Die executiestoel vond ik eigenlijk echt een geniaal idee. Het zijn dit soort kleine mindfuckjes die Wie is de Mol verrijken als spel. Ze kosten ongeveer nul komma niks aan zendtijd, maar dragen wel bij aan de psychologische raddraaierij die bij dit spel hoort. Ik ga er vanuit dat het een eenmalig iets is, gewoon om iedereen een beetje wakker te houden. Niks bijzonders, maar een leuke mini-mindfuck. En ik hou ervan als gretigheid wordt afgestraft (bij het bemachtigen van een plekje) en zo de "laatste", wat meer afwachtende persoon, een voordeeltje heeft
Voor de rest vond ik aflevering 2 aardig, maar niet zo goed als 1. De stenenroute vond ik te kort en zat duidelijk minder goed in elkaar dan 10 jaar geleden ( te weinig score-paaltjes), en volgens mij was de tijd ook te kort, zodat men altijd in het midden uitkomt. Dus het ontwerp van die opdracht lokte precies dat uit wat er ook gebeurde; dus weinig verrassend.
Laseropdracht was tof, overduidelijk geinspireerd op die uit 2011 (waarom zei Horace daar niets over? Zeker omtrent die draden); wat mij betreft zijn de verdachten diegene die de kist ver verplaatsen, maar er niks instoppen. Maar ook hier was de opdracht denk ik te moeilijk (ook door het donker. Het geld had veel zichtbaarder moeten zijn, zodat kandidaten die niet de mol zijn, hier meer mee kunnen.).
Dat meer dan de helft van de pot van 2 afleveringen is verdiend met één beslismoment door één kandidaat in opdracht 3 (die zich wat mij betreft voor mij 100% diskwalificeert als mol), zegt volgens mij genoeg over de moeilijkheid van de opdrachten.