Auteur Topic: [De Mol] Lennart  (gelezen 28021 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #220 Gepost op: 26-04-2021, 22:56:38 »
Verder ben ik het eens met @frankhuiskamp. Lennart zou dit heel goed gedaan hebben, precies passend bij de strategie die hij al vanaf het begin zou toepassen: én flink geld laten liggen én toch onverdacht blijven. Tot nu dan, of krijgt hij het zelfs voor elkaar om nog steeds onverdacht te blijven? Helemaal knap dan!

Helemaal mee eens ook. Je moet het totale plaatje bekijken natuurlijk. En dan is het echt sterk gespeeld.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2021, 08:11:27 door Molekule »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #221 Gepost op: 27-04-2021, 00:23:31 »
Aflevering 6 doet mij de Lennart tunnel verlaten. Volgens mij is het toch Philip. Met zijn slechte leugens en het verleiden van kandidaten tot nep mollen.
Die Stasi 10 duizend van Lennart of die 7600 van Sven, dat zijn kandidaten.
Wat is dit een lastig seizoen zeg.
Lennart's praatje voor de executie was zo puur natuur, ik heb dit gewoon nodig om verder te komen, want die anderen lijken zeker te zijn. En dat klopt ook.
Sven verdenkt Philip echt, ik dacht dat het nep was, dat Sven en Philip probeerden Annelotte in de luren te leggen bij Mole 737.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #222 Gepost op: 27-04-2021, 19:08:07 »
De lijst met opdrachten waarin Lennart individueel steken laat vallen en zo geld laat liggen is indrukwekkend. Dat hij ondanks dat toch onverdacht blijft is helemaal geweldig als hij de Mol is.

Wanneer er de keuze is tussen geld voor de pot en persoonlijk voordeel heeft Lennart als Mol altijd voor het eerste kunnen kiezen omdat de groep toch al voor het tweede koos. Dat vind ik wel jammer, want het liefst zou ik een Mol zien die de groep richting het laatste manipuleert. Maar ja, als dat niet nodig is kan je je maar beter onverdacht maken, dat is ook begrijpelijk.

Maar is onder de radar blijven en je individuele opdrachten laten mislukken genoeg voor de Mol? Misschien vond Lennart ook wel van niet en koos hij er daarom voor om het hoogste te bieden, als klapper van een molactie. Het gevolg is wel dat Lennart nu niet meer gezien zal worden als het onschuldige jongetje van de groep en we hebben nog anderhalve aflevering te gaan tot de ontknoping. Had hij toch niet beter nog onder de radar kunnen blijven als Mol?

De opbouw naar de climax van het plunderen is prachtig, maar is het wel zo logisch als Mol? Ik weet het niet meer. ;D

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #223 Gepost op: 27-04-2021, 19:23:27 »
Ik zou van mol veranderen ;D.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #224 Gepost op: 27-04-2021, 19:26:37 »
Daar heb ik geen moeite mee. Het bij een Mol blijven, dat is juist mijn probleem dit jaar. :P

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #225 Gepost op: 27-04-2021, 19:35:16 »
Daar heb ik geen moeite mee. Het bij een Mol blijven, dat is juist mijn probleem dit jaar. :P

😂😂 Ik zit ook al mijn vierde mol....

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #226 Gepost op: 27-04-2021, 19:35:46 »
Ik vermoed dat Lennart, als hij de Mol is, er niet zo'n moeite mee heeft dat hij nog anderhalve aflevering heeft te gaan. Uit de rhetorische (en wellicht zelfs ietwat sarcastische) vraag van Gilles of er nog kandidaten zijn die nog niet op het goede spoor zaten, kun je eigenlijk wel opmaken dat nog niemand op het goede spoor zat. Dan is zo'n loeier van een Mol-actie als 10.000 euro uit de pot roven wel te verantwoorden. Ik denk dat ze ook bij Woestijnvis toch liever hebben dat er bij de finale minimaal één kandidaat op de juiste Mol zit.

In mijn perceptie was de woede van Annelotte niet gespeeld, maar was ze echt witheet. Maar ik denk dat het ook een slimme dame is, en dan is ze nadat de woede was gezakt waarschijnlijk gaan nadenken. En dan vermoed ik dat zijn nu als eerste op Lennart zit. De twee andere heren zaten waarschijnlijk op elkaar. In ieder geval denk ik dat Sven op Philip zit. Heel misschien was Philip al wakker en is die geswitcht van Sven naar Lennart. Een van deze heren zal Annelotte dan mogen vergezellen naar de finale met Mol Lennart. Mijn gok is nu: Mol Lennart - Winnaar Annelotte - Verliezer Philip.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #227 Gepost op: 27-04-2021, 19:38:35 »
Mij lijkt het geen molactie maar een actie van een wanhopige kandidaat die geen idee heeft wie de mol is en toch probeert een ronde verder te komen.
Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #228 Gepost op: 27-04-2021, 20:14:38 »
Ja als jouw mol hier het hoogste biedt, zie je dat als toonbeeld van goed mollen , want er is weet niet hoeveel geld uit de pot.
Als jouw mol hier niet het hoogste biedt , zeg je goed gemold, want onopvallend gebleven en er zou tich wel iemand op Philip kiezen.
Als jouw mol hier in de dossiers kijkt, zeg je goed gemold, want dan is die 4 k al weg en evt krijg je nog het hoogste bod op jouw filmpje.

