Kan me ook niet voorstellen dat ze productie in zo'n mate zou ingrijpen in het spel, lijkt me spelvervalsing.
Ik denk ook niet dat het meisje van het hotel zegt 'seven, four, five', maar 'seven or five', door de muziek etc. die er onder staat is ze slecht te verstaan.
Als Jeroen tweede luik in het hotel open doet, zie je duidelijk dat het luik erboven nog steeds geopend is, die zou dan pas op veel later moment gesloten moeten zijn. Enige optie lijkt mij dan de wind (of iemand van het hotel, maar zeer onwaarschijnlijk, en dan knijpt Rik wel een oogje toe lijkt mij). Het gekke is dat dat tweede luik in de eetzaal of zoiets is, niet in een kamer waar je bij de receptie een sleutel zou krijgen. Bovendien zijn er al mensen binnen. Waar was die tweede sleutel voor? Wist het receptiemeisje het ook niet precies, was er eigenlijk nog een set luiken elders?
EDIT:
Verbeter mezelf maar alvast. Het meisje pakt sleutel voor kamer 4 (of de volgorde van sleutels is zeer vreemd), maar ze zegt 'five' terwijl ze dat doet.
Kan het net niet helemaal goed zien wat er met de sleutels die Nikkie vast heeft gebeurd, maar als ze het eerste luik openen in de kamer, heeft ze geen sleutel meer in haar hand volgens mij. (In de deur laten zitten?) Waar is die andere sleutel dan gebleven? En bij het tweede luik heeft ze sowieso helemaal geen sleutels meer. Heeft de regie ingegrepen omdat er kleine misverstand was?