Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 14004 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 1
« Reactie #20 Gepost op: 21-03-2021, 23:32:09 »
Is het zeker dat de 2 kandidaat Mollen er zonder helm stonden en ze elkaar ook effectief kenden?

Indien Jens namelijk niet de Mol was, dan zit er nu iemand in zijn zetel te kijken 9 weken die nooit echt deel nam aan het spel, maar wel gewoon weet wie de Mol is.

Die heeft dan wel een dikke quit-claim getekend ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 1
« Reactie #21 Gepost op: 21-03-2021, 23:32:22 »
Ja watte!   Het is weer begonnen.  Filmtechnisch echt zo sjiek weer dit.

Van de slomo als de aanvallers uit de sloot komen, tot de vreemde montage vab het aangeven van de dag en het bedrag in de pot. Het klopt gewoon.

Erg leuke groep. Erg toffe uitvoering van de bestorming. De knuffel opdracht was niet hele'aal mijn ding, maar werd wel vreemd doordat Sven vooraf al zei niet van het knuffelen te zijn.

En de ontmoeting in Het mais met twee mollen , zalig.  Je geeft hiermee meteen terug voeding aan het feit of noah mogelijk toch een mol kan zijn. Schitterend opgelost.


Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #22 Gepost op: 21-03-2021, 23:33:13 »
Is het zeker dat de 2 kandidaat Mollen er zonder helm stonden en ze elkaar ook effectief kenden?

Indien Jens namelijk niet de Mol was, dan zit er nu iemand in zijn zetel te kijken 9 weken die nooit echt deel nam aan het spel, maar wel gewoon weet wie de Mol is.

Volgens mij zagen we ze alleen nog met helm op, maar dat weet ik niet zeker. Maar dat hoeft geen probleem te zijn want het tweede wat jij zegt kan gewoon, al is het wel een wat aparte situatie ja, maar dat is het sowieso. ::rofl::

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 1
« Reactie #23 Gepost op: 21-03-2021, 23:35:49 »
Wauw, wat een briljante opening weer  ::bravo:: ::bravo::

En wat moet dat verschrikkelijk zijn geweest voor Jens. Verwachtte eerst nog een soort Hans-moment aan het einde van de aflevering, maar lijkt er nu toch op dat hij echt niet mee op reis is geweest.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 1
« Reactie #24 Gepost op: 21-03-2021, 23:37:05 »
Wauw, wat een briljante opening weer  ::bravo:: ::bravo::

En wat moet dat verschrikkelijk zijn geweest voor Jens. Verwachtte eerst nog een soort Hans-moment aan het einde van de aflevering, maar lijkt er nu toch op dat hij echt niet mee op reis is geweest.

Hoop dat Jens volgend seizoen sowieso mee mag...

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #25 Gepost op: 21-03-2021, 23:37:43 »
Wat was dit weer briljant zeg. Drie prima tot fantastische opdrachten, die twist op het eind, het camerawerk, de muziekkeuze, de fanatieke groep.

Werkelijk alles klopt aan De Mol, absolute perfectie! ::bravo::

En wat een genot om een openingsaflevering van 80 minuten te hebben.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2021, 23:44:23 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #26 Gepost op: 21-03-2021, 23:44:23 »
Die heeft dan wel een dikke quit-claim getekend ;)

Inderdaad. Die zijn zoekplezier is een heel seizoen weg en moet betalen als die er wat van zegt.

Volgens mij zagen we ze alleen nog met helm op, maar dat weet ik niet zeker. Maar dat hoeft geen probleem te zijn want het tweede wat jij zegt kan gewoon, al is het wel een wat aparte situatie ja, maar dat is het sowieso. ::rofl::

Ik hoop voor afgevallen Mol dat hij gewoon mee met ons kan zoeken naar de echte Mol nog.  ;D

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #27 Gepost op: 21-03-2021, 23:45:30 »
Die zijn zoekplezier is een heel seizoen weg en moet betalen als die er wat van zegt.

Gilles zou zeggen: "Brute pech." :P

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 1
« Reactie #28 Gepost op: 21-03-2021, 23:46:35 »
Toffe aflevering! Het leek wel logisch dat iemand het minstens ging halen. Grappig dat ze een 18-jarige hebben uitgekozen als deelnemer, dat had ik niet verwacht.

Dus 1 mol kon sowieso niet mee. Dat is wel vrij pijnlijk..

Ik vind dit zelf ook wel heel erg heftig. De 'afgevallen' mol wist al wat er gedaan zou gaan komen, 3 weken lang. Dán afdruipen is kei en keihard, maar de setting van de twee mollen in het donker was dan wel weer heel vet. Het is erg leuk bedacht, maar als ik zou afvallen na het paintballen zou ik daar wel echt een klein trauma van krijgen, zeker als je eigenlijk ook de mol had kunnen zijn. Wow.

Als mol wil je denk ik bij de laatste linie staan met een geweer, zodat je je kunt focussen op het 'postuur' van de mol die je al eens hebt ontmoet.