Kortom het kan alle kanten in  ::rofl::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #229 Gepost op: 27-04-2021, 20:18:20 »
De lijst met opdrachten waarin Lennart individueel steken laat vallen en zo geld laat liggen is indrukwekkend. Dat hij ondanks dat toch onverdacht blijft is helemaal geweldig als hij de Mol is.
Er zijn heel wat opdrachten waar veel geld verloren ging en Lennart niets mee te maken heeft nl. De zeven verschillen (Lennart deed het daar prima), een bom met lekker eten (Lennart viel in de eerste ronde af, Sven en Annelotte kozen voor de pasvragen ipv. €5000, de hondenwandeling (€1900 niet in de pot, Lennart zat bij de hypnotiseur) en het pianoconcert. Anderzijds zijn er zeer duidelijke molacties van Lennart met als hoogtepunt de €10000 uit de pot bij de geheime dossiers en verder het crashen in de vlucht naar Brussel, de mislukte afsprong in de video, de bingewatchers waar het ook misging, de oberbrigade (twee net niet genoeg gevulde glazen) en eventueel de strijd in het maisveld waar hij alle kogels verspeelde.
Inderdaad opmerkelijk dat geen kandidaat hem lijkt te verdenken terwijl zijn molacties zo duidelijk lijken
« Laatst bewerkt op: 27-04-2021, 20:19:59 door Luc »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #230 Gepost op: 27-04-2021, 20:33:01 »
Ik bedoel vooral dat alles zo mooi klopt. Dat hij al een hoofdverdachte was hier, maar dat een aantal goede acties (zoals de domino) niet helemaal te rijmen waren, totdat die veiling kwam. En normaal gesproken zouden we hier op het forum massaal beweren "dat de Mol nooit het hoogste zou bieden", maar nu onze hoofdverdachte het doet lijkt het ons allemaal geweldig vinden.

De aanloop naar die veiling zat bovendien vol mitsen en maren: Lennart moest Annelotte overtuigen bij de domino, moest uit de bomstoelopdracht gestemd worden en daarmee dus offers maken als Mol.
Ondertussen moest hij maar afwachten hoe de Stasi-opdracht zou verlopen, terwijl hij geen invloed had op of er in de dossiers gekeken (hij moest dit in zijn rol zelfs ontmoedigen). En als er dan uiteindelijk bij de veiling iemand anders voor hem zo idioot was geweest om meer dan de halve pot te bieden - of de hele pot, zoals Jasmien blijkbaar beweerd heeft - dan had deze aanloop eigenlijk geen zin of meerwaarde.
Aan mijn betoog uit het poll-topic wil ik nog toevoegen dat het ook nog eens precies goed uitkwam dat Lennart tot nu toe amper verdacht wordt. Een Mol die al veel verdacht wordt kan zo'n truc natuurlijk eigenlijk niet flikken tegenover de kandidaten (vind ik). Allemaal factoren die moesten kloppen voor Lennart dit "meesterplan" kon uitvoeren.

De andere optie is overigens dat er geen meesterplan achter zit maar dat mol Lennart wel uitstekend gebruik weet te maken van de situatie.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #231 Gepost op: 27-04-2021, 20:44:19 »
Dat laatste denk ik ook. Niet helemaal geïmproviseerd, want hij sorteerde er al op voor (zie vorige pagina) met z'n "dolk in het hart"-opmerking.

Lennart is vooral heel erg goed in onder de radar blijven (tot aan de 10.000 euro plundering dan) en dat is misschien ook wel het belangrijkste voor de Mol tegenwoordig. Zag je ook al bij Alina vorig jaar die af en toe ook opdrachten gewoon helemaal goed deed.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #232 Gepost op: 27-04-2021, 20:52:48 »
Maakt het voor mij wel een minder goede mol, want vaak is het onder de radar blijven een. Synoniem voor niet mollen . En wordt er door kandidaten vaker genepmold dan er echt gemold wordt door de mol.

