Welke productietruc wordt dan het meest waarschijnlijke?
Lelijkste zou zijn iedereen zat eigenlijk op Peggy, zij is de Mol, maar knip-en-plakwerk bij Jeroen en Ron. De meesten willen dit denk ik niet geloven en hoop ook heel erg van niet. Dat levert wel kritiek op toch?
Nikkie is de Mol, Jeroen zit goed. Ron heeft gespreid (en misschien foutjes gemaakt) op zo'n manier dat Peggy (misschien ook wat foutjes en per ongeluk goed daarmee) toch meer vragen goed heeft.
Een Jeroen-verdenking van Ron zou wel wat uit de lucht komen vallen, eerder niet verdacht. Sowieso zijn de uitgesproken verdenkingen over en weer van de overgebleven vier tamelijk magertjes.
Het mogelijke spreiden van Ron maakt de puzzel wel iets moeilijker, ook als je er misschien vanuit gaat dat je altijd één of twee foutjes kunt maken. Volledig op Jeroen eruit, wekt behoorlijk de suggestie dat het wel Nikkie of Tygo moet zijn, 2 op 4 afstrepen kan niet. Zeker als het naar 2 op 3 afstrepen kan gaan de volgende aflevering. Met andere volledige verdenkingen kun je ook gaan strepen natuurlijk.
Al met al vind ik ook dat dit hele gebeuren niet heel wenselijk is. Hoe mooi de roadtrip en Elba ook waren, dubbele executie met dubbele vrijstelling had ik alleen zien zitten met bijvoorbeeld nog acht kandidaten in het spel. Minder problemen