Ik heb alle seizoenen intussen gezien, waarbij ik van seizoen 1 t/m 14 al van te voren wist wie de mol was. Sinds 2015 (eigenlijk finale seizoen 14) kijk ik elk seizoen en ben ik actief als fanatiek molspeurder!
Hier mijn overzicht van WIDM:
S15: goedEerst was Rik mijn mol, maar ik ben vlak voor de finale geswitched naar Margriet.
S16: foutHet hele seizoen heb ik Tim verdacht, ik kon en wou niet geloven dat de kloosterhint waar was en dat achterop het geld duidelijk een foto van mol Klaas stond. Het lag er te veel bovenop.
S17: goedVanaf aflevering 1 (eigenlijk al voor de start) vol op Thomas gegaan en ik ben daar niet vanaf geweken.
S18: foutAllereerst was Stine mijn mol, maar ik switchte al snel naar Simone. Dit is mijn mol geweest tot haar executie vlak voor de finale. Toen ging ik voor Olcay als final mol, want Ruben was het sowieso niet, laat staan Jan. Dus wel. En waarom Olcay? Kijk Olcay haar reactie en gezicht maar eens terug toen Jan vroeg waar ze precies in Kiev zijn. Ze praatte er overheen en keek heel schuw. Niets is wat het lijkt.
S19: foutIk zat eerst op Evelien, maar ben daar de aflevering voor haar executie vanaf gestapt. Toen ging ik over op Sarah, en heb dit vastgehouden tot de ontknoping. Neem nu de puzzelstukken in het water; dat kwam het meest in de buurt van Sarah. Maarja, we kregen elke aflevering 'Sarah' te zien en daarnaast bleek dus mol Merel te zijn afgebeeld, ik vind dit nog steeds gemeen. Ik vond Merel ook veel te emotioneel om de te kunnen mol te zijn.
S20.1: foutAl voor de start van de eerste aflevering was Rob mijn mol. Maar door het spel heen leek het me toch onwaarschijnlijk. Anita die stemde op Rob en afviel en daarna Rob die voor de gok wou gaan met het theeservies, 2700 euro. Ik ging voor Nathan, die toch op het laatst vooral een wensmol werd. Ik kon niet meer uit mijn tunnel komen, ik dacht: dit is de stuntmol, speciaal voor het twintigste seizoen. Ook al die hints met die tattoos bij Rob gingen mij te ver, en een finale met vier vond ik eigenlijk ook geen succes. Toch een mooi seizoen, waarbij Rob toch de mol was.
S20.2: goedEerst was Nadja mijn mol, en na haar executie werd het Peggy: de perfecte mol. Aan Jeroen heb ik geen seconde gedacht. Nadat Peggy afviel, werd het voor mij duidelijk dat Jeroen de mol was. Ook het uitgelekte handschrift droeg hier aan bij.
En dan nog de Vlaamse 'De Mol':
S4: fout
Ik zat vol op Cathy tot in de finale, het was Gilles.
S5: goed
Eerst dacht ik Bouba, toen hij afviel werd het Annelies. Maar toen kreeg ik Eline door en was zij mijn mol.
S6: fout
Een priester de mol? Nee, kan nooit. Ik ging eerst voor Steve en daarna voor de goedlachse Bahador. Uiteindelijk was het toch priester Pieter die zich als mol bekend maakte.
S7: goed
Ik zou zo graag eens een oudere mol willen zien. Daarom ging ik in eerste instantie voor Bruno. Toen hij afviel werd het Kaat of Elisabet. Toen Kaat afviel wist ik het zeker: Elisabet is de mol.
S8: goed
Weer die oudere personen die ik graag als mol zou willen zien; ik ging voor Els. Toen kwam er een opening naar Salim. Els viel af, en ben ik vol op Salim gegaan. Toen viel Salim af en begon bij mij het kwartje te vallen: Alina is de mol.
Enfin, ik sta dus gelijk met wel en niet goed als ik de Vlaamse seizoenen ook meetel. Ik vind de montage altijd heel bepalend voor de molkeuze en dat is ook logisch. De productie bepaalt dan ook precies wat wij wel en niet te zien krijgen. Maar als je in het spel zit, ben je vaak blind voor molacties van je medekandidaten, en als kijker krijg je ook vaak meer te zien, dus heeft zo zijn voor- en nadelen. Het is jammer als je het niet juist hebt en dat kan vaak ook een afknapper van het seizoen/de mol bij je veroorzaken, maar het is het plezier die ons als fans drijft en daar doen we het voor! Volgend jaar een nieuwe ronde met nieuwe kansen, ik ben zeer benieuwd!