Auteur Topic: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap  (gelezen 12932 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #20 Gepost op: 19-04-2020, 21:30:12 »
Maar dan gaat een kandidaat alsnog een 4de keer die winkel binnen?  ::rofl::

Ook als de andere is opgepakt? Terug opnieuw langs die kaasafdeling om te zeggen dat je vriend zijn kaas verloren is? ;D Ik denk dat 3 keer met zijn tweeën daar rondlopen een behoorlijk gewaagde keuze was, want het is niet dat het 2 onopvallende mensen zijn. ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #21 Gepost op: 19-04-2020, 21:31:33 »
Ook als de andere is opgepakt? Terug opnieuw langs die kaasafdeling om te zeggen dat je vriend zijn kaas verloren is? ;D Ik denk dat 3 keer met zijn tweeën daar rondlopen een behoorlijk gewaagde keuze was, want het is niet dat het 2 onopvallende mensen zijn. ;)

Ja, altijd gewoon. Want er was helemaal geen consequentie als Alina gepakt werd? Je hebt 100 euro en je kan er 250 van maken of indien gefaald, hou je de 100 of je hebt 100 en je houdt 100. Dan is die keuze toch snel gemaakt?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #22 Gepost op: 19-04-2020, 21:33:03 »
Ja, altijd gewoon. Want er was helemaal geen consequentie als Alina gepakt werd?

De schrik om gepakt te worden. Ik zou vooral die psychologische drempel niet kunnen overwinnen. Het gepakt worden is het ergste, maar ik zou zelfs het risico om gepakt te worden als vrezen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #23 Gepost op: 19-04-2020, 21:37:57 »
De schrik om gepakt te worden. Ik zou vooral die psychologische drempel niet kunnen overwinnen. Het gepakt worden is het ergste, maar ik zou zelfs het risico om gepakt te worden als vrezen.

Ja, maar dit is fictie hé. In het echt zou ik het niet houden van de schrik, maar hier zou ik er toch gewoon volledig voor gaan, je hebt niets te verliezen. Als ze je pakken, is het zelfs niet zo erg.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #24 Gepost op: 19-04-2020, 21:45:56 »
Maar dan gaat een kandidaat alsnog een 4de keer die winkel binnen?  ::rofl::

Zodra een kandidaat opgepakt werd, eindigde het spel. Alina mocht gewoon niet meer naar binnen
klaar voor de strijd

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #25 Gepost op: 19-04-2020, 21:47:50 »
Alina reageerde inderdaad een beetje passief toen zij werden beschoten.

Een 4e poging om proletarisch te winkelen was zeer riskant. Men had haar denk ik dan ook wel op de korrel.

Jolien en een paniekaanval. Jolien eet knoflook (iets tegen weerwolven?).

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #26 Gepost op: 19-04-2020, 22:18:23 »
Alina mocht inderdaad niet meer naar binnen.

En daarnaast denk ik dat elke kandidaat en ook de mol gewoon zo vaak mogelijk naar binnen zou gaan, want gepakt worden betekende hier niet dat alles wat al eerder buiten was nietig werd verklaard.
Wit is ook een kleur!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #27 Gepost op: 19-04-2020, 22:19:41 »
Alina mocht inderdaad niet meer naar binnen.

En daarnaast denk ik dat elke kandidaat en ook de mol gewoon zo vaak mogelijk naar binnen zou gaan, want gepakt worden betekende hier niet dat alles wat al eerder buiten was nietig werd verklaard.

Inderdaad, alles wat al buiten was bleef geldig. Meerdere keren binnengaan leverde dus geen nadeel op.
klaar voor de strijd

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #28 Gepost op: 19-04-2020, 22:24:42 »
Mooi hoe de twee opdrachten bij elkaar komen, petje af,  ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #29 Gepost op: 19-04-2020, 22:28:26 »
Wel ik vind het niet helemaal duidelijk of de opdracht stopt voor Christian of voor allebei. Maargoed ik ga er maar vanuit dat de opdracht voor beiden stoppen.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #30 Gepost op: 19-04-2020, 22:30:31 »
Wel ik vind het niet helemaal duidelijk of de opdracht stopt voor Christian of voor allebei. Maargoed ik ga er maar vanuit dat de opdracht voor beiden stoppen.

