Auteur Topic: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap  (gelezen 12857 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #40 Gepost op: 20-04-2020, 08:15:24 »
Ik vond ze alleen onmols deze opdracht  ::rofl::

Wat dan heeeeeel minimaal Mols zou kunnen zijn:
- Alina die pusht om nogmaals te gaan, en door te gaan
- Bart die boodschap opent, daar al vanaf begin op aanstuurt, en been van Christian niet goed beschermt
- Jolien die zegt niet meer te kunnen rennen

Tja....lastig hier mol tussen te ontdekken. Ik vind Bart dan nog het meest Mols hierin.
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #41 Gepost op: 20-04-2020, 08:38:45 »
Wat Bart dan wel weer heel goed (onmols) doet is direct nadat Christian geraakt is Alina naar beneden sleuren en met zijn schild beschermen. (En dat Christian daar op zijn been geraakt wordt vind ik ook niet echt de schuld van Bart want hij kon niet met zijn schild overal tegelijk zijn.) Als hij even getreuzeld had was Alina waarschijnlijk ook geraakt.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #42 Gepost op: 20-04-2020, 13:31:24 »
Als mol wil je denk ik geen boodschappen gaan doen. Deze opdracht kon eigenlijk niet mislukken, doordat al het geld dat verdiend was sowieso in de pot bleef. Je kunt zo vaak teruggaan als je wil, pas als je gepakt wordt stopt het spel. Ik vind het daardoor zeker niet mols om vaker terug te gaan; het maakte immers niet uit. Sterker nog het kan alleen potentieel meer geld opleveren. Alleen als ze in de eerste ronde meteen gepakt zouden worden, zou een goede molactie zijn (aangezien dan ook het geld niet verdubbeld zou worden). Los daarvan: een mol kan het natuurlijk ook gewoon leuk vinden om op rooftocht uit te gaan (en zich niet af te hoeven matten).

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #43 Gepost op: 20-04-2020, 14:06:50 »
Kijk, dit maakt het weer interessant. Beste molpositie is gewoon boodschappen doen, want invloed op 2 opdrachten. Blijkbaar zijn er nog andere meningen hierover ;)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #44 Gepost op: 20-04-2020, 14:16:51 »
Kijk, dit maakt het weer interessant. Beste molpositie is gewoon boodschappen doen, want invloed op 2 opdrachten. Blijkbaar zijn er nog andere meningen hierover ;)

Bij de boodschappen heb je invloed op beide opdrachten maar bij de loper kan je de opdracht ook moeilijker maken (zoals de brief openen).

Beide posities hebben dus in mijn ogen goede molkansen.
klaar voor de strijd

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #45 Gepost op: 20-04-2020, 14:20:43 »
Is die (niet gemarineerde) drumstick van Alina eigenlijk binnengebracht?

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #46 Gepost op: 20-04-2020, 14:22:51 »
Kijk, dit maakt het weer interessant. Beste molpositie is gewoon boodschappen doen, want invloed op 2 opdrachten. Blijkbaar zijn er nog andere meningen hierover ;)

De anderen 2 kandidaten bepalen het aantal pijlen en moeten de prijskoeien verdedigen. Dat is in mijn ogen dubbele invloed.

En waarom laat mol Alina zich hier niet raken dan? Had ze niet nog wat boodschappen goed te maken?

Ik vond het weer erg mols van Bart om voor 40 pijlen te zorgen en Christian niet te verdedigen maar zijn wel eigen hoofd. Had Bart de wijsheid aan het begin van de aflevering niet meegekregen?
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #47 Gepost op: 20-04-2020, 14:28:32 »
Is die (niet gemarineerde) drumstick van Alina eigenlijk binnengebracht?

De kippenbil is afgegeven bij de 2de beurt
klaar voor de strijd

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #48 Gepost op: 20-04-2020, 14:57:24 »
Dat niemand bedenkt dat ze de tafel kunnen omleggen om die als extra schild te gebruiken. Bart die het aantal pijlen verdubbelt, Alina meteen wil opgeven en Christian niet goed beschermt... Ik weet het even niet meer.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #49 Gepost op: 20-04-2020, 15:00:41 »
De anderen 2 kandidaten bepalen het aantal pijlen en moeten de prijskoeien verdedigen. Dat is in mijn ogen dubbele invloed.

En waarom laat mol Alina zich hier niet raken dan? Had ze niet nog wat boodschappen goed te maken?

Ik vond het weer erg mols van Bart om voor 40 pijlen te zorgen en Christian niet te verdedigen maar zijn wel eigen hoofd. Had Bart de wijsheid aan het begin van de aflevering niet meegekregen?

Je moet eens kijken hoe Alina daar zat te wachten op een pijl. Alleen wordt ze door Jolien net op tijd gered, helaas

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #50 Gepost op: 20-04-2020, 15:14:28 »
Je moet eens kijken hoe Alina daar zat te wachten op een pijl. Alleen wordt ze door Jolien net op tijd gered, helaas

Jij vindt boodschappen doen dubbele invloed hebben (itt lopen) en jij ziet een mislukte molactie.

