Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking  (gelezen 3936 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Gepost op: 21-03-2021, 20:30:33 »
Bespreek hier alles over de tweede opdracht!
« Laatst bewerkt op: 21-03-2021, 21:00:49 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2021, 22:46:29 »
Persoonlijk vond ik de vragen beetje raar verdeeld.  3 namen of 4 ingrediënten is moeilijker te onthouden dan een busnr
 ::jaja::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2021, 23:31:13 »
Mooi hoe ze de kennismaking met en tussen de kandidaten onderdeel van het spel weten te maken. En hilarisch om het op deze wijze in tijden van corona te doen. ::rofl::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2021, 23:39:16 »
Heerlijke kennismaking met elkaar, echt heel goed uitgewerkt met die tig koekoeksklokken. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2021, 23:40:59 »
Lekkere random feitjes weer, die later ook nog nodig waren voor bij de executie.  ::ok::
En leuk om ook die koekoeksklokken te hebben mogen timen.   :D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2021, 23:51:09 »
Leuk hoe ze inderdaad het vergaren van persoonlijke weetjes onderdeel maken van een opdracht.
Verder vreemd dat Sven vooraf al aangeeft niks te hebben met groepsknuffel en we dan juist zoiets krijgen.

Verder een paar personen gezien bij wie het lijkt of ze juist proberen af te leiden  van het opnemen van het juiste feitje.  Ijswens wordt genoemd en we gaan het precies dan weer hebben over de salamander. Niet doorgaan op je eigen tattoo! Maar zeggen dat het waarschijnlijk over je vriend zal gaan.

Offline Jeweetwel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #6 Gepost op: 22-03-2021, 01:57:43 »
Wat mij vooral opviel is dat we Kevin en Katrien niet in de koekoeksklokkenwinkel hebben gezien.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #7 Gepost op: 22-03-2021, 09:51:32 »
Wat mij vooral opviel is dat we Kevin en Katrien niet in de koekoeksklokkenwinkel hebben gezien.


Graag gedaan :)
klaar voor de strijd

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #8 Gepost op: 23-03-2021, 01:03:00 »
Wat ik opvallend vond was dat we van Kevin en Katrien alleen hebben gezien dat ze Noah's 'Job' hebben gemist, we weten niet of ze Philip's categorie (uit de vraag is herleiden dat dit 'Eerste Lief' is) hebben gevonden. Voor de rest kunnen we wel van iedereen zien welke categorieën ze (niet) hebben gevonden.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #9 Gepost op: 23-03-2021, 01:49:36 »
Heinz dat vond ik ook! Dikke neus naar corona, want "wij zitten toch in onze eigen bubbel"  ::rofl::
En dat nog eens gecombineerd met de heerlijke chaotische klokken, wat weer echt iets van de streek is waar we zitten... superleuke gevarieerde opdracht met heel veel verschillende kantjes!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #10 Gepost op: 23-03-2021, 08:18:57 »
Ik vond het zielig voor Sven. Het ongemak spatte er vanaf voor hem  ;D Ben benieuwd of er meer opdrachten komen waarbij kandidaten in hun interviews van zeggen: dat trek ik zeer slecht :P

En je zou toch horendol worden met al die klokken die afgaan? Ik denk niet dat het al te moeilijk mollen daar is. Kleine deurtjes met kleine stukjes papier. Succes om ze en te spotten in die paar seconde en goed op te lezen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #11 Gepost op: 23-03-2021, 11:11:40 »
Het blijft raar om intieme contacten te zien in TV programma's waarvan je weet dat ze in 2020 zijn opgenomen.
Nu met het voornemen van de makers van De Mol om ons lekker te verwennen met een show waar Corona zo weinig mogelijk vermeld wordt vind ik het prima. Maar het blijft een rare kriebel opwekken bij mij.
En het zal onmogelijk zijn om geen mondmaskers te gaan zien bij alle figuranten die nog komen.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #12 Gepost op: 23-03-2021, 12:33:39 »
En het zal onmogelijk zijn om geen mondmaskers te gaan zien bij alle figuranten die nog komen.
We hebben bij de kandidaten al mondmaskers gezien: bij het halen van croissants bij de lokale bakker.

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #13 Gepost op: 23-03-2021, 14:15:03 »
Katrien en Sven hebben wat over hen werd gevraagd niet genoemd en hadden bovendien beiden het antwoord van respectievelijk Kevin en Lennart fout, terwijl die wel hadden gezegd wat er over hen werd gevraagd.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #14 Gepost op: 25-03-2021, 10:44:22 »
Gaan we nog hints halen uit de antwoorden? Iemand zin om een overzicht te maken?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #15 Gepost op: 25-03-2021, 12:56:39 »
Dami en Annelotte leken hier goed bezig. Ze gaven de juiste informatie (de vragen over hen werden juist beantwoord) en beiden vonden een thema in de klokkenwinkel.