Als ik mij goed herinner, zei Gilles dat nog in een voice-over (maar ik kan mij vergissen natuurlijk)
klaar voor de strijd

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #31 Gepost op: 19-04-2020, 22:31:42 »
Als ik mij goed herinner, zei Gilles dat nog in een voice-over (maar ik kan mij vergissen natuurlijk)

Ik heb zijn voice-over opnieuw geluisterd en hij zegt dat de opdrachten eindigt als de dieven gepakt zijn. Dan kan je ervan uitgaan dat de opdracht voor beiden eindigt, maar 100% sluitend durf ik dat niet zeggen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #32 Gepost op: 19-04-2020, 22:40:04 »
3. Jolien houdt vol en is minder geneigd om de boodschap te lezen.

Dat was wel heel minimaal voor de vorm tegensputteren. :P

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #33 Gepost op: 19-04-2020, 22:58:27 »
Ik heb zijn voice-over opnieuw geluisterd en hij zegt dat de opdrachten eindigt als de dieven gepakt zijn. Dan kan je ervan uitgaan dat de opdracht voor beiden eindigt, maar 100% sluitend durf ik dat niet zeggen.

Daar heb je een punt, het is inderdaad dubbel te begrijpen
klaar voor de strijd

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #34 Gepost op: 19-04-2020, 22:59:48 »
Tussen Jolien en Bart: Tja, ik zou het niet weten. Bart zit subtiel aan te zetten om niet te drinken, "we weten niet wat er in de vaten zetten" en is degene die oppert om de boodschap te openen. Maar Jolien vertraagt uiteindelijk, al hoewel ze het wel haalt. Wie is verdachter: Geen idee, denk dat het puntje naar Bart gaat omdat vanuit die hoek Christian (kandidaat) geraakt wordt.

Tussen Alina en Christian: Alina is hier verdachter. Zet erop aan om meer spullen te pakken, terwijl Christian echt graag naar de uitgang wil. Maar ze zorgt ervoor dat ze niet meegenomen wordt, terwijl je bij de mol kan denken dat die hier er voor zorgt dat hij/zij het niet helemaal begrijpt en dus ook mee met de winkel medewerker loopt.

Wie was het verdachtste bij deze opdracht:
Ik denk Bart maar het is allemaal heel minimaal.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #35 Gepost op: 19-04-2020, 23:14:14 »
Bart stelt voor de boodschap te openen en Bart beschermt Christian niet goed ::fluit::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline JumpyFox

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #36 Gepost op: 19-04-2020, 23:19:20 »
Ik heb zijn voice-over opnieuw geluisterd en hij zegt dat de opdrachten eindigt als de dieven gepakt zijn. Dan kan je ervan uitgaan dat de opdracht voor beiden eindigt, maar 100% sluitend durf ik dat niet zeggen.

Ze was ook de hele tijd met hem samen, en stond naast hem terwijl hij gepakt werd. Vond het al raar dat ze niet mee moest, maar lijkt me stug dat ze er weer ingelaten zou worden. Plus zodra de manager zegt dat het een spel is tegen de medewerkers is het natuurlijk wel over.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #37 Gepost op: 19-04-2020, 23:27:29 »
Ik vond het een heel gewaagde tactiek van de winkelaars om de tweede keer samen te gaan winkelen. Mij valt het echt niet meer op dat Christian kleiner is, maar als je iemand met dwerggroei achondroplasie voor het eerst in je winkel ziet lopen, dan onthoud je dat wel als de drie keer na elkaar langs de kassa ziet gaan. Alina is een willekeurige blonde madam die onopvallend de winkel nog een keer had kunnen betreden, maar nu werd ook zij onwillekeurig extra bekeken door samen met hem nog eens twee keer de winkel binnen te stappen.

Dat was wel heel minimaal voor de vorm tegensputteren. :P
Suggereren dat het een dik nadeel kan zijn is wel riskant als ze de Mol is. 'Dat 'ie misschien verdubbeld wordt, de afstand' - het is weliswaar een goede gok, maar voor hetzelfde geld had Bart er daardoor over opgehouden.
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #38 Gepost op: 19-04-2020, 23:56:51 »
Ik ben toch blij dat ik wist dat het Vlaamse 'lopen' in het Nederlands 'rennen' is. En toch klonk het bijzonder.
'De kandidaten mogen wel lopen, maar niet wandelen.'
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #39 Gepost op: 20-04-2020, 02:34:44 »
Uiteindelijk is in beeld Jolien de enige bechermengel in beeld met het schild.  ::vergroot::
'Ook een fijne dag verder...’