Auteur Topic: [De Mol] Lennart  (gelezen 28031 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #240 Gepost op: 28-04-2021, 16:06:48 »
Ik snap wel wat je bedoelt (hoe hij snel naar de wereldbol draait) maar dit is wel pas nadat/op het moment dat Philip zegt "Nigeriaanse afkomst". Lennart en Noah zoeken op de wereldbol maar dan zit er een knip en wordt Dami's naam gevonden. Het is niet per se zo dat Lennart en Noah direct de naam vinden.

Wat ik zelf een van de overtuigendste dingen vind die naar Mol Lennart wijzen is dat hij verzuimt te zeggen dat het staartje van de papieren hond omhoog gevouwen moet worden. Hoe kan je dat nou vergeten als je de rest zo keurig uitlegt?

Of "staartje omhoog" = "dipsaus is klaar" en dus geen molactie, dat kan natuurlijk ook. :P

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #241 Gepost op: 28-04-2021, 16:09:28 »
Verder heb ik niets wat mij overtuigd voor Lennart als mol, ook niet na alles hier terug te lezen.

Exact dat gevoel had ik vorig jaar over Alina en zag ik wel allerlei acties van Bart (vooral die waarbij hij zijn hartslag ineens niet meer onder controle wist te houden) waardoor ik dacht dat hij de Mol was. Maar ondertussen bleek Alina, die bij ongeveer de helft van de opdrachten geen Mol-acties had en persoonlijk verantwoordelijk was voor geslaagde opdrachten (bel rinkelen), toch maar mooi de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #242 Gepost op: 28-04-2021, 16:24:21 »
Ik snap wel wat je bedoelt (hoe hij snel naar de wereldbol draait) maar dit is wel pas nadat/op het moment dat Philip zegt "Nigeriaanse afkomst". Lennart en Noah zoeken op de wereldbol maar dan zit er een knip en wordt Dami's naam gevonden. Het is niet per se zo dat Lennart en Noah direct de naam vinden.

Wat ik zelf een van de overtuigendste dingen vind die naar Mol Lennart wijzen is dat hij verzuimt te zeggen dat het staartje van de papieren hond omhoog gevouwen moet worden. Hoe kan je dat nou vergeten als je de rest zo keurig uitlegt?

Of "staartje omhoog" = "dipsaus is klaar" en dus geen molactie, dat kan natuurlijk ook. :P
Voor mij viel zijn "ram" strategie bij het bubbelvoetbal vooral op als molactie. Maar zijn vliegtuigcrash mocht er ook wezen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #243 Gepost op: 28-04-2021, 16:43:08 »
Of "staartje omhoog" = "dipsaus is klaar" en dus geen molactie, dat kan natuurlijk ook. :P

Dipsaus is klaar? Kennelijk heb ik iets gemist. Enlighten me please!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #244 Gepost op: 28-04-2021, 16:56:56 »
Dipsaus is klaar komt uit serie 7 van de mol , in Vietnam .een zeer vermakelijke opdracht in de 2e aflevering. De hele serie is nog terug te zien op de site goplay .


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #245 Gepost op: 28-04-2021, 17:25:17 »
Ach ja natuurlijk!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #246 Gepost op: 28-04-2021, 21:43:58 »
Er is geen specifiek moment dat Lennart op mijn radar kwam. Mogelijk moet ik de allereerste opdracht noemen in het maïsveld, want toen zat hij net als Jasmien en Annelotte in de sleutelpositie en uiteindelijk is er één van de aanvallers (niet zijnde de backupmol) tussendoor gekomen.

Maar al met al kom ik bij Lennart uit als som van de delen. Er zijn een paar onmolse acties (de naam van de ijssalon noemen, Dami’s naam op de wereldbol, genoeg druiven aanleveren bij het druiven persen, niet echt betrokken bij de bommomenten) maar dat zijn toch vrij kleine punten en daar staan veel subtiele molacties tegenover (en nu ook niet zo subtiele acties zoals een vliegtuig laten neerstorten en 10.000 euro uit de pot bieden). Dus al met al kom ik bij hem uit.