Voor Lennart geldt eigenlijk hetzelfde, alleen leidt zijn info niet tot een juist antwoord van Sven (vooral omdat Sven direct van onderwerp verandert). Bij Kevin en Katrien is het Kevin zelf die de aandacht van het juiste antwoord afleidt ('het zal over Koen gaan'). Lennart vindt een thema in de klokkenwinkel, Sven niet en bij Kevin en Katrien blijft het een beetje onduidelijk (ze missen er in ieder geval één).

De (bus) 82 van Philip vond ik een opvallend specifiek detail, maar als het een verhaal is wat hij graag vertelt, valt het misschien juist op als hij het hier achterwege had gelaten. Noah vertelt niet aan Philip hoe het restaurant heet waar hij soms werkt en beiden vinden geen thema's.

Samina geeft Dami niet de juiste informatie (kettingzaag) en mist het thema van Kevin op een haar na. Jasmien vertelt niet aan Annelotte welke bijnaam ze hun zoontje gaven en vindt Dami's thema in de klokkenwinkel.


Dami, Annelotte en toch ook Lennart hier wat mij betreft het minst verdacht.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #16 Gepost op: 25-03-2021, 14:28:13 »
Beste moltactiek lijkt me veel vertellen, maar net het detail vergeten. Want:
1. Het lijkt alsof je heel fanatiek bezig bent
2. Het gaat ten koste van de tijd van de andere kandidaat, waardoor je zelf ook minder snel het goede antwoord van je tegenkandidaat hoort.
3. Veel informatie is moeilijker te onthouden.

Mocht je toevallig toch het antwoord van de andere kandidaat juist door krijgen, kun je kiezen om dit te zeggen en wat verdenking weg te spelen (mogelijk ook te opvallend als het een makkelijke vraag betreft), het fout te zeggen, maar wel te proberen (zo lijk je de fanatieke kandidaat), te doen alsof je het niet weet (maar dat kan ook verdacht zijn).

In dat licht vind ik vooral Katrien opvallend: ze lijkt de perfecte kandidaat, maar die naam van die dino kun je altijd nog wel (net) verkeerd uitspreken.   

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #17 Gepost op: 25-03-2021, 15:52:23 »
Ik ken mensen van dichtbij die heel veel moeite zouden hebben om de naam van die dino te reproduceren.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #18 Gepost op: 25-03-2021, 17:03:45 »
Gaan we nog hints halen uit de antwoorden? Iemand zin om een overzicht te maken?

Ik ben zelf niet zo van het puzzelen, maar dit was mijn overzicht (nog even wat opgepoetst).

Voor de volledigheid nog de thema's per kandidaat:

Dami: De Zee, Droomjob, Kapsel
Samina: Dieren, Spanje, Dansen

Kevin: Beste Vriend, Dansen, Sport
Katrien: Opera, Het o.k., Partner

Philip: Diëten, Eerste Lief, Dieren
Noah: Job, Paranormale, Beste Eigenschap

Lennart: Dieren, Flexi-job, Vrijwilligerswerk
Sven: Gênant Moment, Job, Carnaval

Annelotte: Gênant Moment, Bijnamen, Dieren
Jasmien: Gênant Moment, Slapeloze Nachten, Op Stap
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Intieme kennismaking
« Reactie #19 Gepost op: 25-03-2021, 19:44:54 »
Overzichtje van de thema's die wèl gevonden werden in de koekoeksklokkenwinkel.

Jasmien - ziet 'de zee'. --> goede info van Dami --> goed antwoord door Samina.
Lennart - ziet 'dieren'. --> goede info van Annelotte --> goed antwoord door Jasmien.

Annelotte - ziet 'dieren'. --> maar toch geen goede info van Samina.
Dami - ziet 'het O.K.'. --> maar toch geen goede info van Katrien.

De vraag van Gilles bij de laatste twee was moeilijker, de Mol zou dat kunnen weten.
Philip, Noah, Samina, Sven en Kevin zien niets.
Opvallend: of Katrien en Kevin het juiste thema voor Philip hebben gevonden, is niet te zien.

Als ik moet onderverdelen, dan zijn:
verdacht: Philip, Samina, Kevin, Noah, Sven.
minder verdacht: Jasmien, Lennart, Dami, Annelotte.
vraagteken: Katrien.

Meest verdacht: Philip omdat hij niets vond, en het niet duidelijk is of hij 'bus 82' pas heeft genoemd na een aanwijzing, of niet. Samina omdat ze het thema 'Beste vriend' nèt te laat zag, en de kettingzaag verzweeg. Kevin vanwege de parasaurolophus, en omdat hij zelf een thema miste.

De 'axolotl' move van Sven (na IJswens) lijkt me eerlijk gezegd een montage-effect.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2021, 19:54:01 door Molest »