Meeslepend weer eens bekeken. Wat me opviel:
-Ellie verandert in haar biecht in één adem 'troeven' in 'jokers', het gaat daarna alleen over jokers
-Na Ron is de tang weg. Tot de beurt van Horace. De anderen hebben niet naar de tang gevraagd tot Horace er wel een punt van maakt in de controlekamer. 'Laat dat jullie missie zijn' zegt Jeroen sturend. Daarna zal de de tang wel boven water zijn gehaald.
-Patrick zegt in zijn biecht dubbele dingen: de eerste 10 meter had hij geen aandacht voor de jokers en geld, om daarna alleen maar met het pakken van geld en jokers (Max. 4 als je alles optelt) bezig te zijn. Hij zegt het, maar er is niets van te zien, terwijl we bij andere kandidaten het wel zien als ze iets pakken.
-Patrick verschanst zich naast de lockers, maar zit op die plek helemaal niet verdekt, laat hij zich makkelijk afschieten?
-In diezelfde run doet Peggy rare dingen: ze kruipt omslachtig onder een draad door ('ben ik laag genoeg Patrick?') tegen de richting van het parcours in. Om in het volgende moment de kist helemaal aan het eind van de tweede gang neer te zetten, waar Patrick inderdaad niet bij kan. Ga ervan uit dat dat onder de draad door een re-take van de scene was (wat mij betreft weer afbreuk doet aan de echtheid van wat we te zien krijgen)
-tygo neemt de kist van Peggy over en neemt daarbij de buitenste route, waar is het schema een gearceerd vlak is, ik neem aan dat dat 'extra risico afgeschoten te worden' betekent. Wordt daar inderdaad makkelijk afgeschoten.
-Ellie en Jeroen lijken totaal geen oog te hebben voor geld/jokers, de biljetten liggen letterlijk bijna onder hun neus.
-Toch zijn jokers en geld op sommige plekken te zien, moeilijk verstopt, in een autoband bijvoorbeeld. Daar loop je makkelijk voorbij in de hectiek. Zo blijft er van de 1000€ veel liggen.
Ik vind zelf Patrick/Peggy het meest verdacht hier.