Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld  (gelezen 29751 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #240 Gepost op: 21-04-2021, 16:49:32 »
Dat Lennart nog drie schoten had voor de laatste twee zal hij zelf niet noemen.
Nee, maar de kogels van Annelotte en Jasmien waren al op, dus die konden dat wel horen. Maakt Lennart zich zo niet onnodig verdacht? Er breekt iemand door, en Lennart vuurt van de 9 kogels die hij nog had, er nog 3 af op de verkeerde. Heeft daarvoor blijkbaar zijn kogels gespaard.
Gezien vanuit Annelotte, Jasmien en Samina zal dat toch allemaal erg verdacht zijn. Had Lennart niet beter ook kunnen doen alsof zijn kogels al op waren?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #241 Gepost op: 21-04-2021, 19:14:39 »
Sven heeft de hele tijd de van de regen vertrokken glimlach, dus een reactie op iets dat is gebeurd zie ik
Hier toch niet:

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #242 Gepost op: 21-04-2021, 20:53:23 »
Als ik op bericht van jouw reageer en ik op zoek ben naar een moment waarop Sven lacht om een bepaald moment, zoals je aangeeft, is het beter om met dat moment aan te komen, dan met een moment waarop Sven niet lacht. We zijn hier om elkaar te helpen, niet waar?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #243 Gepost op: 21-04-2021, 21:07:09 »
Sorry, misverstand mijnerzijds. Ik begreep uit jouw reactie dat je vond dat Sven de hele tijd een gezicht trok, dat ik zie als lachend. Daarom gaf ik een voorbeeld waar hij serieus kijkt.
Ik ben het helemaal met je eens dat we elkaar zoveel mogelijk moeten steunen. Had ik al gezegd dat ik jouw analyses erg waardeer?
Maar hier dan het moment van de lachende reactie van Sven:

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #244 Gepost op: 22-04-2021, 13:42:07 »
Ik denk dat Sven daar goed aan het luisteren is. Even verderop zie ik wel dat Sven iets opmerkt.

Gilles zegt: Niemand is zeker van zijn plaats.
1) Philip in beeld, kijkt even snel naar de strategische schutters.
2) Strategische schutters in beeld.
3) Sven in beeld, die kijkt goed naar de 5 strategische schutters.
4) Sven veranderd zijn houding en gezichtsuitdrukking (plaatje 2), dat trekt dan weer de aandacht van Kevin.
Wat heeft Sven gezien? Lennart met zijn handen in zijn zakken?

En nog iets opvallends bij jouw plaatje: Evenwichtige schutters, Dami Ja, Lennart praat maar is weggedrukt, Philip ook Ja. Wilde Lennart misschien ook in linie 2? Ik vind het een logische keuze om daar te willen zitten. Kan iemand liplezen? aflevering 1, zo rond 7:30. Lennart tussen Dami en Philip in.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2021, 13:53:30 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #245 Gepost op: 22-04-2021, 15:00:55 »
Heel goed opgemerkt. Sven is mij door zijn opmerkzaamheid wel vaker opgevallen. Hij lijkt altijd wel heel erg geïnteresseerd in de reacties van andere kandidaten. Daarom voor mij de grootste kanshebber voor de groepspot. Hij denkt volgens mij ook heel goed na over alles. Neem bijvoorbeeld dat moment dat Annelotte op hem in aan het praten is over die 5 pasvragen. Dat "wegwuif" gebaar dat hij daar maakt schreeuwt uit: hou je waffel, ik moet hier even zwaar nadenken. En wie weet wat er toen allemaal in zijn hoofd is omgegaan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #246 Gepost op: 22-04-2021, 17:03:30 »
Ja, Sven is als hij de Mol niet is absoluut een kanshebber voor de finale. Maar verondersteld dat Philip echt al een tijd op de juiste Mol zit, is hij dat ook. En laten we Annelotte niet onderschatten. Oeps, dat zijn al drie finalisten. Dat wordt dringen! 
 :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #247 Gepost op: 22-04-2021, 17:13:55 »
Wilde Lennart misschien ook in linie 2? Ik vind het een logische keuze om daar te willen zitten. Kan iemand liplezen? aflevering 1, zo rond 7:30. Lennart tussen Dami en Philip in.
Interessant moment, ja. Lennart kijkt een beetje moeilijk, hij antwoordt iets op de vraag van Samina wie er in linie 2 wil. Ofwel overwoog hij om zich aan te bieden voor linie 2, maar is Philip hem voor. Ofwel werd het hem gevraagd, en werkt hij zich eronder uit. Als je niet in linie 2 wil, kun je op dat moment toch beter gewoon je mond houden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #248 Gepost op: 22-04-2021, 20:33:23 »
Als Lennart zich al had gemeld dan hoeft Samina niet aan Philip te vragen "en jij Philip?".
De opmerking die Philip daarna maakt "Twee evenwichtige, komaan" leg ik uit als "Hup dan maar". Niet van harte dus.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #249 Gepost op: 22-04-2021, 21:24:16 »
Als Lennart zich al had gemeld dan hoeft Samina niet aan Philip te vragen "en jij Philip?".
De opmerking die Philip daarna maakt "Twee evenwichtige, komaan" leg ik uit als "Hup dan maar". Niet van harte dus.
Philip is Lennart te snel af.  Ze beginnen allebei met praten, maar Samina reageert op Philip. Logisch, Philip heeft in eerste instantie overwicht tov Lennart.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #250 Gepost op: 22-04-2021, 21:27:43 »
We weten niet wat Lennart zegt en hij maakt geen uitnodigende indruk. Waarom zegt Philip dan met zoveel woorden "hup dan maar".

