2020, 02:40:16 »
Ten eerste wil ik gezegd hebben dat ik dit een sublieme eliminatie vind. Ook al ging mijn tunnelmol er uit.
Ik lees veel reacties hier dat Jolien niet meer de mol kan zijn. Volgens mij kan dit juist wel. Ze kwam (ondanks haar waarschijnlijke groene scherm) nerveuzer over dan anders. In het begin ging de discussie helemaal niet over haar, eerder over Salim en Dorien. Daar ging ze in mee. Salim en Dorien vonden het blijkbaar niet erg dat ze hun vuurpijl afgeknald zagen worden, ze wisten dat ze groen hadden en vonden blijkbaar niet erg dat ze daardoor minder kans hadden op de 2000 euro of een latere rood scherm (arme Salim).
Jolien bleef rustig, totdat Dorien(?) ineens haar naam noemde. In tegenstelling tot de anderen werd Jolien juist heel verdedigend. Ze kwam over alsof ze een rood scherm zag en zich daarvan probeerde te beschermen. Op mij kwam dit eerder gespeeld over, als een kandidaat die voor de 2000 euro gaat. Ze speelde zich juist heel erg in de kaart. Waarschijnlijk hoopte ze dat de kandidaten haar daarom zouden kiezen voor de derde groene pijl en dus geen geld in de pot. Dus zou ze later de kandidaten daarop nog eens kunnen wijzen. Schuld afschuiven: "Ik zei toch dat ik groen had". Het past wel in haar rol als een felle kandidaat.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #37 Gepost op: 6-04-2020, 02:44:16 »
Ik heb door het stemgedrag ook het idee dat Bart erg verdacht wordt binnen de groep, ja, maar of hem dat nou de mol maakt.. En verder lijkt ook Jolien juist weer erg onverdacht binnen de groep te zijn aangezien Alina, Salim en Christian tijdens stemronde 3 op haar stemden, Dorien en Salim op haar stemden tijdens stemronde 2 en Dorien vond dat de stemronde beslist was nadat Jolien tijdens stemronde 3 3 stemmen had gekregen.

Salim leek Alina verder ook niet te verdenken aangezien hij na Christian van Jolien naar Alina wisselde.
Eigenlijk zou er een schema gemaakt worden van wie op wie stemt, en daaruit opmaken wie wie dan weer verdenkt. Maar er moet ook rekening worden gehouden dat de mol in deze opdracht juist wil dat zijn of haar scherm wordt gekozen, omdat dat groen is en de kans om geld uit de pot te houden daardoor groter wordt.
Tot slot zit er ook belangrijke info bij de reacties van Jolien, Bart en Christian. Een van hen had dus eerst een rood scherm en heeft zich door 5 vragen anders in te vullen weten te redden. Bij de eliminatie worden hun pijlen afgestoken, en een van hen is daar dus extra opgelucht.
EDIT: Bij het terugkijken lijkt Jolien niet heel nerveus. Christian oogt al wat nerveuzer, maar bij Bart zie je dat hij zijn spanning probeert te verbergen.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 02:48:32 door Reflektor »

Online Betonmol

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #38 Gepost op: 6-04-2020, 09:05:22 »
Ik vond het een interessante proef voor de kijker omdat mol/kandidaat hier heel tegengestelde belangen hebben en tegelijk de kandidaten een beetje kleur moeten bekennen naar wie ze verdenken als mol.
Christan en Dorien schrap ik definitief af na gisteren.

Ik zat op Alina als mol, maar na deze proef ga ik misschien toch naar Jolien moeten switchen.

Het leek me dat Christian zijn mol (Jolien) wou testen bij die laatste pijl. Om uiteindelijk te switchen naar Alina, waarbij onmiddellijk enkele kandidaten mee op die kar springen. Zouden de kandidaten ooit op het idee komen om hun laatste vuurpijl op hun voornaamste molverdachte af te schieten? Nee toch? Dat streept voor mij Alina redelijk hard af.

Ik denk dat Bart het rode scherm had btw.




Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #39 Gepost op: 6-04-2020, 09:23:54 »
Ik hoop dat we in aflevering 9 het scherm van De Mol te zien krijgen, daar staat vast en zeker iets leuks op. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...