De andere drie hebben toch grotere onmolse acties, zoals goed piano spelen/aan een rotswand hangen (Philip), lang vogeltjesdans doen/aan een rotswand hangen/goed regisseren/waterpistoolspel (Sven) of Sven spotten op andere monitor/laag bieden bij de veiling (Annelotte).

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #247 Gepost op: 29-04-2021, 07:34:00 »
Ik snap wel wat je bedoelt (hoe hij snel naar de wereldbol draait) maar dit is wel pas nadat/op het moment dat Philip zegt "Nigeriaanse afkomst". Lennart en Noah zoeken op de wereldbol maar dan zit er een knip en wordt Dami's naam gevonden. Het is niet per se zo dat Lennart en Noah direct de naam vinden.

Wat ik zelf een van de overtuigendste dingen vind die naar Mol Lennart wijzen is dat hij verzuimt te zeggen dat het staartje van de papieren hond omhoog gevouwen moet worden. Hoe kan je dat nou vergeten als je de rest zo keurig uitlegt?

Of "staartje omhoog" = "dipsaus is klaar" en dus geen molactie, dat kan natuurlijk ook. :P

Als je goed kijkt naar de origami hond, dan zitten ook de oortjes scheef en is het neusje van de hond op de foutieve plek getekend. Annelotte kan dat zelf verkeerd gedaan hebben, maar Lennart kan dat ook prima verkeerd doorgegeven hebben... als mol. Zelf vond ik dat hij het staartje best goed uitlegde.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2021, 07:36:01 door ThaStayFan »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #248 Gepost op: 29-04-2021, 09:30:15 »
Over dat origami hondje is al uitvoerig gediscussieerd in het topic van deze opdracht. Compleet met plaatjes en al. Hier is uitvoerig besproken hoe het gevouwen moest worden. Ik heb daar ook al aangegeven dat Lennart hier verre van optimale vouwinstructies geeft en dat de oortjes ook helemaal niet correct zijn gevouwen, ook al wordt in de VO gezegd dat het tot dan toe goed zou zijn.

Bij het vouwen van de oortjes geeft Lennart weinig uitleg terwijl dit moeilijker is dan het staartje. Bij het staartje geeft hij meer uitleg, maar dit gaat toch fout. Het belangrijkste wat hij volgens mij voor beide fout doet is precies aangeven hoe het eindresultaat eruit moet zien. Bij de oortjes dat die niet naar beneden hangen maar naar buiten uitsteken. Bij het staartje dat dit naar boven moet wijzen. Als je dat vertelt, dan kun je zelf wel bedenken hoe je precies moet vouwen.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2021, 09:36:58 door MartinJ »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #249 Gepost op: 29-04-2021, 09:40:13 »
Ik snap wel wat je bedoelt (hoe hij snel naar de wereldbol draait) maar dit is wel pas nadat/op het moment dat Philip zegt "Nigeriaanse afkomst". Lennart en Noah zoeken op de wereldbol maar dan zit er een knip en wordt Dami's naam gevonden. Het is niet per se zo dat Lennart en Noah direct de naam vinden.

Mmm, dan toch weer Philip hier. Die knip is wel in het nadeel van Lennart ja.

Citaat
Wat ik zelf een van de overtuigendste dingen vind die naar Mol Lennart wijzen is dat hij verzuimt te zeggen dat het staartje van de papieren hond omhoog gevouwen moet worden. Hoe kan je dat nou vergeten als je de rest zo keurig uitlegt?

Of "staartje omhoog" = "dipsaus is klaar" en dus geen molactie, dat kan natuurlijk ook. :P

De laatste stap vergeten kan gebeuren. Een stappenplan overlopen is niet simpel. Ook hier kan weer een knip zijn of kan Annelotte hem in de war brengen.


Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #250 Gepost op: 29-04-2021, 09:52:10 »
'Dat moet je eigenlijk naar achteren plooien, zodat je alleen een driehoekje ziet uitsteken'.

Hij zegt niet letterlijk dat het staartje omhoog moet, maar naar achteren (achterlangs) is wel de crux. En als dat niet duidelijk genoeg is, kan Annelotte daarop inhaken en vragen hoe naar achteren, en waar dat driehoekje moet komen. Het kan een molactie zijn, maar een duidelijke molactie vind ik het niet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #251 Gepost op: 29-04-2021, 09:56:48 »
'Dat moet je eigenlijk naar achteren plooien, zodat je alleen een driehoekje ziet uitsteken'.

'En niet naar beneden plooien' had hij er misschien bij moeten zeggen.  ::)

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #252 Gepost op: 29-04-2021, 10:08:08 »
Lennart lijkt echt gefrustreerd en wringt zijn gezicht in een grimas. Prachtig toneel? Het aantal toeschouwers bij deze sterke act is helaas nul, want Annelotte kon hem niet zien. Dus dit laat me juist twijfelen of hij de mol wel is.

En dat: 'Met een mini omgeplooid staartje?' had ook zo maar goed kunnen zijn. Want hij heeft nergens gezegd dat het staartje naar beneden moest. Toch zegt hij grif: 'Ja, klopt'.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2021, 10:28:15 door Molest »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #253 Gepost op: 29-04-2021, 23:56:34 »
Ik snap wel wat je bedoelt (hoe hij snel naar de wereldbol draait) maar dit is wel pas nadat/op het moment dat Philip zegt "Nigeriaanse afkomst". Lennart en Noah zoeken op de wereldbol maar dan zit er een knip en wordt Dami's naam gevonden. Het is niet per se zo dat Lennart en Noah direct de naam vinden.

Wat ik zelf een van de overtuigendste dingen vind die naar Mol Lennart wijzen is dat hij verzuimt te zeggen dat het staartje van de papieren hond omhoog gevouwen moet worden. Hoe kan je dat nou vergeten als je de rest zo keurig uitlegt?

Of "staartje omhoog" = "dipsaus is klaar" en dus geen molactie, dat kan natuurlijk ook. :P

Ik zat hier nog vol in de Lottiepoes tunnel maar zijn 'nee we gaan voor geld' (in wetenschap dat ie de opdracht nog kon verpesten én vervolgens een paar dagen later verongelijkt kon doen) is stiekem wel heel mols ineens

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #254 Gepost op: 30-04-2021, 14:22:39 »
Ik zat hier nog vol in de Lottiepoes tunnel maar zijn 'nee we gaan voor geld' (in wetenschap dat ie de opdracht nog kon verpesten én vervolgens een paar dagen later verongelijkt kon doen) is stiekem wel heel mols ineens
Het was bovendien de mol die voorafgaand al de duo's had samengesteld. Dus volgens jouw redenering is het zelfs heel logisch dat de mol zich bij Annelotte zou koppelen, want die gaf al blijk altijd fanatiek voor geld te willen gaan. De beste match om op onschuldige wijze toch niks te verdienen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #255 Gepost op: 30-04-2021, 14:52:25 »
het zelfs heel logisch dat de mol zich bij Annelotte zou koppelen, want die gaf al blijk altijd fanatiek voor geld te willen gaan. De beste match om op onschuldige wijze toch niks te verdienen.

Ik zie het voor mol Annelotte net heel logisch zich aan de nog veeeeel fanatiekere Lennart te koppelen.

