Voorspellen van de afvallers is bijzonder lastig. Ik denk dat je een keuze kunt maken op basis van:
- hoe goed iemand het spel door lijkt te hebben.
- hoe goed iemand lijkt te kunnen / willen spreiden (vooral in begin van belang).
- wie jokers / vrijstellingen op zak heeft.
- wie een niet-mol lijkt te verdenken. (Dit vereist kennis over wie niet de mol is.)
- wat past in het verhaal dat de regie montage proberen te vertellen. Wat de makers willen is (1) wijd gespreide verdenkingen van Nederland waarbij tot het einde geen enkele speler met grote zekerheid kan worden uitgesloten, (2) dramatische momenten waarop hoofdverdachten van de groep (of Nederland) afvallen en (3) een redelijk getrouw en geloofwaardig beeld van de verdenkingen van de groep (dit laatste doel is ondergeschikt aan de eerste twee doelen, maar is wel belangrijk voor de geloofwaardigheid van het programma).
- informatie uit spoilers.
Door bovenstaande te combineren kun je een gooi doen naar welke afvaller(s) wanneer komen. Ik denk niet dat je iets met echte zekerheid kunt zeggen, maar je zou het in ieder geval een stuk beter moeten doen dan de pure gokkans.
Terugkerend op de vraag, ik ga er gemakshalve vanuit dat Nikkie/Tygo niet bij de twee afvallers horen (door hun vrijstelling of goede test). Ik denk dat Ron ook blijft (omdat hij of de mol is of goed zit op Nikkie of Peggy. Als Peggy de mol is, heeft de regie nodig dat Patrick afvalt om Peggy minder verdacht te laten lijken). Van de overige drie denk ik dat het meest waarschijnlijk is dat Peggy blijft (omdat ze zeker doorgaat als ze de mol is en waarschijnlijk doorgaat als Ron de mol is). Daarbij kom ik dus bij Jeroen en Patrick als afvallers. Als bonus voorspel ik dat Peggy dan voor de finale afvalt waarna Tygo in de finale komt terwijl hij het altijd fout had. Net als ik moet hij dan kiezen tussen Nikkie en Ron als mogelijke mollen.
Zoals ik hierboven uitleg is dit allemaal zwaar speculatief.