Auteur Topic: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap  (gelezen 12930 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #60 Gepost op: 20-04-2020, 16:48:13 »
Ik vond Alina wel heel hard pushen om vooral niet de Spartaanse opdracht te hoeven doen. Ongeacht de molpositie die ze wel of niet zou hebben zou ik zeker ook niet die helse tocht hebben willen doen als ik wist wat er aan zat te komen ;D
...óf niet!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #61 Gepost op: 20-04-2020, 16:56:36 »
Ik vond Alina wel heel hard pushen om vooral niet de Spartaanse opdracht te hoeven doen. Ongeacht de molpositie die ze wel of niet zou hebben zou ik zeker ook niet die helse tocht hebben willen doen als ik wist wat er aan zat te komen ;D

Zij wilde hem juist doen, maar juist Jolien en Bart zeiden tegen haar dat ze dat niet moest doen met haar enkel toch?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #62 Gepost op: 20-04-2020, 17:45:40 »
Zij wilde hem juist doen, maar juist Jolien en Bart zeiden tegen haar dat ze dat niet moest doen met haar enkel toch?

Ik dacht dat Bart m met haar wilde doen maar dat zij afhield en dat t toen Jolien werd?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #63 Gepost op: 20-04-2020, 17:48:27 »
Nee er wordt geopperd dat het mogelijk niet verstandig is in verband met de enkel van Alina om haar de spartathlon te laten doen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1
« Reactie #64 Gepost op: 20-04-2020, 18:26:21 »
Dat zijn wel onmolse dingen waar je mee moet uitkijken met het afschrijven van een Mol. Ik bedoel, opgeven was heel verdacht geweest. Er een beetje mee spelen en de grens opzoeken vind ik eerder mols. Zo gaf ze niet op maar gebruikte ze het feit dat ze zo verzwakt was wel door het schild even niet goed omhoog te houden, waarna Christian haar hielp het omhoog te houden. Hetzelfde met het tegensputteren de boodschap niet te lezen. Ook even aftasten wat je als Mol kan doen en als je merkt dat Bart het ding toch echt graag wil lezen tóch akkoord gaan. Tot slot ging ze ook akkoord met het eerst niet verdedigen van Alina, waarna ze inderdaad wel roept dat Alina achter haar kan schuilen. Maar bij die verplaatsing had het al te laat kunnen zijn.

Het is inderdaad gevaarlijk om iemand op basis van dit af te schrijven en je uitleg kan weer een verklaring zijn. Het probleem met Jolien is dat we aflevering na aflevering van deze zaken moeten verklaren.

Ik zie echt niet in dat de mol Alina zou roepen, want als Alina wordt afgeschoten is het nog eens waarschijnlijk haar fout.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #65 Gepost op: 20-04-2020, 18:28:35 »
Ja, ik had haar als Mol ook lekker laten zitten hoor.

En zo zijn er nog 10 andere dingen die ik onmols van Jolien vind. Alleen na vorige aflevering was ik even zeker van mijn zaak. :P

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #66 Gepost op: 20-04-2020, 19:49:12 »
Ik moet het eigenlijk nog even terug kijken (maar ook werken  ::) ), maar ik snap nog iets niet. Waarom wilde Bart Alina niet beschermen? Hij zei iets over Christian neerzetten en beschermen en "fuck Alina ".
Ma how, zeg!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #67 Gepost op: 20-04-2020, 20:27:27 »
Maar toen Christian geraakt werd (aan zijn been) heeft Bart onmiddellijk het schild voor Alina geplaatst en Alina heeft zich goed beschermd wat toch wel vrij onmols is van beiden.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #68 Gepost op: 20-04-2020, 20:32:32 »
Maar toen Christian geraakt werd (aan zijn been) heeft Bart onmiddellijk het schild voor Alina geplaatst en Alina heeft zich goed beschermd wat toch wel vrij onmols is van beiden.

Verklaar nu eens Jolien haar gedrag hier, nu je toch bezig bent en om ervoor te zorgen dat je toch niet met tunnelvisie kijkt ;)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #69 Gepost op: 20-04-2020, 20:35:51 »
Inderdaad waren ze alle 3 hier zowel mols als onmols maar ja, één van hen moet de mol zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #70 Gepost op: 20-04-2020, 20:42:50 »
Ik moet het eigenlijk nog even terug kijken (maar ook werken  ::) ), maar ik snap nog iets niet. Waarom wilde Bart Alina niet beschermen? Hij zei iets over Christian neerzetten en beschermen en "fuck Alina ".