Ik vind de lopers ook dubbele invloed hebben en zie een (mogelijk) geslaagde molactie.

Je bent niet echt open minded meer he? :D
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #51 Gepost op: 20-04-2020, 15:18:53 »
Jij vindt boodschappen doen dubbele invloed hebben (itt lopen) en jij ziet een mislukte molactie.

Ik vind de lopers ook dubbele invloed hebben en zie een (mogelijk) geslaagde molactie.

Je bent niet echt open minded meer he? :D

Nee, Bart heb ik al voor 20 acties afgeschreven denk ik. Ik kijk enkel naar Jolien en Alina.


Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #52 Gepost op: 20-04-2020, 15:22:58 »
Nee, Bart heb ik al voor 20 acties afgeschreven denk ik. Ik kijk enkel naar Jolien en Alina.

Je zegt het wel maar je posts lezen anders.

Je lijkt je nog erg druk te maken om Bart en sluit hem nu pas (juichend) definitief uit. Nogmaals, wie probeer je nu te overtuigen? :)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #53 Gepost op: 20-04-2020, 15:24:32 »
Je zegt het wel maar je posts lezen anders.

Je lijkt je nog erg druk te maken om Bart en sluit hem nu pas (juichend) definitief uit. Nogmaals, wie probeer je nu te overtuigen? :)

Dit forum, ik heb al genoeg uitgelegd waarom Bart zeker niet de mol is. En nee die 10.200 euro vind ik geen reden om hem uit te sluiten, dus dat doet het hem niet voor mij ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #54 Gepost op: 20-04-2020, 15:25:49 »
Dit forum, ik heb al genoeg uitgelegd waarom Bart zeker niet de mol is. En nee die 10.200 euro vind ik geen reden om hem uit te sluiten, dus dat doet het hem niet voor mij ;)

Voor mij wel. Het zou een productie zwakte zijn en dit programma is te goed voor zoiets lulligs. Ik ben daar echt van overtuigd

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #55 Gepost op: 20-04-2020, 15:48:08 »
In deze opdracht kan ik de 3 finalisten eigenlijk alledrie afschrijven als mol  ::rofl::

3. Jolien houdt vol en is minder geneigd om de boodschap te lezen. Ze zegt dan ook nog eens tegen Alina om achter haar te gaan schuilen.

Weer maar iets enorm onmols van Jolien. De Jolien tunnel wankelt langs alle kanten.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #56 Gepost op: 20-04-2020, 15:57:40 »
Weer maar iets enorm onmols van Jolien. De Jolien tunnel wankelt langs alle kanten.

Ja zodanig dat ik er bijna uitgestapt ben

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #57 Gepost op: 20-04-2020, 16:17:27 »
Weer maar iets enorm onmols van Jolien. De Jolien tunnel wankelt langs alle kanten.

Dat zijn wel onmolse dingen waar je mee moet uitkijken met het afschrijven van een Mol. Ik bedoel, opgeven was heel verdacht geweest. Er een beetje mee spelen en de grens opzoeken vind ik eerder mols. Zo gaf ze niet op maar gebruikte ze het feit dat ze zo verzwakt was wel door het schild even niet goed omhoog te houden, waarna Christian haar hielp het omhoog te houden. Hetzelfde met het tegensputteren de boodschap niet te lezen. Ook even aftasten wat je als Mol kan doen en als je merkt dat Bart het ding toch echt graag wil lezen tóch akkoord gaan. Tot slot ging ze ook akkoord met het eerst niet verdedigen van Alina, waarna ze inderdaad wel roept dat Alina achter haar kan schuilen. Maar bij die verplaatsing had het al te laat kunnen zijn.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #58 Gepost op: 20-04-2020, 16:19:17 »
de lopers hebben slechts invloed op 1 opdracht.
de winkeldieven hebben invloed op beide opdrachten.

Als de lopers niet op tijd zijn, zijn de winkeldieven sowieso kansloos tegen de pijlen.
Als de lopers wel op tijd zijn, kunnen de winkeldieven nog proberen om geraakt te worden.
Wit is ook een kleur!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #59 Gepost op: 20-04-2020, 16:32:42 »
de lopers hebben slechts invloed op 1 opdracht.
de winkeldieven hebben invloed op beide opdrachten.

Als de lopers niet op tijd zijn, zijn de winkeldieven sowieso kansloos tegen de pijlen.
Als de lopers wel op tijd zijn, kunnen de winkeldieven nog proberen om geraakt te worden.

De lopers hebben ook 2 keer invloed toch? Zij het bij dezelfde opdracht. Ze bepalen het aantal pijlen (20 of 40) en het (wel of niet) verdedigen van de winkeldieven.

Er mogen 40 pijlen worden afgevuurd en het lukt niet om Christian ongeschonden uit de vuurlinie te houden. De winkeldieven verdienen in ieder geval (mol-onnodig) geld wat de lopers dan weer niet doen. De winkeldief die geraakt wordt en zodoende geld verspeelt is kandidaat Christian.

Als Alina de mol is had ze deze opdracht blijbaar even pauze genomen. ::pinokkio::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.