Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 14090 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 1
« Reactie #60 Gepost op: 22-03-2021, 11:38:18 »
Zoals Heinz zegt, je mag prima kritisch zijn. Maar het is ook wel logisch dat als je dat doet op een fanforum dat je daar dan ook tegenreacties op kan verwachten ;).

Ook van een moderator, die toch een andere taakopvatting zou moeten hebben? Dat vergelijkingsverbod tussen de Nederlandse en Belgische versie is m.i. namelijk echt een misslag, en sommige mensen duiken er wel heel gretig op wanneer een dergelijke - bijzonder logische - vergelijking wordt gemaakt.

On topic: Ik vond het een heerlijke aflevering, waarbij ik me geen minuut heb verveeld. Bijzonder sterk is - wederom - de cinematografie, waardoor het lijkt alsof je naar een film zit te kijken. En die mooie plaatjes gaan zowaar níet ten koste van de informatievoorziening (anders dan in een zeker ander programma waar dat maar al te vaak het geval is).

De stelling dat opdrachten 2 en 3 niet zo bijzonder waren kan ik niet beamen. Het waren - binnen de geldende beperkingen - juist ontzettend originele manieren om de kandidaten beter te leren kennen. Hoedanook kijk ik reikhalzend uit naar volgende week. ::bravo::

« Laatst bewerkt op: 22-03-2021, 11:58:21 door Michmol »
Woosie down?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 1
« Reactie #61 Gepost op: 22-03-2021, 11:48:59 »
Maar ligt dat aan de fans of aan de montage van beide programma's? Want nu leg je de verantwoordelijkheid bij de fans terwijl mijn conclusie hier juist zou zijn dat de montage gewoon beter bezig is in de mol door te laten zien waar alles verstopt is.

Verantwoordelijkheid ligt in eerste instantie altijd bij diegenen die het programma maken.

De Vlaamse Mol neemt deze met beide handen stevig aan.

Dat daarna de fans ermee aan de haal gaan, kunnen ze niks aan doen.

Zoals Heinz zegt, je mag prima kritisch zijn. Maar het is ook wel logisch dat als je dat doet op een fanforum dat je daar dan ook tegenreacties op kan verwachten ;).

Haha klopt wel...  :-[
Maar toch er moet, zoals terecht gezegd door jouw en Heinz, ruimte zijn en blijven voor tegengeluid.



met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 1
« Reactie #62 Gepost op: 22-03-2021, 11:53:55 »
Weer een fantastische aflevering ::bravo::. Opdrachten waren heel tof en je kon op veel manieren mollen. Kijk weer uit naar de volgende aflevering.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #63 Gepost op: 22-03-2021, 11:54:29 »
Ik heb net pas gekeken en moet het allemaal nog een beetje verwerken.
Wat een opening, Formidabel !!  ::respect::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #64 Gepost op: 22-03-2021, 11:57:48 »
Ook van een moderator, die toch een andere taakopvatting zou moeten hebben? Dat vergelijkingsverbod tussen de Nederlandse en Belgische versie is m.i. namelijk echt een misslag, en sommige mensen duiken er wel heel gretig op wanneer een dergelijke - bijzonder logische - vergelijking wordt gemaakt.

On topic:

Inderdaad graag on topic blijven ;). Zoals eerder genoemd en jij ook weet, als je iets op het beleid aan te merken hebt dan kan je dat privé melden. Je reageert sowieso op iets waar het in eerste instantie helemaal niet over ging dus komt alleen maar over als bewust stoken ::vergroot::.

Terug naar de fantastische opening van de mol  ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #65 Gepost op: 22-03-2021, 12:06:25 »
O goed opgemerkt! En daarom juist een goede reden om Noah niet als Mol te zien. Want oorspronkelijke Mol Jens zou dat natuurlijk nooit zo weggeven, hoe teleurgesteld hij ook zou zijn.
Goed gezien. Tenzij ze van elkaar niet wisten wie de andere mol was.