Zijn redenatie was: “we redden er 1”

Niet gek bedacht vanuit kandidaatperspectief.
2 proberen te redden geeft n grotere kans op 2 verliezen

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #71 Gepost op: 20-04-2020, 20:44:00 »
Nee er wordt geopperd dat het mogelijk niet verstandig is in verband met de enkel van Alina om haar de spartathlon te laten doen.
Nee, Alina maakt 2 keer redelijk duidelijk dat ze liever boodschappen wil gaan doen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #72 Gepost op: 20-04-2020, 21:18:09 »
Zijn redenatie was: “we redden er 1”

Niet gek bedacht vanuit kandidaatperspectief.
2 proberen te redden geeft n grotere kans op 2 verliezen

En Christian is natuurlijk makkelijker te beschermen dan Alina (want veel minder oppervlak om te raken)
Wit is ook een kleur!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #73 Gepost op: 21-04-2020, 00:28:23 »
't lijkt nobel, maar door Alina 'op te geven' wel pats €1000 minder in de pot, en met 2x zoveel pijlen nog minder kans van slagen. De boodschapper-dieven hebben €1200 verdiend, de lopers hebben €1000 verspeeld met kans op nog €1000.
Nog een detail, 6km joggen, na meer dan 2uur bergafwaarts lopen met belasting, is geen kattenpis en hierop zou de Mol goed op hebben kunnen trainen. Dat bourgondier Bart dit volhoudt vind ik razend knap.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #74 Gepost op: 21-04-2020, 00:32:50 »
2.000 euro bedoel je wss.

Bart lijkt me trouwens erg sportief, dus zo knap is 6km lopen nu toch ook weer niet

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #75 Gepost op: 21-04-2020, 07:21:24 »
Bij de beschieting is er iets geks aan de hand met de volgorde van de beelden.

- Met nog 15 pijlen, zit Alina achter Christian. Te zien aan de onderste rode pluim.
- Met nog 9 pijlen, zit Alina voor Bart. Bart lijkt op dat moment dus zowel Alina als Christian te beschermen. Met nog 7 pijlen (foto 2), is dit goed te zien.
- Met nog 3 pijlen, wordt Christian geraakt. Bart verdedigt op dat moment Christians hoofd, maar de pijl glipt er tussendoor en raakt zijn been.
- Met nog 2 pijlen, vraag Bart aan Alina of zij is geraakt. Dan staat ze opeens weer achter Christian ???, en moet van Bart gaan zitten.
- Met nog 1 en 0 pijlen, zit Alina weer op de plek waar ze tussen 9-5 pijlen ook zat.

De screenshots van 7 pijlen en 0 pijlen zijn van hetzelfde moment. Ook te zien aan de stand van de schilden en de positie van iedereen.

Wat hier van te denken? Bart lijkt Christian voordat hij geraakt wordt niet zo goed te verdedigen. Maar op het moment dat Christian geraakt wordt (met nog 3 pijlen), schermt Bart wel degelijk Christians bovenlichaam af. Voorzichtige conclusie (maar ik krijg er nog niet helemaal de vinger op): Christian is al eerder geraakt dan vlak voor het einde. Bart hoefde hem vanaf dan niet langer te verdedigen maar moest zich focussen op Alina. Dat zou verklaren waarom Bart Christian niet zo goed lijkt te beschermen: het was al niet meer nodig.
Wordt Bart hier door de montage verdacht gemaakt??
« Laatst bewerkt op: 21-04-2020, 07:48:25 door Newbie2 »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #76 Gepost op: 21-04-2020, 14:07:36 »
Als mol wil je bij deze opdracht sowieso boodschappen doen, want dan heb je invloed over twee opdrachten in plaats van een en dan ben je zelf 2000 euro waard bij de tweede waardoor je het meeste invloed hebt over of dat bedrag in de pot komt of niet. Iedereen die boodschappen wilde doen is dus verdacht bij deze opdracht.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #77 Gepost op: 21-04-2020, 16:51:49 »
Geeft te denken newbie2,  ::vergroot::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #78 Gepost op: 22-04-2020, 02:35:07 »
Heel raar dat Christiaan opeens wel gepakt werd op het laatst.

Zou me niks verbazen als we te zien krijgen dat Alina het winkelpersoneel subtiel aanspreekt om op Christiaan te letten

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #79 Gepost op: 22-04-2020, 06:25:48 »
Geeft te denken newbie2,  ::vergroot::
Zeg dat wel! Maar ik ben er vorig jaar al eens vierkant ingetuind, en dat wil ik nu niet nog een keer. Een kandidaat had 3x verdachte dingen gedaan (teruglopen langs een mozaïekmuur, lang gedaan over de tunnels, en nog wat dingen in en bij de cel waarin hij gevangen zat) die niet in beeld waren gebracht, en je alleen door goed te kijken uit de montage kon halen. En toch was hij niet de mol! ::rofl:: Ze zijn daar echt goed in, bij De Mol, om je op het verkeerde been te zetten. ::bravo::

Inmiddels houd ik het dus ook voor mogelijk dat de mol iets onverdachts doet, en een verdachte montage krijgt.

Bovendien: die slechte dekking aan Christian, die niet helemaal klopt, is maar een kant van de medaille. Dat Christian al eerder afging, betekent ook dat er aan Barts kant langer tijd is geweest om Alina alsnog 'per ongeluk' te laten afgaan. Het aantal pijlen richting Alina op het eind is nu maar 1 or 2, maar dat zijn er minstens 9 geweest. Dus de suggestie dat zij alleen maar in het begin aan de kant van Jolien risico heeft gelopen, klopt ook niet.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2020, 06:50:04 door Newbie2 »