Als Jens de mol was geweest, was hij niet steeds zo vol ongeloof wanneer iemand zijn naam hoorde bij het uitdelen van de boekjes. Dan wist hij al genoeg toen hij Noah zag. Het zal dus Noah niet zijn. Sowieso geen typ ervoor lijkt me.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1
« Reactie #29 Gepost op: 21-03-2021, 23:48:22 »
We. Zijn. Begonnen! ::hyper::

Wat een heerlijk begin weer! En hoe zuur voor die andere 9 kandidaten - en de reserve-Mol :o Want ik ga er even van uit dat Noah niet de Mol is. Zou de Mol niet het liefst bij de schutters zitten? Dan kun je eventueel gericht je tegen-Mol uitschakelen en heb je minder het tegenstrijdige belang van geld versus überhaupt deelnemen. Jens zette zichzelf sowieso niet op de beste positie als hij de echte Mol is.

Verder: wat een heerlijke muziek ::bravo:: Zoals altijd bij de Mol weer top. En bij de executie hoorde ik naast twee andere nummers van Bowie ook Life On Mars -> L O M  ::vergroot:: (Toch Noah?! Of een andere hint?)
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #30 Gepost op: 21-03-2021, 23:49:23 »
Wauw, we mogen weer. Ten eerste een compliment dat ze dit in corona-tijd hebben weten neer te zetten. Zoals Gilles zei vorige week in de cafe de Mol promo, hij kijkt er meer dan ooit naar uit, dat begrijpen we nu. De Mol blijft zich overtreffen.
Het was wel heeeel veel gelijk, maar voor een 1e aflevering vind ik dat geen probleem. Verwacht dat de 2e aflevering wat rustiger zou zijn, wat fijn is voor de balans.
Ik heb eigenlijk maar 1 vraag, ORANJE SCHERM???? (Of heb ik iets gemist)  ::ok::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 1
« Reactie #31 Gepost op: 21-03-2021, 23:49:51 »
Man oh man, wat een eerste aflevering! Echt een rollercoaster gevoel na het bekijken. Geweldig. Heel erg spannend om te zien of iemand van de motorhelmen backup groep het zou gaan halen. En dan de onthulling op het einde dat er ook in die groep een mol zat. Maakt gelijk duidelijk dat Noah wel degelijk de mol kan zijn, al betwijfel ik wel dat ze Jens dan ook als mol zouden hebben gekozen. Maar alles is mogelijk. Supergoed begin en die hele unheimische sfeer aan dat Rhonedal was ook geweldig.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #32 Gepost op: 21-03-2021, 23:50:23 »
Wie weet is reserve-Mol mee gegaan om achter de schermen mee te helpen of om verder (onherkenbaar) te figureren in enkele opdrachten. Iemand die de opdrachten dan toch al van binnen en van buiten kent, is misschien op die manier ook wel gewoon nuttig.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #33 Gepost op: 21-03-2021, 23:53:59 »
Ik heb eigenlijk maar 1 vraag, ORANJE SCHERM???? (Of heb ik iets gemist)  ::ok::

Het oranje scherm in de teaser stond symbool voor het feit dat niemand dit jaar zeker was van deelname. Dit vertelde Gilles in de kick-off van Café De Mol, althans het programma dat er nu in plaats van Café De Mol is. Het komt verder niet terug als echt spelonderdeel.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 1
« Reactie #34 Gepost op: 21-03-2021, 23:54:36 »
Hoor ik het goed dat we zelfs een Duitstalige Bowie horen ? 


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1
« Reactie #35 Gepost op: 21-03-2021, 23:59:25 »
Hoor ik het goed dat we zelfs een Duitstalige Bowie horen ?
Doch :D
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #36 Gepost op: 22-03-2021, 00:06:25 »
Het oranje scherm in de teaser stond symbool voor het feit dat niemand dit jaar zeker was van deelname. Dit vertelde Gilles in de kick-off van Café De Mol, althans het programma dat er nu in plaats van Café De Mol is. Het komt verder niet terug als echt spelonderdeel.
Ah zo. Ik zat op het einde toch wel een beetje te wachten op een oranje scherm.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #37 Gepost op: 22-03-2021, 00:35:29 »
Zeer geslaagde openingsopdracht ::ok:: Er vallen me al gelijk wat personen op die ik bijna weg zou durven strepen (al moet je dat nooit helemaal doen zo vroeg in het spel ;D) De positie van bijvoorbeeld Philip of het overzicht bewaren zou een Mol toch zeker nooit willen?
De andere twee opdrachten vond ik niet zo speciaal ::ohno::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #38 Gepost op: 22-03-2021, 00:47:18 »
Zeer geslaagde openingsopdracht ::ok:: Er vallen me al gelijk wat personen op die ik bijna weg zou durven strepen (al moet je dat nooit helemaal doen zo vroeg in het spel ;D) De positie van bijvoorbeeld Philip of het overzicht bewaren zou een Mol toch zeker nooit willen?
De andere twee opdrachten vond ik niet zo speciaal ::ohno::

Ja stel je voor dat er 3 opdrachten inzaten zoals de eerste  ::rofl::

Nee, die 2 opdracht is mooi in zijn eenvoud! Beetje kennismaken met de kandidaten en de koekoeksklokken waren echt een leuke toevoeging.

En bij die 3de opdracht doet de setting erg veel en zorgt de executie twist toch ook wel voor wat mindfuck. Leuk gedaan dat de namen verstopt zaten in zaken die te maken hadden met de persoon.


Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #39 Gepost op: 22-03-2021, 00:49:24 »
Opdracht 2 en 3 waren bedoeld om de kandidaten beter te leren kennen, dat was wel even nodig na zo'n spectaculaire openingsopdracht. Ze waren qua opzet eenvoudig, maar zo mooi en duidelijk allemaal. Echt top!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...