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #251 Gepost op: 23-04-2021, 11:11:38 »
3) Sven in beeld, die kijkt goed naar de 5 strategische schutters.
4) Sven veranderd zijn houding en gezichtsuitdrukking (plaatje 2), dat trekt dan weer de aandacht van Kevin.
Wat heeft Sven gezien? Lennart met zijn handen in zijn zakken?
Sven reageert op de onheilspellende mededeling van Gilles dat niemand zeker is van zijn plaats. 'Succes, ik meen het'. Sven kijkt naar Gilles, niet naar de strategische schutters. Ik geloof niet dat hij daar iets verdachts opmerkt.
Ik zie ook maar weinig in de theorie dat 5 mensen in een van de auto's vanaf het begin een sterk vermoeden hadden wie de mol is. Volgens mij zat Sven gewoon verkeerd op Kevin, te zien bij de eliminatie van Kevin in afl. 2.

Dat Lennart aan het eind nog kogels over had, vind ik niet verdacht van Lennart. Het kan zelfs een molactie van Annelotte of Jasmien zijn: Lennart meer kogels geven (hij stond immers in zijn eentje), zodat ze er aan hun kant sneller doorheen waren, en Lennart ze niet op kreeg.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #252 Gepost op: 23-04-2021, 11:12:47 »
@MartinJ
Dat zegt ie niet. Hij zegt 1) 2) 3)
Dami: Ik wil dat wel doen
Samina: Gij?
1) Ah wel of I will
Samina: En gij Philip?
2) twee evenwichtige
3) komaan.
Als professor Philip op dat moment spreekt, is er geen aandacht voor dat schuchtere mannetje Lennart. (en met schuchter bedoel ik de eerste indruk die moeke Samina van hem zal hebben).
Die 1,2,3 van Philip klinkt mij als een gewone aanmelding voor een opdracht, ik zie daar verder niks bijzonders in.

Lennart reageert op wat Dami zegt, begint te praten, kijkt in eerste instantie niemand aan, daarna een vluchtige blik naar zijn links richting Sven en kijkt dan pas Samina aan, praat tegen haar en wordt verrast door de bas van Philip in zijn nek, waarop hij die kant op kijkt.

Waar bemoeit Lennart zich -in rol van mol- mee als hij niet in linie twee wil. Hou dan gewoon je mond even. Maar dat deed hij niet. Lennart -in rol van mol- wilde zich dan aanmelden voor linie 2 of maakt een fout. Was hij bang dat hij aangesproken zou worden voor linie 2 door Samina? Met 1 seconde wachten en niks zeggen was dat opgelost door Philip. Dat zit toch in het mol voorbereidingspakket, niet opvallen hier.

Jouw visie is nog steeds richting de ideale positie. Maar een goed voorbereide mol kan in alle drie de linies uit de voeten en het niet nodig hebben om per se ergens te willen staan. De kans dat het misging, was klein, die heb je dan te accepteren. Maar die kans was niet veel groter op Lennarts positie, dat heb ik al genoeg aangegeven. Dus in de zoektocht naar de mol, wie viel hier niet bijzonder op?


« Laatst bewerkt op: 23-04-2021, 11:16:03 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #253 Gepost op: 24-04-2021, 14:36:42 »
Ik heb een foutje gevonden in mijn eerdere analyse van de kogels.
Annelotte zou dan pas 2 kogels hebben verschoten op het moment dat de aanvallers in de gracht zitten. Maar we zien haar dan het aantal kogels controleren en zeggen "ik heb niet veel kogels meer".
Dat betekent dat die 4 kogels die ik aan haar had gegeven bij het uitschakelen van de vierde aanvaller waarschijnlijk van Lennart waren. De scene waarbij Annelotte en Jasmien zeggen geen kogels meer te hebben kan heel goed iets eerder geschoten zijn.