Maar waarom is deze tunnel zo groot? Kijk nog eens alle afleveringen terug. Lennart is het toch echt niet? Dat kan niet.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #256 Gepost op: 30-04-2021, 15:47:39 »
Ik zie het voor mol Annelotte net heel logisch zich aan de nog veeeeel fanatiekere Lennart te koppelen.
Zo fanatiek (in de zin van mols) was Lennart niet tijdens de domino opdracht, integendeel vind ik nog steeds. Hij overtuigde haar om voor het geld te gaan. Maar met 'Moeten wij heiliger zijn dan de paus?' en 'Wij zijn de enige debielen die voor het geld zijn gegaan, Lennart!' heeft ze wel een leuk zaadje bij hem geplant dat later 10.000 euro kostte.
:)
Ik vraag me trouwens af wat Lennart had gemoeten als Jasmien niet in de dossiers had gekeken, en de hele pot had geboden. Want dat zou ze hebben gedaan, zei ze later. Dan was al zijn voorbereidende werk voor niets geweest. 10.000 euro is eigenlijk een reëel bedrag voor een vrijstelling in deze fase. En als iemand dat al biedt of nog veel hoger, sta je nergens meer als mol. Leg dan in aflevering 9 nog maar eens uit waarom je bij andere opdrachten voor geld ging of je afzijdig hield, en bij de domino opdracht de pasvragen niet wilde hebben.
« Laatst bewerkt op: 30-04-2021, 15:49:48 door Molest »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #257 Gepost op: 30-04-2021, 18:59:07 »

Maar waarom is deze tunnel zo groot? Kijk nog eens alle afleveringen terug. Lennart is het toch echt niet? Dat kan niet.
Argumenten?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #258 Gepost op: 1-05-2021, 20:16:26 »
Ik geloof niet dat het Lennart is op basis van deze aflevering, omdat ik denk dat de mol nooit €10.000 euro zou bieden, misschien wel het hoogste bedrag, maar niet zo random ruim boven de biedingen van de andere kandidaten. En Lennart te goed zijn best doet om de aanvallers met spuitbussen weinig tijd te gunnen, zowel bij het tikkertje spelen als bij de kleurbolletjes (en dat terwijl hij een perfect excuus had met zijn kleurenblindheid)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #259 Gepost op: 2-05-2021, 14:31:19 »
Hoop echt dat Lennart het is (en dat ik eindelijk eens een goede mol aanwijs in de Vlaamse Mol  ::rofl::). Als hij het is dan is hij een goede acteur denk ik, die redelijk overtuigend de schuld van zich afpraatte na 10.000 te hebben weggeboden, afgelopen aflevering. Hij zat ook comfortabel op de captains stoel in de vliegsimulator. Geslepen hoe hij het heel erg goed lijkt te doen (geoefend?) en 4/5 deel van de vlucht volgens het boekje deed, totdat we ineens in een veel te snelle en lage landing zitten. Het feit dat Jasmien als de schuldige wordt neergezet is weer zeer mols. Heel goed molschap, als hij het is.

net zoals ik het prima werk vond dat Lennart bij de wijnglasproef nét met iets te weinig wijn binnenkwam. En dan zat Philip ook nog te kl*ten met zijn wijn in het karretje, weer een goede bliksemafleider. Er zijn tal van molse acties al genoemd hier van Lennart en uiteraard komen die gedoseerd en zal geen enkele mol elke opdracht successvol saboteren. Maar goed, Lennart is het denk ik, met Philip en Sven als bliksemafleiders. (Al zou Sven het ook nog kunnen zijn m.i.). Lennart ligt goed in de groep, wordt redelijk onder de radar en uit de wind gehouden, lijkt betrouwbaar maar is 'de stille'. Past prima in het molprofiel daarmee.
En ben erg gecharmeerd van zijn subtiele onderhandelingsmethodes en hoe hij natuurlijk zou liegen dan over het niet inzien van de dossiers, bijvoorbeeld. Gelukkig hoe dan ook (en wie het ook is) geen mol die strak van de spanning staat, al was dat nooit echt het geval bij de voorgaande mollen van De Mol

« Laatst bewerkt op: 2-05-2021, 14:33:09 door Nat007 »