Goed gezien. Ik zeg je: de regie is de grootste mol!
Mee eens!
Martijn zegt: uiteindelijk zit ik daar nog met de laatste vijf, zes. Terwijl ze ons daarna laten geloven dat hij de laatste is die nog een boekje kan pakken en dus bij de laatste vier zit.
Lennart zegt over het afschieten van Martijn: "vanbinnen dacht ik: ik vuur nu
vijftien kogels, dan zal er één raak zijn". Dit is merkwaardig vanwege het volgende.
Uit de beelden bij de reveal volgt dat Martijn de tweede is die wordt afgeschoten. Dit is de 25ste kogel die we in aflevering 1 horen en eventueel ook zien. Hier nog maar even dat rijtje kogels wat ik eerder op dit forum heb gedeeld:
Kogel 1 t/m 11 : J A L L X X A J X X X ze zitten nu in de gracht
Kogel 12 t/m 14: L L L Lennart op helm
Kogel 15 t/m 20: A A X J J X nog 5 over
Kogel 21 t/m 25: A A X X X nog 4 over
Er zijn 10 kogels met de schutter onbekend (X) en 5 kogels die we Lennart hebben zien afschieten. Bij elkaar opgeteld precies
15 kogels. Toeval?
De laatste 15 kogels waren:
Kogel 26 t/m 32: J J X X X L X nog 3 over
Kogel 33 t/m 37: L X X X X nog 2 over
Kogel 38 t/m 40: L L L Noah rent naar auto
Lennart precies 5 kogels. Bij elkaar opgeteld kom ik dan op 20 kogels voor Lennart. Weer toeval? Dat klopt met de theorie dat Lennart 20 kogels had en Jasmien en Annelotte allebei 10. Dat zou ook betekenen dat van de eerste 25 kogels, Lennart er 15, Jasmien maar 4 en Annelotte 6 heeft geschoten. Je zou zeggen opvallend maar als kandidaat kan je ook uitleggen dat Lennart hier heel goed zijn best doet door zo fanatiek te schieten.
Verder is mij nog opgevallen dat het erop lijkt dat de nummering van de aanvallers op volgorde van lengte is. Martijn (10) was de langste (2 meter) en de nummer 9, die als derde wordt afgeschoten en waarvan eerder dachten dat hij de reservemol was, is ook vrij lang. Nummer 2 was de vrouw die net geen boekje meer kon krijgen en nummer 3 de vrouw die de autosleutel te pakken krijgt. Noah had nummer 6 en is niet erg lang. Dus vermoedelijk waren nummer 1 tot 5 vrouwen en 6 tot 10 mannen.