Voor mij geldt het omgekeerde. Nikkie staat tegen elke andere kandidaat al 20-0 voor. Dus voor mij heeft het ook geen zin een Molduel te maken. Iemand anders?
Mijn aantekeningen zijn niet gedetailleerd genoeg om een molduel te maken. Maar als ik er een zou maken, stond Peggy 6-2 voor (zie hieronder). Ik verdenk Nikkie toch meer, omdat (1) de regie Peggy’s mogelijke acties allemaal laat zien en haar niet / nauwelijks uit de wind houdt en (2) Peggy heeft niet echt een dekmantel: iedereen denkt wel dat ze het zou kunnen.
Gesimplificeerd molduel:
1-1: Peggy wint, omdat ze geen spiegels vindt. (Nikkie stond weliswaar verkeerd, maar ze was niet de enige dus haar verkeerd staan was niet noodzakelijk om het geld mis te lopen.)
1-2: Peggy wint, omdat ze een rol lijkt te hebben in het plan om mensen te laten liegen over hun naam, waardoor de groep tijd hieraan verspilde. (Beiden hebben een rol in het besluit alleen mannennamen te doen, wat ik geneigd ben als ‘Mols’ te tellen. Nikkie verdeelt de lijst niet echt handig, maar ik weeg Peggy’s liegende dorpelingen zwaarder.)
1-3 gelijkspel - geen van beiden brengt geld op
2-1 gelijkspel - beiden zitten in groepje waar stenen verdwijnen. Beiden lopen voorbij de gouden stenen.
2-2 Peggy wint omdat ze geen geld in de kist stopt (Nikkie deed dat wel)
2-3 gelijkspel - geen van beiden invloed op het geld
3-1 Peggy wint omdat meer geld door haar handen ging, dus ze had meer gelegenheid geld achter te houden
3-2 gelijkspel - beiden kunnen verantwoordelijk zijn voor gesloten luiken
3-3 Peggy wint omdat Nikkie haar enige pijl raak schiet en Peggy fakkels onhandig gooit.
4-1 Peggy wint omdat haar schilderij niet gevonden wordt
4-2 Nikkie wint omdat ze een grotere rol heeft in de keuze van de foute oud-mollen (aangenomen dat per goed antwoord geld te verdienen was, anders gelijkspel omdat het onhaalbaar was)
4-3 Nikkie wint omdat haar groepje minder oplevert