Ik zie een duidelijke fout in het schema: om 7:08 staan toch echt Peggy en Horace bij elkaar, en niet Peggy en Jeroen. Dit heeft ook implicaties voor de oorsprong van biljet 13 (ik denk dat het van Nikkie vandaan kwam). Het is ook niet echt logisch voor Jeroen om dit biljet aan Peggy te geven en zeker niet voor Peggy om vervolgens Horace er bij te halen.
Ik vind het overigens waarschijnlijker dat geld is achtergebleven, dan dat het onderschept is. Dat tweede zou namelijk toch makkelijk te controleren moeten zijn voor de groep, zeker bij het briefje van 50.
Thanks!
Je hebt gelijk. Een foutje is zo gemaakt, in zo'n wirwar. Ik zal kijken wat de consequenties zijn, en mijn conclusies erop aanpassen. Ik vermoed zelf eigenlijk dat er wel geld onderschept is, omdat 4 verschillende mensen die geld in de koker laten zitten niet echt een molactie kan worden genoemd. Tenzij de Mol zo vertraagd heeft dat de anderen hun geld niet meer kwijt konden. Of tenzij Ron de Mol is, natuurlijk.
EDIT: het stond wel goed in mijn schema van gisteren, dus ik heb het gewoon verkeerd overgenomen.
Hierbij de gecorrigeerde pdf, de vorige verwijder ik. Die 100 voor Tygo op 7:08 komt zeker van Nikkie. Want Horace had al 50 aan Tygo gegeven, en Peggy 100.
Ook de 100 voor Ellie (#4) is nu bekend, want die moet van Horace zijn gekomen, Nikkie heeft immers al 2x 100 in omloop gebracht.
Het lijstje met zekerheden moet dus zijn:
Ellie
50 voor Ron
100 voor Peggy
100 voor Patrick
Horace
50 voor Tygo
100 voor Ellie
Jeroen
50 voor Patrick
100 voor Nikkie
Nikkie
100 voor Ron
100 voor Tygo
Patrick
100 voor Horace
100 voor Jeroen
Peggy
50 voor Ellie
100 voor Tygo
Ron
-
Tygo
50 voor Horace
100 voor Nikkie
Resteren er nog maar 2 onbekenden van de 17!
- De 50 voor Peggy, die we nooit hebben gezien. Moet afkomstig zijn van Nikkie of Patrick, ws. Nikkie.
- De 100 voor Jeroen (#3) is van Horace òf Peggy gekomen. Het lijkt erop dat het van Peggy kwam, maar dat is niet helemaal zeker.
Aangepaste conclusie: Degene die (behalve Ron) met zekerheid een biljet in zijn koker had dat niet is aangekomen, is
Tygo (100). Verder:
Horace
òf Peggy (100)
Nikkie
òf Patrick (50).
En dan blijft
Jeroen (100) over die ook met zekerheid een niet aangekomen biljet in zijn koker moet hebben gehad.
Tygo en Jeroen dus het meest verdacht in deze, gevolgd door Peggy. Cq. nog steeds Tygo en Peggy, als het geld niet in de kokertjes is blijven zitten maar in omloop is gebracht.
Het baart me wel wat zorgen dat een klein foutje zulke grote gevolgen kan hebben voor de conclusie, dus ik hoop dat het nu wel goed is! Het zou best kunnen dat er nog een waarnemings- of een denkfout of iets anders in zit dat niet klopt, ik hoop van niet maar ik hoor het graag.