Nog maar eens deze opdracht bestudeerd.
We weten nu in ieder geval wie gewone deelnemers waren bij deze opdracht. Horace, Peggy, Tina en Elly.
Ook denk ik dat Patrick hoogstwaarschijnlijk niet de mol is.
Dus de mollenstreken zijn uitgehaald door de deelnemers die namen en personen hebben gezocht.
Ik heb geprobeerd een reconstructie te maken van alle namen en of ze wel of niet gevonden zijn en wel of niet met een valse naam hebben deelgenomen.
Het meest opmerkelijke vind ik hoe netjes Nikkie alles noteert in drie kaarsrechte kolommen van 11 of 10 namen.
Is het toeval dat Rik stift en papier bij Nikkie neerlegt?
Drie kolommen op de voorkant, twee kolommen op de achterkant waarvan de tweede kolom maar één naame heeft.
In totaal dus ongeveer 44 namen.
Later wordt het papier netjes in drie stukken gescheurd.
Nikkie geeft het derde en laatste deel aan Tina, waarbij op de ommezijde de eerste kolom van de achterkant staat. Dit zijn zo'n 22 namen.
Tina gaat samen met Jeroen en Ron.
Horace en Peggy krijgen het middelste deel, 11 namen aan de voorkant en 1 naam op de achterkant.
De kortste lijst houdt Nikkie zelf, 11 namen alleen voorkant.
Nikkie gaat samen met Tygo en Nadja.
Tina/Ron/Jeroen vinden in ieder geval twee gasten met echte namen, Rocco en Roberto
Ook Michelangelo lijkt goed te zijn.
In beeld zien we de suggestie van één gast met een valse naam, Giovanni, maar Giovanni is niet te zien is bij het diner.
Horace/Peggy hebben twee gasten met een valse naam, Mauro en Alessandro.
Nikkie/Tygo/Nadja hebben één gast met een goede naam, Antonio.
Twee gasten met een valse naam, Pedro en Valentino.
Van vijf gasten op het diner weten we niet de naam en ook niet of de naam goed is of vals. Twee van deze vijf gasten zijn niet in beeld uitgenodigd voor het diner.
We weten niet welke groep ze heeft uitgenodigd.
Resumerend zijn er in totaal 13 gasten (vrouwen en kinderen niet meegeteld) aanwezig op het diner.
Van deze gasten zijn er 4 zeker goed en 4 zeker fout. Van 5 gasten weten we het niet.
Op basis van deze analyse lijkt het waarschijnlijk dat er relatief weinig geld is verloren door de valse namen, maar vooral door een relatief lage opkomst. Ik zie helaas geen duidelijke mol naar voren komen in deze opdracht.
Opmerkelijk vind ik de rol van Nikkie als penvoerder en verdeler van de lijstjes.
Ook vreemd is het gedoe met de mannennamen. Er zijn al 19 mannennamen genoteerd door Nikkie, voordat Jeroen met Rosanna komt.
Dan is er een discussie en voordat die ten einde is, staan er 29 namen op het papier?? Onbegrijpelijke montage.
Verder zie ik doorgestreepte namen. Dubbele namen?