Zeg, wat is dit trouwens voor biecht? Kort en bondig, het is een hele snelle knip tussendoor en gelijk weer verder opletten wat er gezegd wordt. Maar zeg je dit als kandidaat? Die eerste zin, prima, maar met die tweede beweert hij eigenlijk dat hij de Mol is. Sure, je kan het interpreteren als een verduidelijking op zijn eerste zin, maar je zou het ook kunnen interpreteren als ware dit een molbiecht is. Is het iets voor Tygo om dat te doen als hij kandidaat was, ja, maar er is toch wel een duidelijk verschil in montage tussen beide biechten, waarin die laatst genoemde biecht wordt vervolgd door een stukje instrumentaal waardoor je als kijker tijd hebt om het te verwerken. En bij die ander is het hup klaar, zonder dat je Tygo er verder over hoort.
Wow, Tygo was als kandidaat echt briljant
Zo jammer dat ik toen nog niet keek. Ben het eens dat deze molbiecht-achtige biecht heel anders in de edit zit.
Anyways, wat mij de Tygo-tunnel induwt:
- wat Rik zei dat ze het voor het eerst hadden aangedurfd om de kandidaten los te laten. Met de mol erbij is daar geen sprake van
- Tygo's gedrag op het plein in Florence en daarna bij het noemen van de oud-mollen. Eerst verwarring zaaien en dan precies hetzelfde reactieve gedrag als Thomas Cammaert in de rechtbank op het laatst. Meegaan met foute antwoorden. In begin ging ie nog verder, door de foute naam die Peggy en Nikkie inbrachten en resp. bevestigden meteen veilig te stellen.
Peggy, Nikkie & Jeroen lijken ook verdacht, maar je ziet ze de andere kandidaten niet lezen zoals Tygo dat doet. Die zit er daar als enige bovenop.
- we worden door de montage op een bijna clownesque manier gevoerd (2 vd 6 getoonde testvragen
) dat de mol bij de luikenopdracht in het dorp was. Rik benadrukt het ook nog even fijntjes, alsof het nog niet genoeg was.
- de nadruk op Tygo in het begin (je ziet als 1e Tygo's gezicht, hij zegt als 1e deelnemer iets en zit als 1e in de leader) terwijl hij in het seizoen juist niet verdacht in de edit zit.
Inge is later veel enthousiaster bij Tygo dan bij Peggy. Er hangt iets in de lucht. Magisch momentje daar. Dat Tygo volgens Inge 'wederom' alles wil doen om verdenkingen op zich te laden blijkt vervolgens nergens uit.
Ineens is Tygo de stereotype ADHD'er die er niks aan kan doen dat ie Jeroen bij de hele groep verdacht maakt na het Sleutelbos, en Jeroen bij Nikkie bij de laatste executie. Hij heeft ADHD en kan het dus(?) niet laten om "Wat een show" te zeggen...
waarom ik vooral twijfel over Jeroen... lijkt me ongeschikt, niet jubileumseizoen-waardig, plus geen testbiechten die je bij een mol zou mogen verwachten. Spreekt zelfs geen duidelijke verdenking naar Nikkie uit bij halve finale-test. Lijkt eerder alsof we z'n hoofdverdachte niet mogen weten.
En dingetjes zoals dat ie Patrick duizenden euro's liet verdienen, zonder daar op te willen splitsen en zo makkelijk geld te kunnen lozen.