Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 14003 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Aflevering 1
« Gepost op: 21-03-2021, 20:28:38 »
Bespreek hier alles over aflevering 1!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2021, 21:31:43 »
Goed dat men op het einde een uitweg geeft om iedereen de Mol te laten zijn. Anders hadden heel veel mensen waarschijnlijk al 1 kandidaat weg gestreept.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2021, 21:35:23 »
Hulde aan de originaliteit  ::bravo::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2021, 21:41:04 »
Hulde aan de originaliteit  ::bravo::

Na die eerste 2 opdrachten zei ik: Dit ga je zien bij bedrijven op iedere teambuilding na corona. ;D Eerst paintballen en dan elkaar knuffelen en beter leren kennen.

Moet wel zeggen dat ik wat laagjes miste. Volgens mij is het in opdrachten 2 en 3 duidelijk hoe je Mol en kandidaten onderscheid, want er zijn tegengestelde belangen. Enkel in opdracht 1 kan je nog zeggen dat de Mol ook zijn plaats niet wil verliezen en dus misschien toch maar probeert om niemand in die auto te krijgen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2021, 21:47:27 »
Na die eerste 2 opdrachten zei ik: Dit ga je zien bij bedrijven op iedere teambuilding na corona. ;D Eerst paintballen en dan elkaar knuffelen en beter leren kennen.

Moet wel zeggen dat ik wat laagjes miste. Volgens mij is het in opdrachten 2 en 3 duidelijk hoe je Mol en kandidaten onderscheid, want er zijn tegengestelde belangen. Enkel in opdracht 1 kan je nog zeggen dat de Mol ook zijn plaats niet wil verliezen en dus misschien toch maar probeert om niemand in die auto te krijgen.

Ja, ik vind opdrachten met gelijkgezinde belangen helemaal niet leuk.

Maar opdracht 3 is toch deels gelijkgezinde belangen, want andere kandidaten willen mss dat anderen wel hun scherm zien. Zodat ze mss een kandidaat minder hebben. Ik vond het vreemd dat ze gewoon begonnen zoeken, zonder daar eerst eens over na te denken.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2021, 21:50:26 »
Ze hebben het opnieuw geflikt, uitmuntend werk weer.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2021, 21:52:03 »
Maar opdracht 3 is toch deels gelijkgezinde belangen, want andere kandidaten willen mss dat anderen wel hun scherm zien. Zodat ze mss een kandidaat minder hebben. Ik vond het vreemd dat ze gewoon begonnen zoeken, zonder daar eerst eens over na te denken.

Juist, je kon je eigen naam niet vinden, dus de enige motivatie is 300 euro. Al denk ik dat ik als kandidaat op zo'n moment het wel gewoon zou gunnen aan de rest en gewoon goed zou zoeken en ondertussen ook nog wat geld in de pot zou brengen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 1
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2021, 22:59:59 »
Heeeerlijk weer!  ::bravo::

Toch stiekem wel het leukste dat iemand het gered heeft. En Noah lijkt me ook wel een leuke kandidaat.
Ik zit nu voor mijn studie voor filmopnames in Groningen en we hebben net met de hele filmclub even de aflevering bekeken.

Ik moet er even aan wennen, maar het is weer ongelooflijk goed neergezet. Ook qua camerastijl weer op en top. Spannend en we hebben de kandidaten al weer lekker kunnen leren kennen op basis van random dingen. En na de executie weer even die twist die we eigenlijk al kenden, maar toch door verrast wordt.  ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Aflevering 1
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2021, 23:09:17 »
Fantastische aflevering, ik ben blij dat er toch een van de aanvallers door is gekomen en zover vind ik het een heel leuke groep deelnemers. Ik kijk nu al uit naar volgende week  ::ok::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Aflevering 1
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2021, 23:13:50 »
 ::love::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2021, 23:18:22 »
Fantastisch weer. Vertrouwd steengoed en toch voelt elke serie ook weer nieuw en anders aan. Geweldige prestatie van de makers. ::respect::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #11 Gepost op: 21-03-2021, 23:18:47 »
Dus 1 mol kon sowieso niet mee. Dat is wel vrij pijnlijk..
klaar voor de strijd

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #12 Gepost op: 21-03-2021, 23:21:29 »
Dus 1 mol kon sowieso niet mee. Dat is wel vrij pijnlijk..

Nu ja, die ene mol had denk ik niet zo heel veel hoop.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 1
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2021, 23:22:59 »
Zoooo wat een aflevering!!

Man man, een mol die naar huis gestuurd kan worden. Prachtige serie, nu al!

Maan oh wat sneu voor Jens, afvallen nog voor je goed en wel meedoet. Wat moet dat pijnlijk zijn!

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #14 Gepost op: 21-03-2021, 23:23:50 »
Mooie aflevering, erg pijnlijk als Jens de daadwerkelijke mol blijkt te zijn, hij zei al nadat die Noah zag ik ga er uit...  Ik hoop voor de aanvallende kandidaten dat ze een herkansing krijgen in een volgend seizoen.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #15 Gepost op: 21-03-2021, 23:25:26 »
Mooie aflevering, erg pijnlijk als Jens de daadwerkelijke mol blijkt te zijn, hij zei al nadat die Noah zag ik ga er uit...

O goed opgemerkt! En daarom juist een goede reden om Noah niet als Mol te zien. Want oorspronkelijke Mol Jens zou dat natuurlijk nooit zo weggeven, hoe teleurgesteld hij ook zou zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #16 Gepost op: 21-03-2021, 23:26:20 »
O goed opgemerkt! En daarom juist een goede reden om Noah niet als Mol te zien. Want oorspronkelijke Mol Jens zou dat natuurlijk nooit zo weggeven, hoe teleurgesteld hij ook zou zijn.

Hij zei ook tegen Noah: je bent welkom in de groep. Dus mij lijkt Noah echt niet de mol te zijn.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #17 Gepost op: 21-03-2021, 23:27:24 »
Dat zou ik als net-niet-Mol ook zeggen. Maar juist dat "verraden" dat je voorkennis hebt zou je niet doen als (net-niet-)Mol denk ik.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #18 Gepost op: 21-03-2021, 23:30:32 »
Is het zeker dat de 2 kandidaat Mollen er zonder helm stonden en ze elkaar ook effectief kenden?

Indien Jens namelijk niet de Mol was, dan zit er nu iemand in zijn zetel te kijken 9 weken die nooit echt deel nam aan het spel, maar wel gewoon weet wie de Mol is.


Offline Crysus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #19 Gepost op: 21-03-2021, 23:31:20 »
Werkelijk fantastisch. Ieder jaar overtreffen ze het weer qua orginaliteit.