Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi  (gelezen 7794 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #80 Gepost op: 23-04-2021, 09:43:12 »
Vanaf het moment dat Sven zegt: "Pak ze eens op en duw ze tegen uw...", zit er geen knip meer in. En waarom zegt ze op het eind "Ja, ja, I got it". Sven is voortdurend bezig met aanwijzingen geven. Op zijn minst kunnen we toch stellen dat Sven haar aanwijzingen geeft hoe ze die bierpullen het best vast kan houden. Dat Samina hierin meedenkt is toch ook logisch.

Er zit een knip voor het moment, (na Sven "ik weet verder ook niet hoe..") dus kunnen we niet vaststellen wie het eerst met het idee komt. Sven kan heel goed echo'en wat Samina zelf heeft bedacht, op het moment na de knip doet ze de pullen al tegen haar boezem. Dan gaat Sven mee in wat Samina doet. "ja, doe dat nu tegen uw..." maar Samina was daar dus al mee begonnen. "Dat moet rusten tegen mijn borst". 'I got it' is haar bevestiging dat het lukt, verder niets.
Ook Sven zijn opmerkingen daarna geven mij de indruk dat Sven het een goed idee vindt van Samina "o zalig, dat kan rusten op uw [boezem, zeg het maar]... Ja ja ja, oh ik wist niet dat dat... wat goed"

Sven geeft geen aanwijzingen. "het probleem is dat dat niet gaat", "je moet die rechtse houden", "zet dat neer!". Sven geeft commentaar, maar helpt haar niet met ideeën. Hij laat het Samina doen, en bestelt klein bier.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #81 Gepost op: 23-04-2021, 09:44:45 »
Annelotte zal toch niet Isidoor in die hoorn hebben gestopt?  ::oink::

Maar misschien wel de worst in Isidoor  ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #82 Gepost op: 23-04-2021, 12:12:15 »
Omdat Molest mij wees op de omgevallen hoorn een nieuwe versie, die al een stuk logischer in elkaar steekt. En allemaal bedankt voor het meedenken he.  ;D
De molactie is verplaatst van na de act, naar voor de act.

Afbeelding 1) Annelotte loopt naar opening in het hek achter Ischi, doet misschien alsof ze naar de worstendraai act kijkt.
Afbeelding 2) Hoorn staat rechtop, na blazen door Sven.
Afbeelding 3) Deze vier zijn in ieder geval al uitgesloten. Zij komen niet in de buurt. Lennart, Philip, Jasmien en Samina.
Afbeelding 4) Annelotte kan door de opening van het hek iets in de hoorn gedaan hebben en daarbij is hij omgevallen. Ze heeft haast want …
Afbeelding 5) …. Annelotte komt via normale route aangelopen.
Afbeelding 6) Hoorn ligt op zijn zijkant.
Afbeelding 7) Hoorn staat weer rechtop terwijl er niemand in de buurt is geweest. Productie helpt de mol een handje. Jasmien en Annelotte lopen weg langs de rechtopstaande hoorn.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2021, 12:31:17 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #83 Gepost op: 23-04-2021, 12:49:25 »
Als dit werkelijk één generale repetitie was, dan was het echt een bliksemactie. 9 seconden na jouw eerste plaatje hierboven, staat de hoorn nog altijd rechtop (foto A hieronder). Geen Annelotte te zien, die zou achter de boom moeten staan. 5 seconden later komt ze aanrennen. Dat laat 2 or hoogstens 3 seconden voor de hele molactie, die eigenlijk al te laat is ingezet. Met het risico dat mensen gaan kijken: waar blijft Annelotte?

Ik denk dat er twee repetities zijn geweest, die ze in de montage tot een hebben omgesmeed. Dat verklaart m.i. de beelden van de rechtopstaande en omgevallen hoorn. Annelotte moet haar molactie dan bij de tweede en laatste repetitie hebben uitgevoerd. Als ze ernaar toe loopt, heeft ze niets in handen (foto B), maar dan heeft ze nog tijd genoeg gehad om iets vanonder haar rokken of uit de bosjes te halen.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2021, 12:53:35 door Molest »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #84 Gepost op: 23-04-2021, 13:32:20 »
Sven komt vlak voor de definitieve uitvoering aan rennen. Heeft hij nog even het mondstuk van zijn hoorn gesaboteerd, waardoor hij geen juiste noot kon blazen, en molt hij in our face?

Of is er gefoefeld met de volgorde van de beelden en had Annelotte de gelegenheid om te rotzooien met dat mondstuk. Zie plaatje. Als dat uiteinde op de balustrade lag, kon Annelotte daar bij, terwijl ze van hout zagen naar de bijzondere act ging. En waarom langs die aparte route, alleen voor dat huppeltje, of was dat huppeltje een excuus voor die route?
« Laatst bewerkt op: 23-04-2021, 13:33:53 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #85 Gepost op: 23-04-2021, 13:38:36 »
Begrijp ik nu goed dat Annelotte vanwege een slecht gestreken rok nu wordt verdacht van sabotage van de alpenhoorn?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #86 Gepost op: 23-04-2021, 13:53:05 »
Nee, vanwege het loopje in de richting van de hoorn. Op het gemakje. En de haast die ze even later had om nog op tijd te zijn. Als ze op tijd bij de slotact wilde zijn, was ze beter meteen doorgestapt (er zit 14 seconden tussen plaatje 1 en 5 van foxhunter, ruim de tijd) en in een rechte lijn naar de opening in het hekje gegaan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #87 Gepost op: 23-04-2021, 14:19:45 »
Begrijp ik nu goed dat Annelotte vanwege een slecht gestreken rok nu wordt verdacht van sabotage van de alpenhoorn?
Wil je nu een Bayerische Dirndl die haar stinkende best heeft gedaan om een jurk te strijken beledigen?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #88 Gepost op: 23-04-2021, 16:27:45 »
Nee, ik vind het grappig dat Annelotte plotseling zo verdacht wordt neergezet vanwege dat blokje en ik vroeg me af of we het eens zijn over dat blokje. Is het nou echt of niet?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #89 Gepost op: 23-04-2021, 19:33:25 »
Sven komt vlak voor de definitieve uitvoering aan rennen. Heeft hij nog even het mondstuk van zijn hoorn gesaboteerd, waardoor hij geen juiste noot kon blazen, en molt hij in our face?