Ik heb liever de Nederlandse mol, heb de helft van de aflevering overgeslagen, te langdradig, anderhalf uur is te lang. Te 'gezellige' kandidaten, terwijl de sfeer qua muziek en filmisch nogal somber is. Dat geeft mij ergens de kriebels.
Opdrachten op zich zitten wel weer goed in elkaar.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2021, 12:15:16 door Run »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #66 Gepost op: 22-03-2021, 12:19:07 »
Ik heb liever de Nederlandse mol, heb de helft van de aflevering overgeslagen, te langdradig, anderhalf uur is te lang. Te 'gezellige' kandidaten, terwijl de sfeer qua muziek en filmisch nogal somber is. Dat geeft mij ergens de kriebels.
Opdrachten op zich zitten wel weer goed in elkaar.

Je kunt maar beter niet verder kijken.. Alsjeblieft zeg.. Dit kun je toch niet echt menen?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #67 Gepost op: 22-03-2021, 12:20:47 »
Je kunt maar beter niet verder kijken.. Alsjeblieft zeg.. Dit kun je toch niet echt menen?
Ja, ik meen het, het spijt me.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #68 Gepost op: 22-03-2021, 12:23:25 »
Reminder vanuit onze huisregels:

Vergelijking Wie is de Mol Nederland:
Hoewel het verleidelijk is om twee programma's met dezelfde achtergrond te vergelijken is dat toch niet waar dit forum voor is gemaakt.
Het origineel is Vlaams, Nederland is ermee verder gegaan en het programma heeft zich op een eigen manier ontwikkeld. Voor sommigen veel beter, voor sommigen een slap aftreksel. Die mening gunnen we iedereen, maar laten we er voor waken om het Nederlandse Wie Is De Mol te vergelijken met het Vlaamse De Mol. Het draagt zeker niet bij tot het vinden van de Vlaamse Mol. En daar is dit forum voor.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #69 Gepost op: 22-03-2021, 12:32:02 »
Ik begrijp niet waarom ze bij de Belgen altijd een groep feestneuzen bij elkaar willen zetten, in het echte leven heb je serieuze en minder serieuze mensen, zo'n diverse groep lijkt mij leuker.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #70 Gepost op: 22-03-2021, 12:33:12 »
Ik begrijp niet waarom ze bij de Belgen altijd een groep feestneuzen bij elkaar willen zetten, in het echte leven heb je serieuze en minder serieuze mensen, zo'n diverse groep lijkt mij leuker.
Ik vind Sven nou niet bepaald een feestneus moet ik zeggen  ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #71 Gepost op: 22-03-2021, 12:34:13 »
Ik vind Sven nou niet bepaald een feestneus moet ik zeggen  ::rofl::
Bij de klokken was hij niet bepaald serieus bezig toch?
Vinden jullie dan niet dat anderhalf uur véél te lang is? Bijna een speelfilm.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #72 Gepost op: 22-03-2021, 12:37:48 »
Ik begrijp niet waarom ze bij de Belgen altijd een groep feestneuzen bij elkaar willen zetten, in het echte leven heb je serieuze en minder serieuze mensen, zo'n diverse groep lijkt mij leuker.

Ben je uit op aandacht? Nou, die heb je hoor! Stop maar gewoon met kijken, voor iedereen beter!

Ontopic: ik ben nog helemaal aan het bijkomen, wat was het fantastisch. Onder mijn familie en vrienden kijken vele mensen nadat ik ze enthousiast heb gemaakt en iedereen is echt -terecht- lyrisch!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #73 Gepost op: 22-03-2021, 12:38:15 »
Ik meen dit oprecht: ik denk dat dit het beste uur-plus tv was dat ik in lange tijd heb gezien. Wat zit dit programma toch onvoorstélbaar goed in elkaar. Zo goed uitgedacht, zo goed gefilmd, heb echt met open mond zitten kijken.