Ik vind niet dat een mol het nodig heeft om 10 k uit dr pot te spelen . En als dan achteraf ook nog eens wordt vrijgegeven dat de mol info heeft gehad over het bod van de anderen en over wie er in de dossiers heeft gekeken , dan vind Ik het Zelfs een flauwe actie.

De reactie van Lennart kan ik dan als mol wel weer waarderen omdat dat precies is wat ik als kandidaat Lennart kan voorstellen.

Persoonlijk zou ik het mooier vinden mocht een mol in eerder opdrachten ( bv domino’s, bomtafel) al zaadjes hebben geplant voor het wantrouwen en nu dus een kandidaat er toe hebben aangezet om voor eigen voordeel te spelen .

Maar feit blijft dat 10 k uit de pot wel puur op het conto komt van Lennart en het is mols.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #233 Gepost op: 27-04-2021, 21:05:22 »
Bij Lennart gaat er weinig tot niks meer goed vanaf aflevering 4, lijkt me. Prima gemold dan, en eigen schuld als de kandidaten dit niet in de gaten hebben. Je kan hem hooguit verwijten geen hoofdrol gespeeld te hebben bij het bomdiner, al heeft hij zich daar dan wel uitstekend van den domme gehouden.

Z'n eerste 3 afleveringen zouden wel een stuk minder zijn voor een mol. Mee gezorgd voor de mislukking in het maïsveld, OK, en wellicht Dami gered door onsubtiel haar naam te vinden op de wereldbol en zo de dubbele eliminatie veilig te stellen. Maar voor de rest vooral de good guy uitgehangen bij de bunker en de domino's, en twee keer een sabotage vermeden zien worden door Samina en Noah (het druivenpletten en de hypnose, waar hij telkens nog enigszins individueel kon mislukken maar niet z'n groepje meesleuren).

Ik vond hem met name bij die hypnose-opdracht onnatuurlijk en verdacht overkomen terwijl de opdracht gewoon grotendeels slaagt, dat zijn dus 2 keer slechte punten voor een mol. Daardoor kwam hij nota bene voor het eerst op mijn radar. Er zat zelfs iets in de montage waarbij Gilles in voice-over zegt hoeveel geld er is verdiend en meteen daarna kwam Lennart in beeld met "ik ben er niet goed van" (in context doelend op het effect van de hypnose uiteraard).

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #234 Gepost op: 28-04-2021, 11:20:40 »
Mij lijkt het geen molactie maar een actie van een wanhopige kandidaat die geen idee heeft wie de mol is en toch probeert een ronde verder te komen.
Hij weet het wel maar hij vreest dat hij minder weet dan de andere twee. Dat zegt hij ook.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #235 Gepost op: 28-04-2021, 11:37:30 »
Hij weet het wel maar hij vreest dat hij minder weet dan de andere twee. Dat zegt hij ook.


En hoe slim zou het zijn voor een kandidaat om dat in deze fase te zeggen? Dan weten je concurrenten dat je informatie tekort hebt en gaan ze je expres voeren met foute informatie om jou de pas af te snijden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #236 Gepost op: 28-04-2021, 11:48:04 »
Volgens mij zei hij dat toch alleen maar tijdens zijn biecht? En kon niemand het verder horen.

Waarom corrigeert Lennart Jasmien trouwens bij de twee botjes? De fout was al gemaakt. Hij kan gewoon zijn mond houden, en Annelotte duidt het verkeerde verschil aan. Ik begrijp dit niet, als Lennart de mol is. Of was hij bang dat Jasmien hem aan het testen was? Kan, maar ik vind het toch eerder weer onmols. Zeker als je weet dat Jasmien jou totaal niet verdenkt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #237 Gepost op: 28-04-2021, 11:55:02 »
Wie zegt dat jasmien er niet op Lennart is uitgegaan.  Jasmien en Lennart hebben 10 kee4 samen in een opdracht gezeten ( bron wieiesdemol.be), dus je zou kunnen denken dat daar wel een verdenking zit.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #238 Gepost op: 28-04-2021, 12:10:12 »
Nu ja, als Jasmien er op Lennart is uitgegaan, is hij zeker de mol niet. Ik zie nergens een aanwijzing dat zij Lennart zou verdenken. Maar stel dat het wel zo was: als je naar het botje naast het berenneusje kijkt, zie je aan de andere kant nog een figuurtje dat een botje zou kunnen zijn. Lennart had hier prima zijn mond kunnen houden. Of even kunnen wachten tot Annelotte het teken al geplaatst had, en dan pas Jasmien kunnen corrigeren.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #239 Gepost op: 28-04-2021, 15:25:11 »
Ver weg het verdachtste aan Lennart blijft Dami vinden op de wereldbol. Enorm random en mols, maar dat was het dan ook. Verder heb ik niets wat mij overtuigd voor Lennart als mol, ook niet na alles hier terug te lezen.