Dat 'aanrennen' kan ook zomaar de reden zijn dat hij niet meer goed kan blazen. Zo'n alpenhoorn is best zwaar werk en na een paar keer blazen en rennen, kun je zomaar ineens moe zijn. Tel daar een biertje bij en hopla, een misser is haast niet te vermijden.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #90 Gepost op: 23-04-2021, 20:24:08 »
Dat 'aanrennen' kan ook zomaar de reden zijn dat hij niet meer goed kan blazen. Zo'n alpenhoorn is best zwaar werk en na een paar keer blazen en rennen, kun je zomaar ineens moe zijn. Tel daar een biertje bij en hopla, een misser is haast niet te vermijden.
Ach het is dat biertje natuurlijk. Heeft Sven geluk gehad dat hij geen boete kreeg na het blazen  ;)

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #91 Gepost op: 24-04-2021, 12:53:54 »
Bij het lied vallen mij de volgende dingen op:

- Als ik het lied hoor, dan is de eerste zin door een andere stem ingezongen. Ik denk dat het de stem van Lennart is. Het is ook wel heel leuk als je (als mol) zingt: 'Der Maulwurf das bin ich!'

- De Jappaner doet aan het einde met zijn handen een mol-graaf-beweging na. En daarna steekt hij zijn handen in de lucht als twee vleugels. Lennart zei dat als hij een dier was een 'vogel' wilde zijn. Dit zou een hint naar Lennart kunnen zijn.

- De Japanner jodelt iets wat misschien te ontrafelen is. Ergens heb ik gehoord dat hij achteruit kan jodelen. Zou hier een verborgen boodschap in zitten? Ik heb een tool gedownload en een fragment achteruit beluisterd, maar ik hoor hier niet echt iets in.


Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #92 Gepost op: 24-04-2021, 13:28:50 »
Ik gooi graag nog wat olie op het vuur om worst-gate te ondersteunen.
Wat zou dat briljant zijn zeg!

De groep van zes, krijgt later maar vijf worsten opgediend. Hint alert! 🚨 Waar is die extra worst gebleven?  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #93 Gepost op: 24-04-2021, 13:34:56 »
Bij het lied vallen mij de volgende dingen op:

Een andere stem hoor ik niet. De handen in de lucht na het graafgebaar vind ik leuk bedacht als dat het "vogel" zou uitbeelden, maar had Mister Taki dan niet ook een wappergebaar van vleugels moeten maken?

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #94 Gepost op: 24-04-2021, 13:42:42 »
Ik gooi graag nog wat olie op het vuur om worst-gate te ondersteunen.
Wat zou dat briljant zijn zeg!

De groep van zes, krijgt later maar vijf worsten opgediend. Hint alert! 🚨 Waar is die extra worst gebleven?  ::vergroot::
Rond het hoofd van Takeo Ischi ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #95 Gepost op: 24-04-2021, 14:35:49 »
Ik gooi graag nog wat olie op het vuur om worst-gate te ondersteunen.
Wat zou dat briljant zijn zeg!
Leuke vondst! ::vergroot:: Ik zou zeggen: we got her!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #96 Gepost op: 24-04-2021, 15:01:28 »
goeie!  ::bravo::
die worst is in de hoorn terechtgekomen...

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #97 Gepost op: 24-04-2021, 16:13:15 »
Leuke vondst! ::vergroot:: Ik zou zeggen: we got her!

Worst Case closed.  ::bravo:: ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #98 Gepost op: 24-04-2021, 16:22:57 »
 @molest en @annabeestje: lekker bezig.  ::rofl::  ::ok:: ::bravo::

Alleen, een worst case scenario kunnen de makers ook aangegrepen hebben om Annelotte in een nep worst case scenario te betrekken en ook Jasmien. Een leuke grap, meer niet.
Dat worst case scenario (afl. 1, 1 uur 4 min) staat immers net na Lennart die zegt: "ik amuseer me rot, ik wil blijven".

Er is in afl. 5 nog 1 zwart wit beeld dat Samina naar buiten komt en Lennart daar nog loopt (rond min. 16). Je herkent hem aan die "sokken" onder zijn knieën. Waarom was hij daar? Een seconde later komt ie samen met Philip aangelopen.  Onverklaarbaar.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2021, 10:19:37 door foxhunter »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #99 Gepost op: 25-04-2021, 09:42:15 »
 ::rofl:: ::rofl::
Heerlijk dit!