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #74 Gepost op: 22-03-2021, 12:41:28 »
Ik begrijp niet waarom ze bij de Belgen altijd een groep feestneuzen bij elkaar willen zetten, in het echte leven heb je serieuze en minder serieuze mensen, zo'n diverse groep lijkt mij leuker.

Lieve schat, misschien is de stemming zo feestelijk, omdat dit échte normale mensen zijn die het onvoorstelbaar tof vinden dat ze mee mogen op zo'n avontuur? Denk niet dat de sombere man of vrouw die niets met het programma heeft en Duitsers haat door de selectie komt, als ik eerlijk ben.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 1
« Reactie #75 Gepost op: 22-03-2021, 12:49:51 »
Lieve schat, misschien is de stemming zo feestelijk, omdat dit échte normale mensen zijn die het onvoorstelbaar tof vinden dat ze mee mogen op zo'n avontuur? Denk niet dat de sombere man of vrouw die niets met het programma heeft en Duitsers haat door de selectie komt, als ik eerlijk ben.

Eens. Deze kandidaten zijn niet gevráágd of ze meewilden, nee, het zijn mensen die ontzettend graag aan het spel mee willen doen, en al allerlei voorselecties hebben doorgemaakt - waarbij ze tienduizenden andere gegadigden achter zich hebben gelaten. Ik begrijp hun euforie volkomen. Het moet trouwens niet te klef worden, maar daar heb ik nu nog geen last van. Bovendien zullen er ongetwijfeld opdrachten komen waarbij de kandidaten tegen elkaar uit worden gespeeld. Het brute achterlaten van één kandidaat in het maïsveld van Nederoverzwevezele is wat dat betreft veelbelovend...
Woosie down?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #76 Gepost op: 22-03-2021, 12:59:05 »
Ik ben wel blij dat ik niet zo goed tegen dat sombere kan en tegen die overdreven feestneuzerij, want de opdrachten zijn geweldig en ik wil deze keer niet uren en uren daarmee bezig zijn. Ik geloof het wel.   ::pinokkio:: Doe jullie best!
« Laatst bewerkt op: 22-03-2021, 13:00:56 door Run »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #77 Gepost op: 22-03-2021, 13:16:51 »
Ik ben wel blij dat ik niet zo goed tegen dat sombere kan en tegen die overdreven feestneuzerij, want de opdrachten zijn geweldig en ik wil deze keer niet uren en uren daarmee bezig zijn. Ik geloof het wel.   ::pinokkio:: Doe jullie best!

Wat bedoel je met feestneuzerij?
Als je gewoon enthousiaste kandidaten bedoelt die hun droom in vervulling zien gaan, dan scheelt er toch wel iets met jou hoor  ::rofl::

‘Waarom zijn die kandidaten zo blij dat ze meedoen? Kunnen ze niet eens wat serieus en stijf zijn?’

Nee, het is niet zomaar eventjes het avontuur van je leven..

Ik zou niet meer verder kijken als dit een issue is. Jij moet helemaal gek gekomen zijn van Marije ::rofl::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #78 Gepost op: 22-03-2021, 13:18:00 »
Ben je uit op aandacht? Nou, die heb je hoor! Stop maar gewoon met kijken, voor iedereen beter!

Graag niet op de man spelen Arco. Run mag ook gewoon haar mening geven.

Wat bedoel je met feestneuzerij?
Als je gewoon enthousiaste kandidaten bedoelt die hun droom in vervulling zien gaan, dan scheelt er toch wel iets met jou hoor  ::rofl::

En dit geldt ook voor dit bericht van Convans. "Dan scheelt er iets met jou" is het soort van persoonlijke aanval die de sfeer op dit forum niet ten goede komt.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2021, 13:19:47 door Heinz »

Offline Polenis

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #79 Gepost op: 22-03-2021, 13:26:03 »
Als je het artikel op https://www.nieuwsblad.be/ moet geloven dan is iedereen de mol.