Met dit voortschrijdend inzicht wordt mijn nieuwe schatting van het afschieten van de kogels als volgt:

JALLAAAJJJA ze zitten nu in de gracht (Annelotte zegt dat ze niet veel kogels meer heeft)
LLL lennart op helm
AAAJJJ nog 5 over
AAAAA nog 4 over
JJJJJLJ nog 3 over, Annelotte en Jasmien hebben geen kogels meer
LLLLL nog 2 over
LLL Noah rent naar auto

Het wordt zo nog duidelijker dat Lennart vooral aan het eind als een gek heeft geschoten. Gezien het feit dat de laatste aanvaller van rechts kwamen, ook niet zo gek.
Bij het opnieuw bekijken van de beelden viel mij de volgende conversatie tussen Annelotte en Lennart mij dan ook nog op:
Lennart: Annelotte, jij zegt rechts of links
Jasmien(!) tegen Lennart: Jij kijkt naar jouw kant, Lennart
Lennart: Ja, ja, ja
Er is kennelijk afgesproken dat Lennart rechts zou pakken en Jasmien en Annelotte links.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #254 Gepost op: 25-04-2021, 09:42:39 »
Als Lennart in de auto stapt zegt Lennart tegen Sven: ah je houdt niet van knuffelen. Sven lachend: dat interesseert me niet jong.
Het enige overleg tot nu toe was vlak voor de 5 vragen test.

Hoe wist Lennart hier al dat Sven niet van knuffelen houdt?

En in het hotel in Sankt Goar proosten met skol/mol.

Als Lennart zich hier verspreekt dan lijkt dat eerder opzettelijk gedaan.

In een biecht over de positie van Noah zegt Lennart: we waren nog maar een uur of twee drie samen. De opdracht zelf was 1 uur.

Voor de executie wijzen zowel Kevin als Lennart naar Sven.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2021, 10:10:50 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #255 Gepost op: 25-04-2021, 09:56:05 »
Ik dacht eerst ook aan een verspreking. Maar tussen de test en het ontvangen van de molboekjes van Gilles, zat vast nog een moment van alvast afscheid van elkaar kunnen nemen. Dat gaat bij elke eliminatie zo, volgens het achter de schermen filmpje (eliminatie van Katrien). Dus ik denk dat Sven al heeft gezegd dat hij niet van knuffelen houdt. :) Hij moet ook lachen als Lennart het zegt. Is niet verbaasd of zo.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #256 Gepost op: 25-04-2021, 10:46:47 »
Ik dacht eerst ook aan een verspreking. Maar tussen de test en het ontvangen van de molboekjes van Gilles, zat vast nog een moment van alvast afscheid van elkaar kunnen nemen. Dat gaat bij elke eliminatie zo, volgens het achter de schermen filmpje (eliminatie van Katrien). Dus ik denk dat Sven al heeft gezegd dat hij niet van knuffelen houdt. :) Hij moet ook lachen als Lennart het zegt. Is niet verbaasd of zo.
Dat lachen kan je ook zien als blijdschap over wat vertel je me nou? Hij moest wel hard lachen, niet even schouder en lip optillen.
Deze dag in de regen stonden ze onder tijdsdruk. Of er een afscheidsmoment was kun je aan twijfelen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #257 Gepost op: 25-04-2021, 10:50:04 »
Ik dacht eerst ook aan een verspreking. Maar tussen de test en het ontvangen van de molboekjes van Gilles, zat vast nog een moment van alvast afscheid van elkaar kunnen nemen. Dat gaat bij elke eliminatie zo, volgens het achter de schermen filmpje (eliminatie van Katrien). Dus ik denk dat Sven al heeft gezegd dat hij niet van knuffelen houdt. :) Hij moet ook lachen als Lennart het zegt. Is niet verbaasd of zo.


Bedoel je dat voorafgaand aan een eliminatie iedereen afscheid zou nemen van iedereen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #258 Gepost op: 25-04-2021, 10:55:08 »
Ja, dat schijnt gebruikelijk te zijn. Het maakt het abrupte vertrek van de afvaller na het rode scherm toch wat beter te verteren, dus eigenlijk wel mooi. In het achter de schermen filmpje wordt dat gezegd, en het is ook te zien.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
« Reactie #259 Gepost op: 25-04-2021, 11:23:00 »
Oké, dat verklaart dan inderdaad dat Lennart wist dat Sven anti-knuffelen is. Mocht Lennart de Mol zijn, dan blijft die opmerking natuurlijk wel leuk omdat hij dan wist dat de volgende opdracht een innige omhelzing met een andere kandidaat zou worden.  ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!