Qua bedrag viel hier niet veel weg te spelen voor de mol.
Snel of niet loskomen, ik denk dat de mol hier van tevoren goed over heeft nagedacht. Ik zou niet snel loskomen. Zodra je los bent wordt er van je verwacht dat je geld transporteert. In het begin, wanneer weinig kandidaten los zijn, kun je daar nauwelijks iets aan doen, omdat men verdoezeling zo door heeft. Als er 3 los zijn en geld moet van A naar C via B, kun je niks als mol. Ook als er 4 los zijn is de sociale controle nogal hoog. Vanaf 5 kun je denk ik ongemerkt wat mollen.
Verder, als je niet vroeg los komt, werk je ook niet als buffer. Hoe minder mensen los, hoe groter de kans dat de kandidaten met geld in hun handen dat niet (lees: minder snel) kwijt kunnen. Je vertraagt alles dus door vast te blijven zitten.
Pas na een bepaald kritisch punt is het slim om als mol los te gaan, om voor het einde nog e.e.a. te manipuleren. De vraag is echter, of je dan niet zelfs beter maar blijft zitten, 250 uit de pot houdt en de verdenkingen voor lief neemt..
Een laagje extra had nog wel gekund vind ik, was nl ook weer een korte opdracht, maar ben al heel blij met de uitstekende uitleg en het diagram.